Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoe doe jij dat dan ?

 

Wat boefje.

 

 

City.

Ze hebben het zwaar gehad.

Maar komt wel goed. Heel veel topjes engoed vol.

Op naar een mooie ronde.

 

Gr prettig

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30062_13156_91908.jpg

 

Fout city ik weet wat bio is :likken:

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi city :punk:

 

@podhead :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow wat loop je ver achter :wtf: .... kloppen je dagen wel ??

 

 

dit is dag 27 van de in totaal 52 dagen 12/12, zelfde stek als jij..

en verliep ook niet 100% maar het verschil is wel heel groot met jou :cry

 

gallery_37674_16172_94605.jpgals het plaatje weg moet pb ff

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durf met iedereen een weddeschap af teleggen. Leg drie soortjes neer bio gekweekt. En hydro gekweekt.

Dat er maar heel weinig mensen zijn die het verschil proeven.

Als je een plant goed afwaterd. En de herfst zit er goed in. Proef je het verschil niet.

Als wiet drie weken gelegen heeft.

Zo vaak getest. Bij mensen ervare rokers.

 

Dus bio of hydro bulshit.

 

Gr

Ik wed graag..!

Er is wel degelijk verschil meneer P . Ik heb al heel wat voeding getest en gerook in die 25jaar.De zouten zijn niet allemaal het zelfde...

Kom maar een met jou toppie amnees en leg die van mij er maar naast..........mag 3.0 Het jureren.. ;)

Ik laat al jaren mijn rookwaar testen door mijn buurvrouw,en zij is heel kritisch,neemt geen blad voor de mond en kraakt genadeloos dingen af.

Zij rookt al meer dan een jaar de Ph donner amnees en kent haar dus goed.

 

Vergelijk deze ronde met GHE en vorige organische rondes,

 

De organische gekweekte is scherper,weegt minder zwaar.

De met GHE mineraal gekweekte is vetter,duidelijk meer thc/kristallen,ze weegt zwaarder door,rookt minder scherp,is zoeter,en ruikt intenser.

Qua eindgewicht maakt het niets uit maar GHE mineraal is hier duidelijk de winnaar t.o.v. organisch gekweekte Ph donner amnees.

 

Ik had dit niet verwacht maar ben erwel eerlijk in!

ik ken maar 1 pheno..

en die is mineraal net iets beter dan bio..zowel in gewicht als in geur en backappeal..

+1

 

De kenner waardeert een goed bio gekweekt wietje ook hoger dan een mineraal gekweekt wietje veelal. Ook niet een onbelangrijke factor nu er in de shops zo veel lekkers ligt...

Het kleine verschil wat ik opmerk is dat ze me bellen,komen halen , en het uit me handen trekken! Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier een stille volger. :)

Dat je weet dat je het voor meer mensen doet.

 

Met 0-verstand van binnenkweek kan ik alleen maar zeggen: Wauw :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apart om te zien dat het verschil dik een week is met wat 3.0 liet zien, door dat klauwen hebben ze behoorlijke achterstand opgelopen.

Bij mij klauwen ze ook nog wel eens (koude voetjes en te nat) maar ze lopen niet direkt een achterstand op.

 

Durf met iedereen een weddeschap af teleggen. Leg drie soortjes neer bio gekweekt. En hydro gekweekt.

Dat er maar heel weinig mensen zijn die het verschil proeven.

 

Dus bio of hydro bulshit.

 

Echt wel een verschil tussen een goed gekweekt bio en een hydro wietje indien zelfde soortje... de hydro rookt zachter weg, komt net ff wat sneller aan maar heeft een minder diepe nawerking dan het bio wietje zal hebben.

Waar dit nu aan ligt weet ik niet maar dat is wat ik met de s5 bemerk (en ook degene die haar proeven) al 4jr lang met experimenteren qua kweekmedia/wijzen, hydro wise is net iets zoeter, lichter en 'frisser' waar een bio mij een zowat zwarte hash achtige s5 geeft.

 

@PH

GHE rules :showoff:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verwoord! Diepere werking...

zo ervaar ik dat ook inderdaad

heb bij sommige soortjes ( indica hashplant) de gelegenheid gehad om ze hydro en bio te proeven,en de diepere nawerking is bij bio gewoon een feit voor mij.

De tijd dat mineraal gekweekte wiet brandde in de keel is op zich al achter ons: de voedingsgift is geen mysterie meer.

opbrengstverschil hoeft op zich ook niet echt het geval te zijn

maar nawerking van biowiet is gewoon beter( voor mij als medi gebruiker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wa zijn da voor TMV stekke

 

Wa zijn TMV stekke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pod. Dat niet happy er bij staan komt waarschijlijk door de claws die nu rechttrekken. Die bladeren zijn geen claws meer, maar ze zijn inderdaad nog steeds niet mooi recht en daardoor lijkt het niet happy. Het klimaat is overigens perfect in orde, behalve dat je het co2 gedeelte misschien als te hoog zou kunnen inschatten.

 

@ 3.0. Ik kan niet geloven dat dat hetzelfde stekje in hetzelfde stadium is. Of er is iets mis met jouw telling of er is iets flink mis in mijn hokje.

 

@ Lost. Het claw/EC probleem heeft zeker effect. Misschien heeft ook de te hoge Co2 te veel bladeren/stelen gecreeerd en is dat nu contra-productief voor de bloem (daarom gebruikt Racker geen co2 in het begin heb ik ooit eens gehoord). Er zijn dus verschillende redenen aan te wijzen als het niet helemaal lekker gaat.

 

Al met al vertrouw ik er nog op dat het goed komt. Het klimaat is goed, co2 staat op 1000 en gaat komende weken naar beneden. Buffertabs zijn op dus bodem EC moet goed zijn. Ik hou de vochtigheid in de grond ook goed in de gaten. Al met al gaat het goed komen als er geen gekke dingen gebeuren.

 

En als dat niet zo is dan knal ik alles er direct uit voor een hydro setje :D

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMV= tabaks mozaik virus.

 

blaadjes trekken krom naar een kant. Een helft is donker en de ander licht of geel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als dat niet zo is dan knal ik alles er direct uit voor een hydro setje

 

Lol je hebt nu toch hier voor gekozen ga je toch niet opgeven als t naar 1x niet lukt. Dat er goede resultaten mee te behalen zijn heeft 3.0 al bewezen

 

Dat hydro setje had je veel eerder moeten kopen :P Scheelt je gelijk 20 liter voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ N00b. Nee natuurlijk niet. Ik wil er toch een rondje of 3-4 voor nemen minimaal. Was spreekwoordelijk...

 

TMV. Dat zijn inderdaad de symptomen die ik voorbij zie komen en zag komen, ik weet het eerder aan de Uvonair, , te droog, te veel voeding, te hoge co2.

 

- Sommigen donker en sommigen licht heb ik geweten aan de ozon in het begin en later het bodemleven dat niet goed opgang kwam waardoor sommigen lichter waren.

- Blaadjes trekken krom; dacht dat dat aan hoge bodem EC lag en/of te droog staan in het begin en later weet ik het aan de hoge co2.

 

 

Ik zal eerst eens uitzoeken wat dit virus inhoudt. Zou wel lelijk zijn. Weet iemand hier toevallig wat je dan moet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje deskresearch gedaan en de kans is heel groot dat het inderdaad TMV is. Alles wat ik hierboven beschreef kan in meer of mindere mate worden geweten aan dit virus. Tabaksmozaïekvirus (TMV) is een virus dat in de plant huist, (je kunt niet zeggen het leeft) en daar vergeling veroorzaakt, eerst rond de nerven van de jonge bladeren, later ook in vlekken op andere delen van de bladeren (vandaar de naam 'mozaïek'). Het virus veroorzaakt daarna vervorming van de bladeren: opkrullen en ongelijkmatige groei, kromme asymetrische vingers. Typisch wat 3.0 zei is dat ze zo 'achterlopen' bij mij. Dat beeld hoort typisch genoeg bij TMV.

De ziekte vermindert de opbrengst van de planten aanzienlijk. Bijna iedere plant draagt het TMV virus maar niet elke plant vertoont de synthomen. De plant heeft een afweermiddel en damt de besmette cellen in. Dit geeft dan ook de mozaiekachtige vergeelde stukjes in je blad. Bij herbesmetting gaat dat dan op een andere plek in het blad verder tot het weer ingedamt is.

 

 

 

Er is niets aan te doen voor zo ver ik er iets over kan vinden. Wat ik wel kan vinden is dat het in je kamer kan blijven hangen. Nu heb ik een oplossing voor het ontsmetten van mijn ruimte, namelijk schoonmaken in combinatie met Ozon. Oud plantenmateriaal is wel een probleem. Plantenresten etc kan ik verwijderen, maar als ik weer met deze aarde wil draaien heb ik denk ik een grote kans dat het direct de nieuwe stekken besmet. HELP! Mijn vraag aan mensen met ervaring wat zij doen nu, maar ook voor vervolg-rondjes HELP!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook Jackberry staan bij mijn vorige ronde (geen Polletje cut, maar eigen stekken) en bij mij stonden ze er op dag 27 ook voller bij, terwijl ik ze ook nog eens onder 250 watt lampen had staan i.p.v. 1000 watt.

Ik vind het verschil wel groot. :huh:

 

Aan TMV valt nu verder niks aan te doen, is volgens mij ook niet de oorzaak van je achterstand, want die van mij had namelijk ook "last" van TMV.

TMV kun je voorkomen, door je planten niet met je handen aan te raken als je handen in contact zijn geweest met shag of sigaretten.

Dus als je een roker bent; eerst je handen goed wassen als je naar je dames gaat.

 

Groeten Beaker :spliff:

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker, jouw berichtje geeft me geen hoop.

 

Gelukkig zijn mijn vragen 8 jaar geleden al gesteld door Whazzup. Ik weet niet of er sindsdien nieuwe inzichten zijn, maar als het zo is als hier gezegd wordt ben ik mooi zuur.

 

top topic. Heb nog wel een vraag: Wat dus te doen als je planten dit virus hebben?

 

1. Is het besmettelijk voor andere planten in mijn tuin?

2. Moet ik straks de grond van mijn planten toch weggooien? Het verhaal van de gesteriliseerde grond lijkt daarop...

3. Heeft het nog wel zin om mijn planten af te laten groeien of ben ik terug bij af?

 

Kortom, blij dat ik weet wat het is (en ook erg bedroefd) maar wat nu te doen?

 

 

 

1. Wat te doen wanneer planten dit virus hebben, bij binnen planten is het in een "grote aarde bak systeem" handiger alles te dumpen. Vervolgens je lege bak met (puur)alcohol, (puur wel vloeibare!)bleek of een sterke waterstofperoxide oplossing bespuiten. Vervolgens goed met water na spoelen en nieuwe aarde erin.

 

2. Besmetting vind alleen plaats bij wortel contact met dezelfde grond. Je moet dus zorgen dat de grond en het drain water van de besmette pot niet contact krijgt met de andere potten, ook niet na de een aangeraakt te hebben een goede plant pakken. Na de kweek MOET je de grond weggooien maar zoals gezegd, beter niet in je eigen tuin.

 

3 Moeilijk, ze zullen in iedergeval erg geremd worden in groei en bloei dus opbrengst zal minder zijn dat zeker. Laat je stekkeboer ook even weten dat zijn ma besmet is, al denk ik dat hij het zelf ook wel weet..geldzuigers!

 

Laters, Snowie

 

 

Ps. Ik heb alleen de stukken gekopieerd die van toepassing zijn. Het verhaal in de bron was langer dan dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb me laten vertellen dat de rook van een sigaret /joint waar tmv in zit ook tot verspreiding van het virus kan leiden

 

kan iemand me vertellen of dit juist is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt geen hol uit City.

 

Gewoon verder gaan waar je mee bezig was. Je kan er helemaal niets aan doen. Je draait er geen gram minder door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb verschillende keren tmv vrije stekken besmet zien raken door rokers mr jansen..

 

city je problemen komen echt niet door tmv, draaide vroeger op pp vol met tmv en draaide toch altijd mooie rondes..

 

de foto die ik liet zien heeft daarna nog 25 dagen gestaan dus was echt dag 27...

maar kijk eens bij dat andere jb pol cut topic wat er nu is, die zitten zeg maar tussen jou en mij in kwa hoe ver ze zijn...

 

hou je co2 niet te hoog, want een hoog ppm is alleen handig bij op en top gezonde dames..

maar maak je niet te druk kijk gewoon waar je eindigt zal allemaal wel mee vallen als je het mij vraagt.. ;)

 

hou ze groen geef ze een week extra en het komt goed, let maar op mijn worden... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kom maar een met jou toppie amnees en leg die van mij er maar naast..........mag 3.0 Het jureren..

] Het kleine verschil wat ik opmerk is dat ze me bellen,komen halen , en het uit me handen trekken!

 

 

Ga wedde schap graag aan.

 

Waarom heb ik dat nu ook.

Ze zijn niet eens klaar. En dan moet ik beloven dat ik het niet niet ergens anders heen breng.

 

Oh sorry city voor jouw topic ver

vuiling.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou me ook niet te druk maken over. Tvm virus.

En je hoeft zeker je grond niet weg te gooien.

Goed poetsen met dettol en kees is klaar.

Een laagje waterstof over het bovenste laagje grond en klaar.

 

Geloof me nu maar.

 

Op naar een mooie ronde.

Zou persoonlijk ook niet te hoog gaan met co2.

 

Gr gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw wat een mooi verslag ! Leuk om zo'n bio verslag te lezen en de verschillende meningen te horen.

Wat ik me afvraag je kweekt oa bio om dat je dan langer doorkan met de aarde. Zou je wat willen vertellen over hoe je de aarde opwaardeert aan het eind van de ronde ? Hussel je alles door elkaar of haal je alleen de bovenste laag weg ? Wat voeg je toe ?

Ikzelf doe er wat mearl kalk en beetje nieuwe aarde door, nadat ik de aarde door elkaar heb gewoeld. Kweek ook op de Sannie's way en vroeg me af of ik het goed doe

Nogmaals complimenten erg leerzaam verslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Aangezien ik hier nooi kaas van heb gegeten ga ik blind op jullie koers varen. Ik a voor de verandering eens precies doen wat anderen zeggen. Dus nu niet allemaal verschillende dingen roepen want dan raakt City in de war...

 

Gewoon doorgaan zegt men dus maar de co2 omlaag. Ik las ook ergens dat de temperatuur beter niet al te hoog kan zijn nu. Als ik wil kan ik wel naar 26/27 graden toe met een lage co2. Wat zegt u er van 28gr met 800ppm?

 

@ Prettig. Je doet inderdaad wel ERG veel aan offtopic vervuiling :) Zo nu en dan een :offtopic met een goede discussie is geen probleem.

Verder is je bijdrage hier natuurlijk meer dan welkom, heb je er graag bij zelfs! .

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die 28c en 800 ppm perfect zijn city .

 

Of je jackberry zoveel achter loopt weet ik niet ik heb een andere cut ! en die is iets voller dan deze .

 

Denk dat het verder helemaal goed komt , lekker je ding doen en gaan met die banaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...