Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

@misterX: In me verslag werd het advies gegeven om de lamp te dimmen. En ik heb zelf wel eens ergens op het forum gelezen dat als je de lamp dimt in de laatste periode van de bloei, je hiermee de plant laten denken dat de herfst er aan komt. De plant zal snel bevrucht moeten worden en gaat meer THC aanmaken in de hoop stuifmeel op te vangen. Of dit ook echt zo is weet ik zelf niet 100% zeker. Maar ik dacht laat ik het gewoon eens proberen.

 

En met sommige soorten loop je het risico dat de toppen ontploffen als je te lang door gaat met een hoge licht insiteit. En je wilt natuurlijk juist mooie harde compacte toppen. Maar met een sativa is het risico wel heel klein.

 

@rodja: Thanks maat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst is het een mooi verslag om te volgen met mooi resultaat.

 

 

Beste Jack

 

Waar haal je het vandaan dat Aptus boosters organisch zijn?

 

Alle componenten zijn oregano-mineral wat gewoon bio-mineraal betekent.

 

Pg

 

 

Aptus ; Sterk geconcentreerd en goedkoop in gebruik (vb met 1 ltr regulator maak je 6666 ltr voeding dat is 1,5ml per 10ltr)

 

Geen kunstmatige of synthetischestoffen

 

In balans met natuur

 

Problemen voorkomen voordat het problemen worden

 

Een misverstand is dat Super PK , N, P, K ,CaMg boost en Humic blast Aptus is maar dit is Premium Collection een onderdeel van Aptus.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met sommige soorten loop je het risico dat de toppen ontploffen als je te lang door gaat met een hoge licht insiteit. En je wilt natuurlijk juist mooie harde compacte toppen. Maar met een sativa is het risico wel heel klein.

 

Klop as un bus, met de s5 helemaal.

Die blijft maar foxen als de lamp er dicht op zit, ik dim hier nu ook sinds een week anders zijn die uitlopers op de grootste toppen nooit op dag 67 afgerijpt :innocent:

Fluffy worden de s5 toppen er niet echt van, die hoge lichtintensiteit, wel dat ze maar foxtails blijven produceren die de compactheid van de hele top wel gaan beinvloedden omdat je problemen krijgt met afbloeien van die krengen.

 

Wel een machtig gezicht hoor een top die maar door blijft gaan, ik zal eind vd week als de boel hier om gaat wat op de foto zetten :whistle:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst is het een mooi verslag om te volgen met mooi resultaat.

 

 

Beste Jack

 

Waar haal je het vandaan dat Aptus boosters organisch zijn?

 

Alle componenten zijn oregano-mineral wat gewoon bio-mineraal betekent.

 

Pg

 

 

Aptus ; Sterk geconcentreerd en goedkoop in gebruik (vb met 1 ltr regulator maak je 6666 ltr voeding dat is 1,5ml per 10ltr)

 

Geen kunstmatige of synthetischestoffen

 

In balans met natuur

 

Problemen voorkomen voordat het problemen worden

 

Een misverstand is dat Super PK , N, P, K ,CaMg boost en Humic blast Aptus is maar dit is Premium Collection een onderdeel van Aptus.

Ik hoor zoveel goeie verhalen over Aptus dat ik nu toch nieuwsgierig ben. Kan je het ook combineren met GK grond en bloeivoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is met iedere bloei voeding te combineren, ik zelf gebruik canna maar hypro schijnt ook goeie resultaten op te leveren in combinatie met aptus, met gk grond heb ik geen ervaring ik gebruik ligt mix van plagron.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Dilago ; Aptus Regulator, Top ,Start ,N Boost ,Enzym ,Fungone ,Nutrspray zijn alle 100% biologisch organisch

en geschikt voor biologische kweek van snelgroeiende planten op alle substraten en met alle NPK meststoffen.

 

Dan heb je nog de volledig organische slow release all in one korrels, voor de kwekers die alleen water willen geven een uitkomst.

 

De rest van hun produkten zjn bio/organisch - mineraal ,als het ware het beste combineren.( en zorgen dat het niet schift en lang houdbaar is).

 

Ik zit nu in dag 1 week 5 en ga bij 2 Amnesia planten de druppelaars verwijderen en ze met de hand alleen A&B Canna Coco meegeven.

Fotos maken en vergelijken wat het verschil in eindprodukt is.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de info. Mocht deze ronde niet brengen wat ik wil dan combineer ik de GK grond eens met de slow release all in one korrels. Organisch kweken spreekt me het meeste aan en ik zou het liefst alleen maar kraanwater geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe je ook kweekt en in welke omgeving dan ook , je ontkomt er niet aan dat een plant meer nodig heeft als alleen water.

 

De een wil graag een bak vol met aarde of grote potten, die vervolgens volstoppen met alle mogelijk denkbare vormen

van bemesting en zo een buffer opbouwen.

Dan kunnen de planten pakken wat ze nodig hebben(bij biologisch evenwicht).

 

Bij tekorten, overschotten of planten die meer nodig hebben als verwacht kun je moeilijk bijsturen en heb je meer nodig

als water.

Persoonlijk vind ik deze manier van kweken achterhaald en niet geschikt voor indoor kweken waar alles kunstmatig

wordt gestuurd.

 

Daarom kweek ik op cocos en geef de plant wat ze nodig heeft op het juiste moment.

Losse elementen N ,P ,K toevoegen op het moment dat de plant het nodig heeft.

Zorgen dat een overschot aan bijvoorbeeld ongebruikt kalium niet zorgt voor een verdringing van stikstof ,calcium

en magnesium. Vaak een probleem op hergebruikte aarde.

 

Lekker sturen en planten lezen , resultaat zien bij het sturen in de goede richting.

Dat geeft een kweker moed en is de basis voor een goed resultaat naar mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel draai ik mijn eerste ronde volledig organisch en als dat achterhaald is doe mij dan maar achterhaald.

 

Al dat gekut met flesjes afmeten moet je ook maar zin in hebben, ik niet in ieder geval. Nee, als de oogst naar tevredenheid is peins ik er niet over om het weer anders aan te pakken. Voorlopig is het bij mij nog niet achterhaald dus. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zijn meug Dilago ,ik werk er graag mee en vind een paar doppen los en vast draaien niet zo'n probleem.

Grond en mest gebruik ik in de tuin.

 

Zolang het goed gaat zal ik zeker niets veranderen als ik jou was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het verleden heb ik ook wel op lichte grond gekweekt en het bij voeden was toch wat meer werk dan een paar doppen los en vastdraaien. Het is veel afmeten en kijken naar het piepkleine maatbekertje en daar moet je maar zin in hebben elke keer weer. Zo rooskleurig als jij het schetst heb ik het niet ervaren. Kleine potten met vette grond is het hetzelfde principe als grote potten met lichte grond naar mijn idee. Wat in jouw flesjes zit is ook mest, dus ik begrijp dat je dat in de tuin gebruikt buiten. :P

 

Sannies way gaat ook uit van het principe dat alles in de grond zit en daar worden toch leuke resultaten mee behaald. Maar het is inderdaad ieder zijn meug, organisch kweken spreekt mij het meeste aan en vooralsnog heb ik geen reden tot klagen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je moet wel een beetje handig zijn met een maatbeker en ph meter kunnen ijken en onderhouden.

 

Maar stel ik kweek op aarde(light mix) en wil dit aanvullen met GK bloom ,dan moet ik dat toch ook afmeten.

 

Ik geef 100 ltr voedingswater per dag hoeveel moet ik dan van de GK bloom toevoegen om een ec van 1.2 te verkrijgen?

100ml , 200ml geen idee , dus zal ik de Ec moeten meten.

 

Ik las net op de GK site dat je 10 tot 40ml per 10ltr moet toevoegen en das al gauw 250 ml per dag a 4 eur ,ga ik van uit.

dan moet er ook nog poeder bij omdat er alleen stikstof en kalium in zit verder niks.

En vette grond in kleine potten is niet hetzelfde kweken als lichte grond in een grote bak natuurlijk.

 

Wij gebruiken verse paardemest en compost in de tuin en geen dure geimporteerde ingedroogde poep btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal fout!

 

Met volledig bio/organisch kweken meet je helemaal niks!!! Alleen de temperatuur van je kweekruimte misschien.

Het bodemleven regelt de rest voor je....

 

Lightmix opwaarderen met zon bakkie gk-organics voor de start, beetje bacterien en schimmels erbij, en vanaf week 3 12/12 ga je een klein beetje bijvoeden met Gk bloom...

Op 100l voedingswater 100 ml gk bloei schijn je een heel eind mee te komen hele kweekronde.

Gk bloom kost 60,00 per 5 liter, dus per voedingsbeurt gaat er ong 1,20 aan voeding bij...

Verdubbel je die dosis zit je op ong een knaak per waterbeurtje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat ik toevoeg is 10ml GK Bloom op 10 liter water vanaf de derde week bloei en verder alleen bacto en schimmels. Daar komt alleen een maatbeker aan te pas en verder geen meetapparatuur. Een makkelijkere manier van kweken heb ik nog niet kunnen ontdekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal fout!

 

Met volledig bio/organisch kweken meet je helemaal niks!!! Alleen de temperatuur van je kweekruimte misschien.

Het bodemleven regelt de rest voor je....

 

Lightmix opwaarderen met zon bakkie gk-organics voor de start, beetje bacterien en schimmels erbij, en vanaf week 3 12/12 ga je een klein beetje bijvoeden met Gk bloom...

Op 100l voedingswater 100 ml gk bloei schijn je een heel eind mee te komen hele kweekronde.

Gk bloom kost 60,00 per 5 liter, dus per voedingsbeurt gaat er ong 1,20 aan voeding bij...

Verdubbel je die dosis zit je op ong een knaak per waterbeurtje...

 

Rollex OG kush zaadplant van 180 cm bladeren groter dan de handen van Ronnie Coleman met een consumptie van 10ltr Canna coco ec 2.0

per dag in week 4 op 18ltr potten zonder verbrande bladpunten.

Red ik het niet met 20 ml bloom op 10ltr water dat weet ik bij voorbaat al in een hokje met 6 x 600w op 4 m2 om het zaakje mooi groen te houden.

 

Heb biobizz lijn op aarde gebruikt dus ik heb ervaring met soortgelijke voeding met dezelfde mengverhouding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat GK spul is totaal anders dan alle systemen, je kan dit ook totaal niet 1 op 1 vergelijken met een biobizz of atami of canna oid.

Grote verschil heeft met het bodemleven te maken wat de stoffen in de voeding eerst afbreekt voor het beschikbaar komt voor de plant, daardoor heeft ec meten van je voedingswater ongeveer 0,0 zin...

 

als je wilt weten hoe het precies werkt moet je meneertje Poldergrower maar eens een berichtje sturen, die kan het je haarfijn uitleggen... ik weet het wel ongeveer, maar wil geen halve of foute informatie droppen.

(Bereid je wel voor op een onhoudbaar spervuur van informatie, hij praat minstens een uur in een kwartier)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die heb er echt verstand van heb ik gehoord, maar euh

 

Bij toevoegen van vloeibare voeding in een vat die ook weer aangevuld moet worden

na gebruik is het wel handig om te weten hoeveel je erbij moet pleuren.

 

Bodemleven is inderdaad handig heb hetzelf ook in mjn cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook bodemleven zonder dat GK spul. Dat komt van je bacto's en myco's. Die vleermuizen poep is uiteindelijk alleen een extra voedingsmiddel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet hoeveel liter water je kwijt bent weet je toch ook hoeveel je erbij moet gooien aan voeding?

Of denk ik nu te simpel? ik moet zeggen dat ik met eb/vloed geen ervaring heb, ik geef nog ouderwets water naar behoefte van onder en boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het vloeden en ebben staat er een laagje water met wat voeding in de lekbak. De planten nemen het water en voedingstoffen op.

Het restant aan water en voeding en afscheidingsstoffen van de planten plur je weg. Of gooit dat weer in de ton met de nodige aanzuivering van voeding aan ec waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet hoeveel liter water je kwijt bent weet je toch ook hoeveel je erbij moet gooien aan voeding?

Of denk ik nu te simpel? ik moet zeggen dat ik met eb/vloed geen ervaring heb, ik geef nog ouderwets water naar behoefte van onder en boven.

 

 

Ik vloed ook niet en werk met run to waste zoals het hoort met coco in potten en werk met druppelaars en drain van 15%.

 

Een Ec meter is een handig hulpmiddel,ook voor de ''biologische kweker''.

En 100% biologisch kweken kan ook op cocos met voeding van Biobizz en Canna Bio enz (ook nog goedkoper in gebruik en overal verkrijgbaar).

Bodemschimmels verkoopt elk merk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio mineraal kweken, bio kweken op anders dan aarde is bio mineraal en hoezo heb je wat aan een EC meter bij bio?

Wat verteld die EC waarde je dan allemaal?

 

Run to waiste zoals hoort op kokos?

Gewoon beetje drain is zat.

 

Je hebt helemaal geen bodemleven op kokos omdat alles wat dat bodemleven op aarde en bio nu mogelijk maakt ontbreekt als je op kokos kweekt.

Kokos biedt namelijk geen plek voor bufferen en spoelt veel te makkelijk uit waardoor het bodemleven tik op tik krijgt, beter als hydro benaderen, scheelt je ook nog eens in de portomonee :whistle:

 

@klaver

ik had het toch over lage EC 1.3 met 14ml.. euh domme ik hanteer dus al de hele kweek niet de aarde aanbeveling vd GHE :excl: toch apart dat het er allemaal nog zo bij staat als het nu staat, ze zouden helemaal kapot moeten zijn met dat zwaar overvoedden.. lachen dat ik 50% had mogen doen, was mijn EC nog niet eens 1 op vol schema :wave: vaag spul hoor dat GHE (in de Sevia uitvoering ook 'bio')

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Ec meter verteld hoeveel ''biologische voeding'' ik in mijn vat moet gooien.

 

Schimmels ,startbooster, N Boost alle 100% Biologisch en hergebruikt cocos zorgen zeker voor bodemleven

Mijn met Humicblast gespoelde hergebruikte cocos voor de volgende ronde staat alweer klaar met schimmels.

Doormiddel van druppelaars en minuten timer heb je heel gelijkmatige drain over de gehele lichtperiode.

 

 

@Lostchild ; Canna voorloper van coco adviseerd run to waste en 15% drain is naar mijn inziens niet veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE staat bij mij ook nog op het lijstje van dingen die ik wel eens zou willen uitproberen, lees er een hoop goede berichten over.

 

Druppelaars hebben we mee gespeeld, echter hadden we er meer ellende mee dan het goeddeed.

Misschien had het op coco en met run to waste beter gegaan, maar ik heb niet echt de motivatie om daar nog een keer energie en tijd in te steken.

Plons maar vol systeem bevalt me veel beter, ff schattingkje maken van hoeveel er totaal aan water in moet(afgerond op 10l) en dat met n emmertje in de bak kieperen.

Uurtje later is de bak weer droog, en kunnen de dames weer een dag of 2 vooruit.

 

Geen gedoe met verlopende ph en ec in een voedingsvat, gewoon 10l water van 21' in een emmer, 10ml gk bloom erbij en plons maar de tent in, zonder meten of afzuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekst canna;

 

Naast water is lucht onmisbaar voor wortels. CANNA onderzocht jarenlang verschillende substraten op hun luchteigenschappen om te zien of deze verbeterd konden worden. De conclusie: meer lucht leidt tot een snellere en intensievere inworteling, 6% tot10% hogere opbrengsten en een lager mestverbruik. Door de snellere en intensievere doorworteling kan de teeltperiode worden verkort. Een manier om tot een hoger luchtgehalte in het substraat te komen, is door minder druppelbeurten te geven waarbij meer water per beurt wordt gegeven. Het substraat wordt meer leeggetrokken en er vindt minder vaak vochtverzadiging plaats. Uit de testen kwam naar voren dat bij één keer druppelen per dag 3% meer lucht in het substraat aanwezig was.

“Door de betere wortels zie je een sterkere groei en minder problemen.

 

Dat resulteert in een betere vruchtkwaliteit, houdbaarheid, kleur en zelfs smaak”,

Alle komkommers, paprika’s en tomaten, maar veel exotische groenten die je in de filialen en op de schappen kunt vinden, zijn afkomstig van Willem Hartman. Na een aantal jaren verschillende natuurlijke substraten te hebben getest, is Hartman overgeschakeld op kokossubstraat voor vrijwel het hele bedrijf.

 

De optimale voedingsstrategie op kokos is onder andere afhankelijk van de plantsoort, lichtintensiteit en het klimaat. Door het meten van pH en EC in het wortelmedium (zie ook kop: Kokos Meetmethode) kan een optimaal voedingsschema worden ontwikkeld voor iedere situatie.

 

Simpel toch dat niet in elke kweekomgeving dezelfde Ec gehanteerd kan worden met hetzelfde resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...