Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ariedeknaller

Ontwerp Nieuw Hok, Opti-Dimlux Etc

Recommended Posts

beetje of topic ... of toch niet.... maar hoe maak je een vat onder je hok?? als ik bij 2x4m heb moet ik er een soort ruimte onder maken?? Van plastic ofzo en hoe hou je het schoon als je er niet meer bij kan?? werd in het begin van de topic gezegd vandaar

 

ruimte onder je vloedbak kan je gebruiken om een watervat te maken, in de geval komt hij onder de vloer, dat is dus weer heel wat anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje of topic ... of toch niet.... maar hoe maak je een vat onder je hok?? als ik bij 2x4m heb moet ik er een soort ruimte onder maken?? Van plastic ofzo en hoe hou je het schoon als je er niet meer bij kan?? werd in het begin van de topic gezegd vandaar

 

ruimte onder je vloedbak kan je gebruiken om een watervat te maken, in de geval komt hij onder de vloer, dat is dus weer heel wat anders.

 

jeo snap ik maar zou graag weten hoe je dan wel een watervat onder de vloedbak kan maken... zou mij heel goed uitkomen... denk dat ik nieuw topic open voor dit onderwerp thnx !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijverfolie met de planten op een verhoging

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

schoonmaken word inderdaad moeilijker , lange stok met schrobber beetje creatief zijn , en of met peroxide erin laten weken en wegpompen (riool in)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je maakt een vijvertje onder je gewas 1 jaar niet schoon. (wel peroxide)

 

Wat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk t ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt je vat schoon als je er peroxide in gooit en dit laat circuleren, dus geen aanslag aan de zijkanten en op je pomp enz?? en ook de rest waar je dat water doorheen zou laten lopen (tyleen, sproeiers).

 

En jij hebt veel getest ermee toch racker.... kan je ook teveel geven (te hoge dosis)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smeer maar eens teveel op je haar.. Dan weet je het antwoord

 

Lukt het allemaal nog een beetje.. Arie??

Je hebt nog 11 dagen pik.. Haha maar als je klaar bent op tijd steekt iedereen vuurwerk voor je af..

 

 

Ook als je niet klaar bent..suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik altijd peroxide maar heb toch aan het einde wel beetje aanslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn buurman is een lilliputter ik laat hem gewoon erin kruipen... probleem opgelost :P

 

sorry :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef,

Organisch kun je met peroxide wegkrijgen, anorganisch niet.

Je bak vullen met flink aangezuurd water.

Laat het zuur een dag in de bak staan .

Alle anorganisch vuil (rest van meststoffen) is dan ook weg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukt het allemaal nog een beetje.. Arie??

Je hebt nog 11 dagen pik.. Haha maar als je klaar bent op tijd steekt iedereen vuurwerk voor je af..

 

Ook als je niet klaar bent..suc6

 

Langzaam steeds beetje verder :-) maar einde van het jaar was wat te optimistisch :-) 3 wanden van het hok en de vloer zijn volledig klaar. hoop komende week laatste wand en plafond af te maken.

Ben nu de schakelkast in elkaar aan het puzzelen ...... En uiteraard moet er ook nog gewoon gewerkt worden .....

 

Boef,

Organisch kun je met peroxide wegkrijgen, anorganisch niet.

Je bak vullen met flink aangezuurd water.

Laat het zuur een dag in de bak staan .

Alle anorganisch vuil (rest van meststoffen) is dan ook weg.

 

goeie tip !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef,

Organisch kun je met peroxide wegkrijgen, anorganisch niet.

Je bak vullen met flink aangezuurd water.

Laat het zuur een dag in de bak staan .

Alle anorganisch vuil (rest van meststoffen) is dan ook weg.

 

Klopt zo maak ik mijn bassin altijd schoon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja feestdagen :-)

 

maar vandaag weer wat gebouwd, alle wanden zijn dicht, moet het plafond nog ff aanpakken en een deur maken...

electra componenten zijn besteld, zit te wachten tot het binnen is

afvoerbuis is binnen, moet ik gaan aanleggen

kratjes al gekocht, staan in de hoek

 

en de grootste keuzes moeten onderhand gemaakt worden, armaturen/lampen/voedingscomputer/co2 .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gaat je voorkeur naar uit qua armaturen/lampen? Ik vind zelf de dimlux met alpha optics 98 kappen erg mooi maar niemand die duidelijke resultaten heeft laten zien, ik denk dat het uiteindelijk een kwestie van smaak is..

En ben je van plan om een generator te plaatsen of juist met flessen co2 te werken? ik zou zelf met flessen werken omdat een generator toch een soort van open vuur is en daar ben ik niet zo een voorstander van, maar daar zijn de meningen weer over verdeeld.

Ik heb alleen nog geen verslag gelezen waar nou duidelijk in vermeld word hoeveel Co2 (kg) er in hoeveel tijd word verbruikt.

En ik begrijp dat dat afhangt van hoeveel je afzuigt maar als je Co2 toevoegt en met een OC werkt zuig je dus minimaal af voor onderdruk..

Vind je idee qua bouw erg goed, maar zag al dat je een mooie ruimte had om dat te kunnen maken!

 

Succes met de bouw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jaap,

 

dimlux vind ik ook erg mooi, wel de extreme armaturen dan, iemand heeft me verteld dat het beter is om een armatuur met ballast eraan vast te nemen als je de ruimte hebt. dit ivm meetbare spanning als je dit met een kabel moet gaan overbruggen. En alles is netjes af fabriek met elkaar aangesloten.

 

Co2 zou ik ook het liefst met flessen werken, 10kg per week gaat er door heen is mij verteld, bij 8 a 10 lampen. dit betekend wel wat slepen met flessen, met alle gevolgen van dien (opvallen). Er zijn blijkbaar ook autostarters zonder waakvlam, geen idee hoe dat werkt, maar lijkt me altijd een vlammetje bij te komen......

 

Zal binnenkort weer wat picas van de bouw posten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat werkt met een elektrische starter. Dus start alleen op wanneer nodig.

 

Beetje zelfde als gasstel maar dan automatisch.

 

Tik tik tik whoem ;)

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat werkt met een elektrische starter. Dus start alleen op wanneer nodig.

 

Beetje zelfde als gasstel maar dan automatisch.

 

Tik tik tik whoem ;)

 

precies WHOEM ! met vlam ! :-) djjazzyjeff & boefje

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic maar een beetje in leven houden :-)

 

kleine update -> hok bijna klaar, zie binnenkant. mooie blokkendoos. nog een paar plafondstukjes en klaar.

 

gallery_40843_17733_41203.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er degelijk en gelikt uit , word een mooie/strakke ruimte .

 

Zeker, en het is gemaakt van 2 lagen fermacell (brandwerend) en steenwol isolatie (brandwerend). laat de brandweer maar komen voor inspectie .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het met de samenstelling van fermacell qwa giftige stoffen??

 

Maar het ziet er goed uit. :)

En laat die brandweer maar weg blijven, ook voor een inspectie..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...