Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Valt wel mee denk ik, want 1,9 - 0,6 = 1,3 en dat is wat aanbevolen wordt om Amnees te geven. Ik weet dat sommige kwekers het er niet op hebben staan dat je de ec van je kraanwater meetelt, maar Hidronesia en Realganjaman halen er leuke resultaten mee!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stelen zijn rood, niks onzin.

 

En wat is de ec van jouw kraanwater?

 

onzin, jouw rode stelen komen door stress, 1 en 3 vingerig blad duidt ook op stress.

mijn gemeentepils heeft een ec van 0.52.

 

als ik te lang ec 1.5 aan m'n planten geef gaan ze op slot.

met meer watts per m2 zullen ze wel een hogere ec lusten, maar onze lichtintensiteit is ongeveer hetzelde.

 

1,3 en dat is wat aanbevolen wordt om Amnees te geven.

 

ik heb een beetje gespeeld met de ec en in mijn setup draai ik ook het best met 1.2/1.3/1.4.

dat is dus inclusief de 0.5 van m'n kraanwater.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stelen zijn rood, niks onzin.

 

En wat is de ec van jouw kraanwater?

 

onzin, jouw rode stelen komen door stress, 1 en 3 vingerig blad duidt ook op stress.

mijn gemeentepils heeft een ec van 0.52.

 

als ik te lang ec 1.5 aan m'n planten geef gaan ze op slot.

met meer watts per m2 zullen ze wel een hogere ec lusten, maar onze lichtintensiteit is ongeveer hetzelde.

Kijk, jouw kweekje staat er prima bij dus voor jou werkt je methode, daar twijfel ik niet aan. Maar andere kwekers tellen de ec er wel bij op en dat werkt voor hun, dus onzin is het niet. Wie er gelijk heeft vind ik niet zo boeiend, ik wil gewoon mijn planten geven wat ze nodig hebben en ik zie dat ze lichter zijn dan ze horen te zijn. Lichter ook dan jouw planten waren in dit stadium dus een ec van 1.5 werkt voor mijn planten niet ideaal.

ik heb een beetje gespeeld met de ec en in mijn setup draai ik ook het best met 1.3/1.4.

dat is dus inclusief de 0.5 van m'n kraanwater.

Aangezien de ec van mijn kraanwater 0,1 hoger is dan het jouwe zal ik de volgende keer eens insturen met een ec van 0,8 ex kraanwater ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapwater ec optellen is alleen relevant als je een zwaar afwijkende ec hebt.

 

op een ander forum zie ik ook dat je temperaturen tussen de 15 en 22 graden liggen. dat is te koud, maatje.

mijn milfjes hebben ook geen nachtverwarming en vertonen soms ook rode stelen, en dat terwijl ik ze helemaal volpomp met N en calmag, ec 2.0 etc.

 

jouw sletjes moeten meer verdampen, maar met een koud, te nat medium en een hoge ec lukt dat niet zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat betekent dat ik die krengen een ec van 0,35 geef... Snap er nou helemaal niks meer van.. Dan moet ik 3 keer zoveel gaan geven als op t schema..

 

misschien t verschil grond --> rx maar goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapwater ec optellen is alleen relevant als je een zwaar afwijkende ec hebt.

 

op een ander forum zie ik ook dat je temperaturen tussen de 15 en 22 graden liggen. dat is te koud, maatje.

mijn milfjes hebben ook geen nachtverwarming en vertonen soms ook rode stelen, en dat terwijl ik ze helemaal volpomp met N en calmag, ec 2.0 etc.

 

jouw sletjes moeten meer verdampen, maar met een koud, te nat medium en een hoge ec lukt dat niet zo goed.

Oké, dat is een goed punt ik ga de temperatuur verhogen, thanks bro! ;)

 

Dat betekent dat ik die krengen een ec van 0,35 geef... Snap er nou helemaal niks meer van.. Dan moet ik 3 keer zoveel gaan geven als op t schema..

 

misschien t verschil grond --> rx maar goed..

Nee, ik denk dat 1.9 inderdaad wat te hoog was, volgende keer ga ik weer zakken naar 1.5 of 1.4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal is,

Ga maar navragen bij iedere voeding leverancier,

is dat de gecommuniceerde EC waardes in voedingsschemas,

incl je water is.

Alleen als het kraan water belachelijke hoge waardes heeft, (komt in Nederland NIET voor)

Dan hou je daar rekening mee.

 

Maw. Normaal is, dat je kraanwater pakt en dat met voeding verhoogd tot de gewenste EC waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec waardes in schema's zijn zo normaal niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe het ook zij, toen ik daarnet eventjes bij de planten om de hoek keek werd ik ontvangen met luid gejuich! De planten stonden als een met de armen in de lucht, ze leken te zeggen: ja, ja, jaaaaaaaa!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de hoge ec van gisteren zijn de planten me nog niet groen genoeg maar de rode steeltjes beginnen wat weg te trekken en dat is positief.

 

gallery_6495_18670_5010.jpg

 

gallery_6495_18670_255152.jpg

 

gallery_6495_18670_138533.jpg

 

De temperatuur heb ik wat verhoogd en die ligt nu tussen de 28 en 21 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoger zou ik zeker niet gaan.. in temp.

 

En ik bemoei me niet meer met al dat gezever over EC's en PH's.

Deze modderkweker doet lekker Bio, zeg maar Bio Plus, (Plagron)

 

Maar ik zie wel, dat er leven in gaat komen D..

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig komt er wat leven in de brouwerij, Oude Rocker en dat betekent dat het medium nog redelijk vergevingsgezind is ook, want ik heb lang niet alles correct gedaan. En dan nog de insectenplaag waar deze stekken mee kampten.

 

Het regelen van de EC en pH doe je ook als je op aarde kweekt, want zodra jij voeding aan het kraanwater toevoegt beïnvloed je beide. Feitelijk werk ik nog exact op dezelfde manier als toen ik op aarde kweekte, het enige verschil is dat ik nu met meters controleer of de waarden hetzelfde zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook met die meter in de weer geweest D.

Maar mijn batmix,

Heeft een dusdanige samenstelling,

dat zijn PH goed is en goed blijft,

Hij geeft zijn voeding naar behoefte vrij

En pas goed in de bloei,

begin ik met een aanbevolen dosis van 1ml op een liter.

En wanneer het torentjes bouwen begint, (bij mij nu dus,)

Krijgen ze ook een aanbevolen hoeveelheid PK mee.

1 Week. zeg 4 x.. :)

 

En dat alles zonder ook maar een waarde te checken...

Jullie doen maar.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dilago

is het niet mogelijk om ze op hun eind besteming te zetten en

2 dagjes groei18/6 dat ze mischien ineens direct 5 vingers maken ?

en om schakelen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het regelen van de EC en pH doe je ook als je op aarde kweekt, want zodra jij voeding aan het kraanwater toevoegt beïnvloed je beide. Feitelijk werk ik nog exact op dezelfde manier als toen ik op aarde kweekte, het enige verschil is dat ik nu met meters controleer of de waarden hetzelfde zijn.

 

deze snap ik niet :search:

Aarde = bufferend medium dus hoezo regel jij de ph en ec met die buffer ertussen?

Je doet maar wat en hoopt dat het goed komt ff plat gezegd.

 

Ga je over op een inert medium dan is van groot belang dat je weet wat je geeft en is het meten omdat er geen buffer tussen zit en je bijna direct aan je planten eea merkt, enige wat je kan doen is acteren nav wat je meet, verder niks.

 

Je kan snel bijsturen op een inert medium, juist omdat je die buffer van de aarde niet hebt die een heksenketel op zich is.

Hoe meet je correct waarden rond de wortelkluit bij aarde? niet met 'spoelen en drain meten'.

Daarnaast is een inert medium stukken makkelijker te spoelen dan een pot met aarde die je eerder verarmt dan 'uitspoelt' en voorziet van juiste waarden voedingwater en meteen een week veel te nat zet waar een inert medium een dag (of 2) later al weer water geven toe staat.

 

Zo donkergroen als op aarde wil je ze echt niet, heb je veel meer last van 'stress' op een inert medium, zometeen hebbie klauwblad :jump:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kechich, dat lijkt mij ook een goed idee maar de man waar ik kweek wil dat ik ze nog even onder twee lampen laat staan i.v.m. de stroomrekening.

 

@ Lostchild, wat ik bedoel is dat de pH en EC van het leidingwater verandert zodra je voeding toevoegt. Dat is toch gewoon een correcte uitspraak? ;)

 

Maar als jij zegt dat ze niet donkerder moeten op hydro geloof ik je graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Lostchild bedoeld is dat je op aarde enkel goed kunt insturen.

Corrigeren is amper lees traag mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk gespannen mee :popcorn: persoonlijk trek ik planten die minder dan 5 vingers hebben eruit

 

jammer dat je je niet aan iets vast houdt

je kan beter expirimenteren als je bijv op aarde of coco's altijd 1 op 1 scoort dan weet je dat het niet aan je kunnen ligt

maar als je elke kweek een ander medium gebruikt weet je niet waar de fout zit en is dit moeilijk op te lossen

 

nu zit je op rfx en moet je het hier voorlopig bij houden tot dat je het uitgevogeld hebt en mooie scores haalt

en niet na een teleurstellende ronde weer een nieuw medium pakken want dan begin je weer onder aan de ladder

Edited by dragon6521
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel de bedoeling om voorlopig op rfx-1 te blijven kweken. Achteraf bezien had ik dat op deze locatie beter meteen kunnen doen, want kweken op aarde is hier erg onpraktisch. Maar dat durfde ik toen nog niet omdat hydrocultuur me veel lastiger leek en zodoende heb ik dus gekozen voor aarde.

 

Indien ik nog 25 planten had te staan die wél allemaal vijfvingerig blad hadden zou ik die met enkelvingerige er ook uitgetrokken hebben. De dames boffen dus dat ze in de minderheid zijn.:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik toch maar besloten om de planten naar hun eindposities te verplaatsen en alle vier lampen aan te zetten.

 

gallery_6495_18670_115451.jpg

 

gallery_6495_18670_156491.jpg

 

gallery_6495_18670_37189.jpg

 

Ik wil ze zo spoedig mogelijk op 12/12 zetten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen gooi die klok om je ziet nu duideljk dat ze ervoor gaan!

 

Succes man!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit :dope:

ze hebben goed de ruimte ,Classe

Salut :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klok gaat vandaag 10 april op 12/12.

 

Toen ik de planten naar hun eindposities heb verplaatst voelde ik wel wat verschil in gewicht en daarom zal ik de volgende waterbeurt via boven doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...