Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ariedeknaller

Ontwerp Nieuw Hok, Opti-Dimlux Etc

Recommended Posts

Misschien zijn er nieuwe dingen op de markt, ik ben er al een poosje uit inmiddels. Maar wat ik ooit heb gedaan was: Kistje maken met 3 flenzen er op. De buis van de OC aansluiten op 1 flens en de LVS door de midden snijden en aan 1 kant dichtmaken en dan op de twee vlenzen monteren.

 

http://www.wietforum...e-opti-climate/

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als ik jou was zou ik na je opticlimate rechtdoor naar de muur. en dan aan bijde kanten langs de wand terug komen.

 

Opticlimate

Flexibele slang

Demper

Luchtverdeelslang

Broekstuk

Flexibele slanG

En dan aan de zijkant weer terug met je luchtverdeelslang.

 

http://www.wietforum.nl/topic/111578-opticlimate-luchtverdeelslang-vraagje/page__hl__%2Bopticlimate+%2Bluchtverdeelslang__fromsearch__1

 

Zie dat er al gereageerd is in de tussentijd.

Ik heb het in iedergeval zo gedaan..

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf ga in situatie als jij voor 1 lvs gewoon in het midden , ik zou wel 315mm of iets nemen ( mijn ervaring is dat je luchtstroming prima is tot een meter of 3 breed,150cm naar beide kanten )

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties heren, goede info.

 

Waar ik nog wel even mee zit is dat mijn oc in de hoek staat, en dus al recht boven de planten hangt.

Als ik dus rechtdoor steek hang ik volledig boven de lampen en planten.

Bochten maken gelijk aan het begin lijkt me niet verstandig.

Zou gewoon rechtuit gaan en aan de andere kant weer terug gaan een optie zijn? Dus een u maken.

 

En is 315 de maat om te gebruiken, kan iemand mij vertellen waarom ? Bedankt maar weer

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik was uitgegaan van je bouwtekening op pagina 1..

 

Ik zou als ik jou was gewoon een u maken dan..

Ik heb zelf heb gewoon de flens maat van de opticlimate aangehouden.. (bij mij was dat 315mm)

volgensmij gebruikt cityboxer op de foto ook een 250. Moet met 2 lengtes denk wel goedkomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik was uitgegaan van je bouwtekening op pagina 1..

 

Ik zou als ik jou was gewoon een u maken dan..

Ik heb zelf heb gewoon de flens maat van de opticlimate aangehouden.. (bij mij was dat 315mm)

volgensmij gebruikt cityboxer op de foto ook een 250. Moet met 2 lengtes denk wel goedkomen..

 

Thanks blue!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon maat flens opti als slang pakken.

 

Genoeg meter lvs pakken is belangrijkste. U zit je goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nu vier voorschakelapparaten plus reflectors en een dikke balk aan drie katrolletjes hangen?

Als dat maar goed gaat.

Ik zou in ieder geval alles fixeren zodat het niet los kan. Ik dacht te zien dat je je evsa's aan open haakjes hebt hangen. Dat zou ik niet doen. Als er ook maar iets gebeurt flikkert de hele zooi op de grond.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon maat flens opti als slang pakken.

 

Genoeg meter lvs pakken is belangrijkste. U zit je goed.

Check thanks

 

Heb je nu vier voorschakelapparaten plus reflectors en een dikke balk aan drie katrolletjes hangen?

Als dat maar goed gaat.

Ik zou in ieder geval alles fixeren zodat het niet los kan. Ik dacht te zien dat je je evsa's aan open haakjes hebt hangen. Dat zou ik niet doen. Als er ook maar iets gebeurt flikkert de hele zooi op de grond.

 

Je bent een wijsman, dit exact is gebeurd..... Haakje open.

Schade valt mee

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn toch die Gavita light hangers die je daar gebruikt? Die behoren dat gemakkelijk aan te kunnen. Als ze dat niet kunnen heb je ze misschien ondersteboven gehangen? Heb ik ook ooit gedaan en toen gingen ze inderdaad allemaal naar de kloten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de lampen gewoon vast aan het plafond hangen in zo'n groot hok Verder kan je gewoon je lvs aan rvs bochten hangen voor luchtafvoer deze zijn glad vanbinnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn toch die Gavita light hangers die je daar gebruikt? Die behoren dat gemakkelijk aan te kunnen. Als ze dat niet kunnen heb je ze misschien ondersteboven gehangen? Heb ik ook ooit gedaan en toen gingen ze inderdaad allemaal naar de kloten....

 

De gavita hangers waren het probleem niet, kunnen 34kg per dtuk hebben, de schroefhaaljes...,

 

ik zou de lampen gewoon vast aan het plafond hangen in zo'n groot hok Verder kan je gewoon je lvs aan rvs bochten hangen voor luchtafvoer deze zijn glad vanbinnen

Check!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel Groene Mug z'n topic..

 

Mooi gedaan man, had ik maar zo'n verstand van electra leggen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ariedeknaller Welk tekenprogramma heb je gebruikt ?

 

Ziet er top uit ben benieuwd naar je foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ariedeknaller Welk tekenprogramma heb je gebruikt ?

 

Ziet er top uit ben benieuwd naar je foto's

Dit is google sketchup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo fijne collega's, hierbij de laatste update. Ik heb een mega concessie gedaan betreffende mijn voedingsvat. Ik heb daar nog mooie plannen voor om volledig geautomatiseerd te gaan, maar de eerste ronde even niet.

 

1. ik heb geen zin meer om te bouwen :-)

2. Het moet nu toch eindelijk eens een keer af zijn

3. ik heb nog kant en klare potten met aarde staan

4. eerste keer nieuwe setting, nieuwe apparatuur, altijd moeilijk.

 

MAW ik ga straks mn eerste ronde op aarde draaien, want dat kan ik, gewoon met de bruisstok. Deze ronde ga ik dan gebruiken om alles op elkaar af te stellen, en te zorgen dat het werkt ....

Daarna ga ik over op RFX en vloeden met een automaat voedingsvat.

 

Foto's :

 

je kijkt het hok in, zeil op de vloer, orca aan de wand. Alle lampen heb ik gefixeerd met draadbout ringen en d-sluitingen, balken hangen op dezelfde manier aan kettingen. Dat gaat nergens meer heen. TIP : NOOIT SCHROEFHAKEN GEBRUIKEN, vroeg of laat dondert dit naar beneden.

Zie ook PT camera mooi aan een buisje om te schuiven. De LVS wacht nog op de RVS bocht aan het eind

 

gallery_40843_17733_13028.jpg

 

De OC met demper en LVS:

 

gallery_40843_17733_5821.jpg

 

Ingang hok. met tijdelijk voedingsvat, onder de OC wil ik straks een voorgroeihokje maken.

 

gallery_40843_17733_23640.jpg

 

 

Alles aangehad, OC temp.meter geeft 4 graden meer aan dan Dimux controller, wat super irritant is dat ! Wie heeft nu gelijk :-) Mn eigen weerstation zit het dichtst bij de dimlux controller, dus die houden we aan.

 

Verder gingen de lampen opeens dimmen en daarna uit, ik geloof dat de PT camera in greep om een of andere reden. ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruisstrok als het helemaal vol is straks?

 

Slecht Plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PT camera mag je ook pas aan zetten als het hok vol planten staat toch?

 

In dit geval meet je het zwarte zeil en dat zal uiteindelijk toch de temperatuur van het hok aannemen en dat lijkt dan op een plant met verdampingsproblemen. Als de plant temperatuur gelijk (of zelfs hoger) is dan de luchttemperatuur is er iets vreselijk mis met de planten. De planten horen zichzelf te koelen en dus kouder te zijn dan de omgeving. Als ze dat niet meer doen dan zal die Dimlux inderdaad vast de lampen uit zetten. Heb zelf geen Dimlux of OC overigens, maar heb wel een planttemperatuur camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...