Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Nieuwe Ronde Met Haze

Recommended Posts

Nee hoor, had ik wel gezien. Bedoelde inderdaad de helft, 1.2/1.4. Teveel is als je meer geeft dan je plant verbruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee dragon de plantjes zien er goed uit ben benieuwd naar de oogst :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in deze periode is ec van +/- 2.3 het best,kan zelfs gaan tot 2.5 op hun toppunt

schema's zijn een leidraad maar geen correcte weerspiegeling,

de meeste companies vergeten in hun schema's er bij te zetten hoeveel de ec van hun water was om tot die totale ec te komen

was hun ec water 0.4 of 0.5 of 0.6 ? sommige hebn zelfs water met ec 0.7

best om zoals dragon om te kijken en met lagere ec beginnen en die opschroeven tot de tekorten eruit zijn,en gwn ff aan te houden. voeding verhogen of bijdoen gaat,teveel erin is teveel...en coco's is snel bij te sturen.

de 1 zijn klimaat is de ander het zijne niet,planten nemen dan ook anders voeding op en drinken meer of minder en hebn dus ook verschillende ec nodig dan de andere kweker z'n planten...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn wijze woorden mister green

 

maar plagron heeft zijn voedingschema gebaseerd op een kraanwater ec van 0.5

dat staat onderin het schema met kleine lettertjes

en ik kom ook precies volgens schema uit

wel zeg ik altijd dat een schema maar een ( richtlijn ) is en dat voor elke plant verschilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lichtintensiteit is ook zeer sterk van invloed. De een draait met 400w per m2, de ander met 800w per m2. Planten onder meer licht gebruiken meer voeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit aan ongeveer 400w per m2

de benutte oppervlakte is 1m bij 3m 2x600w

er had nog een 600w bij gekund maar betwijfel of het zin had gehad het is een ware jungle elk lichtstraaltje word benut

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

het is vandaag dag 75 waarvan dag 38 12/12

temp min/max 19.2-27.6

lv min/max 42%-68%

 

ec 2.3 ph 5.8 3 liter per stuk per dag

 

de spint lijkt de strijd te verliezen. weinig tot geen nieuwe aantasting aan het blad

ik was er blijkbaar op tijd bij want er zijn ook geen ( webben ) te zien

de trips lijken met de horizon verdwenen, na een tijdje zoeken vind ik er 1 of 2

alles gaat eigenlijk goed dus

ze beginnen wel iets geel te worden hier en daar onderin maar de toppen blijven mooi groen

hier en daar ook wat bruine haartjes maar dit is mischien maar 1%

 

 

links

gallery_26885_18668_4467989.jpg

 

midden

gallery_26885_18668_2061187.jpg

 

midden

gallery_26885_18668_2343709.jpg

 

rechts

gallery_26885_18668_1665516.jpg

 

durft er iemand een gokje te wagen??

ik zelf denk dat de k erin zit hoop ook op een minimale van 200gr per plant

 

grtz dragon

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dragon dat ziet er mooi uit toppie

en ik durf wel een gokje te wagen ik denk zo een 1100grammetjes

Succes Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand vertellen hoe lang ze nog moeten?

deze soort lijkt snel klaar te zijn maar heb een richtlijn nodig zodat ik weet wanneer ik kan afbouwen met voeding

las een paar dagen terug dat het beter zou zijn en dat ze dan sneller afbloeien

maar ik wil geen geel blad in de toppen hebben dat vind ik zonde, het oog wil immers ook wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze vandaag een ec van 1.8 gegeven

volgens mij moeten ze nog een week of 3 dus dan geef ik nog 1 week 1.8 daarna een week 1.4 en de laatste week afgezuurd kraanwater

mochten ze nog 4 weken nodig hebben heb ik pech :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze vandaag een ec van 1.8 gegeven

volgens mij moeten ze nog een week of 3 dus dan geef ik nog 1 week 1.8 daarna een week 1.4 en de laatste week afgezuurd kraanwater

mochten ze nog 4 weken nodig hebben heb ik pech :whistle:

goeie keus, zo als de toppen er nu uit zien schat ik ook zo'n 3,5 week.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog zolang moet zou t zomaar eens meer dan 1100 kunnen worden.

Blinde gok: 1175 droog op de schaal!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx guys voor de positieve reacties

ik zelf hoop natuurlijk 1200 gewoon 1 op 1 is het mooiste natuurlijk, weet niet of ik dit ga redden de bulpen zijn al oud is denk ik al 4x mee gedraaid en ik weet niet wat het licht verlies is per ronde

 

maar goed 2 gokjes staan geregistreerd

kechich: 1100

scirocco: 1175

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier meer inzicht voor de gokkers

ben geen foto genie dus het moet maar hier mee

 

gallery_26885_18668_1248282.jpg

 

gallery_26885_18668_1242100.jpg

 

gallery_26885_18668_4525814.jpg

 

gallery_26885_18668_3762250.jpg

 

gallery_26885_18668_184688.jpg

 

gallery_26885_18668_1356584.jpg

 

gallery_26885_18668_1749682.jpg

 

gallery_26885_18668_1164757.jpg

 

gallery_26885_18668_1928821.jpg

 

gallery_26885_18668_3659466.jpg

 

gallery_26885_18668_847939.jpg

 

gallery_26885_18668_3430013.jpg

 

gallery_26885_18668_3063669.jpg

 

gallery_26885_18668_5558403.jpg

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragon dat was idd mapitolover maar heeft er nu meer onder gezet :shifty:

denk je echt dat als de petten komen dat ze het alleen in beslag nemen en je niet wordt vervolgt ongeacht het aantal lampen wat je hebt hangen?, ik zou wel eens willen weten of dit ook echt zo is, hebben hier toevallig mensen ervaring mee?

 

Dit hangt nogal af van de betreffende gemeente.

Maar de kans is groot dat het bij inbeslagname / afstand doen blijft, ondanks 1800Watt licht.

Misschien onlogisch, wel kut, maar ook wel weer een meevaller.

 

P.S. spreek uit ervaring. Ben eens getipt / verlinkt met 3 planten onder 3KW.

Via politie hoorde ik dat men op de hoogte was.

Maar ze kwamen niet eens kijken.

Men vertrouwde op het gegeven 3 planten.

Hoeveelheid licht deed hier niets aan af, kortom men gedoogde.

Dit speelde zich af in plattelandsdorp Noord-Brabant.

Dit is echter al wel weer wat jaren geleden.

Huidig beleid zal ongetwijfeld harder zijn!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het lezen van de eerste twee pagina's van dit topic ben ik inmiddels zeer geinteresseerd geraakt.

Ik heb hier uit ervaring best wel wat aan toe te voegen.

Ga me eerst verder inlezen and then I will get back on you.

Ik wil zeker niet offtopic gaan maar het idee omtrent hoeveelheid planten / hoeveelheid licht / OVD / justitie / OM / rechters / uitspraken / jurisprudentie / locatie / gedogen / eigen gebruik / broodkweek / eventuele uitkering / etc. prikkelt nogal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragon dat was idd mapitolover maar heeft er nu meer onder gezet :shifty:

denk je echt dat als de petten komen dat ze het alleen in beslag nemen en je niet wordt vervolgt ongeacht het aantal lampen wat je hebt hangen?, ik zou wel eens willen weten of dit ook echt zo is, hebben hier toevallig mensen ervaring mee?

 

Dit hangt nogal af van de betreffende gemeente.

Maar de kans is groot dat het bij inbeslagname / afstand doen blijft, ondanks 1800Watt licht.

Misschien onlogisch, wel kut, maar ook wel weer een meevaller.

 

P.S. spreek uit ervaring. Ben eens getipt / verlinkt met 3 planten onder 3KW.

Via politie hoorde ik dat men op de hoogte was.

Maar ze kwamen niet eens kijken.

Men vertrouwde op het gegeven 3 planten.

Hoeveelheid licht deed hier niets aan af, kortom men gedoogde.

Dit speelde zich af in plattelandsdorp Noord-Brabant.

Dit is echter al wel weer wat jaren geleden.

Huidig beleid zal ongetwijfeld harder zijn!

kijk aan jou heb ik wat bedankt dat je ervaring hebt gedeeld :tu zou super zijn als je kan kweken met de gedachten dat als ze binnen komen dat je alleen je spullen kwijt bent en niet wordt vervolgd ook al heb je 3 x 600 watt op hangen daar heb ik 3 weken langer voor groeien wel voor over! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er mooi uit Dragon, al zie ik nog wel wat lichter wordend blad. Volgens mij is kweken op zulke grote potten en zo lang voor groeien lastiger dan wanneer je de planten wat kleiner houdt.

 

Wat betreft het aantal planten dat je mag hebben in Nederland heerst een wijdverbreid misverstand dat vijf wordt gedoogd. Ook hangt veel af van je woonsituatie, want als je huurt en de woonstichting hanteert een zero tolerance beleid dan proberen ze je huurcontract te beëindigen zelfs al kweek je maar twee planten. Zie hier een praktijkgeval.

 

Wacht nog maar even met de vlag uithangen Jack White, want door drie bomen van twee meter elk te kweken onder 3600watt omzeil je de wet helaas niet. In Nederland is hennepteelt simpelweg verboden, dus daarom kan je er beter zoveel mogelijk zetten zodat je eerder kan oogsten en je je pakkans verkleint.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je huurt en de woonstichting hanteert een zero tolerance beleid dan proberen ze je huurcontract te beëindigen zelfs al kweek je maar twee planten. Zie hier een praktijkgeval.

 

idd proberen, maar zonder succes :)

 

De kantonrechter:

5.1. wijst de vorderingen van WoonFriesland af;

 

5 hennepbomen onder 5x1000W kom je wel mee weg, sowieso de eerste keer.

 

maarja is mij teveel gedoe, scrog ellende en duurt veels te lang allemaal

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb ik 3 weken langer voor groeien wel voor over!

 

Jij kweekt toch helemaal niet?? :whistle:

 

En Dilago,

Rodja was me voor,

maar de door jou aangehaalde zaak is in het voordeel van de hobbyist beslist.. :likken:

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik kweek idd niet ik lul altijd maar wat mee, dat een huur contract beëindigt wordt is een ander verhaal zijn er genoeg met een koop huis dus daar ligt het weer anders, en dat er mensen zijn die er geen geduld voor hebben tja dat is natuurlijk je eigen keus maar blijkbaar wordt je toch juridisch echt niet vervolgt met 5 planten en blijft het bij een waarschuwing, maar goed ik maar me er niet druk om ik kweek niet dus :lol:

 

De planten zien er mooi uit Dragon, al zie ik nog wel wat lichter wordend blad. Volgens mij is kweken op zulke grote potten en zo lang voor groeien lastiger dan wanneer je de planten wat kleiner houdt.

 

Wat betreft het aantal planten dat je mag hebben in Nederland heerst een wijdverbreid misverstand dat vijf wordt gedoogd. Ook hangt veel af van je woonsituatie, want als je huurt en de woonstichting hanteert een zero tolerance beleid dan proberen ze je huurcontract te beëindigen zelfs al kweek je maar twee planten. Zie hier een praktijkgeval.

 

Wacht nog maar even met de vlag uithangen Jack White, want door drie bomen van twee meter elk te kweken onder 3600watt omzeil je de wet helaas niet. In Nederland is hennepteelt simpelweg verboden, dus daarom kan je er beter zoveel mogelijk zetten zodat je eerder kan oogsten en je je pakkans verkleint.

nee het wordt niet gedoogd maar je wordt wel niet vervolgd :whistle: :lol: met 5 niet gedoogde planten willen we u vragen er afstand van te doen en we zullen u niet vervolgen :lol: Dilago we zitten nog altijd in Nederland vergeet dat niet.. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...