Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Gepost Vandaag , 10:16 lostchild

Bio mineraal kweken, bio kweken op anders dan aarde is bio mineraal en hoezo heb je wat aan een EC meter bij bio?

Wat verteld die EC waarde je dan allemaal?

Kokos is een natuurvriendelijk, 100% organisch groei en bloeimedium met 100% biovoeding erbij wordt het bio-mineraal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post van lostchild

Gepost 21 augustus 2014 - 08:19

Welke kokos?

Kokos heeft de neiging om calcium en fosfor aan zich te binden, helemaal hergebruikte of niet geprepareerd voor cannabis behoefte kokos (GL en Canna is ok, rest weet ik zo niet).

 

Kokos inwateren met minimaal EC 1.2 en als er sprake is van plantjes dit zsm op gaan bouwen, een eind waarde van 2.2 is wel lekker met een dikke indica.

 

In de groei hoor je al op 1.6 te zitten wil je ze alles geven, begin bloei 1.8 en dan naar de 2 toe werken en als kan net ietsje meer en dit heel kort aanhouden, daarna EC verlagen in stapjes zodat je voeding gelijk gaat lopen met afbloeien, je eindigt ook met voeding en niet alleen maar water zoals op aarde gebruikelijk is, je proeft als je op laatst rond de EC 1 geeft er helemaal niks van terug in de wiet, PK boosten is ander verhaal al kan dat uitstekend op kokos.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver

ik had het toch over lage EC 1.3 met 14ml.. euh domme ik hanteer dus al de hele kweek niet de aarde aanbeveling vd GHE :excl: toch apart dat het er allemaal nog zo bij staat als het nu staat, ze zouden helemaal kapot moeten zijn met dat zwaar overvoedden.. lachen dat ik 50% had mogen doen, was mijn EC nog niet eens 1 op vol schema :wave: vaag spul hoor dat GHE (in de Sevia uitvoering ook 'bio')

 

Gelukkig heb je het op tijd ontdekt haha. Misschien draai je op deze manier zelfs beter dan als je het aarde schema zou volgen ;) Het blijft inderdaad vaag dat wij zoveel verschillen met EC :P

 

@budwiser710: hoeveel weken bloei geef jij een amnees/S5 op cocos? En vanaf welke week begin je met de EC afbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin nu met mijn Ec af te bouwen van 2.0 naar 1.0 0.2 per week ik zit op dag 2 week 5

en ga vanaf vandaag beginnen om een er een verslag van bij te houden.

 

Waarbij er 2 planten alleen A & B Canna krijgen en de rest Regulator ,Top ,P ,K ,CalMag boost .

 

Ongeveer 6 week bloei vanaf de eerste bloeiverschijnselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ alle NOVA kwekers.. dat spul moet je zeer goed/heftig schudden.. anders blijft er onderin een laag liggen, en klopt de samenstelling van de voeding niet meer. Helaas een nadeel van Goed geconcentreerde voeding.

 

 

Mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gepost Vandaag , 10:16 lostchild

Bio mineraal kweken, bio kweken op anders dan aarde is bio mineraal en hoezo heb je wat aan een EC meter bij bio?

Wat verteld die EC waarde je dan allemaal?

 

Kokos is een natuurvriendelijk, 100% organisch groei en bloeimedium met 100% biovoeding erbij wordt het bio-mineraal ?

 

De voeding meneer, jouw Canna spulleke is bio mineraal.

al af gaan bouwen in week 5 met EC is volgens mij wat te vroeg, zit al niet zoveel in die bloeivoeding en week 5/6 is zeker nog een ca/mg behoefte aanwezig.

helemaal op kokos.

 

EC meten.. ja maar WAT MEET JE NU aan N/P/K etc bij een bio soep en hoe is dat nadat het het medium in gaat?

Wil je meten en staat dit ook in een schema kom je weer uit op

 

Bio mineraal, dat is meetbaar op EC al zegt het nog zga niks van wat je meet.

 

Leuk dat je een oude post van me quote, let wel dit is dus met een minerale voeding, mocht je nu willen gaan BAC'cen op je kokos dan kan ik je echt niet helpen, volle mep schema (3ml/3ml met een EC van 8.3 (gaf het hier aan))? Ook bio mineraal kweken en dan EC waarden heb ik niet zo'n hoge pet van op en misschien daarom ook wel dat ik bij GHE zweer waar EC slechts een leidraad is ipv leidend.

 

@green2day

Klopt as un bus dat van dat laagje, trek ook dat vliesrondje wat op de opening zit helemaal van de fles af anders kan het zomaar dat de fles gaat nalekken via de dop of dat je spettert met schudden (hier zitten de spetters onder de spiegel :whistle: ).

 

@klaver

ach ik had ook nooit gedacht nog op aarde te gaan kweken, is ook echt uit nood omdat ik de potten vol moet hebben en wel apart om te constateren dat de s5, toch een haze achtige, zoveel vd kiezen kan krijgen en nog opbrengt. Had er al een keer flink met de zweep over gegaan op bio toen (BAC volle mep op kleine potjes) en dat trok ze ook al waren ze toen veel geler dan dat ze nu zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild

 

Ik claim ook zeker niet dat canna bio is, maar ze hebben wel een bio lijn met bio toevoegingen .

 

Canna coco is een groei en bloei voeding de ik aanvul met de boosters van aptus zodat ik op

het juiste moment het goeie spul geef.

 

In week 5 geef ik 50ml P boost en 30ml K boost op 100ltr de rest wordt aangevuld met Canna.

 

CalMag wordt een keer per week gegeven zonder P boost.

 

Hoge Ec heb ik niet nodig omdat ik gericht voeding geef en voorkom zo tekorten of overschot

wat leid tot verdringing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Budwiser710, die CaMg kan je gerust met p-boost samen geven, deed het eerst ook altijd zonder maar het staat niet meer op het etiket dat het niet kan, heb het dus geprobeerd en het maakt geen drol uit, waarschijnlijk wat ik begrepen heb zat er eerst een stofje in wat er voor zorgt dat je klonten in je voedingswater krijgt maar dat hebben ze eruit gehaald het kan ook wat anders zijn maar dit is wat ik begrepen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is volgens mij correct ,ik had nog een wat ouder flesje staan (witte goedje).

Kan je wel 3 rondes mee voltooien zo voordelig in gebruik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is volgens mij correct ,ik had nog een wat ouder flesje staan (witte goedje).

Kan je wel 3 rondes mee voltooien zo voordelig in gebruik.

sinds ik dat spul gebruik heb ik nooit meer te korten gezien aan het blad altijd mooi groen, wonderbaarlijk spul is het!
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...