Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Nieuwe Ronde Met Haze

Recommended Posts

ze hebben de extra voeding gekregen.. even afwachten hoe ze erop reageren

de tripsen en spint hebben de planten helaas erg toegetakeld en het wordt nog erger vrees ik

ik denk dat deze ronde zo goed als verloren gaat en de k niet meer haalbaar is :thumbsdown:

de toppen dikken wel lekker aan maar ik twijfel of ze zo door kunnen zetten als ze kapot gevreten worden

volgende week foto's

 

 

grtz

preventief iedere ronde met zwaardere middelen spuiten bio middelen werken niet of je moet het zo geheten Tettrix uitzetten je komt er tegen tegenwoordig niet meer aan onderuit.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack ik heb de roofmijt al uitgezet.. weet niet of dit tetrix is, heb het besteld bij roodmetzwartestippen

het is in ieder geval roofmijt die geen 80%lv nodig heeft

 

@ crimson er zitten wel een heleboel hoofdtakken dat klopt wel maar dikken ze ook aan is de vraag??

blij dat je het positief inziet en je zegt dat de k haalbaar is :tu

Edited by dragon6521

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal ook ff wat predatoren voor de tripsen dan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaak wat zijn predatoren voor tripsen dan?? voor zo ver ik weet hebben tripsen geen natuurlijke vijanden

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt dus weer een bestellingkje met roofmijten plaatsen

 

bedankt choca dit was ik nog niet tegen gekomen ik wist alleen dat roofmijten tegen spint waren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bladprobeem komt door te droog kweken en hoogstwaarschijnlijk een lage EC waardoor te weinig aan bepaalde stoffen beschikbaar.

Meegeven van een ca/mg oplossing helpt in voedingswater maar deels, bladbespuiting zou beter werken (calgel methode van Metrop).

 

Voeding aandeel iets verhogen (desondanks je verbrande puntjes) en de ph goed in de gaten houden, niet onder de 5.8 en zorg dat je genoeg water geeft en dat je dit op tijd doet.

 

Daarnaast is de temperatuur met lampen aan wat aan de lage kant.

 

Tripsen zitten in begin aan onderzijde van de planten, met een paar vangstrips kom je al een heel eind, later in de bloei de cyclus van die etter doorbreken is lastig, ze poppen in de toplaag van je medium namelijk.

 

De onderkant van de planten en de toplaag in de potten bespuiten met een Neem oplossing (Tonic is handigst) doet veel goed tegen trips, meer als de krijters die je nu hebt ingezet kunnen doen en Neem is 100% bio :icecream:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild ik begrijp je verhaal.. maar ik werk al jaren met een ec van 5.5 waarom zou ik ineens niet lager moeten komen dan 5.8?

op coco's nemen ze alle stoffen tog bij 5.5 op en niet bij 5.8? aldus plagron

 

wel heb je gelijk dat ik droog kweek het zou iets natter mogen vond ik zelf ook al dus daar ga ik mee beginnen

en tja de temp.... daar is niks aan te doen afzuiger staat op stand 1 en verwarmen is niet mogenlijk

maar ik heb niet het idee dat de dames last hebben van ( kou )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk met Aptus toevoegingen op Coco om dit soort bladproblemen te voorkomen en kan me in dit stadium wel vinden in een fosfor tekort.

Ook had een eerdere dosis CaMag de planten mooi groen gehouden, is mijn vermoeden.

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met het aptus schema heb je deze problemen nooit, nooit meer een blad probleem of een onduidelijk tekort gehad sinds ik het aptus schema gebruik, maar vind je sowieso ook erg laag in je ph gewoon tussen de 5,8 en 6,0 aanhouden en 1 keer per week camg meegeven blijkbaar zit er niet genoeg in je voeding.

 

Haal ook ff wat predatoren voor de tripsen dan.

bel meteen Artis op zou ik zeggen miss weten die wel een oplossing :wacko: mijn god zou er meteen een hele dierentuin in flikkeren :lol:
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je bij ph 5.5 waar kokos 'optimaal' 5.8 uit de zak komt?

Daarnaast snap ik je EC niet als ik naar schema van plagron kijk.

 

Verloop in ph van 5.8 tot 6.3 is ideaal op kokos, wordt alles netjes opgenomen.

Strak sturen is nergens voor nodig, je voeding neemt een boel werk uit handen.

 

Te droog kweken waardoor amper 'spoelen', way off qua ph & ec waarden, staan ze er nog netjes bij :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: vandaag wil ik ze gaan spoelen met een liter of 10 per stuk

 

dan houd ik me ph aan op 6.0 en ec2.0

met 35ml A en 35mlB plus 7 ml boost op 10 liter kwam ik op een mooie 2.0 uit

enzymen geef ik niet meer mee

 

het ph verhaal vind ik nog steeds raar maar goed ik ga niet eigenwijs doen en ik ga de ph verhogen maar wat ik niet begrijp is dat ik in de andere rondes nooit ergens last van heb gehad met de zelfde manier van kweken,, ik houd me zeg maar altijd aan het zelfde vast als het zo eenmaal goed gaat en de laatste 3 jaar is dat met een ph van 5.5 op coco's

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals te zien en zoals gewoonlijk weer een paar veel te dure kut stekken maargoed we trekken ze er wel weer doorheen

 

Als je nu je eigen stekken vd zelfde mamma sneed dan kan je de klok erop gelijk zetten, nu is het aannemen dat het hetzelfde is en je weet het niet :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

kleine update

het is alweer dag 70 totaal waarvan 33 dagen bloei

de bloemen zijn flink aan het ontwikkelen

toen ik in het hok kwam lag de helft omver dus heb ik snel iets in elkaar moeten knutselen met bamboe stokken om het zooitje rechtop te houden

ik heb sinds gister voor het eerst green sensation van plagron mee gegeven als booster er werd geadviseerd in de shop om dit als enig additive toe te voegen en pk 13/14 achter wegen te laten

 

green sentation zou voor een hogere opbrengst moeten zorgen maar ook meer smaak

dit is de eerste keer dat ik het gebruik dus we zullen zien of het zijn geld waard is

het is met ongeveer 100eu per liter wel prijzig helaas

ook heb ik wat roofmijten uitgezet die ik had besteld ( 1000 stuks ) dus de spint maakt als het goed is ook geen kans meer deze ronden te verpesten

 

ik denk dat ze nog een dag of 25 nodig hebben en dan zullen ze een eind klaar zijn

kan er natuurlijk iets naast zitten maar hoop begin mei alles droog te hebben

 

de ec zit momenteel op 2.3

ik voeg 10ml green sensation toe op 10 liter dat de ec op 1.0 brengt vanuit 0.5 kraanwater daarnaast voeg ik 35ml coco's A&B toe wat de ec naar 2.3 brengt

de ph heb ik iets verhoogd van 5.5 naar 5.8 met de hoop dat ze iets beter voeding kunnen opnemen

 

gallery_26885_18668_759498.jpg

 

gallery_26885_18668_1706197.jpg

 

gallery_26885_18668_1217869.jpg

 

dat was hem dan grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi uit :tu maar 58 dagen bloei is echt te kort gaat je grammen kosten, ik zou als ik jou was in het midden ook wat bamboe stokken plaatsen en stengels vast maken er aan ander lig je dadelijk alles om zou zonde zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack meeste haze die ik heb is na 55 a 60 dagen klaar, komt door de hybride kruisingen

met de bamboe was ik nog niet klaar ik ga er een soort geraamte van maken zodat de takken goed ondersteund worden maar ook mooi uit elkaar blijven staan in plaats van tegen elkaar aan leunen wat nu het geval is

maar dit word een serieuze klus dus moet er even een avondje de tijd voor nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec 2.3? Ben je niet bang dat dat veel te hoog is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twiet

 

ik hou exact het schema aan van plagron

dit zou eigenlijk op een ec van 2.4 uit moeten komen

in het verleden heb ik ook rond de 2.4 gezeten zonder problemen dus ik maak me niet druk

beter te hoog dan te laag ben ik achter gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou liever op de helft gaan zitten.

 

Hoe ben je dan tot de conclusie gekomen dat te hoog beter is dan te laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ twiet op de helft gaan zitten?? je bedoelt een ec van 1.2? of de helft in dosering?

ik zat eerst op een ec van 1.6 tot 1.8 en toen werd het blad met elke dag slechter dan zou ik na 2 weken geen plant meer overhouden

nu de ec zo hoog is gaat er alsnog blad dood maar dan heel erg langzaam

 

dus vandaar beter te hoog dan te laag, te laag rem je de ontwikkeling, en te veel....wat is te veel een ec van 3.0 is te veel maar tussen 2.0 en 2.6 noem ik niet teveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou liever op de helft gaan zitten.

 

Hoe ben je dan tot de conclusie gekomen dat te hoog beter is dan te laag?

goed kijken is cocos geen aarde
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...