Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ Pred. Ik denk dat de bezetting inderdaad juist is. Er is maar weinig waar niet het licht op schijnt dus dat is prima.

 

@ Prettig. Jij denkt dus dat het te veel co2 is? Terwijl ze goed gingen met 1400ppm en ik hem nu op 1000ppm heb staan. Het was inderdaad een test, zal niet weer zo hoog gaan. Leek me alleen nu wel logisch hoog te houden want het klimaat is verder in orde en omdat de planten hoger (1400ppm) gewend zijn vanaf het begin. Ik heb daar alleen geen onderbouwde theorie of ervaring voor dus het kan zijn dat ik er helemaal naast zit.

 

@ Noob. Wat is dan jouw verklaring/oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

city, aarde en gesloten kweken is allebei mijn ding niet.

 

afgelopen ronde 1op1 gedraaid, 625w perm2, zonder opti/co2 ,standaard 18 l potten, geen gootjes, geen drain gemeten gewoon ec 1.4 de hele ronde op pito.

lees te veel geslotenkweek leed om iets aan mn werkwijze te willen veranderen. en om aan te geven hoe simpel t kan zijn om goed te scoren

 

verklaring heb ik dus niet voor je, mis wel een oplossing. Keep it simple, en ga vanuit daar stap voor stap dingen proberen. Ik denk dat je teveel tegelijk wil en te "extreem" probeert te kweken. bv eens een rondje 800ppm max draaien en je focussen om de rest te optimaliseren.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed poetsen met dettol en kees is klaar.

Een laagje waterstof over het bovenste laagje grond en klaar.

 

Dat dus..

 

Wat ik hier mee bedoel. Peroxide half water half ,In een plante spuit.

En licht besproeien. Pot of mandje of smartpod. Plus boven laagje.

Let op niet zijknat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Even laatste post voor vandaag.

 

Durf niet eens te zeggen wat ik er af haal, de vierkante meter.

 

sins ik met die mooie spullen mag kweken, van air........s

En in mijn beleving werk het net even anders met co2

 

Maar wie ben ik !!!!!!!!!!!om te zeggen. Begin niet zo hoog. Als een ervaren bio kweker

Tegen jouw zegt. Kunnen ze makkelijk hebben. En het is zijn eigen soort.

Was ook echt benieuwd, hoe dit ging aflopen.

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

acetylsalicylzuur ( actief ingrediënt van Bayer aspirine) zou in jouw geval wel eens kunnenhelpen.

1 mg p liter= 100 liter: 100mg tabletje.

oplossen in het vat en bij iedere watergift meegeven

het versterkt wortelgroei , verhoog afweer, verhevigt groei en bloei.

feitelijk een soort allroundbooster, die jou kan helpen om nog meer uit deze fase van de bloei te halen.

ik heb nog nooit smaakverlies beleefd door toevoeging van aspirine,Wel betere opbrengsten , en guller groeiende en bloeiende planten.

In de tulpenindustrie wordt dit al decennia ingezet.

kost geen drol , kan geen kwaad, en helpt in ideale omstandiheden de opbrengst tot aan 90% te vermeerderen ( volgens chinees onderzoek bij een veelvoud aan gewassen)

 

jij vroeg wat je kan doen om minder achterstand te hebben ; bayer aspirin is het enige waar ik aan kan denken

 

(aanbevolen hoeveelheden per fase:

0.25 mg/liter : voor benevelen stekken ten bate van wortelen en versneld afweeropbouwen

0.5 mg/liter: toevoegen aan watergift van gewortelde stekken

1. mg/liter: toevoegen aan watergift van kleine planten in vegetatief statdium , vanaf 3weken oud tot aan geslachtrijp

1.5 mg/liter toevoegen aan watergift voor kleine bloeiende planten, of medium formaat( tot aan 1 meter/8 weken oud)

2 mg /liter toevoegen aan watergift voor grote bloeiende planten of grote planten in de groei

 

aangezien aarde vaak buffert is het niet verstandig om meteen 2 mg te geven

elke soort reageert anders op veranderingen , en bij watergift van 1mg/liter kan je nooit teveel geven ( is ook niet goed)

 

als er wilgen aan een sloot groeien ( in wilgen zit de stof acetylsalicylzuur) zal alles wat aan die sloot groeit mooier groeien en bloeien dan aan een sloot zonder wilg

het is een planteigen stof , ook voor cannabis

 

ik gok erop dat als je een kuip met en een zonder aspirine doet , dat je na de oogst nooit meer zonder wil

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie mening jongens. Los van het feit of een hoge co2 dosering KAN werken ben ik inderdaad niet van plan dat weer zo hoog in te zetten een volgende keer. Wil nog wel eens spelen maar inderdaad iets rustiger. Wat dat betreft werkte mijn vorige recept beter (pas in week 4 co2 op 800ppm toevoegen). 'Extreem kweken'. Leuk bedacht Noob. Die hou ik er in :)

 

Toch vervelend dat niemand precies ziet wat er hier mis gaat, want dan kan niemand er iets van leren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie mening jongens.

Toch vervelend dat niemand precies ziet wat er hier mis gaat, want dan kan niemand er iets van leren...

 

Of je snap het echt niet, of je wil het niet snappen.

 

Maar gun je toch een goeie oost.

 

Fijn weekend.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moet je duidelijker zijn. Enige wat je hebt aangegeven was dit:

 

Wat ik hier mee bedoel. Peroxide half water half ,In een plante spuit.

En licht besproeien. Pot of mandje of smartpod. Plus boven laagje.

Let op niet zijknat.

 

En enige wat ik bij iedereen hoor is een te hoge co2, maar niemand ziet kenmerken daarvan in de plant. Of tenmisnte niemand geeft die specifiek aan. Vorig rondje had ook iedereen kritiek op mijn hoge EC, uiteindelijk een hele goede score gehaald onder de omstandigheden. Dus vergeef me dat als iemand iets roept maar geen punten aangeeft waaraan die dit ziet dat ik dat niet direct 1 op 1 overneem. Lees voor de grap maar eens terug de afgelopen 3 pagina's. Hoe veel mensen iets gezegd hebben, maar uiteindelijk niemand duidelijk aangeeft dat hij; Feit 1 ziet en daar conclusie 2 uit trekt. . Al jij denkt dat het co2 is omdat je iets ziet wat ik niet zie of weet dan zal ik er zeker iets mee doen. Maar als je enige aanwijzing is dat ik peroxide op mijn pot moet gooien en tips van Polletje niet zomaar op moet volgen dan kan ik daar vrij weinig mee... Onderbouwde stadpunten wel..

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

En begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker door een ieder zijn inbreng nog extra na kunnen denken over de punten die iedereen aanhaalt. Punt is alleen dat iedereen iets anders aanhaalt en natuurlijk grijpt iedereen de hoge co2 aan omdat dit makkelijk is. Maar ik hoor niemand over kenmerken die het gewas vertoont welke er op duiden dat de co2 te hoog is.

 

Als jullie allemaal hadden gezegd: "Opletten City want je gewas toont dijdelijk kenmerken van een te hoge co2" dan had ik daar zeker iets mee gedaan. Ik ben wel eigenwijs maar ik ben geen eikel.

 

En wat Noob eerder zei dat ik te 'extreem kweek'. Ik denk dat dat het probleem is. Niemand van jullie en ik zelf ook ziet 1 specifiek probleem. Het kan namelijk van alles zijn. Want;

 

- Eerste keer dit hok; ik weet niet hoe het zit met gifstoffen, eventuele airflow problemen, etc etc.

- Eerste keer deze genetica (met of zonder TMV)

- Eerste keer biologisch

- Eerste keer een ruimte vullen met weinig planten/knakken etc.

- Eerste keer zo'n hoge Co2

 

Dus al met al te veel eerste keren om te kunnen duiden waar het probleem zit voor mij. En natuurlijk had ik gehoopt dat jullie dat wel kunnen, maar als jullie dat ook niet kunnen: jammer! Risico van het vak. Ik ben dankbaar voor alle hulp die ik krijg. Ik heb ontzettend veel geleerd van veel mensen hier!

 

 

 

@ Prettig. Als je roept; 'je wilt het niet snappen' dan snap jij echt niet hoe ik ben en hoe ik kweek.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jansen. Het klinkt interessant wat je zegt, ik heb er vaker dingen over gehoord. Ik PM je even over de details, anders wordt dat het volgende thema :D :D :D

 

 

Zijn er hier meer mensen die asperine gebruiken en/of aanraden?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een andere mening dan van mijn kant,

 

Vergeet die kalender en wat iedereen zegt. Wat zie je dan?

 

Wat ik zie zijn planten die nog een poos moeten en waar niets mis mee is.

 

Hoezo een hoge co2? De plant kan 1500ppm hebben, daarboven neemt deze het niet meer op. Hoge co2 problemen bestaan niet. Een hoge co2 bij een onjuist klimaat zie je wel. De boel wordt dan gewoon geel.

 

Focus je op een goede kweek en vergeet de vorige paginas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijs advies van racker, kan ik me absoluut in vinden!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bij een ander ( bij een geoptimaliseerde setup) de ontwikkeling verder is op dezelfde datum doet in feite niets af aan het feit dat ze er niet ongezond bij staan bij jou.

misschien was die foto van dat verder ontwikkelde gewas wel gemaakt met meer watt per m2, en een perfect afgestemde watergift ( waardoor ontwikkeling versnelt)

 

aspirine erbij en knallen

zo vol ook dat het bij jou staat,,, allicht dat meer kleine toppen kleiner uit zien dan een lager aantal grotere toppen.

 

ik zie gezond volgepakte takken, dat wordt me toch een knipwerk...maak je daar maar meer zorgen dan om een geringe opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneer city.

Over het spuiten. Wat ik vertelde.

Heeft te maken, met als je helemaal klaar bent.

En je wil je ruimten ontsmetten.

Toen ging het nog over grond weg gooien.

Wat in mijn ogen niet hoef.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk komen we er wel. Bedankt voor de aanvullingen. En eigenlijk heb ik geen andere keus dan wat Racker zegt want als er al een probleem is dan moet ik wel weten wat dat probleem is om er iets aan te kunnen doen. Gewoon doorgaan dus. Ain't no grave can hold me down :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten deden het prima op 1400 en hoge EC, mogelijk nog wel meer aankunnen al zou dat niet veel meer brengen (kritieke punten zie rackers aanvulling).

 

Door wat voor reden ook heb je besloten om ze op een lager pitje te zetten waar ze nog op 'dragracen' stand stonden en dat zie je terug in de planten, vaak verdamping probleempjes en met bio ken je ook niet zo strak sturen, logisch dat het dan ook lijkt alsof ze helemaal stil staan, ze zijn zich aan het aanpassen.

 

Vergif heb je echt niet, dan was idd nu alles al geel aan het worden en opkrullen, overvoeding heel lichtjes maar niet om je zorgen over te maken met dat ene wegdraaiende bladvingertje en miniem geel puntje.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets borrelt er toch steeds bij mij sinds ze niet echt aan willen dikken vergeleken de draai van 3.0 Zet je ze wel plompNAT genoeg ?

Je kunt ook 1x per kweek watergeven!

Dit doe je toch niet he'? Smart pots geven ook een iets vertekend beeld mbt de Tensio. Buiten kant smart pot is altijd snel droog........

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook 1x per kweek watergeven!

Dit doe je toch niet he'?

 

Haha, nee Donner, dat was bedoeld om een beetje te stangen :)

 

Ze krijgen momenteel eens per twee dagen water. Ongeveer 2L per plant. Heb maar twee tensio's dus ik kan niet alles meten maar de tensio loopt na watergeven terug tot 40mbar dus lijkt me nat zat. Mijn streven is ook om rond de 100mbar water te geven maar het is een enkele keer opgelopen tot 140mbar. Ik heb niet het idee dat er iets verkeerd gaat daar. Zou de achterstand kunnen komen door watergift zonder dat je het terug ziet in het gewas dan Donner?

 

Ps. Ik ben blij dat je mee blijft denken want het verschil is inderdaad groot. Al zijn we er natuurlijk nog niet, het kan zijn dat ze langer moeten staan. Als de plant in een goede situatie zit duurt het langer voor hij afrijpt, daar ben ik van overtuigd. Heb dat de vorige keer ook gezien waar mijn amnees anderhalve week langer nodig had dan die van een kennis terwijl het dezelfde stekken op dezelfde dag gepoot op dezelfde dag 12/12 waren. Bij gebrek aan andere aanwijzingen houd ik me voorlopig vast aan die theorie. Maar het blijft een eigenaardig verhaal en het knaagt ook aan mij :D

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet meepraten met het probleem want ik heb geen verstand van CO2.

 

Das dat spul wat je elke paar seconden uitademt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet meepraten met het probleem want ik heb geen verstand van CO2.

 

Das dat spul wat je elke paar seconden uitademt....

 

Nuttige bijdrage jongens :)

 

Bedankt daar voor :jump:

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn bijdrage was er een aan een niet nuttige bijdrage.

 

Ik vind het blad toch een van de belangrijkste indicators van een al dan niet gezond gewas.

 

De kleur is goed

De bladrand is goed

De bladstand is goed

 

Ik zou echt niet weten wat je daaraan veranderen wil. Je hebt een gezonde plant en dus zie ik geen reden voor een tegenvallend resultaat (tot nu toe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet meepraten met het probleem want ik heb geen verstand van CO2.

 

Das dat spul wat je elke paar seconden uitademt....

 

Dat begrijp ik, maar toevoegen en reguleren in een hok en de daarbij behorende kennis geniet ik niet dat is wat ik bedoelde maar dat

had je al wel in de smiezen.

 

Mijn bijdrage was er een aan een niet nuttige bijdrage.

 

Meedoen aan iets wat niet bijdraagd maakt ook jouw bijdrage niet bijdragend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn bijdrage was er een aan een niet nuttige bijdrage.

 

Ik vind het blad toch een van de belangrijkste indicators van een al dan niet gezond gewas.

 

De kleur is goed

De bladrand is goed

De bladstand is goed

 

Ik zou echt niet weten wat je daaraan veranderen wil. Je hebt een gezonde plant en dus zie ik geen reden voor een tegenvallend resultaat (tot nu toe)

 

+1

weekje langer door gaan en zie niet in waarom het niet goed zou komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...