Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

@klaver90, :verrygood hoevaak geef jij nu die CaMg boost mee? en zuur je nog altijd af met ph- met al deze toevoegingen? vind het vreemd dat je ondanks CaMg toch nog die roestvlekken hebt wat ik bij mij nooit meer heb gezien sinds ik dat spul mee geef, maar dat neemt niet weg dat het er super uit ziet gaat een mooie ronde worden!! hoe groot zijn je planten nu gemiddeld?

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white: bedankt man :) Ik volg het pro schema van aptus. En even uit me hoofd gezegt, moet de CaMg-boost gegeven worden in week 3,5,7,8. En dan niet bij elke waterbeurt maar 1x per week.

 

Ik had natuurlijk een Ph probleem en daardoor hadden te planten tekorten. En toen heb ik de CaMg-boost 2x per week gegeven inplaats van 1x. Om de planten een extra duwtje in de rug te geven.

 

Je ziet inderdaad hier en daar nog wel bruine vlekken op de bladeren. Maar ik denk dat het komt omdat de Ph deze ronde niet perfect op peil was. En het zijn ook nog rest klachten van de periode dat de planten tekorten hadden. En die bladeren herstellen natuurlijk niet dus die zijn nu nog zichtbaar.

 

Maar gelukkig was het probleem voor een groot deel op gelost en ziet de topvorming er goed uit. De toppen zijn mooi compact en voelen keihard aan.

 

De gemiddelde lengte van de planten durf ik niet te zeggen. Ik zal ze is opmeten met een rolmaat. Ik kom daar nog op terug :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Klaver90, dat ziet er erg heerlijk uit man! Netjes :verrygood

 

Nu las ik in een paar posts terug dat je zij de planten te spoelen met afgezuurd water plus enzymen.

Ik zelf doe het alleen met puur water zonder enzymen en dergelijk.

 

Wat is nu het voordeel van het spoelen met enzymen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ik idd terug lees zie ik dat je een ph probleem heb gehad, nou dan heeft die CaMg je behoorlijk uit de problemen geholpen zo te zien normaal als je niks doet wordt het alleen maar erger en zal je oogst er onder lijden zo zie je maar weer dat zo'n toevoeging toch wel heeft geholpen ik ben ook erg te spreken over dat spul ik geef het altijd mee ook al zie ik niks van te korten ik heb nooit meer last ergens van gehad.

 

@Klaver90, dat ziet er erg heerlijk uit man! Netjes :verrygood

 

Nu las ik in een paar posts terug dat je zij de planten te spoelen met afgezuurd water plus enzymen.

Ik zelf doe het alleen met puur water zonder enzymen en dergelijk.

 

Wat is nu het voordeel van het spoelen met enzymen?

het voordeel van spoelen met enzym is dat je medium schoon wordt gemaakt en de enzym zorgt er voor dat overtollige voedingszouten weer opneembaar worden voor de plant ;) Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke, dus dat zorgt ook weer voor een betere smaak en kwaliteit levert neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke, dus dat zorgt ook weer voor een betere smaak en kwaliteit levert neem ik aan.

meestal wel, spoelen met water moet je sowieso voor een betere smaak en kwaliteit, of je wil voeding roken lijkt me niet echt gezond en lekker :thumbsdown: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding roken *proest* daar hebben we de kwekersbakerpraatjes weer. :wave:

 

Mooie platen Klaver, al lijken ze erg wit voor een Amnees.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago, ik ben daar ook in dubio over. Aan de ene kant denk ik dat het niks uitmaakt want al onze tomaten worden bijvoorbeeld ook allemaal hydro geteeld en die zijn bijna alleen maar water. Maar aan de andere kant denk ik dat als je de laatste week spoelt, de sapstroom van de plan vooral bestaat uit vloeistof zonder onze voedingen erin... Of het uitmaakt is de vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal er gewoon een keer een top af voordat je gaat spoelen. Vergelijk die ongespoelde top dan met de rest van de oogst nadat je gespoeld hebt. Ik ben erg benieuwd of je een verschil zal merken. Heb zelf namelijk nooit een verschil bemerkt door spoelen. Niet in smaak en niet in scherpte. Al gebruik ik ook geen PK boosters, dus wellicht dat dat wel nog uitmaakt.

 

Wat ik wel merk is als de EC tijdens de kweek te hoog geweest is. De wiet wordt dan wat scherper. Spoelen veranderde daar niets aan.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, waren je planten toen groener toen je ging oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het spoelen zijn de planten doorgaans nog wel wat groener ja. Maar het gaval dat de wiet wat scherper was had ik 2 weken gespoeld. De planten waren helemaal geel. Zelfs de suikerblaadjes in de toppen waren geel (erg lelijk trouwens).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee is dat de scherpte van de wiet ook vooral bepaald wordt door de genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen, maar komt dat niet meer doordat de genetica de voedingsbehoefte bepaald en je bij soorten die weinig voeding willen al snel teveel geeft?

 

Die fout maakte ik namelijk ook. Gaf een sativa dezelfde dosis als een indica hybride. Plant deed het er verder prima op (geen verbranding oid), maar de wiet was wel iets scherper dan toen ik dezelfde soort de ronde erop minder voeding gaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu net een C99 staan die ik dezelfde behandeling heb gegeven als mijn Amnezen en de C99 is beduidend zachter. Daardoor heb ik sterk de indruk dat het de genetica is die de scherpte bepaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de voedingsbehoefte van die twee soorten was verschillend en je hebt de Amnees daardoor teveel gevoed.

 

Dat is wat bij mijn voorbeeld ook gebeurde. Tweede ronde op een lagere EC was de scherpte verdwenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding roken *proest* daar hebben we de kwekersbakerpraatjes weer. :wave:

 

Mooie platen Klaver, al lijken ze erg wit voor een Amnees.

nee wel voeding roken maar owee als er wat fruiteelt gif bespoten wordt in de groeiface over de blaadjes dan slaat de paranoïde weer toe :lol: ;)

en dit is echt wel een amnees! dilago je blijft me steeds verbazen :D

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is niks lekkerder dan een volgestampt PK wietje met een overheerlijk vertimec aroma :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is niks lekkerder dan een volgestampt PK wietje met een overheerlijk vertimec aroma :likken:

:dribble: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding roken *proest* daar hebben we de kwekersbakerpraatjes weer. :wave:

 

Mooie platen Klaver, al lijken ze erg wit voor een Amnees.

nee wel voeding roken maar owee als er wat fruiteelt gif bespoten wordt in de groeiface over de blaadjes dan slaat de paranoïde weer toe :lol: ;)

en dit is echt wel een amnees! dilago je blijft me steeds verbazen :D

Hahaha ben blij dat ik je blijf verbazen dat is een goeie zaak! :P

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white

je hebt Amnees en je hebt s5.. toch echt 2 heel verschillende dingen ook qua groei :innocent:

kon de Amnees maar vreten wat een s5 kan :whistle:

 

on topic:

hoe een goed 'gespoeld' wietje smaakt weet je pas als je zelf de truc doorhebt om dat zo te krijgen, in de CS maar ook van medekwekers is het vaak goed te merken dat het een schema kweekje is geweest.

 

Wietefras zit op goede spoor en ik kan heel goed een opgepompt wietje herkennen dwz dat er op een zwaar overdadige manier gevoed en geboost is door alleen al een joint aan te steken en naar de rook te kijken (nog even los van de geur) en dan de high/stonedheid.. die zit dus in je voorhoofd zoals ik nu al weken ervaar omdat mijn stash op is en ik op CS aangewezen ben.

 

je wiet gaat pas scherp smaken als je te lang voeding toe blijft voegen (vooral blindstaren op schema's) dat heeft niks te maken met spoelen want spoelen kan je alleen maar op hydro doen, een medium wat buffert verarm je met spoelen, daarom ook wel iets van voeding mee blijven geven anders gaan de wortels raar doen wat de omzetting naar suikers ook weer beinvloedt

 

wil je een lekker wietje bouw dan vanaf half week 8 de EC af naar rond de 1-1.2 als je niet op vol hydro zit en boost al niet meer vanaf begin week 7.

De plant neemt dan mocht ze enorme honger hebben uit haar blad de extra's waar meer dan genoeg opgeslagen zit en de rest krijgt veel meer kans om eea om te zetten naar suikers die laatste tijd van de bloei.

 

hier al jaren geen scherpe wiet meer sinds ik voedingschema's met een flinke korrel (mineraal) zout neem :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scherpe wiet?

Jullie vergeten een ding....

De manier van drogen.......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph

zelfs met turbodrogen niet meer (doe ik alleen in geval van nood zoals recente verhuizing) sinds ik met GHE werk :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel drogen werkt bij mij ook prima. Althans, ik haal soms ook gewoon een topje vers van de plant, droog het in de vaporizer en er is niets scherps aan. Bijvoorbeeld als ik wat gedieft heb dan stop ik het gewoon in de vaporizer. Eerst even op een lagere temperatuur een paar haaltjes tot het droog is, dan in de grinder en paffen. Al smaakt het dan wel wat anders, maar het effect is er wel en scherp is het dan zeker niet. Gebruik ook GHE (FloraNova).

 

Zou wel verwachten dat je met kort drogen meer die vieze chlorofyl smaak in de wiet krijgt, maar daar merk ik dan ook niets van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...