Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ariedeknaller

Ontwerp Nieuw Hok, Opti-Dimlux Etc

Recommended Posts

nee blue, nog steeds niet.

 

Zit even uit te vogelen hoe ik de stuurstroom ga aanleggen, op welke plaatsen ze moeten komen, of ik ze vast ophang of laat bewegen etc etc.

keuzes keuzes :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Blue, ben speciaal voor jou nog ff bezig geweest vanmiddag (en omdat ik mot met de vrouw had)

 

Hier nog een plaatje van het control centre :-)

 

gallery_40843_17733_17253.jpg

 

The spaceships have arrived :

 

gallery_40843_17733_46022.jpg

 

gallery_40843_17733_26535.jpg

 

gallery_40843_17733_60713.jpg

 

Nog niet aangesloten, maar dat is een kwestie van een draadje :-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zeg ik!

 

Hoogte van de lampen verstellen zal niet makkelijk zijn omdat je niet van uit 1 punt kan bedienen, of zie ik dat verkeerd?

 

Ik had een electrische lier in het midden met een buis aan de as gemaakt (22mm cv met uponor perstang over de as geperst) waar gaten in geboord waren, hier door heb ik touw (in proef opstelling) gedaan welke over een katrol naar de lampen gingen, zo gingen alle lampen met 1 druk op de knop omhoog of omlaag.. was monsters tot dat teveel temp had en de lampen actief moest afzuigen om de hitte weg te nemen, dus helaas heb ik het systeem weggehaald, maar in jou geval wel te doen omdat je meer ruimte hebt dus minder last van je warmte.

 

verder ziet het er top uit, ben erg benieuwd naar je eerste draai!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zeg ik!

 

Hoogte van de lampen verstellen zal niet makkelijk zijn omdat je niet van uit 1 punt kan bedienen, of zie ik dat verkeerd?

 

Ik had een electrische lier in het midden met een buis aan de as gemaakt (22mm cv met uponor perstang over de as geperst) waar gaten in geboord waren, hier door heb ik touw (in proef opstelling) gedaan welke over een katrol naar de lampen gingen, zo gingen alle lampen met 1 druk op de knop omhoog of omlaag.. was monsters tot dat teveel temp had en de lampen actief moest afzuigen om de hitte weg te nemen, dus helaas heb ik het systeem weggehaald, maar in jou geval wel te doen omdat je meer ruimte hebt dus minder last van je warmte.

 

verder ziet het er top uit, ben erg benieuwd naar je eerste draai!

 

Bedankt voor de info jaap, ik heb erover na zitten denken om ook zoiets te bouwen. Uiteindelijk heb ik er vanaf gezien. De hoeveelheid moeite die het kost tav het gemak vond ik niet opwegen.

Het hangt nu aan 3 catrolletjes, ik kan dus aan het draadje trekken en dan gaan ze omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit. Met een lier zou nog mooier zijn inderdaad, maar naar wat ik begreep wordt er in grotere hokken ook vaak gekweekt met de lampen gewoon meteen vast aan het plafond.

 

Je verliest wel wat hoogte met deze ophang constructie, maar als je hok 275cm hoog is dan zul je daar wel geen probleem mee hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man.. zou het gewoon zo laten.

 

Eerste weken kan je nog over de kratten lopen dus denk dat je dan ook wel een mooie hoogte kan inschatten voor je er niet meer bij kan..

 

uiterste geval kan je touwtjes verlengen en naar de deur brengen dat je ze vanaf daar omhoog kan trekken..

 

Misschien zie ik het niet goed maar had je die lampen niet beter iets dichter naar elkaar kunnen hangen. (Naar het midden bedoel ik) i.v.m wand verlies

 

Succes, blijf je volgen =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit; ben benieuwd hoe dat gaan uitpakken!

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras, van vloer tot plafond is 235cm geworden. Lamp, balk en katrol samen zal ongeveer 20cm zijn. Dan hou ik dus 215cm over, lijkt mij voldoende.

 

@bluelab, er zit nog een looppad in het midden van 40cm, vandaar dat de lampen op het oog dicht bij de wand zitten. Ik kan er altijd goed bijkomen dus.

Ik heb vakken aangehouden van 100x125cm. Daarin hangt de pit exact in het midden.

 

@harry, thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

235 zou ik ze gewoon vast zo hoog mogelijk tegen plafond aanhangen zeker als je haze gaat kweken .

 

ik ga uit van 110 lengte plant (uitgegroeid) je wil 100cm tot 110cm van gewas blijven als je 1200watt draait.

 

dus reken maar uit , je krat/pot +- 40cm + gewas 110cm is al 150cm zou je maar 85cm over hebben .

al heb je je lampen strak aan plafond dan nog moet je je gewas in toom houden om tussen de 100cm en 110cm van gewas af te blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

235 zou ik ze gewoon vast zo hoog mogelijk tegen plafond aanhangen zeker als je haze gaat kweken .

 

ik ga uit van 110 lengte plant (uitgegroeid) je wil 100cm tot 110cm van gewas blijven als je 1200watt draait.

 

dus reken maar uit , je krat/pot +- 40cm + gewas 110cm is al 150cm zou je maar 85cm over hebben .

al heb je je lampen strak aan plafond dan nog moet je je gewas in toom houden om tussen de 100cm en 110cm van gewas af te blijven.

 

Knaak, het sommetje is vokgens mij iets anders, draai 600 watters, 60 cm van gewas. Gewas hoogte +/- 80cm, krat of pot 30cm hoog. Tezamen 180 hoogte.

Laat het allemaal wat uitlopen naar 200cm, heb ik nog ruimte over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

very clean man,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je verder gegaan.? Hoopte eigenlijk op een update =)

 

Je zit me wel achter de broek :-)

Inmiddels werkt de verlichting, afzuiging aangesloten, orca opgehangen.

Zal nog ff fotos maken.

 

Wat rest is nog bakken maken, lvs ophangen, voedingsvat aansluiten. Daarna kunnen we los

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier dagen mot en dan is dat ook voor elkaar. :P

Mooie ruimte hoor, veiliger dan menig hobbykweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bijna klaar dus.. =)

 

Ben je ook van plan om een kweekverslag bij te gaan houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier dagen mot en dan is dat ook voor elkaar. :P

Mooie ruimte hoor, veiliger dan menig hobbykweker.

Dit is ook hobby, uit de hand gelopen dat wel. En die mot dat komt wel goed :-)

 

Oke, bijna klaar dus.. =)

 

Ben je ook van plan om een kweekverslag bij te gaan houden?

Jazeker, met deze volledig nieuwe setup kanik alle expertise gebruiken die er is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog wat foto's

 

afzuigertje in de hoek op de grond

 

gallery_40843_17733_21280.jpg

 

lampen aangesloten, orca op de muur

 

gallery_40843_17733_34865.jpg

 

Overigens vind ik het ophangsysteem zo helemaal ruk. Dat ga ik nog aanpassen. kabels wegwerken, lampen fixeren etc.

 

Let there be light !!

 

gallery_40843_17733_63621.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word echt een mooi hok man!

 

Waarom maak je aan de voorkant van je hok geen katrol aan het plafon waardoor de touwen doorlopen naar een lier? Eigenlijk zoals ik ook heb gedaan bij mijn ophangsysteem in me verslag, alleen dan kan je een handmatige bootlier gebruiken. Dit is een heel makkelijk systeem en is zo gebouwd, ik was er in een paar uur mee klaar. Scheelt je later weer geklooi.

 

Het makkelijke is ook dat wanneer je een keer je lampensysteem recht hangt ze daarna altijd recht hangen bij het verstellen

 

Ik wens je in ieder geval heel veel succes! :tu

 

Abruzzi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom orca folie niet 40 cm hoger hangen ? komt toch vijverfolie tegen aan , zonde om dure orca folie niet optimaal te benutten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom orca folie niet 40 cm hoger hangen ? komt toch vijverfolie tegen aan , zonde om dure orca folie niet optimaal te benutten.

 

Vijverfolie komt niet zo hoog. Maak een randje van 20 cm hoog. Orca hangt nu 15 cm vd grond

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de complimenten allen, ik doe mn best :-)

 

 

Wie heeft er expertise betreffende de LVS ? aansluiting van de OC is diameter 250. heb er 250 LVS bijgehaald.

 

Wilde recht doorsteken, einde hok bocht om en langs de andere kant weer terug.

Gaat dit goed met bochten ? is de LVS de goede maat ivm drukval ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...