Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

@dragon: ik vindt het top dat je met me mee denkt. En heb totaal geen reden om boos te zijn. Ik ben juist blij met alle tips van iedereen. Maar er zijn zoveel kwekers en zoveel verschillende meningen. Je moet zelf ergens een tussen weg vinden en dingen proberen om te kijken wat jou het beste bevalt. Maar het blijft altijd leuk om te zien dat iedereen ze eigen kweek style heeft :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben helemaal niet boos dragon

enne.. in Azie doen ze dat idd ja, oa sla kweken op stukken piepschuim wat drijft op een grote bak met water.. zoo Babylonische tuinen.

 

Beetje kas kweekt met matten en geeft zeer op maat water, maatje van mij heeft in de kas gewerkt en de plant onder water is niet zo best vd huidmondjes waarmee de plant ademt dus weinig nut anders deden ze het echt wel.

 

Water zakt als de toplaag van medium verzadigd is steeds verder naar onderen (zwaartekracht) dus belandt bij grondwater en dat is niet 1 vast peil, koppel dat aan vernuftig wortelstelsel in samenwerking met schimmels etc en plaatje komt rond hoe ze toch aan water en voeding komen in de volle grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon

 

ben het niet met je eens, dat we de natuur willen na bootsen. Probeer jij in de natuur maar eens in 11 weken een mooi wietje te kweken.

Wij proberen het perfecte klimaat voor een plant te creeeren. ik bedoel waar in de natuur is het de eerste 1-3 weken precies 18uur licht en 6 uur pikke donker? en de bloei periode precies 12uur licht en 12 uur PIK donker?

Waar in de natuur is het tijdens de nacht precies 20-22 graden en op de dag 28 graden?

En dan nog niet te spreken over de vochtigheid.

 

ieder heeft zijn eigen manier van kweken, jij geeft van boven met de hand. Een ander vloed. ik bedoel ik pak gwn constant resultaten en ik geef van onder water.

 

klaver heeft deze ronde paar foutjes gemaakt en ja iedereen maakt fouten als je net ergens mee begint. Dit is gewoon een les voor klaver.

Hij weet nu dat ph heel belangrijk is en dat je op cocos iets hoger in de ec mag zitten, dan op aarde.

 

@klaver nieuwe serie foto's zien er naar mijn mening iets beter uit.

mijn advies voor jou nog steeds is; blijf nog even insturen met ph 5.5 en kijk het ff aan. Straks aan het einde van de ronde gwn weer 5.8.

humic blast ook wel over gelezen, maar weet niet echt of het op cocos zo'n verschil zou maken.

Cocos buffert immers bijna niks.

Ik zelf geef de laatste paar water beurten gwn. enzymen afgezuurt op 5.8 en heb nooit problemen met vervolg rondes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ teachme : het ging over water maar julie hebben allebei gelijk

@ lostchild : planten onder water was sarcasme :likken: en ja dat ze op piepschuim vlotten kweken weet ik wel maar daar zit de gehele wortel in het water, ik blijf tog van mening dat met onder water geven in potten de bovenlaag hier niets van meekrijgt

 

@klaver : niet druk maken bij mij waren ze halverwege de bloei ook flink geel maar het is tog nog goed gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon

klopt wat je zegt over de toplaag maar laat dat nu net de bedoeling van vloeden zijn ;)

toplaag is adem halen (luchtwortels) en afzetting troep, daarom ook na eenmaal over op vloeden nooit meer van boven inwateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon

klopt wat je zegt over de toplaag maar laat dat nu net de bedoeling van vloeden zijn ;)

toplaag is adem halen (luchtwortels) en afzetting troep, daarom ook na eenmaal over op vloeden nooit meer van boven inwateren.

En als je nou een nieuwe ronde start dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dus, spoel je alle troep in naar de gevoelige worteltjes.

5-10cm afgraven en vervangen door verse kokos, t'is niet zo dat je met vloeden ineens alles in de pot kunt laten zitten.

Bij mij was de toplaag wit en ik heb 6cm ongeveer afgegraven, toen zat ik weer bij 'normale wortels en idee: kokos en geen restzouten.

 

De echte kokos man trekt plant met meeste wortels eruit en vult kokos aan zodat alles weer ok is en geen rare uitglijders bij de wortelkluit omdat dat niet 'gespoeld' is en doet dit in een aparte bak, aanvullen in de pot kan ook maar husselt lastiger.

Kokos weegt niets, maakt geen troep tov aarde dus handeling van niks die zeker de start vd plant ten goede komt (veel stabieler op PH gebied ook omdat verse kokos calcium aan zich gebonden heeft).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gooi altijd alle potten om en dan cocos fijn maken en zo veel mogelijk wortel resten weg halen.

husselen en dan weer gaan met de banaan.

ik persoonlijk raad het niet aan om alleen de plant met wat wortels eruit te trekken.

wortels zitten bij mij altijd helemaal om de cocos heen. zo krijg je echt geen wortel eruit.

luie mensen trekken alleen de wortels erzo uit en vullen cocos aan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
@budwise710: okee goeie tip die ga ik onthouden. En geef je de laatste 3 waterbeurten vanaf boven of van onder (vloeden)??

 

Cocos altijd drain to waste , Humic blast is juist ook voor cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme

@budwiser710: jullie gooien na de ronde dus alles op een hoop, ongeveer 20% aanvullen met nieuwe cocos. De potten weer vullen en knalle maar!

 

Maar dan is de cocos niet echt gespoeld toch? Hoe weet je zeker of alle voeding resten enzovoort eruit zijn? En dat de EC en pH weer goed zijn voor de nieuwe start?

 

Goedemorgen079: De Schakelkast is plug and play

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de laatste tien dagen alleen afgezuurt water met enzymen geeft is het meeste denk ik wel weg. Heb in het begin ooit een x wel drain eerste waterbeurt opgemeten. Was 1.2 ph 5.9 ofzo.

Ik heb nooit problemen gekregen vervolg rondes dus.

Ik heb nooit 2 jaar met zelfde cocos gedraait, maar vrienden van me wel.

de resultaten zijn constant, dus niet dat ze slechter draaien. gwn ongeveer zelfde altijd.

 

Ik vul geen 20% nieuwe cocos aan. Alleen als ik tekort heb vervolg ronde vul ik aan, maar dat is meestal pas 3 a 4 ronde.Zijn ook maar een paar potten die je mist.

 

ik denk persoonlijk niet dat je bovenste laag weg moet gooien. ik bedoel de ec wordt pas echt omhoog gegooit als je al aan het vloeden bent dus.

 

dit is mijn mening en mijn ervaring op cocos. ik draai ook nog op brix he. meeste mensen zeggen ook dat het rotzooi is, maar ik heb nooit problemen ondervonden met de plagron brix.

 

nieuw serie foto's zag er trouwens iets groener uit. weet niet of het door de foto's kwam of echt zo is.

 

En haal dat gele blad nou eens weg man!! Dat doet echt geen ene ruk meer. Zoals ik al vaker heb gezegd je ziet zo beter of je de probs een beetje onder controle hebt!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohja en @lostchild

 

Af en toe vraag ik me echt af waar jij je ervaringen en info vandaan hebt.

Echt een doktor in de cannabiskunde, maar dat je niet meer van boven mag geven als je eenmaal vloed is echt zware onzin.

Heb het ook wel eens gedaan en heb totaal geen problemen gehad, was denk ik ook nog eens de beste oogst ooit die ronde.

 

Maar jij bent hier de deskundige, dus ik zal wel heel veel geluk hebben gehad die ronde.

 

En dat cocos een P en CA buffert medium is, maar het is ohzo erg als je P boost en CAMG boost samen in een vat geeft.

 

@klaver,

 

laatste ronde ging harstikke lekker voor je met aptus, waarom veranderen. Kunnen ze hier allemaal vrolijk op het forum lopen zeggen, dat je al die booster en al niet nodig hebt. Jij bent de gene die bijna 3 maanden bezig bent en krijg je straks een kut score. Never change a winning team!

Aptus icm cocos is gewoon goed!

 

experimenteren kan, maar je bent nu gwn 180 graden gaan draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpelweg teach, zelf doen en kamperen op Overgrow, leer je boel van en niet pretenderen dat wat jij zegt 'het' is maar aangeven dat dit mee kan spelen, dat jij dit helemaal verkeerd op vat is toch echt jouw ding.

 

Laatste ronde ging hartstikke lekker met de Aptus met net hergebruikte kokos, kokos nu 3e ronde en uitgeput en'mishandeld' ja hoor ligt alleen maar aan de Aptus...

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je zelf wel eens met aptus gewerkt? haha

 

Misschien moet je gewoon meer zelf doen en minder kamperen op overgrow. In de pratijk leer je immers het meest he.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme: Ik ben niet 180 graden gedraaid, het enigste waar ik benieuwd naar was is Hoe een ronde zou draaien zonder de aptus boosters. Voor de rest heb ik niks veranderd. Maar ik geef je gelijk wat betreft 'never change a winning team' als je eenmaal goed draait dan moet je niet teveel meer veranderen.

 

De planten zijn inderdaad een stuk groener geworden. Zelfs een beetje donker groen. Ik moet nu uitkijken dat de blad punten niet gaan verbranden haha. De EC hou ik op 2.0

 

Ik heb de CaMg-boost gebruikt om de planten weer recht te trekken. Dus een ronde zonder aptus boosters zou niet meer lukken. En daarom heb ik afgelopen week de P en K boost ook mee gegeven. De planten waren goed bij getrokken dus de boosters kunnen ze wel hebben denk ik.

 

@lostchild: Ik denk dat het grootste probleem inderdaad een te hoge pH was door het spoelen met kraanwater. Ik stuur nu nog even in met 5.5 en dalijk gaat dat weer 5.8 worden. Ik hoop dat de problemen weg blijven.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die bak eigenlijk vandaan waar de potten in staan?

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond allemaal, weer tijd voor een update:

 

Dag 49

15 dagen 18/6

34 dagen 12/12

 

Het lijkt er op dat de pH in het medium gedaald is waardoor ze de voeding weer beter kunnen opnemen. En de bladeren worden niet meer geel. Ik stuur nog even in met 5.5 maar wil dalijk weer naar de 5.8 gaan.

 

Het 2x vanaf boven spoelen inclusief de aptus CaMg-boost heeft goed geholpen. En het spuiten met METROP heeft ze ook goed gedaan, dat werkt ook tegen schimmels heb ik gehoord.

 

De aptus CaMg-boost moest ik gebruiken om de planten recht te trekken. Dus daarom heb ik besloten om de aptus P-boost, K-boost en topbooster ook mee te geven. Ik ben hier afgelopen week mee gestart. En de eerste keer een halve dosis gegeven en bij de tweede keer gewoon de volle dosis volgens aptus schema.

 

Bedankt voor alle tips! Dit is echt een leerzame ronde. Maar we zijn er nog lang niet, we moeten nog een paar weken. Dus ik hoop dat de problemen nu weg blijven.

 

Gelukkig gaan er ook dingen goed. En dat is dat de temperaturen perfect onder controle zijn. En heb nog geen sporen van ongedierte kunnen ontdekken :)

 

Water gift:

- 32 liter water (vloeden) 

- regulator aptus

- P-boost aptus

- K-boost aptus

- floranova bloom

- Topbooster aptus

- Enzymen aptus

 

EC: 2.0

PH: 5.5

 

Klimaat:

Lamp aan: 28gr

Lamp uit: 21gr

LV: 40%-60%

Lamp afstand: 75cm

Lamp wattage: 1150watt

 

gallery_44039_18497_1771470.jpg

 

gallery_44039_18497_1831997.jpg

 

gallery_44039_18497_2539175.jpg

 

gallery_44039_18497_1679467.jpg

 

gallery_44039_18497_2841002.jpg

 

gallery_44039_18497_596663.jpg

 

gallery_44039_18497_1557866.jpg

 

gallery_44039_18497_20938.jpg

 

gallery_44039_18497_1687098.jpg

 

gallery_44039_18497_803879.jpg

 

gallery_44039_18497_1788021.jpg

 

gallery_44039_18497_1568043.jpg

 

gallery_44039_18497_2656066.jpg

 

gallery_44039_18497_2149450.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan niet wachten tot de mijne zover zijn, ik zie dat je duidelijk betere zijtakken hebt, maar ik heb er dan weer meer per m2 staan, neem een kijkje bij mijne, hoe vind je ze eruit zien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker jonge! zien er al weer stukken beter uit!

 

kwa topvorming vind ik ze er echt TOP uitzien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme

Ik hoef niet met Aptus te werken, cheap shit GHE doet de truc hier enne mocht je het gemist hebben, Overgrow is al sinds 2006 ter ziele.

Zelf kweek ik nu al weer bijna een decennium dus mijn ervaring is wel in orde, vraag me af wat jij allemaal doet als je op dat ohzo geweldige Aptus blijft hangen, probeer GHE eens zou ik zeggen.

 

@klaver

Je hebt veel kartelblad bovenin en wegdraaiende punten, iets omlaag met de EC.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...