Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Killergenetica in de nazomer

Recommended Posts

CriticalWidow, thanks, ik ken dat, drukte op het werk, ik ervaar het de laatste tijd zelf ook. :D

 

Amecheesia, de balans tussen myco`s en P is er niet, de myco ontwikkelt gewoon moeilijk bij hoge P waarden.

Tis idd een voedingsprobleem, ik ben na veel denken toch minder positief geworden over de poedervoeding en heb zelfs besloten er de volgende ronde vanaf te zien.

Het leek allemaal heel mooi, en sommige componenten zijn dat ook, maar er is zoals jij dat dan zo mooi zegt geen synergie, ik probeer nu eenmaal graag dingen uit.......en ik heb weer iets anders op het oog. :D

 

Update:

 

12/12 dag 41, zichtbare bloei dag 32.

Max temp 29C, min temp 22C.

Max lv 61%, min lv 34%.

Tensio`s tussen de 90 en 160Mbar.

 

De max lv is netjes gezakt, zonder ontvochtiger, dus die troef heb ik nog achter de hand zo nodig.

 

De vergeling gaat door maar niet dramatisch, toch zie ik ook enkele verbrande bladpunten, in mijn ogen dus een gefaalde voedingstest.

 

Ik ben iig van plan om een goede ph grond meter aan te schaffen, en ik heb weer andere voeding op het oog, een beetje in de trend van PH Donner, maar ook weer niet.

Namelijk de gehele organische lijn van GHE, General Organics.

Ik had eigenlijk een andere voorkeur, Earth Juice, een Amerikaans product maar dat is een dure grap icm invoeren.

De GO lijn is een waardig vervanger.

 

De planten dan, de bloeiontwikkeling zet door.

Gelukkig, met nog zo`n 4 weken voor de boeg kan er best wat leuks af komen, al ben ik van mening dat het geen topper gaat worden.

Zo gaat dat met testen, soms kom je als winnaar uit de bus, maar soms dus niet.

 

Foto`s.

 

Links.

 

gallery_30844_15992_3268390.jpg

 

Rechts.

 

gallery_30844_15992_6719696.jpg

 

Candle-light.

 

gallery_30844_15992_6062146.jpg

 

Snel-geel-pheno. ;)

 

gallery_30844_15992_3360019.jpg

 

TMV-pheno. :rofl

 

gallery_30844_15992_2023207.jpg

 

Nu-ook-geel-pheno. :) :lol:

 

gallery_30844_15992_1415939.jpg

 

Topje van de lang-groen-pheno.

 

gallery_30844_15992_2019230.jpg

 

Topje van de TMV-pheno.

 

gallery_30844_15992_4243585.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

 

wat doe je nu kwa voeding ???

ghe is top !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu geef ik eens per week, de organische lijn van GHE lees ik goede dingen over op Amerikaanse fora. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry kan het niet terug vinden, maar wat geef je nu 1x per week..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef een 4 componenten poedervoeding, 1 voor de groei, vroege bloei, midden bloei en late bloei.

Op basis van humus/fulvinezuren, kelp, aminozuren, npk`s, mollasse, silica, yucca en meer moois, alleen doet het helaas niet wat ik ervan verwachtte, ik denk toch dat de verhoudingen niet in evenwicht zijn en ook dat de ph helemaal niet klopt, ook vertrouw ik de Ecostyle ph test die ik gedaan heb niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Krasi,

 

Jammer dat de poeders tegenvallen. Het zal misschien geen topper worden maar het was een interessant probeersel en zeker heel origineel. Moet al met al toch wat leuks vanaf komen.

De organische lijn van GHE lijkt mij ook interessant. Ben je van plan de hele lijn te gebruiken of alleen de BioThrive?

Succes nog ff gap. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee was ook geweldig, elk component afgestemd op de verschillende fases van het plantcyclus.

De ingrediënten waren ook mooi, alleen het geheel is niet in evenwicht met elkaar.

Ik moet zeggen, de toppen zijn lekker hard, nu al, de strain is dus wel okee, al vind ik de tmv wel weer minder.

Ghe wil ik de gehele lijn van gebruiken, de thrives, de bio worm, urtica, diamond black, bio weed, bio bud, bio marine en de CaMg+, de laatste 2 zijn alleen in Amerika verkrijgbaar, dit zijn nieuwe componenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer heb hier met vermicrop organics + sannie style gewerkt en geen problemen gehad wel kleiner pot.

 

Had ook me ogen op GHE dus ga bij je volgende ronden eerste rij zitten.

 

 

Op nog toch nog een mooi einde.

 

/zODd gaat volgend jaar voor ARC x, FAU x, Lemon Fizz (Super Lemon Haze X Kakalak Kush) Mostly Sativa 77-84 Days Indoor.

Edited by zODd
...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het zo loopt man krasi.

Misschien had je steeds iets eerder moeten beginnen met het switchen van componenten omdat het nog niet gelijk beschikbaar is als je het meegeeft.

anders een beetje bio-katalysator erbij om de voeding wat sneller vrij te maken?

 

gelukkig gaat het met de candlelight pheno wel goed ouwe jan vayne

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Mooie'' herfst, sommige dames zullen diep moeten gaan. En inderdaad, die kaarsen pheno begint al lekker dik te worden!

 

Toch denk ik na wat ik gezien heb (ook bij o.a. mijn eigen kweken) dat je met enkel 2 tabs per 18 liter pot, een beetje wormenmest en perfect start en wat myccorhiza al een heel eind op weg bent met de voeding in een ronde, afhankelijk van hoe lang je voorgroeit natuurlijk. En dan de eerste weken af en toe wat bio roots van GHE. Als je de aarde al volstopt met allerlei toevoegingen dan raak je al snel aan het overvoeden.

 

More is less.

Less is more.

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat experiment niet (goed) gelukt is.

Misschien dat met die poeders werken alleen wil voor de tuinbouwer in de kas onder ons?

 

Heel WF aan de GHE, waar voor je geld is het wel dat GHE :rofl

Voor GHE zoekers.. GH is GEEN GHE

Wij hebben in Europa heel ander water dus andere samenstelling voeding, wil je perse US spul check dan eens een UK growshop site :lol:

 

sry vd vervuiling Krasi :D

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE.....ik zeg nix :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtig van de vergeling!

maar zo gaat dat, zoals je zelf al zei bij het uittesten....

 

komt nog wel goed hoor, zitten ook hele mooie tussen!

 

dat is natuurlijk wel een beetje het nadeel bij poedervvoeden, het is achteraf moeilijk bij te sturen....

 

met jou groene vingers wordt dit nog een ++ oogst :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige kweek was je toch juist wel heel tevreden over die poedervoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites
GHE.....ik zeg nix :D

 

Ik heb t bij een maatje aan zn amneesjes gevoed.

 

Ik moet toegeven, hij had 20% beter resultaat dan normaal maar nog lang niet zo top als jou hokje er iedere keer uit ziet.

 

Groene vingers, een een goed klimaat doen ook heel veel.

 

Maar het belangrijkste is denk ik nog de genetica, je hebt duidelijk een andere amnees als velen hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de vergeling, misschien moet je hierdoor wel eerder oogsten?

 

Toch is het een mooi gezicht die herfst zo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd, Vermicrop heb ik ook leuk mee gedraaid, maar every now and then heb ik weer zin in wat anders. ;)

GHE organic, lijkt mij iig top.

Klinkt cool die genetica, je hebt iig de juiste peepz om je heen nu. :)

 

Amecheesia, misschien wel mate, some u win some u lose, deze ronde zing ik gewoon uit, wellicht dat het meevalt. :D

 

Donnie, de kandelaar gaat best lekker, lijkt wel jonger te zijn als de rest in topvorming.

Less is zeker more, ik ga het met GHE GO proberen, wellicht het rondje erna met Earth Juice, lekker blijven uitproberen, het moet wel een hobby blijven hè. :)

 

Lostchild, dank je, ja zo gaat dat weleens.

Ik heb de beide varianten bekeken en heb ook met GHE contact gehad, ik wacht het antwoord ff af wat betreft pakketten en verkrijgbaarheid, wat echt vaag is dat een GO box vanuit Frankrijk 110E kost + 20E verzending en een GO Box uit de States kost 30E + 50E verzending, dus vanuit de States goedkoper uit, vreemde shit. :lol:

Iig Thanks for the info man.

 

PH, we gaan het meemaken. :rofl

 

Sensi Life, thanks, zo is dat, Poedervoeden is het probleem niet, evenwicht is het probleem, uitbalanceren, ik heb meer poedervoeding gezien, ook van Earth Juice, Krasi is nog lang niet uitgetest. :)

 

Wietefras, jawel, vooral de groei, ook deze ronde, maar het moet elke ronde iig goed gaan, en dan werken naar zeer goed, deze gaat dat iig niet worden. :)

 

Predator, genetica is zeer belangrijk, klimaat, waterhuishouding, maar ook voeding, de PH-Amnees is idd een mooie. :D

 

Miami, haha dat denk ik niet, ik ga het iig wel in de gaten houden. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het hele idee ook een beetje vreemd... :D

 

wat nou als je plant net wat groter is dan waar hun rekening mee houden of stel jij geeft net wat meer miner water, dan veranderd toch de hele vraag van de plant en bijvoorbeeld het ec in de potten..

 

hoe vang je dat dan op met een poedertje die je van te voren hebt gegeven...

of zitten daar nog losse componenten voor bij..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch op te lossen door meer of minder te geven, verder is er idd een zeer wijd scala aan losse componenten verkrijgbaar, maar ik had gehoopt dat de 4 mixen genoeg waren, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh ok, ik ging er van uit dat je het net als buffertabs een bepaalde periode in je aarde steekt en je dan klaar bent..

duidelijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dit zijn wateroplosbare poeder mixen, afgestemd op de verschillende stadia van de plantcyclus, de basis had voldoende moeten zijn om het als een mooi product neer te kunnen zetten, de zoektocht gaat door. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer man, k had net als jou hoge verwachtingen van de mixén

 

desondanks nog best een leuk veldje geworden zeker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunkmonster, thanks, tis idd jammer, sommige poedermixen van de producent zijn best aardig, en vooral losse componenten, maar ik vind de 4-compo mixen niet stabiel genoeg.

 

Tune, haha jawel hoor. :D

 

Update:

 

12/12 48, zichtbare bloei dag 39.

Max temp 28,5C, min temp 22C.

Max lv 61%, min lv 36%.

Tensio`s tussen de 90 en 160Mbar.

 

Het wordt behoorlijk geel in de tent, er zijn nog 3 dames die het aardig groen weten te houden, zelf vrees ik een PH probleem.

De bloei gaat toch redelijk verder, met nog 3 weken te gaan wordt het iig spannend of ze het gaan redden.

2 dingen waar ik blij van wordt;

 

1-de toppen zijn en waren eigenlijk al vroeg hard.

2-er was een beetje bloeistilstand, haren werden zelfs al erg bruin maar deze is middels een 2e internode bloei weer in gang gekomen, overal nieuwe witte plukjes op de toppen.

 

In vergelijking met de s5 en Amnees drinken dez dames echt maar 1/3 tot de helft.

Dat ga ik in opbrengst natuurlijk voelen, maar dat het geen topper werd was mij al duidelijk.

 

Vanaf morgen dus nog 3 weken, eind volgende week zet ik m`n Lilly`s ter ontkieming.

 

Foto`s.

 

Links.

 

gallery_30844_15992_2251351.jpg

 

Rechts.

 

gallery_30844_15992_1852806.jpg

 

Candle, ook gelende.

 

gallery_30844_15992_2422740.jpg

 

Budz up close.

 

gallery_30844_15992_4679533.jpg

 

gallery_30844_15992_1895516.jpg

 

gallery_30844_15992_3319273.jpg

 

Candle ander perspectief.

 

gallery_30844_15992_82359.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel geel, maar flink aangedikt. Dat blad rook je straks toch niet. Ziet er toch puik uit kerel ondanks dat het niet helemaal op rolletjes loopt.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...