Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Nieuwe Ronde Met Haze

Recommended Posts

Ze staan er weer mooi bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff ik geef ze om de dag 2 liter per stuk en ze trekken kurk droog

ik ga maar eens teiltjes halen om de potten in te zetten en dan lekker plompen om wat buffer te creeren

nu begrijp ik waarom buffer belangrijk is....

ik had niet verwacht dat ze zo veel zouden drinken..maar het is wel een goed teken :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi dat ze flink zuipen, maar mogelijk is hydro niet het meest ideale systeem voor grote potten om reden dat je dan zoveel moet bewateren.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een grote waterbak en verwen die hoeren lekker van onderen

 

Dompelpomp met timertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

het is vandaag dag 37

ze gaan nu voor de eerste keer op 12/12

dus ze hebben 36 dagen 18/6 gehad en dat is volgens mij voldoende

 

de 2e lamp hangt er boven dus ze staan nu onder 1200watt

ik heb de potten op een rij gezet en het past precies

de kamer is 290 breed en ze staan net een beetje tegen elkaar en tegen de muur

ik ga kijken of ik ze nog een beetje de (diepte) in kan buigen omdat ze ongeveer 70cm breed zijn van boven gezien en ze mogen best 1 meter breed worden dan heb ik nog 60/80 cm om te lopen

 

vandaag heb ik ze weer 2 liter per stuk gegeven met een ph van 5.5 en een ec van 1.5 20mlA 20mlB en 10ml enzym op 10 liter water

ze zijn nog steeds mooi groen wel zitten er wat mini ( rupsjes) op van denk ik 2a3mm groot trips??? lijken een soort maden maar dan in het mini ze zijn een beetje wit van kleur maar kan het niet zo goed zien

ze vreten net als spint plekken op de bladeren maar dan langs boven

ik hoop dat ik die motherf*ckers dood krijg met spuiten :kill:

 

hier een paar foto's.. helaas met licht aan...

 

rechts

gallery_26885_18668_93469.jpg

 

links

gallery_26885_18668_3252029.jpg

 

en alles bij elkaar

gallery_26885_18668_3468094.jpg

 

ik hoop dat ze nog een beetje groeien maar als het gaat als normaal gaat dat geen probleem zijn

mijn ervaring is in ieder geval dat ze vanaf 12/12 nog even een flinke spurt maken

 

dat was hem dan

 

grtz en een fijn weekend :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tripslarve

 

ziet er verder goed uit, heb respect voor je engelengeduld

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rodja een grote bak gaat het niet worden , ik ga voor de afwas teiltjes daar passen de potten precies in en kan ik ze per stuk 5 liter water langs onder geven en dat een beetje afwisselen met van boven af water geven

 

en geduld? tja 3 weekjes langer dan normaal dus het val mee vind ik

als er een k afkomt vind ik het het wachten waard

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand of het zin heeft om co2 tabs toe te voegen of werkt dit niet?

ik ben ook aan het kijken voor een booster omdat ik nu alleen de basis voeding heb

heb wel een booster van bio green maar dit vind ik maar raar ( blauwe smurfen water )

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker daar dragon :) ik las dat je veel water moest geven misschien een tip ik weet niet of er ook veel water weg loop aan de onder kant

dat heb ik wel regelmatig met aarde ik heb me deze onder zeters aan geschaft misschien ook wat voor jou

https://www.growland.nl/bilder/produkte/gross/Vierkant-onderzetter-141-x-141-cm.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mister ja ze staan soort van gewoon in een kamer :whistle:

ik heb de kamer door 2 gedeeld met en wandje van gipsplaat met een hout geraamte gewoon lekker simpel en low budget

van de week ga ik het aankleden met reflectie folie , heb hier tot nu toe nog geen tijd voor gehad ivm belangrijkere projecten :likken:

 

@ choca ze drinken veel ja. ik geef nu elke dag 2 liter per stuk en ze willen nog meer :innocent: ik denk dat ik nog voor het weekend aan 3 liter per stuk per dag zit. met de 2 liter komt er totaal niks uit de potten van onder, maar ik ga er teiltjes onder zetten zodat ik ze in 1 keer 5 liter kan geven en wat er dan uitkomt van onder word dan opgevangen en kunnen ze op het gemakje leeg zuigen als ze zin hebben in meer

ik hoop dat ik op die manier de coco's een beetje nat kan houden want het droogt wel heeel snel uit

wat uiteraard wel een goed teken is :rtfm:

 

het enigste probleem is nu dat ik de lv niet naar beneden krijg de temp is 26 max dus ik wil niet harder gaan afzuigen omdat ik het niet zie zitten om electrisch bij te verwarmen aangezien ik mijn stroom betaal het moet nog wel een beetje leuk blijven ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dragon met van die afwas teiltje s moet ook goed gaan hoop dat de tempratuur buite snel weer wat omhoog ga :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn al mooie struiken Dragon. Die gaan ongetwijfeld wel nog groeien.

Als alles goed gaat ga je wel iets moeten vinden om je dames te ondersteunen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crimson ja ze zijn lekker bossig en groeien nog steeds

ik hoop dat een groot gedeelte zich zelf kan ondersteunen straks want ik heb geen zin om 20 stokken in een pot te steken en met een net werken vind ik klote want ik draai ze graag en verplaats ze af en toe een beetje zodat elk lichtstraatje goed benut wordt

 

de stammetjes zijn in ieder geval al een cm of 2 dik dus daar zal het niet aan liggen denk ik maar het is even afwachten wat ze doen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik zou ook wel een lampje in de kamer willen ophangen in een soortgelijk hokje maar ben bang dat het opvalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo valt het op dilago? of je nu met een tent of hok werkt maakt niet uit tog?

als alles maar licht er geur dicht is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik bedoel als er iemand op visite komt, of heb je het hokje zo gemaakt dat mensen die bij je langskomen niks vermoeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mensen die bij langs komen weten van niks, ze zien niks ze horen niks en ze ruiken niks

 

en dat terwijl de kamer aan de woonkamer grenst

het is dan ook niet zo dat mijn viste door mijn huiswandelt ze komen niet verder dan de bank :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn woning moeten ze er sowieso langs als ik ergens een kweekruimte bouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dragon, ik ben het eens allemaal een beetje aant bekijken maar dat stopcontact waar je dat kastje van de lampen op heb zitten rechts is toch wel geaard of niet aan het stop contact te zien lijkt het me van niet, en wat betreft je beestjes waar spuit je nu mee voor tripsen? en wat is de lv dan?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white dat zie je goed er is niks geaard, enkel badkamer en keuken in mijn huis,

en voor die beestjes spuit ik met die zooi van de action, gebruik dit al een jaar en helpt tog altijd een beetje ,totdat de eitjes uit komen natuurlijk

het weekend ga ik ze nog eens helemaal goed bespuiten en daarna als ze in de bloei staan neem ik roofmijt

 

de lv is 70%

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed het is maar 1200 watt wat er overheen gaat maar je moet het natuurlijk wel goed in de gaten houden, ik raad je natria pyrethrum van bayer aan werkt zeer goed dood ook de eieren ik heb het de laatste keer gebruikt in plaats van de gif combi en ik heb nog altijd geen insect kunnen spotten dus miss heb je hier wat aan heb je die roofmijt ook niet nodig. die 70% is helemaal niet verkeerd op dit moment maar over een paar weken moet je het wel omlaag proberen te krijgen ander toch echt meer afzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

het is dag 42 en wordt dag 5 op 12/12

 

vanochtend vroeg mijn bed uit om net voor het licht uitging de planten eens goed af te spuiten

en dat was nodig ook, wat een kut beesten ze zijn nog erger dan spint

maargoed ik heb ze een flinke douche anti beestjes gegeven

 

laatst had ik teiltjes gehaald maar deze bleken niet te passen, dus deze moet ik nog omruilen voor grotere

de middelste plant is de grootste en drinkt 3 liter per dag!!! de rest 2liter+

dus er moet snel iets onder omdat de cocos niet altijd het water goed vast houd en een derde er onder uit kan lopen

nu is dit nog niet het geval maar het is straks de bedoeling dat ze 5 liter per stuk krijgen

 

de luchtvochtigheid is gelukkig dalende en zit gemiddeld rond de 60 nu

temp nog steeds 24/26 graden op stand 2 van 5 van de afzuiger

 

gallery_26885_18668_784416.jpg

 

gallery_26885_18668_5157716.jpg

 

gallery_26885_18668_693724.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn al flinke struiken.

Zou wel wat gaan dieven.. maar dat wist je wel al :likken:

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...