Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dank je!

 

Kan het zijn dat een zevental van de planten is gaan muteren door het oranje lampje wat brandt op de stekkerdoos? Destijds is er een aantal Shackzilla's tussen mijn Amnees stekken geraakt dus is een mogelijke verklaring dat een van de beide soortjes heftiger reageert op een beetje oranje licht. De gemuteerde planten brengen wel 75% minder op dan de andere planten, het zijn allemaal kleine harde topjes. Om te janken.

 

Gisteren heb ik de wortels goed bekeken en dat zag er allemaal gezond uit, geen rot maar mooie stevige gezonde wortels. Ik moest moeite doen om de feltpots er af te rukken zo stevig zaten ze vast. Zodoende kan ik wortelrot als mogelijke oorzaak voor de mutaties uitsluiten. Hittestress is een tweede punt wat foxtails teweeg kan brengen, maar reduceert de opbrengst onderin niet toch? Van overvoeding is ook absoluut geen sprake geweest, nog eerder van een te kort bij tijd en wijle.

 

Kortom, de muterende planten wijt ik aan genetica die gevoelig is voor hitte en lichtlekken, ze zijn gaan muteren door de hitte van de lampen en het licht lek van het brandende oranje lampje in de kweekruimte. Maar ik sta open voor andere suggesties want ergens blijft het gissen en muterende planten met 75% minder opbrengst zit niemand op te wachten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk deel van de plant 'muteert' dan volgens jou? Krijg je herma's, of zien de planten er gewoon niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De betreffende planten hadden bladeren bijna zo groot als fanleaves in de toppen en weinig bloemontwikkeling. En dit over de gehele plant waardoor de opbrengst zeker gereduceerd is met 75% van de zeven gemuteerde planten. Nog nooit eerder heb ik dit vreemde fenomeen meegemaakt en de stekkerdoos met het oranje lampje is nieuw. Het leek mij dat zo'n klein lichtje van geen invloed is, maar dat is eigenlijk de enige boosdoener die ik kan aanwijzen.

 

Het is een mysterie wat ik graag opgelost heb voordat ik aan mijn volgende ronde begin, want dit soort niks opbrengende planten wil ik graag voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het euvel Dilago, altijd even aftape of iets. Ik had een kacheltje wat op thermostaat aansprong en ook gezeik met mn kalimist......

 

Ze reageren op de minste lichtbundel zeker in de nacht periode.

 

Kut maar leerzaam!

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruik je geen tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het euvel Dilago, altijd even aftape of iets. Ik had een kacheltje wat op thermostaat aansprong en ook gezeik met mn kalimist......

 

Ze reageren op de minste lichtbundel zeker in de nacht periode.

 

Kut maar leerzaam!

 

Pg

Zeer kut ende leerzaam!

 

Het opvallende is dat niet alle planten er last van hebben, hetgeen ik wijt aan verscheidenheid in genetica aangezien er ook Shackzilla's tussen staan.

 

Waarom gebruik je geen tent?

Vanwege beperkte hoogte en omdat de ruimte verder geheel donker is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fluff bij Amnesia is over het algemeen door hitte(tenminste bij mijn auto amneesjes weleens gehad)

De volgende run wat aan gedaan en het was geen 2e keer zo.

Ook weleens gehad dat het alleen kleine budjes bleven,maar dat kwam door ze te droog laten staan als de haartjes nog wit waren(ik had het te druk om naar de andere locatie te gaan)in 1 klap de helft oranje terwijl alles nog mini was....

 

Het kan ook dat lampje zijn,ik heb geen gekke oranje lichtjes in de tent(ben ik bang voor) :wacko:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar kiekjes van de Mr X Kush kweek zoals beloofd.

 

gallery_6495_18712_19156.jpg

 

gallery_6495_18712_63356.jpg

 

gallery_6495_18712_76621.jpg

 

gallery_6495_18712_6993.jpg

 

Morgen de laatste loodjes Amnees en Shackzilla knippen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De betreffende planten hadden bladeren bijna zo groot als fanleaves in de toppen en weinig bloemontwikkeling. ... Nog nooit eerder heb ik dit vreemde fenomeen meegemaakt en de stekkerdoos met het oranje lampje is nieuw.

dat had ik ook en je ziet het hier: (de hoofdtop rechtsachter, rechtsvoor en helemaal links)

gallery_28849_18625_395021.jpg

maar ik heb zeker te weten geen verdachte lampies rondslingeren in mijn hok.

Dit moet andere stress zijn geweest, en die zullen ze inderdaad genoeg hebben gehad die ronde.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt inderdaad precies op hoe ik er een zevental van had bij te staan die nauwelijks wat opgebracht hebben. Wat voor stres hebben de jouwe dan gehad?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanalles geloof ik; in bloeiweek 2 kregen ze vier dagen geen licht ( 100W peertje ipv 2400W HPS)

Het leek alsof ik twee verschillende soorten had

ze werden te lang.

Weet niet meer precies in ieder geval een puinzooi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kushies Dilago, allemaal clonetjes van 1 mama of fem zaadjes?

 

Staan ze op aarde trouwens?

 

Netjes man!

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kush gaat lekker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kushies Dilago, allemaal clonetjes van 1 mama of fem zaadjes?

Female zaadjes.

Staan ze op aarde trouwens?

 

Netjes man!

 

Pg

Ja, ze staan op lightmix en worden gevoed met Biobizz. De bladeren van de planten worden op aarde groter dan op steenwol heb ik gezien. Elk medium heeft pro's en cons.

 

Dank je!

 

Kan je Canna A + B Vegas en Floras ook gebruiken op coco trouwens?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima te doen D, Budwiser draaide ermee als basis voeding geloof ik...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dat is mooi en welke merken kokos kan je aanraden? En zijn er ook soorten die niet gespoeld hoeven te worden?

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fem zaadjes, lightmix. altijd +1 haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fem zaadjes, lightmix. altijd +1 haha

Hahah deze zijn female maar van Plantformer voor de duidelijkheid (represent, represent)! ;)

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit check je coco topic.... ;-)))

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, alles is geknipt en ik kan nu al zien dat het geen kilo is. Het is nagenoeg allemaal onderontwikkelde fluff. Een zeer tegenvallende ronde en voor mij voorlopig geen kweekje meer op rfx-1.

 

De eerstvolgende ronde wordt er een voor de helft op coco en de andere helft op aarde/perliet. Hierbij gebruik ik de Canna A + B Vegas en Flores voeding. Ik heb het een keer geprobeerd maar kweken op rfx-1 is niet mijn ding, misschien dat ik later nog eens een rondje er mee draai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude... doe nou is bio met tabs, schimmels, bacto, en Bac Bloei of guano of whatever. Dan geef je alleen water zonder je meters en draai je je beste ronde ooit, ik zou 't bijna beloven...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al zoveel klote ronden op aarde gedraaid dat ik het nauwelijks nog durf geloven Kaak.

 

Het is ondertussen zelfs zo gesteld dat ik mezelf nog twee ronden geef om het leren en als ik dan nog niet boven de 0,5 gram de watt uitkom houd ik het voor gezien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat je kan verkloten is watergeven, serieus. En ik ben zelf van mening dat water geven de belangrijkste zaak is die de kweker zelf in de hand heeft. Los het op door op niet al te grote potten te kweken en/of tensiometers aan te schaffen. Hydro is gewoon lastiger en daar kan de kweker veel meer fouten maken. Met luchtige aarde en smart pots behaal je ook meer de voordelen van hydro door meer zuurstof bij je wortels te hebben, dus daar hoef je het amper voor te doen (wat toch het grote voordeel van hydro is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich is hydro kweken niet moeilijk, ik heb me precies aan de regels gehouden alleen zijn de planten gemuteerd. Daar kan je als kweker gewoon niks aan doen en dat heeft met moeilijkheidsgraad niks te maken. Kijk maar naar de foto's van Zwemvis, die een door de wol geverfde hydrokweker is en er ook planten bij had met mutaties.

 

Ik zelf vind het watergeven op aarde vanaf het begin al moeilijker dan de hele cyclus watergeven op hydro. Daarom denk ik dat coco een beter alternatief voor me is dan weer terug naar aarde te gaan. Of anders de aarde mixen met 50% perliet. Dat deed ik ooit bij twee moeders die ik aflbloeide en die werden gigantisch.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het hem al uitgelegd maar water geven is niet Dilago zn sterkste punt, ik zou zeggen neem dan 18 of 21 liters, die heb ik ook en dan hou je toch makkelijker de balans als met een 11L.

 

Daarom snap ik de hydro instelling wel, je kunt niet overbewateren.

 

Op aarde moet je wel de balans houden anders na 1 x droog allen krijg je wel gezeik.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...