Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Nieuwe Ronde Met Haze

Recommended Posts

Heb je wel eens op aarde gedraaid? Zo ja, kan je de verschillen in opbrengst ook zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago , ik ben begonnen op aarde en heb ruim een jaar met aarde gewerkt, alle soorten geprobeerd gold label batmix enzv

nooit echt goede resultaten mee gehaald, wel is de smaak beter

toen ben ik voor een test overgestapt op coco's omdat iemand me aanndrong het te proberen en sindsdien alleen maar coco's voor mij

het lijkt of ze op coco's veel harder gaan dan op aarde en ze worden groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kamp met hetzelfde na 1,5 jaar kweken op aarde. Nog nooit hoger gedraaid dan 0,55gram de watt. Vandaag begin ik met mijn eerste kweek op rfx-1 en als dat niet bevalt dan ga ik een ronde cocos draaien of misschien sowieso wel.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

van rfx heb ik geen verstand maar coco's is zeker de moeite waard in jouw geval

probeer anders de helft op coco's en de andere helft op aarde dan kan je verschil zien

 

wel zorgen dat beiden de zelfde oppervlakte en belichting hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kamp met hetzelfde na 1,5 jaar kweken op aarde. Nog nooit hoger gedraaid dan 0,55gram de watt. Vandaag begin ik met mijn eerste kweek op rfx-1 en als dat niet bevalt dan ga ik een ronde cocos draaien of misschien sowieso wel.

laat je ze wel lang genoeg staan dilago daar wil ook wel eens het verschil zitten sommige willen te snel oogsten, en gebruik tensio meters als je de watergift niet onder controle hebt ik ben door die dingen naar 0,8/0,9 gegaan, ik heb die toestanden op hydro niet nodig ik meet geen ph geen ec niks meer gewoon een ouderwets schema en de voeding zorgt er al voor dat de ph stabiel is en goed kijken naar de plant doet ook wonderen + de juiste voeding gebruiken, dit is wat mij beter is gaan laten draaien. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mister . hmm vind de grote van de plant tegen vallen bij gorilla daar heb ik geen 90 liters voor nodig denk ik

 

ik hou het bij mijn 30 liters en zie wel wat er van komt wie weet kan ik iedereen verbazen :whistle:

als ik er een goede opbrengst af haal doe ik nog eens het zelfde op 18 liters om de potten mythes de wereld uit te helpen

 

maar mischien werkt het ook niet dat kan ook natuurlijk! dat is ook het leuke als je aan iets begint maar je niet zeker weet of het werkt daar leer je het meest uit, en ik ben iemand van eerst zien dan pas geloven

 

en als ik al die mini boompjes zie in veel te grote potten... :thumbsdown: ben ik liever toch eigenwijs en doe ik het op mijn manier

 

dus ik blijf bij 5x 30 liter potten gevuld op coco's verdeeld onder 1200watt

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de geintereseerden

 

helaas met licht aan heb geen tijd gehad in de donker periode

 

zoals te zien en zoals gewoonlijk weer een paar veel te dure kut stekken maargoed we trekken ze er wel weer doorheen

 

 

gallery_26885_18668_267097.jpg

 

ik geef ze voorlopig elke dag 200ml water met daarin 5ml coco a, 5ml coco b, 5 ml enzym, en 5ml roots,

de ec is 1.3 en ph 5.8

 

temp schommelt tussen 20 en 23 graden en de lv 65 en 95

de lv haal ik met behulp van natte handoeken omhoog naar een gewenst % van ongeveer 80

aan de temp doe ik niks, de afzuiger staat uit

 

er zit nu een 250w hpi-t bulb in op een afstand van 30 a 35 cm

 

grtz

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P Sexy Lady sss
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack: nee geen tent dit keer

een tent is leuk maar het kost veel ruimte en die krengen trekken altijd vacuum zodat je minder oppervlakte hebt in de tent

dit keer gewoon een hokkie van 2.90 bij 1.70/1.80 zodat de dames straks lekker veel ruimte hebben

dan kan ik ook een fatsoenlijke ventilator neer zetten ipv die kleine clipfans die veel herrie maken maar niks doen

en met 2.40 m hoogte kunnen ze lekker hun gang gaan :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack: nee geen tent dit keer

een tent is leuk maar het kost veel ruimte en die krengen trekken altijd vacuum zodat je minder oppervlakte hebt in de tent

dit keer gewoon een hokkie van 2.90 bij 1.70/1.80 zodat de dames straks lekker veel ruimte hebben

dan kan ik ook een fatsoenlijke ventilator neer zetten ipv die kleine clipfans die veel herrie maken maar niks doen

en met 2.40 m hoogte kunnen ze lekker hun gang gaan :whistle:

heb je helemaal gelijk in!
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan bij de cv zie ik, dat zullen de dames wel lekker vinden zo'n constante temperatuur. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij een vresselijk mooi kweekie te gaan worden, ben benieuwd! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago: ja de verwarming vinden ze wel lekker, die wordt later nog wel afgeplakt maar heb nog ff geen tijd gehad om een rolletje te halen

@ ozz : ik hoop het

 

hier een overzicht foto van het filter met afzuiger

ik heb de afzuiger ingepakt ik had nog een doos sono staan van 315 en daar paste de buisventilator precies in :jump: dus dat scheelt weer een stuk herrie nu moet ik alleen nog een goede dimmer halen en dan is het vrij stil lijkt mij

ik heb de afzuiger zo dicht mogenlijk op het filter gezet en direct naar buiten, de totale lengte van filter tot de plaat voor het raam is ongeveer een meter en is recht toe recht aan dus tegendruk zullen we niet hebben :whistle:

 

gallery_26885_18668_3621930.jpg

 

en dan de dames een dagje verder

 

gallery_26885_18668_1733170.jpg

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mister ik ben benieuwd! welke soort ga je zetten? toch wel een sativa dominante hoop ik?

ik ben nog niet klaar met bouwen maar ben al vast gestart omdat ik niet kon wachten :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor een filter heb je? hou er rekening meer dat haze met ligt filters de laatste paar weken af en toe geur door laten ook met nieuwe heb het zelf ervaren voor mij nooit meer een ligt filter met haze en er zijn meerdere die er problemen mee hebben, probeer te letten op het koolstof bed die moet gewoon dik zijn can filters daar in tegen hebben een koolstofbed van 6,5 cm daar ruik je echt niks meer door, ik hoop dat je hier wat aan hebt :tu

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack

 

ik weet niet welk merk het filter is maar idd in de laatste weken van de vorige ronde begon het wel te ruiken, hoewel ik niet weet of het kwam door slechte verbinding of verkeerde slangen

 

ik had van filter naar afzuiger sono zitten maar hier zitten veel kleine gaatjes in de binnenmantel waardoor valse lucht getrokken kan worden

ook heeft de buisafzuiger een kier ( deze bestaat uit 2 helften ) die heb ik nu ook afgeplakt om valse lucht te voorkomen

nu heb ik combi tussen filter en afzuiger en van afzuiger naar buiten sono om een beetje te dempen

het koolstofbed van dit filter schat ik 4 cm dik en is 50cm lang en 30cm doorsnee met flens van 160mm en ik denk rond de 20 a 25kg

dus het is denk ik geen licht filter

 

mocht ie geur doorlaten vervang ik hem hij stond al op de lijst

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet zeker dat het de filter is geweest dragon dat had ik namelijk ook, maar omdat jij rechtsreeks naar buiten blaast zal ik het er niet op gokken en zeker niet als je het de vorige keer ook heb geroken ik zou gewoon even een can filter halen met een koolstofbed van 6,5 cm, ik zal niet wachten tot je wat ruikt buiten dan kan het vaker al te laat zijn ;)

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal ruiken je buren t eerder, jij bent er al aan gewend dus t moet wel heel duidelijk zijn voor je t zelf ruikt.

Twijfel is vervangen, better safe than sorry!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update

 

dag 10 18/6

er zit wat beweging in op 1 enkele na, deze heeft nog 4 weken om zich te bewijzen anders gaan we er met 4 verder

de temp is max 23 min 17.

de lv is max 70 min 60

 

ec 1.5 / 1.3

ph 5.5

 

gallery_26885_18668_4169716.jpg

 

de wortels komen al onder uit de pot dus ik ga ze volgend weekend over potten op de 30 liters

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...