Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Nieuwe Ronde Met Haze

Recommended Posts

succes deze ronde maat, moet denk ik ook maar snel weer een verslagje droppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb zeer binnenkort 2x 600watt beschikbaar, dan ga ik aptus vs ghe test doen.

ff kijken wat de meerwaarde is van het een tov van het ander.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ misterx ik ben benieuwd lijkt me een mooie soort alleen zou ik het niet durven met fem seeds

 

@ teach heb je beide voedingen al eens eerder geprobeerd?

 

ik zelf hou niet van veel afwisselen met voeding ik hou me liever vast aan iets waarvan ik weet dat het goed is

eerst gebruikte ik altijd canna en daar ben ik zeer tevreden over! daarna met plagron gaan werken omdat canna op dat moment even niet verkrijgbaar was dus heb ik coco A & B + enzym van plagron gekocht ( 5 liter per bus ) en hier haal ik nagenoeg het zelfde resultaat mee dus ik heb geen reden om over te stappen naar iets anders wat mischien minder goed werkt enkel gebruik ik wel pk 13/14 van canna en Xbloom van bio green

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de test is gewoon eigenlijk, om te zien wat het verschil is tussen beide voedingen.

welke een beter resultaat oplevert.

 

ghe nog nooit gebruikt trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke buisafzuiger heb je?

 

Ik heb recent deze aangeschaft, topding en een stuk stiller dan een Svent of een Ruck.

 

Je hebt ze ook nog met een demper, kwam mij niet uit qua lengte en wat ik aan debiet nodig heb maar wel mooi spul:

inline

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild: ik weet even niet meer welk merk maar het is gewoon zo'n grijze ufo

als ik weer een beetje budget heb wil ik een stalen box

Share this post


Link to post
Share on other sites

die iso max raad ik aan om niet te kopen er zit een zeer slechte motor in de mijne liep binnen 1 jaar al vast erg gevaarlijk zeer jammer voor de rest mooi afzuigertje !!!

 

ik ben over gestapt naar kleine metalen softbox http://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/c-3101214/

 

ook beste regelaars er bij http://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/c-3187998/tm-tma-regelaars/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update voor de geintresseerden

 

vandaag is het dag 13 onder 18/6

er staan 5 30 liters met verse coco's klaar om ze een deze dagen over te potten

ze beginnen aan te poten op 2 mislukkelingen na

 

gallery_26885_18668_4148747.jpg

 

@ choca voor die regelaar heb ik gekeken ja lijkt me wel wat

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed joh je hebt nog wel een tijdje te groeien toch. De rest gwn steeds knakken en pletten dat die kleinere wat mee komen.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo de plantjes zijn overgepot op 30 liters dus ze kunnen de beentjes strekken

wel heb ik helaas wat wortels beschadigd met overpotten omdat de wortel geen mooie kluit gevormd had en het een beetje uit elkaar viel en wat wortels mee trok

 

dus voor de zekerheid de lv weer iets omhoog geschroefd en de lamp iets hoger gehangen

van de week worden ze allemaal nog eens een paar keer getopt en de week erop gaat de 600 pit erin om ze te laten wennen aan de andere kleur voordat ze onder 12/12 gaan en vanaf 12/12 2e 600 pit erin

 

ik hoop dat ik ze de 11e op 12/12 kan zetten maar dat is nog afwachten

 

morgen foto's

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer man van dat overpotten..

 

zo'n test heb ik al gedaan met 5

 

je moet zowiezo heel veel geduld hebben want je plantjes moeten nog zeker 4 weken door groeien en je moet zo optijd toppen

 

eerst hoofdtop en dan naar paar dagen de zeitopjes minimaal 4x als je wilt dat je hele tent volkomt

 

ik wens je veel succes

 

mvg mapitolover

 

 

mijn ervaring is dat de planten beter ontwikkelen als je ze gelijk in grote smartpots zet en niet overpot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mapito thanks

tja ik had nog geen grote potten tot beschikking dus ik moest ze wel in kleine potten voorgroeien

en geduld heb ik wel, ik heb ze na 3 dagen getopt ( hoofdtop ) en een paar dagen later de zijtopjes

na een weekje heb ik weer alles getopt en ga over een paar dagen weer toppen

ik heb altijd al met weinig planten gewerkt en nooit problemen gehad om een tent of hok vol te krijgen gewoon een kwestie van op het juiste moment schakelen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo!

 

tijd voor een update

 

ze staan nu 21 dagen op 18/6

vandaag de 600w bulp er in gedraaid dus deze dag krijgen ze voor het eerst 600w

ik hoop dat het hiermee wat sneller gaat want het gaat niet naar mijn zin

 

ik heb ze een paar dagen geleden nog eens ingewaterd 2 liter per pot met ec 1.0 en ph 5.5

wanneer de planten elkaar raken ga ik roofmijtjes uitzetten tegen de spint die langzaam begint te komen voor het uit de hand loopt

 

ondertussen heb ik een trafo regelaar gekocht voor de afzuiger en deze draait nu lekker stil op stand 1

 

gallery_26885_18668_3624746.jpg

 

verder niks bijzonders

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit, ik heb er ook een paar onder tl te staan en op een gegeven moment lijkt de groei er wel uit.

 

Nu onder hps zullen ze wel beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi groen uit dragon alleen nog vrij klein voor 3 weken groei ik heb het zelfde probleem moet echt lang groeien om het goed vol te krijgen, en dat zou ik als ik jou was ook nog even doen aangezien het flinke planten moeten worden bij jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben 3weken onder 250w hps gestaan om de kosten een beetje te drukken

ik hoop dat ze nu na 2 weekjes 600w hps voldoende gegroeid zijn om ze op 12/12 te zetten

ik heb de stekken van mijn maat gekregen die hij over had en hij heeft er wel direct 600 boven gehangen maar met een normale kap en tog zijn ze kleiner dan die van mij

dus ik ben benieuwd

 

ze moeten wel grooooot worden anders brengt het niks op ik hoop tog op minimaal 200 per plant maar het liefst 250 :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben 3weken onder 250w hps gestaan om de kosten een beetje te drukken

ik hoop dat ze nu na 2 weekjes 600w hps voldoende gegroeid zijn om ze op 12/12 te zetten

ik heb de stekken van mijn maat gekregen die hij over had en hij heeft er wel direct 600 boven gehangen maar met een normale kap en tog zijn ze kleiner dan die van mij

dus ik ben benieuwd

 

ze moeten wel grooooot worden anders brengt het niks op ik hoop tog op minimaal 200 per plant maar het liefst 250 :icecream:

ga je ze nog ompotten op grotere potten? zo ja zou ik dat nu doen en dan die 600 er boven en die twee weken nog groeien wat je zegt, ben echt zeer benieuwd altijd leuk deze kweekjes waar je het optimale uit de plant moet halen :tu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

het is dag 32 18/6

 

er zit vooruitgang in! gister heb ik ze voor de laatste keer getopt en volgende week gaan ze op 12/12 met de 2e 600w erbij

ze drinken gemiddeld een liter per dag met een ec van 1.4 en een ph van 5.8

ik heb de ph iets hoger gelaten dan normaal omdat ik een probleem tegen kwam

 

ik maak water voor twee dagen en uit nieuwschierigheid had ik het water voor de 2e dag gemeten en bleek de ph 4.5 te zijn in plaats van 5.5

de emmer staat in het hok maar het lijkt me sterk dat er zoveel water verdampt is dat de ph zo drastisch is gezakt

ook stel ik uit dat ik een fout heb gemaakt met meten want ik meet 2 a 3 keer

zelf denk ik dat de temperatuur van het water er mee te maken kan hebben, als ik water aanmaak doe ik dat op 20 graden

de dag erna zal het hooguit 15 graden zijn maar geef ik het alsnog maar mischien dat door het temp verschil de ph zakt???

 

verder heb ik een beetje last van spint maar als ze de bloei in gaan zet ik gelijk roofmijten uit, tot die tijd probeer ik een beetje te spuiten

 

de temp is gemiddeld 24 graden en de lv 50 %

 

gallery_26885_18668_1986318.jpg

 

dat was hem voorlopig :wave:

 

grtz

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...