Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Is meer watt in het begin meer gewicht op het einde? Dat hoor ik voor het eerst maar als dat zo is dan moeten ze inderdaad allemaal aan! :)

 

Het zijn 11literpotten en voor mijn eerste poging op rfx-1 waren het 18literpotten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn mening wel :D of het echt zo is dat weet ik niet.

maar het was een vraag he... >?

Salut :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr x Kush, dat is gefeminiseerd zaad van Plantformer. Zal er t.z.t. wel een kweekverslag van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees welkom MisterX, dank voor de tip maar het zaad is 50/50 dus durf ik het niet aan.

ORIGINS: 50% INDICA x 50% SATIVA TASTES: SKUNK - LYCHEE TYPE: REGULAR SIZE: 120 - 150 cm YIELD: 450 - 450 g/m2 INDOOR: 9 weeks OUTDOOR: OCTOBER

 

With Mr. X Lychee experience an Indica with the smell and taste of Lychees. Very easy to grow Indica that gives nice yields. This is one of our favorite day time Indica hybrids.

 

Aldus de omschrijving op Plantformer zijn site. Ik heb 'm al een pm gestuurd misschien reageert ie zelf binnenkort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eergisteren heb ik de zaadjes in stekblokjes geplant. Zal er t.z.t. wel een topic voor openen als ze opkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 man..

 

En de duur van het voorgroeien, wordt imo bepaald door de ruimte die je moet vullen.

Veel plantjes per m2 weinig tijd voorgroei.

Minder planten per m2 langer voorgroeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo denk ik er ook over Oude Rocker, daarom laat ik mijn planten wat langer voor groeien.

 

Langzaam maar zeker ontgroeien de planten hun moeilijke jeugd wat, maar ze zijn er nog niet helemaal. Her en der zie ik nog enkelvingerig blad en drievingerig. Het is me een doorn in het oog, maar ik vind de planten te vitaal ogen om ze af te schrijven.

 

gallery_6495_18670_158808.jpg

 

gallery_6495_18670_112776.jpg

 

gallery_6495_18670_41320.jpg

 

gallery_6495_18670_246457.jpg

 

Dat was 'm weer voor nu, op naar de vijfvingerige bladeren!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ogen veel beter ziet er goed uit ga zo door :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die 5 vingerige en 7 zelfs 9 :) bladeren nu wel gaan komen..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben dan wel weinig vingers maar ook veel vertakkingen, dat gaat mooi vol komen daar. Niet te lang wachten met 12/12.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah knapt mooi op :)

 

Even de noob vraag: Boeit t veel hoeveel vingers ze hebben?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker, ik hoop dat je gelijk hebt!

 

@ Twiet, ja ze knappen aardig op gelukkig!

 

@ Drrr, het boeit mij wel maar het is geen reden om de stekker er uit te trekken.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo bedoelde ik t niet, heeft t nog enig ander aspect dan esthetisch? Meer lichtopname of iets dergelijks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet komt het door stres maar de precieze oorzaak en invloed op de plant weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn de mijne aan t roken en stressvrij, 9 stuks :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een teken dat ze iets tekort komen, of gestresst zijn.

Meestal als je de oorzaak wegneemt komen er weer meer vingers aan de nieuwe bladeren.

Planten met veel 1 en 3 vingerig blad presteren ook slecht op de weegschaal, dus t heeft echt wel zin om naar de oorzaak te zoeken.

Heb je geen lichtlek? Dat is ook vaak een oorzaak van dit soort gedoe..

 

Ze zijn wel mooi groen en gezond, zou ook lekker zo doorgaan, denk ook dat dit nog wel bijtrekt als je de oorzaak wegneemt.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Q''Even de noob vraag: Boeit t veel hoeveel vingers ze hebben?''U

 

http://youtu.be/UxIj4_JiqeQ

 

Zo aan deze video te zien, boeit dat voor geen meter

 

De plantjes ogen mooi groen Dilago. Dus het voedingsschema zit wel goed.

Ik bespeur wel wat bloeipuntjes naar mijn idee of het zijn nieuwe groeischeutjes.

 

Je veld is al aardig vol, je ken nog een weekje wachten om te kijken wat ze doen.

En dan op 12/12 zetten. Succes man!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al eerder gezegd: om die klok.

 

Je hebt hutje mutje staan en vol vertakkingen, wat gaat dit doen op 12/12?

Wordt nogal aan de erg volle kant waardoor onderin amper plokkies en een mager resultaat, ook al omdat het nu niet de plantjes zijn met

een probleemloze aanloop en ze vaak gevoelig blijven gedurende de kweek voor stress.

 

Ik zet planten die nog 3 vingerig blad hebben maar al wel in de nieuwe scheuten 5 of meer vingers gewoon op 12/12 en houdt rekening met het feit dat ik ze net ff wat minder kan stressen als ik normaal doe. Wachten op kan wel 3wk duren, op aarde niet zo'n ramp maar op hydro kweek je 3mtr bomen dan en kan je de jungle mar amper aan eenmaal in de groeispurt op 12/12.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou de volgende keer begint met alleen het snijden van de mooiste stekken, dan heb je minder snel last van 1 vingerig blad.

 

 

gallery_42960_18714_393192.jpg

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties!

 

Ik denk dat ik de oorzaak van de rode stelen gevonden heb, want de ec van mijn kraanwater is maar liefst 0,68! Wanneer ik dan een ec van 1.5 geef krijgen de planten vermoedelijk te weinig vreten. Zonet heb ik ingestuurd met een ec van 1.9 en de planten 20 liter water gegeven. De pH kwam door de hoeveelheid voeding mooi uit op 5.4 dus hoefde ik geen pH min toe te voegen.

 

En wat betreft de klok op 12/12 snap ik de adviezen maar dit is niet de eindopstelling. De planten staan nu nog in een lekbak, je moet dus de helft van de planten erbij wegdenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin, ik zie in 1 oogopslag dat je planten genoeg voeding hebben. (glimmend blad)

 

 

Mooi groen worden doen ze bij mij ook altijd pas als de verdamping goed op gang komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stelen zijn rood, niks onzin.

 

En wat is de ec van jouw kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kraanwater heeft ook een EC van 0,65, breng t gewoon naar 1. Mijne draait dan wel op lightmix, maar is 1,9 niet in 1x knetterhoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...