Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Afzuiger wat hoger zetten en dan valt het wel mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver, als dat klopt wat El capitano zegt had je al lang geur overlast gehad en al helemaal met haze :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor toprot moet je niet bang zijn.. in de droogtent is de lv meestal wel stabiel toprot komt eerder door dauwpunten dan een hoge lv

ik heb nog nooit rot gehad tijdens het drogen

 

dat verhaal van de filter is broodje aap en een verkopers praatje zodat ze je een nieuwe filter kunnen aansmeren

het kool aan de buitenkant raakt bij afzuigen eerder verzadigd dan de binnenkant dus waneer je gaat blazen verzadigd de binnenkant weer sneller dan de buitenkant maar dit maakt verder niks uit omdat het koolbed over het algemeen vrij dik is

 

ben benieuwd wat er af komt klaver het zag er niet slecht uit ik hoop weer een 1+ voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor toprot moet je niet bang zijn.. in de droogtent is de lv meestal wel stabiel toprot komt eerder door dauwpunten dan een hoge lv

ik heb nog nooit rot gehad tijdens het drogen

 

dat verhaal van de filter is broodje aap en een verkopers praatje zodat ze je een nieuwe filter kunnen aansmeren

het kool aan de buitenkant raakt bij afzuigen eerder verzadigd dan de binnenkant dus waneer je gaat blazen verzadigd de binnenkant weer sneller dan de buitenkant maar dit maakt verder niks uit omdat het koolbed over het algemeen vrij dik is

 

Rot ontstaat vanuit de plant zelf, kom niet van buiten aanwaaien en drogen KAN echt wel leiden tot verspreiding van rot over meerdere toppen.

 

Dat 1st afzuigen en dan doorblazen na een oogst met een soortje dat al bijna tijdens de draai de filter verzadigde is echt een strak plan, bij de voordeur kan je soms al hintjes vernemen van wat er ergens in huis ligt te drogen, beter voorkomen dan genezen en voordat je zoiets roept probeer het zelf eens uit, dan roep je zoiets waarschijnlijk niet zomaar.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat zo zal zijn Lostchild dan had klaver90 al lang wat geroken, ik neem aan dat klaver90 niet achterlijk is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook een risico om zo'n filter te kopen. Als het filter nog gewoon bruikbaar is waarom dan dat risio lopen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hobby vrienden, effe een update van de tussen stand:

 

Gisteren keek ik in het kleine droog tentje en de LV stond nog steeds op 75% en ging soms zelf richting de 80%. Ik was er helemaal klaar mee want het tentje is gewoon te klein. De luchtverplaatsing vindt ik niet goed en omdat ik de lagen van het net dichter op elkaar moest hangen kon ik er met me armen niet goed meer tussen. En ik wil af en toe de toppen een keertje omdraaien en controleren. Dus ik vond het hoog tijd om maat regelen te treffen. Want ik wil een mooi gedroogt wietje en absoluut geen rot.

 

Ik heb een zware can 1000m3 filter liggen. Dat is een reserve voor als de 1500m3 in het bloei hok het plotseling begeeft kan ik snel die 1000m3 erin hangen. Dus dat bracht me op het volgende idee.

 

Het kleine filtertje liet nog geen geur door maar ik ga er ook niet op wachten. Hij had al 3 droog rondes achter de rug. En ook het risico van zuigen en blazen wat El capitano zei heeft mee geteld in het besluit om hem te verwisselen.

 

Ik heb een DR 120 tent (120x120x200) gehaald en daar de can 1000m3 filter in gehangen met een verloopstuk van 250/160mm. En het afzuigen doe ik met de stalenbox afzuiger (250m3) die ik ook gebruik bij het voor groeien. Vervolgens het net erin gehangen met een ventilator erbij (niet op de toppen gericht).

 

Nu hangt het netje tenminste zoals die hoort te hangen en de luchtverplaatsing is veel beter. En nu kan ik zelf in het tentje staan en de deur achter me dicht ritsen en op me gemakkie alle toppen draaien en controleren.

 

De LV is nu mooi rond de 50% en de temperatuur rond de 20gr. En man man man wat krimpen de toppen toch altijd tijdens het drogen hè haha. Eerst lager er 8 lagen helemaal vol en nu red ik het met 7 lagen ;)

 

gallery_44039_18497_1802273.jpg

 

gallery_44039_18497_1197086.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd leuk als je knetter bent gewoon die dubbelpost nog een keer helemaal zitten lezen en denken.....

dit heb ik al eens gelezen? :innocent:

Verder is altijd balen als je die dikke knotsen tot kaarsjes ziet veranderen he?

Maar netje is vol genoeg om lekker te paffen hoor, rook ze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ziggymasterz: hahah ja dat ken ik! Ja het is inderdaad jammer om de toppen te zien krimpen maar gelukkig heeft amnesia/S5 als nog veel massa gewicht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die temp wat je in je drooghok hebt had het toch al lang droog moeten zijn klaver, hoeveel dagen ben je nu al het drogen? bij mij na 5 dagen drogen 19 graden lv van 60% was alles goed droog en takken knakken allemaal.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 voor El cap.

Met te snel drogen verandert de smaak en niet in positieve zin naar mijn mening...

Als het te snel gaat is de smaak/geur grassiger of scherper met roken, als je ff een weekje langzamer droogt dan is het rijper, voller en ruikt ook anders.

 

Met een dag of 10-15 droogtijd ben ik wel tevreden trouwens, ik laat t geen maanden hangen. (zoveel geduld heb ik nou ook weer niet)

Ik droog de hele planten op zn kop, wel eerst ontdaan van het meeste blad.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white: Als ik de afzuiger wat harder zet zou ik ook binnen 5 dagen kunnen drogen. Maar dat komt inderdaad de kwaliteit niet ten goede. Ik laat het 1 a 2 weken drogen.

 

Hoe waren de aptus boosters je eigenlijk bevallen? En hoeveel heb je geoogst? :)

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white: Als ik de afzuiger wat harder zet zou ik ook binnen 5 dagen kunnen drogen. Maar dat komt inderdaad de kwaliteit niet ten goede. Ik laat het 1 a 2 weken drogen.

 

Hoe waren de aptus boosters je eigenlijk bevallen? En hoeveel heb je geoogst? :)

over dat drogen gesproken ga ik de discussie niet meer aan, ik zie het anders helaas, mijne was dit keer minder omdat de de planten wat kleiner zijn gebleven heb 0.75 gr de watt gehaald wel natuurlijk altijd nog tevreden, :) de boosters van aptus ben ik altijd al zeer tevreden over geweest ik zou ook nooit meer op iets anders overstappen, maar die humic blast had ik nog niet gebruikt omdat ik normaal altijd enzym gebruikte, maar moet zeggen dat de grond idd een stuk luchtiger is geworden wat natuurlijk weer ten goed komt in de volgende ronde, maar ik waardeer het wel nog altijd op met plagron super mix, hoef nooit mijn aarde meer te vervangen.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een mooie score toch :) Ik ben ook tevreden over aptus. En de planten lijken het goed te doen na het over potten. Alleen de EC moet omhoog want ze zijn wel iets te licht van kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

startbooster is trouwens ook echt een top wortelstimulator beter dan de ouderwetse Rhizotonic van canna die ook nog eens veel duurder in gebruik is, veel mensen zeggen dat aptus maar duur is en dat het allemaal praatjes zijn, dat is dus echt dikke onzin hun zijn juist veel goedkoper in gebruik omdat het veel sterker geconsenteerd is dus je hoeft er minder van te gebruiken en ik zelf persoonlijk ben er veel beter op gaan draaien vele betere compacte harde toppen vergeleken met andere voeding maar goed ieder zijn eigen ding natuurlijk :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...