Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Draai de dop van de tensio, zet hem aan en zuig eens rustig aan de onderkant van de dop.

Als het goed zie je de waarde veranderen, zo niet zou ik een nieuwe vragen..

 

Zie dat ik reageer op een post van 24 Maart :D klote iPhone, schiet niet naar de laatste pagina..

Maar dan weet je het voor de volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan het dat de afstand tussen de internodes opeens zo groot is? Is dat het phenotype of zit je lamp zo hoog? De lamp zou op een afstand van 60 cm van de toppen moeten zijn.

 

imag001.jpg

Let hier wel een beetje op anders worden het geen mooie compacte toppen en krijg je veel schaduw onderin. Niet wenselijk dus.

 

Gr

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeidag 18!

 

ik heb destijds een tensiometer aangeschaft maar display s stuk gegaan.. >>> ennuhh goeie kweker heeft geen tensiometer nodig :likken:

 

planten gediefd

 

gallery_38205_18013_1359398.jpg

 

gallery_38205_18013_2421038.jpg

 

gallery_38205_18013_175852.jpg

 

mvg mapitolover :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeidag 18!

 

ik heb destijds een tensiometer aangeschaft maar display s stuk gegaan.. >>> ennuhh goeie kweker heeft geen tensiometer nodig :likken:

Hehe. ;)

 

Een goeie kweker steekt gewoon zijn vinger in de grond en leest zo de mbars af wou je zeggen. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn jou woorden Dilago je kijkt naar je plant en je kijkt naar je medium je zet je hand plat op de smartpots

 

Dat moet voldoende zijn hahahaha

 

Ff een foto plaatje van 5 planten

 

gallery_38205_18013_1621168.jpg

 

 

Mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks ouwe maar ze gaan niet zo hard als ik wil....

 

vandaag week 4 dag 1 (bloeivoeding biogrow) eerste bloeivoeding meegegeven.

 

paar toppen staan op afstand 50cm

 

voor de rest ...

 

bloeidag 22

 

nacht 21bloeidag

gallery_38205_18013_1448738.jpg

 

gallery_38205_18013_1065667.jpg

 

gallery_38205_18013_1796118.jpg

 

gallery_38205_18013_1183.jpg

 

gallery_38205_18013_2484328.jpg

 

gallery_38205_18013_329054.jpg

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei is er nou ook wel een beetje uit verwacht ik..

En ja, dan kom je in een fase dat de top ontwikkeling nog maar heel traag gaat..

 

Gewoon heel goed verzorgen en geduld hebben.

Ze staan er gewoon heel goed bij..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit maar ik denk dat je de lampen er te dicht op hebt. Naar verluid houdt Amnees daar niet zo van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar toppie's staan op 50 sommige op 55cm en de rest op 60cm ik denk dat het niet zo erg is zelfs die toppen gaan het zwaarste wegen denk ik Dilago voor de rest ben zeer tevreden alleen ik weet niet of ik die gewenste resultaat kan halen met5 planten

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag man !

Volgens mij gaat dat wel goed komen :),ben benieuwd wat je hier nou zo ongeveer vanaf gaat halen.

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x600watt 5planten ? ik denk iets rond de kilo vorige x was het 930 gram (met 9 planten zelfde opstelling)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nacht 25bloei

gallery_38205_18013_1670716.jpg

 

gallery_38205_18013_1395241.jpg

 

gallery_38205_18013_513618.jpg

 

bloedag 26

gallery_38205_18013_1900538.jpg

 

luchtvochtigheid 70%?????? temp 32.

 

ik krijg de luchtvochtigheid niet lager.. ga morgen luchtontvochtiger halen

 

ik welk week of dag moet het lager de luchtvochtigheid ?

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker veld

 

zonde van je geld man, gewoon wat harder afzuigen. het lijkt me niet dat je met die 1500 kuub nu al voluit zuigt.

je temp is ook wat aan de hoge kant dus dat kan ook om die reden geen kwaad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodja

 

afzuiger staat op 40 % :D en ik kan hem hellaas door omstandigheden niet harder zetten (maakt een geluid alsof een vliegtuig stijgt continu) hahaah

 

dus vorige ronde had ik van action goedkope luchtontvochtigers gehaald ze kosten 1.50 perstuk 10 a 15 stuks elke plant 3 a 4 stuks helpt ook goed. het is iedergeval

 

niet zo super duur.

 

zou graag harder willen afzuigen maar dat kan hellaas niet.

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh haha ik dacht ik dacht zo'n professioneel ding van een honderdje of 3

 

maar zijn er geen manieren om zonder extra geluid ietsje harder te zuigen? ophangen aan rubbers, sonoconnect geisoleerde slang etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik sonnoconnect rubbers alles ..lucht gaat door deze ventilatierooster... zodra je 50%gaat afblazen hoor je hem heel hard .. op 60 % alof er een motor draait..

 

ik blaas af in een kleine kamer

 

gallery_38205_18013_304281.jpg

 

of weet jij iets beters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

direct dat rooster eraf schroeven :)

dat kreng houdt meer lucht tegen dan je zou denken

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

is alleen maar onnodige weerstand.. als de lucht makkelijker weg kan heb je meer afzuiging zonder dat de motor harder draait

 

het is binnen in je eigen ruimte dus camouflage is ook niet van belang

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn complimenten Mapitolover je hebt het echt mooi vol gekregen en dat met 5 planten :tu ik las net over dat je afzuiger bromt als die boven de 50% draait, welke fan controller gebruik je dan als ik vragen mag? ik ken er namelijk 1 die dat echt enorm doet en die je zo snel mogelijk moet vervangen ivm buren die dat kunnen horen, hoop niet dat het deze is.en wat Rodja al aan gaf dat rooster moet je echt eraf schroeven dan komt de lucht veel beter weg.

 

ps: haal die fancontroller er eens af en steek allebei de stopcontacten van de afzuigers in gewoon continu stroom, je afzuigers draaien dan wel op 100% maar dat is helemaal geen probleem je temp en je lv zullen hier door omlaag gaan en het brommen zal ook af nemen je hoort eigenlijk alleen de lucht verplaatsing wat meer maar dat horen de buren niet, ook al vind ik het zelf niet echt slim om in de zelfde kamer uit te blazen waar je tent staat met zo'n klein gat met een rooster maar goed dat is mijn mening ;)

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh haha ik dacht ik dacht zo'n professioneel ding van een honderdje of 3

 

maar zijn er geen manieren om zonder extra geluid ietsje harder te zuigen? ophangen aan rubbers, sonoconnect geisoleerde slang etc

is de fancontroller die er voor zorgt dat het lijkt als of er een vliegtuig constant opstijgt weet als precies welke hij heeft :D heb dit probleem ook gehad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fancontroller is het probleem niet Jack. Het geluid van luchtverplaating dus geen brom maar zodra je hem op50 zet maakt ie enorm geluid en ik blaas niet in de zelfde kamer als waar me tent staat. Beter lezen Jack en fancontroller heb ik destijds ook een foto geschoten. Zodra je afblaast in een kleine kamer. Met raam open lucht maakt enorm geluid en kan de rooster er niet afhalen omdat je dan een gat te zien is van buiten als je naar binnekijkt

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik kan hem niet 100% draaien omdat ie dan te veel lucht naar de kleine kamer blaast en dat maakt geluid.

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het misschien een idee dat je bijvoorbeeld een rolgordijn voor het raam hangt zodat niemand meer naar binnen kan kijken, en dat je dan wel het rooster er af kan schroeven?

 

Of misschien kan je een kast voor het gat zetten en dan door de kast heen afblazen.

 

En heb je veel bochten in de slangen gemaakt? Bochten zorgen ook voor weerstand, dus ook meer geluid (luchtverplaatsing)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...