Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

3.0. Een netje... Dan kan ik er niet meer tussendoor schuivelen... Daar moet ik nog even over nadenken. Denk dat ik liever ga voor de bamboe stokjes...

 

 

Rackert. Ja ik had aanvankelijk dezelfde oplossing bedacht als jij Racker. 60L smartpot er tussen. Toch ligt wil ik nu eerst een blueprint creëren voor deze manier van kweken. Eerst kijken of dit zo werkt. Het uiteindelijke doel is immers 5 planten per pot. Het leek me overigens ook wel leuke als test om overal van die 60L potten (op een verhoging) er tussen. Dat zou de theorie van de planten die elkaar voelen en hormonen afscheiden om elkaar te remmen ook 'een beetje' kunnen testen. Maar dat is voor later...

 

 

Voor nu probeer ik het met zo weinig mogelijk aanpassingen, eens zien waar de knelpunten liggen.

 

 

 

Evaluatie laatste dagen:

Veel verschil in hoogte. Sommigen slaan beter aan dan anderen en er is zelfs één pot waarbij ze allemaal achter lopen (ben bang dat ze daar te nat stonden). Ze hebben uiteindelijk 10 dagen gekregen omdat er een thema was in de winkel en kon er niet heen om de klok om te gooien op 12/12. Ik heb ze geprobeerd weer wat dichter bij elkaar te krijgen door de kleintjes (minimaal) kraantjeswater te geven en de grotere planten te remmen met een hoge EC en een beetje Regulator. Heb ook nog een stuk of wat getopt om ze te remmen.

 

Verbeterpunt nr. 1:

Zoals het plan ook al was en zoals N00b eerder aangaf: Elders 14 dagen voorgroeien onder HPI licht en vervolgens de sterkere planten selecteren om over te zetten in de bloei.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks wat je niet dicht krijgt met het juiste knakwerk..

 

+1

 

Verbeterpunt nr. 1:

Zoals het plan ook al was en zoals N00b eerder aangaf: Elders 14 dagen voorgroeien onder HPI licht en vervolgens de sterkere planten selecteren om over te zetten in de bloei.

 

Ook dan zou het kunnen dat je verschil in lengte en achterblijvers tegen kan komen, de ene plant adapteerd zich makkelijker na het overpotten dan de ander, ik heb het zelf meermaals meegemaakt.

Ik zou ook niet teveel gaan kutten met de een meer voeden dan de andere of additieven, je hebt tabs in een al grote bufferende pot, waar ook nog toevoegingen inzitten, en je hebt al hoog in de EC ingewaterd.

Cannabisplanten zijn sterk, ze trekken zichzelf er uiteindelijk wel doorheen, en wanneer ze aanslaan gaan ze ineens groeien.

Dan kan je met het juiste knakwerk je hele ruimte vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf nu is voeding in het water meegeven sowieso afgelopen. Je kende mijn probeersel: tabs geven pas voeding als de wortels daar in de buurt komen. Wilde ze echter vanaf het begin direct hoge EC meegeven en als ze aanslaan daar mee ophouden. De reden dat ik het nu wéér had meegegeven is alleen om uniformiteit te creeren.

 

Ik zal volgende keer even een foto posten van het verschil tussen de grote planten en de kleine. Dan zul je begrijpen wat ik bedoel. Dat hoop ik met selectie in een ander hokje te kunnen voorkomen (bovendien is voorgroeien in bloeihok super inefficiënt ).

 

Statusupdate dag 1 12/12

RH: Is nu nog 65-70% bevochtiger gaat komende 3 weken uit zodat plant op zijn flikker krijgt en aanpast

Temp: 29-22 (vanaf week 3 gaat de nachttemp naar 20)

Co2: 1000ppm (wordt in 1 week opgebouwd naar 1400ppm)

Verder alleen kraantjeswater en bacto

Lampen staan nu nog op 660watt. Deze week gaan ze iedere dag omhoog tot 1150watt.Heb dan 1000+ umol/s/m2. Zouden wel 2 led lampen bij kunnen :)

 

Welkom Beaker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:popcorn:

even er lekker bij gaan zitten

 

 

heb in je pm iets over wateren gestuurd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al geoogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al geoogst?

 

Heb je de andere kant al op gekeken dan?! We zitten nog maar in week 1! Zondag begint week 2, plan is iedere week een plaatje..

 

 

Maar ik kan wel weer een 'leuk' verhaaltje vertellen:

Heb de klassieke beginnersfout gemaakt. Zoals ik reeds had vermeldt had ik te veel ingewatert. Om dit te compenseren heb ik ze minimaal water gegeven. Tensio's zaten nog steeds onder de 60-80 afgelopen week. Wél heb ik de grote planten een hoge EC gegeven. Niks mis mee, zo blijkt uit de tuinbouw (en mijn vorige resultaat). Maar omdat deze potten zo groot zijn waren de tensio waardes nog laag terwijl de bovenlaag van de grond al droog was. Dit in combinatie met de hoge EC op en rond het plugje heeft geresulteerd in verbrandde bladeren.

 

Dus nu heb ik drie fouten gemaakt die voor een moeizame start hebben gezorgd:

1. Uvonair/Ozon.

2. Te nat waardoor de ontwikkeling langzaam verliep (ook het wortelstelsel is minder ontwikkeld.

3. Bovenkant te droog laten trekken door te veel naar de tensio te kijken. Dit icm de hoge EC heeft voor verbrandde bladeren gezorgd.

 

 

Zijn allemaal 'foutjes' omdat ik toch nog even moet wennen aan mijn nieuwe setup. Voor mijn reputatie had ik beter niet mijn eerste rondje 'en public' moeten doen :D :D :D

 

Heb mezelf al even een berisping gegeven. Kop er bij City... Vanaf nu moet ik niet te veel fouten maken anders wordt het lastig om bij mijn streefresultaat te komen...

 

 

 

Welkom Jansen, leuk je er bij te hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben we een reputatie hier dan ?

 

Ik weet alleen dat ik de homofiele wietforum neger ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik degene die graag met jou op date wil boef!

 

waar blijft je plaatje dan city, ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een G steuntje .Start inwateren aarde 1op10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik waterde idd m`n 60ltrs in met 6ltr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben we een reputatie hier dan ?

 

Goh, je hebt mijn gehele post gelezen, tot aan de laatste zinnen. Je snelt je reputatie vooruit boef!

 

Wat betreft die 10%... Staat genoteert. Zal volgende keer met zulke grote potten kiezen voor nog iets minder. Beter later iets bijvullen dan dit probleem. Alles in totaal heeft me toch een paar extra dagen gekost, maar ik krijg het nu wel vol. Daar maak ik me geen zorgen meer over. Volgende keer 2 weken extern voorgroeien en dit probleem is ook opgelost.

 

 

IK zal proberen vandaag en anders morgen foto's te plaatsen. Als het vandaag nog lukt dan worden het sowieso nacht-foto's dus dan staan ze er wat zielig bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig want vaak lees ik inderdaad half.

 

Daarom schrijf ik altijd maar half....... :likken: Dan lees je alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voel me toch steeds meer aangetrokken om een keertje bio te gaan doen.

Ik volg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig want vaak lees ik inderdaad half.

 

Daarom schrijf ik altijd maar half....... :likken: Dan lees je alles.

 

Wat jij schrijft lees ik meestal wel.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Agent en Donner.

 

Statusupdate dag 5 12/12:

Temp: 29-30/22

RH%: 50-55

Co2: 1400ppm

Lampen: 1150watt

Tensio: 60-80mbar

 

Ze beginnen wat bij te komen, zoals je ziet zijn de nieuwe kruintjes een stuk lichter dan de eerdere. Je kunt ook zien dat de eerdere kruintjes soms een beetje te veel voeding/weinig water hebben gehad. Dat is nu in orde.

 

gallery_31853_16646_128653.jpg

 

gallery_31853_16646_291627.jpg

 

 

gallery_31853_16646_408227.jpg

 

gallery_31853_16646_328350.jpg

 

gallery_31853_16646_218970.jpg

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd om te knakken !! :jump: :jump: ziet er lekker uit !!

je kan gerust nu al een cm of 20 naar beneden knakken in de hoofdtak. de zijtakken kan je nog een paar dagen laten gaan.

zo stuur je alvast de grootste takken de juiste richting in, je moet niet te laat beginnen want je wil ze zo ook nog laten gaan ivm de diepte in je gewas..

 

maar gaat helemaal vol komen hoor maak je daar maar niet druk om ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit toch, niet meer dan normaal dat de nieuwe kruintjes wat lichter zijn. (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Noob zegt klopt, nieuwekruintjes zijn altijd wat lichter groen, ik voorspel een groeiexplosie, dus kan je aan het werk met de tips van 3.0.

Gaat zeker vol komen ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hoge EC heb je dus niet echt 'last' van die lichte kruintjes. Zie hier over mijn vorige verslag, toen had ik dat niet namelijk. Eigenlijk is het een beetje een 'tekort', daarom wilde ik dat ook eerst aanvullen met hoge EC minerale voeding in het begin. En dat was ook gelukt had ik het niet droog laten trekken. Met buffertabs en bio kun je ook niet voldoen aan die hoge voedingsbehoefte van de jonge stek omdat het bodemleven etc nog niet op gang is en de buffertabs niet zijn opgenomen en de voedingsstoffen niet zijn vrijgekomen. Daarom wilde ik mineraal aanvullen in het begin. Experiment is een beetje mislukt maar ga het zeker nog eens proberen, moet dan alleen wel zorgen dus voor die waterhuishouding.

 

Maar genoeg daar over. Ik zal nu knakken voor gevorderden moeten aanleren. Zal eens kijken of ik daar morgen tijd voor heb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Wat is dat voor raar driehoekje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal zien dat de volgende ronde de stekken sneller aanslaan en groener blijven, het bodem leven werkt dan al op volle toeren en dat ga je ook merken in je oogst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...