Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Komt omdat er haast geen problemen zijn als je op mapito kweek :likken: dus veel hulp zal je niet nodig hebben , als je klima goed zit, en je gebruikt een goede PH en EC meter, dan moet het al raar lopen wil het fout gaan.

 

Aarde is leuk voor een klein tentje, groter zou ik er nooit meer vooor gaan. Wel gedaan in het verleden :whistle:

 

Volg je verslag, en maak een goede run .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg je verslag, en maak een goede run .

 

Bedankt en leuk dat je mee kijkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaatje van prettig laat het kano effect zien waarbij de mondjes waarschijnlijk helemaal gesloten waren en het licht/klimaat gelijk bleef. Er was hier plaatselijk gewoon 0 verdamping waardoor het blad door infrarood zo heet werdt dat het verbrand is.

 

Dimmen op PT kan dit voorkomen.

 

Buitenlandse forums roepen steeds

 

-teveel water

-teveel N

 

Racker wat ik hier mee wil zeggen. Dat co2 uitgesloten is. Maaaaaaar wel in combinatie met teveel n dan krijg je klauwbladeren. In mijn ogen!!!! Wou eigenlijk niet mee in discussie. En zelfs dimmen hielp niet meer. In mijn situatie.

 

Anders vraag polletje eens. City die heeft ook een hoop ervaring met grond.

En krasi ook.

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is Polletje verdwenen van de aarde, heb hem nog niet gezien in het topic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

GEN200 VOORDELEN

 

GEN200 verbetert niet alleen het afweermechanisme van planten, maar het zorgt ervoor dat uw planten gezonder en sterker kunnen groeien. Daarnaast heeft het product nog vele andere voordelen waarvan u kunt profiteren.

 

GEN200 is een natuurlijke verzekering voor uw plantenGEN200 is een unieke, geconcentreerde en gestabiliseerde vorm van siliciumzuur, een bio beschikbare vorm van Silicium.GEN200 bevat 1000 keer meer actief in water oplosbare Silicium dan de traditionele silicium meststoffen.GEN200 is makkelijk als bladbemesting toe te passen.GEN200 is, in tegenstelling tot andere siliciumverbindingen (silicaten van kalium / calcium / natrium), niet giftig en laat geen residuen in de producten van de boerderij achter.GEN200 verbetert de weerstand van planten tegen schimmel-en bacterieziekten.GEN200 verbetert de weerstand van planten tegen insecten en spint.GEN200 helpt bij het verlichten van de abiotische stressfactoren zoals waterstress, zout stress, etc.GEN200 fungeert als een bio-stimulerend middel in het plantaardige systeem.GEN200 verbetert de kiemkracht in zoute en droge omstandigheden.GEN200 verbetert wortelstelsel zowel in de lengte als het gewicht.GEN200 vermindert de transpiratie en optimaliseert het waterbeheer.GEN200 verbetert de opname van voedingsstoffen en het gebruik ervan in het plantensysteem.GEN200 immobiliseert de giftige zware metalen.GEN200 verbetert de opbrengst en kwaliteit van de producten.GEN200 vermindert waterverlies in groenten en fruit na de oogst.GEN200 verbetert de houdbaarheid van fruit en groenten.GEN200 kan worden gemengd met gewone meststoffen of gewasbeschermingsmiddelen.

 

mocht het testen van fabrikant.

Na een jaar testen. Kan ik je vertellen.

dat de plant beter tegen warmte kan.

plant veel sterker is. Ook als je spint heeft. En de rest. Weet wel dat regulator van andere merken. Veel ste veel verdund zijn. Veel ste veel geld vragen. En dit wondergoedje kost 50 eurocent per 100 liter water.

en nee heb geen aandelen.

 

Spreek alleen uit eigen ervaring.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Yucca lijkt me leuk om eens te proberen maar als dat iedere watergift meegegeven moet worden dan wordt het een dure grap. Zelfs in grootverpakking a 10L kost het 208EUR. Hoe vaak moet zoiets?

 

Je hoeft yucca alleen maar te geven als de grond is uitgedroogd en geen water meer vasthoudt. Dus als het water, wat je er boven in gooit, er onder direct weer uitloopt. ;)

Als je, in jouw geval, bang bent voor dry-spots in je medium, geef je ze een keer wat yucca mee en een week later nog een keer. Als je je aarde daarna vochtig houdt en niet uit laat drogen, hoef je in principe geen yucca meer mee te geven.

 

Gaat verder wel lekker hier en ik ben hoop dat het mysterie van THE CLAW in dit topic definitief wordt ontrafeld. :D

 

Succes verder deze ronde. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of kaliwaterglas

 

Juist Boef, mooi product en puur, kreeg ik ook geadviseerd van een tuinbouwkundige.

 

Je hoeft yucca alleen maar te geven als de grond is uitgedroogd en geen water meer vasthoudt.

 

Goed advies, ik gebruik het zelf ook maar eens per 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soortgelijk product als gen200

 

alleen stukken goedkoper.

In gen200 zit Ortho silicium zuur en inwaterglas niet.

Maarja de vraag is of een "beter" opneembare silicium ook echt "beter" is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kali-meta-silicaat.

 

Idd erg goedkoop, wel afzuren is nl erg basisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, alleen merk ik hier niet zoveel van in het vat.

 

Dosering is niet zo hoog

 

Ik doel hierop dat ik niet heel veel meer moet afzuren, wat het in gewoon water doet weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doseringen zijn:

 

Bladbemesting: 1-2cc per liter

 

Aangieten grond: 2,5cc per 10 liter

 

Hydro: 1,5cc per liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalimetasilicaat is een loog (ph+)

Zomaar over je grond gieten zou ik niet doen.

Denk dat je beter wat extra zuur in je b-bak kunt doen.

En dan met kalimetasilicaat weer plussen.

Heb je een stabiele ph. (zo doe ik het)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten hier hebben geen b bak. De gietenwollensokken kwekers hebben waarschijnlijk niet eens een vat. (maar een gieter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf stopte ik 8 tabs in m`n 65ltr Smartpots + wormenmest + maerl, vanaf week 3 bloei ging ik bijvoeden met Vermicrop thee, klauwbladeren maar wel een topronde.

Bij mij gingen de bladeren altijd rond de mid bloei ongeveer weg.

Ik kan me iig wel vinden in hoge bodem EC en dan idd aandeel N.

 

mijn mening is dan ook hoe groter je medium hoe minder je zelf hoeft toe te voegen (in verhouding tot de liters medium)

je put het namelijk een stuk minder uit en ook het bodemleven blijft sneller/beter actief doordat het nooit een te kort ziet..

 

ben het eens met je gok over het te hoge N door de tabs..

 

yuca kost een knikker city, je hebt het bijna nooit nodig, met de andere producten zoals gen ben ik niet bekent..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten hier hebben geen b bak. De gietenwollensokken kwekers hebben waarschijnlijk niet eens een vat. (maar een gieter)

 

Heb jij twee bakken dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je die kaliwaterglas eerst goed door het water moest mengen voordat je je A en B voeding erbij gooit. Je kunt het dus ook gewoon in de B fles erbij gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nu ook wie de bron is van jou ;)

 

En wat is die bron? En wat is de prijs? Linkje? Gaat dat samen icm biologisch telen (volgens mij is het een zout)?

 

Die gasten hier hebben geen b bak. De gietenwollensokken kwekers hebben waarschijnlijk niet eens een vat. (maar een gieter)

 

Een echte kerel pist zijn planten naar een goede oogst. Gewoon bier zuipen. Mietjes..

 

 

Heb jij twee bakken dan?

Op de bakfiets naar de ballenbak toch Rackert?

 

 

Bedankt Beaker, Krasi en 3.0, eens per twee weken Yuccah valt mee inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...