Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb in het verleden ook wel aangezuurd en vond het een enorm gedoe, vooral omdat de waarden steeds wisselden naarmate ik langer wachtte en de ph weer mat. Na 2 minuten was het 7, als ik het water roerde zakte de ph soms naar 2 zodat er weer water uit moest etc etc. Gek werd ik er van en als je planten een ding haten is het schommelingen in de ph. Daarom heb ik besloten het zo te doen maar inderdaad ieder zijn eigen manier en dat is ook prima.

 

Nu had ik overigens niet de allerbeste ph meters gebiedt de eerlijkheid me erbij te zeggen. Wellicht dat dit ook een rol heeft gespeeld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een gave dat ph- en ph meten dilago.. toen ik eerste x begon met kweken had ik het probleem ook vervolg heb ik van een mattie gezien hoe hij het deed.. hij meette eerst de water wat uit de kraan kwam (rond 7.9 en de 8.0) zodra je dat hebt kan je je vat meten door te vibreren met je ph meter tot dat ie niet meer veranderd... is het lager dan 5.8 bijvoorbeeld 4.7 dan gooi je 3 x 500ml water in je vat en dan weer meten totdat je uitkomt op 5.8 en dan gooi ik de voeding erin ... maar natuurlijk elke keer als je meet eerst je water checken of ie juist klopt.. en elke x dat ik klaar ben doe ik nog een beker water met schoonwater (ph 7.9/8,0) en dan opbergen

 

 

maar natuurlijk kan je op aarde zonder ph te meten maar deze x wil ik het volgens het boekje doen.

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op die manier, dat vind ik alsnog een hoop gedoe maar als je er veel betere resultaten mee behaalt is dat het wel waard. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je niet eerst je voeding mengen en dan pas afzuren?

zo doe ik het anders stijgt de ph weer als je voeding gaat toevoegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weer meten totdat je uitkomt op 5.8 en dan gooi ik de voeding erin ...

 

Dat doe je niet goed mapito..

Je doet eerst je voeding in het water en dan zet je de PH goed.

Voedings stoffen, hebben ook een grote invloed op je PH waarde..

De kans is op jou manier heel groot, dat je een te lage PH instuurt.

 

moet je niet eerst je voeding mengen en dan pas afzuren?

zo doe ik het anders stijgt de ph weer als je voeding gaat toevoegen

 

Ja dus.

Alleen zal je PH dalen inplaats van stijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 rocker altijd voeding dan ph tenzij anders staat op schema. Bv aptus geeft aan alle voeding dan ph en dan pas top of startbooster. Ik gebruik geen topbooster maar atami bloei. Die gooi ik wel eerst erbij dan pas afzuren.

 

Maak er gwn een mooie ronde van! Ziet er goed uit.

 

Ohja dat neefje van me deed het zonder ph en ec meter haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik regel eerst water en dan voeding ? fout dus hahahahah

 

maar na dat ik me voeding erin doe meet ik het nogmaals en staat altijd nog op 5.8 met voeding..

 

 

misschien moet ik een stukje film maken hoe ik het doe :D

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 rocker altijd voeding dan ph tenzij anders staat op schema. Bv aptus geeft aan alle voeding dan ph en dan pas top of startbooster. Ik gebruik geen topbooster maar atami bloei. Die gooi ik wel eerst erbij dan pas afzuren.

 

Maak er gwn een mooie ronde van! Ziet er goed uit.

 

Ohja dat neefje van me deed het zonder ph en ec meter haha

moet jij dan nog afzuren dan? aangezien je precies de zelfde voedings lijn en schema gebruikt als mij buiten de bloei voeding om, mijn ph staat altijd tussen de 5,5 en de 5,8 als ik alles erin geflikkerd heb de hele ronde, heb het ook liever constant op 5,8 maar ph+ ga ik er echt niet in gooien dat is echt mega troep en verneukt je hele medium mee aldus ph- ook vind ik. en dat met die start booster moet je me even uitleggen, ik gebruik alleen start booster aangezien daar alles in zit wat je nodig hebt de eerste 3 weken, dus dan zou ik het water eerste moeten afzuren en vervolgens de startbooster erop of hoe moet ik dat zien <_<

 

@mapitolover hoe staan ze er voor?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Jack je hebt het schema toch neem ik aan pf Google het ff. Daar staat precies van boven tot onder welke volgorde. Start en top altijd nadat je al hebt af gezuurd. Als ik hele schema met p erin gooi kom ik op 6.0 uit ong. Dus moet ik nog een beetje minnen naar 5.8.

Het kan zijn op sommige plekken dat je ph lager staat of hoger. Dit ligt puur aan je leiding ph.

 

Bel anders met aptus, ik volg gwn het schema. Zal er wel niet voor niets staan toch.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk pik. Ik was ff in de war ec dan start of top en dan ph. Zo doe ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik regel eerst water en dan voeding ? fout dus hahahahah

 

maar na dat ik me voeding erin doe meet ik het nogmaals en staat altijd nog op 5.8 met voeding..

 

 

misschien moet ik een stukje film maken hoe ik het doe :D

 

 

mvg mapitolover

 

...ja, of een nieuwe Ph-meter aanschaffen... :P

 

LOL

 

Geintje natuurlijk, maar volgens bij ziten hier bij dit Topic niet van die "licht ontvlambare" growers... :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ja Jack je hebt het schema toch neem ik aan pf Google het ff. Daar staat precies van boven tot onder welke volgorde. Start en top altijd nadat je al hebt af gezuurd. Als ik hele schema met p erin gooi kom ik op 6.0 uit ong. Dus moet ik nog een beetje minnen naar 5.8.

Het kan zijn op sommige plekken dat je ph lager staat of hoger. Dit ligt puur aan je leiding ph.

 

Bel anders met aptus, ik volg gwn het schema. Zal er wel niet voor niets staan toch.

 

:rtfm:

Wat mij betreft zijn die schema's juist louter richtlijnen. Buiten het feit dat de kwaliteit, zuurtegraad van het water e.d. binnen Nederland regionaal sterk verschillen, ben ik van mening dat niet elke plant dezelfde voedings- en/of water behoefte heeft...

 

Hangt denkt ik ook een beetje van schaalgrootte af; ik kan me gelukkig prijzen met een dermate beperkt (danes) team, zodat individuele benadering geen probleem is... :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... zodat individuele benadering geen probleem is... :punk:

 

Nou ga je me toch niet vertellen, dat je op plant niveau je PH gaat afstemmen???

En hoe weet je dan, of plant X 0.2 PH + of min nodig heeft tov palnt Y????

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik mix gewoon primitief dagelijks m'n voeding en stuur waar nodig bij...

 

's ochtends krijgen ze 600ml mix (ongeveer 2 à 3u na "wakker worden") en dan 's avonds veelal de zelfde dosis kraanwater, mits ze niet te vochtig staan.

Gewoon met "het handje", ouderwets hé...? :wacko:

 

Ph-meten doe ik niet aan, dames krijgen wel rond 4e week bloei een weekje p+k mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis mee dus... :verrygood

 

 

Maar oj, wat zal het je verbazen, als je toch een PH metertje aanschaft en zou "aan" zuren...

Mijn ogen rolden van hun stokkies

Share this post


Link to post
Share on other sites

update bloeidag 9

 

ik heb nisorun en vertimec gebruikt voor spint :D drukspuit 5 liter

 

over 4 dagen apollo en avidor

 

en me loopruimte gemopt

 

me netten zijn helemaal vol maandag 2de net

 

ik moet flink gaan dieven maar heb nog geen tijd gehad

 

om een vergelijking te maken (dit was de eerste x (vorige ronde)

bloeidag 9

gallery_38205_17754_618723.jpg

 

en nu

 

gallery_38205_18013_2789397.jpg

 

gallery_38205_18013_1616779.jpg

 

gallery_38205_18013_1489490.jpg

 

gallery_38205_18013_600016.jpg

 

gallery_38205_18013_1672358.jpg

 

na een aantal binddraadjes gebruikt

gallery_38205_18013_1667581.jpg

 

gallery_38205_18013_235358.jpg

 

gallery_38205_18013_3146077.jpg

 

gallery_38205_18013_503246.jpg

 

gallery_38205_18013_1314175.jpg

 

gallery_38205_18013_470303.jpg

 

mvg Mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

is echt al goed dicht aant groeien, het kost tijd maar je bereikt toch wat je wil bereiken, respect!! :tu

maar even een vraag,waar is die airsock gebleven?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, kerngezonde dames die het enorm naar hun zin hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

airsock is links beneden jack ik had het eerder al gezegd hier op het forum vers lucht kom van beneden door de planten heen en dan via boven word ie afgezogen

 

thanks dilago :)

 

ik ga maandag kijken voor een auto systeem ik kom met moeite me tent in en wil automatisch doen maar ff kijken of het nog tussedoor kan knallen maandag ga ik nog een net spannen

vandaag voelde ik de bovenkant van de smartpot tijdens water geven het voelde erg droog en hard aan.

 

ga zo nog een extra water beurt doen

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

een auto systeem voor 5 planten ?? :lol: het toppunt van luiheid! :lol: :lol: nee even serieus daar kom je toch makkelijk bij met de sproeier en je kan ook nog eens beter de hoeveelheid bepalen per pot aangezien de water behoefte vaker kan verschillen per plant en je met een auto systeem dat niet kan regelen. :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol @ Jack White, ik vind het autosysteem niet ideaal vooralsnog, maar aangezien de nieuwe stekken wél goed groeien en totaal nergens last van hebben betwijfel ik of het wel aan dat systeem heeft gelegen dat mijn planten er zo bijstaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heb je wel ervaring nodig als kweker om problemen te voorkomen.

Dat had in al gezegd, alleen jij zei dat dat niet belangrijk is.

 

Tuurlijk kan een beginner een mooie ronde draaien, maar zonder ervaring zul je vaak tegen problemen aanlopen en zeker met nieuwe systemen.

 

Succes in ieder geval, hoop dat je de ronde nog mooi kan omdraaien net als die laatste van je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beginnende kweker heeft zelf geen ervaring nodig zei ik, dat is een wereld van verschil.

 

Mijn huidige kweek draait niet meer bij want ik heb vanmiddag de stekker eruit getrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...