Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik had de vorige keer 9 18literpotten op 150 x 150 staan en dat beviel mij vooralsnog ook het beste. Hoeveel zet jij er onder een 600 watt lamp, 6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 rechthoekige speciekuipen van 90 liter gaan in totaal 4 zakken van 50 liter aarde in 3 planten per bak dus 6 planten en daar 1 x 600watt boven twee weken voor groeien naar 10 dagen groei toppen 4 dagen erna klok om 67 dagen bloei 0,9 gram de watt hoogte plant tussen de 70 en de 95 cm :smoke

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien ik hier maar 5 planten heb en zelf rook kan ik dat makkelijk veklaren met meer niet ;)

 

en wat de gevolgen zijn weten we helaas niet omdat de wet krom is

 

even terug te gaan wat jack zegt dat je de beste zogenaamd 6 op een meter zet......... 6 of 16 maakt niet uit of je nu 1te veel hebt of 11 of 100 na 5 ben je tog al verkeerd bezig dan zou ik voor de max gaan (een kamer? nee hele huis)

 

zodra je meer dan 5 kweekt zou ik gewoon echt vol gooien zonder gekloot 2 a 3 dagen voorgroeien en knallen en

 

elk 10 weken oogsten

 

maar natuurlijk Mijn mening

 

mvg mapitolover

als je nou eens goed leest zie je dat ik het niet over de wet heb met die 6 planten maar de opbrengst is gewoon beter met minder op een m2 met amnesia omdat ze van ruimte houden heb het allemaal al getest 6 planten leverde mij het meeste op in tegenstelling tot 16 per m2.

 

wat was je resultaat dan met 6 en 16 ? hoeveel dagen voorgroei? je hebt alles geprobeerd zeg je ..

 

heb je getopt ? of gelijk op 12/12 of hoe ben je tot de conclusie gekomen dat 6 beter is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die test heb ik al eens gedaan, eerst 100 planten op 4 vierkante meter 11 liter potten met mapito, 1,6 kilo en een beetje.

 

Daarna 36 planten op de zelfde plaats, 18 liter potten, een week langer voor groeien en de onderkant gedieft.

Bracht op 2,1 kilo.

Er hing boven 4x600 wat philips t son.

Meer is niet altijd beter, en de kwaltijd van de haze was ook nog eens beter, hardere compacte toppen.

De voeding die ik gebruikte was alles van canna en pk 13/14.

 

Nu kweek ik na jaren weer eens, maar dan onder Tneon 4x55wat op aarde, eerst 2 planten, en daarna 4.

Met alweer alles van canna ook de pk 13/14.

 

Greetzzzzzz Rockfort

 

Greetzzzzzz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees de post boven die van jou mapito, haalde met 16 op een m2 0,7 gr de watt zonder te toppen dat is ook niet echt slim om met 16 te gaan itten toppen op 1 m2 krijg je veel te groot bladerdek waardoor onderin alles niet hard wordt, ik denk overigens ook dat die 0.9gr de watt met 5 planten onder 1 keer 600 watt ook makkelijk haalbaar is maar ik blijf liever bij m'n 6 :smoke

 

ps: ik heb het dan wel hier over Amnesia haze, andere soortjes hebben meestal een andere aanpak nodig.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet het soort kweker, dat alles weet van soorten.. :(

 

Een Amnesia, of haze in z'n geheel ken ik alleen maar van horen zeggen.

 

Ik ben me de laatste paar kweken aan het verdiepen in de Santa Maria..

Die staat ook wel bekent, als een trut vwb de aanpak..

 

Maar ondanks, dat ze bekent staat als stress gevoelig,

heb ik haar deze ronde nog al moeten proberen in het gareel te houden. ( te koud in het begin)

 

Weet ik wel, dat het een uitstekend soortje is, voor 4 op 1.35 m2

Incl toppen knaken breken en dieven... Waar daar heeft het dametje totaal geen moeite mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerstvolgende ronde zet ik zes Amnezen onder 600 watt in 18literpotten. Eens kijken hoe me dat bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Root Pouch mag ik hopen??

 

En dan eens een keer op 50% light aarde en 50% Cocos??

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zes stuks per lamp in gewone 18literpotten in een waterbak met vlotter voor het autopotsysteem waar ik elk een tensiometer in steek ter controle. De aarde wordt denk ik wel lightmix of de potgrond van de Welkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zes stuks per lamp in gewone 18literpotten in een waterbak met vlotter voor het autopotsysteem waar ik elk een tensiometer in steek ter controle. De aarde wordt denk ik wel lightmix of de potgrond van de Welkoop.

waarom 18 liters? waarom pak je niet gewoon grote specikuipen heb je veel meer buffer en een veel groter wortelstelsel levert je veel meer op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat grote buffers mij niet goed bevallen met watergeven, ik raak het zicht teveel kwijt, zelfs met de tensiometers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk je uit met fox tails mapito, hoever staan je toppen van de lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nacht38

gallery_38205_18013_494371.jpg

 

gallery_38205_18013_1043862.jpg

 

gallery_38205_18013_778026.jpg

 

gallery_38205_18013_794336.jpg

 

bloeidag 39

 

gallery_38205_18013_2332591.jpg

 

gallery_38205_18013_1054512.jpg

 

gallery_38205_18013_348573.jpg

 

gallery_38205_18013_3016852.jpg

 

kan altijd fout gaan he jack ;)

 

in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en foxtail goed of slecht.?

 

je hoort verschillende verhalen

 

lampen; sommige toppen staan ong 50 cm en rest staat op 55/60cm (me lampen kunnen niet hoger staan helemaal boven en het is de 2 draai 600 watt eerste draai 13 weken en nu 5wekenx 18/6 en nog is 5 weken bloei..... me planten hebben er geen last van en anders buigen als ik het merk

na deze ronde ga ik nieuwe bulbies aanschaffen

me temp. overdag/lampuit 21graden lucht vochtigheid 36/53%

temp lamp aan 30/34 lucht vochtigheid 44/58%

 

ik geef 5 liter perdag per plant met jerrycan

2x voeden 1 dag / soms 2 dagen nix en dan weer 2x dagen voeden.

ik geef 5 liter voeding compleet van onderen en dat in 2 of 3 x zodra de schotel vol is wacht ik een uur soms 3uur en dan weer ... na een uur geef ik weer</p>

 

 

adviezen welkom of mocht er iemand iets opmerken hoor ik het graag.</p>

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een foto van vorige ronde ter vergelijking!

 

bloeidag 39 (9 planten)

gallery_38205_17754_1397646.jpg

 

/nu bloeidag 39

gallery_38205_18013_1043862.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er top uit :verrygood en als ik idd naar je foto's in het donker kijk zie ik idd geen foxtails was onduidelijk te zien op die foto in het licht probeer het zo te houden anders idd buigen, en wat betreft je temp van 32/34 dat zou dan vrijdag zaterdag over de 40 graden gaan met de temp buiten die ons te wachten staat :td :lol: ach we zullen zien wat ze doen waarschijnlijk kunnen ze er gewoon tegen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders een lampje uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ze zijn blijkbaar verder dan je vorige ronde op deze dag. Netjes hoor!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren lamp aan 36.5 grade gezien.... het gaat nog goed

 

ik doe niets meer en ik denk dat dit ook de max is. vanwege mooie weer

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken dat wel.

Maar ik had het ook voorzien en dus de lamp een beetje terug gedimd, waardoor ik op 32 bleef hangen?? :)

Maar ik draai van 20 tot 08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai van 22:50 tot 10:50ouwe overdag is moeilijker dan nacht regelen.

 

Snachts is ht Cooler

 

En Jack welke spint ?

 

Da was de eerste ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...