Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Killergenetica in de nazomer

Recommended Posts

Ik zie de plaatjes van de ww big bud nog voor me in mn hoofd. :) Geen geintjes meer met 2-3 dagen zonder licht will ya ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die candle light pheno ziet er een mooie opbrenger uit :)

 

hoor ik daar cola's? ;)

 

ziet er netjes uit krasi!

 

wat een kleurenverschil he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat een kleurenverschil he :)

 

Ja inderdaad. Grappig dat ze zo verschillend reageren allemaal. Leuk de natuur aan het werk te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

'bio' poeder heb je toch?

vergeet niet wat je met bac bio hebt geleerdt :)

volle mep schema zit je zo op 5.5 (hier dan met 7.2-7.4 start).

ik dacht ook te vaak.. doe niks aan de ph dus opgelopen, lagere ph sturing (ook door opbouwen voeding) stikt het week later vd foxtails :)

 

te nat bedoel ik niet altijd mee dat ze te nat zouden staan, eerder dat er een keer overwatering en een afwijking in het spel zijn geweest :lol:

staan ze echt te nat.. ach hoef je niks te aan de neus te hangen wat dat aangaat ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd, ik ben zoals ik je eerder al zei een genuine fan va OG Raskal.

De crosses die jij noemt zijn (wat ik ervan gezien heb) allemaal erg vet. :D

 

Supernoob, haha ja man, damn wat een mooie fantastische geweldige dramatische ronde was dat. ;)

Gelukkig is deze locatie iets geschikter. :)

 

Sensi Life, haha dat is een mooie, ik moet zeggen dat de gelere dame (PH Donner raar maar waar) qua topdikte voorop gaat. :lol:

 

Cityboxer, zaailingen zijn weer een verhaal apart, die gaan ieder hun eigen weg, stelletje eigenwijze wijven, het blijft iig wel spannend zo. :D

 

Lostchild, ik heb net de ph test gedaan, en.......de ph schommelt tussen de 5 en 6, iets meer naar de 6.

Wat moet je daar nu van maken, toch meer voeden???? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zow was even tijd geleden dat ik ze had gezien ze zijn aardig vol geschoten Krasi lekkeur hoor :)

hoop dat je ze beetje onder controle kan houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaailingen zijn weer een verhaal apart, die gaan ieder hun eigen weg, stelletje eigenwijze wijven, het blijft iig wel spannend zo. :)

 

De planten gaan hun eigen gang. Maar als jij bio voedt dan kun je toch ook niet meer sturen. Het idee van bio met die buffer tabletjes etc is toch dat alles in de grond moet zitten en de plant alleen pakt wat hij nodig heeft? Zo'n lichtgroene plant als die ik daar zie staan zou dan toch zelf meer voeding beschikbaar moeten hebben gemaakt als dat tenminste in de grond zit. Dat is toch de filosofie van bio/buffers? Desnoods een extra beetje bio bloei er in want met zulke kleine potjes kan het natuurlijk wel zijn dat de voeding in je pot echt op is? Of zeg ik iets geks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

The-Choca, hehe ze gaan best hard ja, en de toppen voelen ook compact, het zijn vroeg hard. :)

 

City, Klopt, je hebt een buffer in de aarde, kleine potten kleine planten, grote potten grote planten, en zo ook de voedingsbehoeften, al is het bij de kleine pot eerder uitgeput, omdat die in verhouding eerder meer aan de plant kwijt zijn.

Ik heb zowiezo de hele ronde minimaal gevoed, en als de buffer de voedingsbehoefte van de plant niet kan bijhouden dan kan er meer worden vrijgemaakt door het bodemleven.

Deze strain, iig enkele pheno`s had ik eerder meer moeten voeden zo blijkt het.

Maar het blijft nog even gissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je dan nu bijsturen op je PH probleempje? Behoort bio de PH niet zelf te regelen? Of komt dit ook doordat je niet genoeg buffer hebt in je kleine potjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is eigenlijk geen PH probleempje, ik ging voor de zekerheid de ph nameten en deze bleek tussen de 6 en 7 te liggen wat op aarde gewoon acceptabel is.

Dus ik ga verder met voeding.

 

Edit:

 

Dat in de kleine potjes kwam doordat ik ze vanaf het begin op hetzelfde regime als de big pots had, terwijl ze dus minder buffer hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Krasi, heb je onderhand alweer zin om een sativa te zetten of..? ;) Vraag ik me zomaar af :)

 

City, bij ons leeft de aarde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk die levende aarde. Ik ben druk bezig te begrijpen waar de grenzen liggen van wat die levende aarde te bieden heeft. Ik zie dat voldoende buffer wel belangrijk is. Kun je überhaupt nog wel bijsturen als er iets mis gaat? Hoe zou je bijvoorbeeld een PH probleem kunnen bijsturen als de PH in de aarde te hoog is?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik moet zeggen dat de gelere dame (PH Donner raar maar waar) qua topdikte voorop gaat. :)

Is het ook niet zo dat veel N in de voeding zorgt voor veel en groene bladeren maar juist de ontwikkeling in de bloei hindert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miami, zeker weten, volgende ronde heb ik een Afrikaanse sativa ter beschikking. :)

 

Cityboxer, mooie vragen weer, idd een buffer is belangrijk, maar om nu je aarde vol te proppen met allemaal meuk is ook weer not done (ook ik ben daar vaak schuldig aan).

Veel organische voeding bevat allerlei organische zuren, deze zorgen voor de ph regulering in de aarde, telkens wanneer je dus voedt voeg je deze zuren weer toe, ook het bodemleven heeft hier een bijdrage, en biochar bv ook.

De sannie`s methode werkt erg goed, zeker voor beginners, daarna kan je ook eens een goede thee proberen, of combineren met bv de tabs.

Als medium is lightmix en vooral de Custom mix van GL erg geschikt voor organisch kweken, een beetje wormenmest, maerl en gesteentemeel of lavameel zijn eigenlijk al voldoende als toevoeging.

Daarnaast zorgen schimmels (myco`s) en bacteriën voor een gezonde symbiose van het bodemleven en de plant. :)

 

Wietefras, klopt, stikstof is essentieel voor de groei van de plant, en het zorgt voor groene planten, in de bloei wil je juist minder stikstof in je aarde hebben, vandaar dat dit element bijna niet of niet in bloeivoeding voorkomt.

Ook micronutriënten en zelfs mineralen en sporenelementen zorgen voor bladgroen.

Soms groeien planten zo uitbundig in de groei dat wanneer de bloei eenmaal inzet ze hun hele voorraad N hebben uitgeput, dat wil wel een vergeling geven.

Toch kan de plant dan evengoed het cyclus afmaken en zelfs een mooie oogt geven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lostchild, ik heb net de ph test gedaan, en.......de ph schommelt tussen de 5 en 6, iets meer naar de 6.

Wat moet je daar nu van maken, toch meer voeden???? ;)

 

Niks aan doen, vreten wat de pot schaft, zie hoe de rest erbij staat :)

Als je meer voeding gaat geven succes, kan ze echt niet hebben (opnemen) zomaar, je hebt geen macdonalds in de kast staan :)

Vergeet niet dat bij bio en actief bodemleven de plant zelf veel kan gaan sturen.. groeien dus ik wil meer N ga ik lekker zelf de ph verlagen zodat ik meer N op kan nemen.

Zoiets kan ook nog spelen en vaak wordt dit gezien als een ph probleem wat het dus niet is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

LC, ik gaf verkeerder waarden door, het is tussen de 6 en 7 meer naar de 7. :)

Sorry.... ;)

 

Okee, dan ga ik voorlopig even verder zoals gepland. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vondt het al lastig verder lezen,, 5-6 was weg en 7 werd van gesproken.

 

Volgens mij is een (blijvend) ph probleem wel het laatste waar jij mee te maken zult krijgen, eigenlijk alleen door grove fouten in je schema ergens maar daar zie ik je niet voor aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het wel eens met de theorie van lostchild.

aan het begin hebben planten veel fosfor nodig om wortels aan te maken.

als er niet genoeg beschikbaar is scheiden de wortels zuren uit om de fosfor beter opneembaar te maken.

 

het kan dan zijn dat als de bodem te veel verzuurd dat andere elementen slechter kunnen worden opgenomen.

met extra voeding los je het dus denk ik niet op omdat er toch al genoeg voeding in de grond zit, maar die moet alleen vrijgemaakt worden.

 

dan zou ik beter het bodemleven proberen te stimuleren.

Weet je wat de bodemtemperatuur is? en op hoeveel graden maak je water aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte kaarsen zijn super om te zien.

Wat er hier ook gezegd wordt ik vind het weer super tof om te zien wat Krasi hier weer allemaal kweekt.

I'm amazed!

 

Krasi, je had het eens over die Afrikaanse seedbank (weet niet in deze topic of ergens anders) maar kan dit niet meer terug vinden.

Ik heb toen daar even naar aan het googlen geweest en ze hadden daar precies wel leuke strains maar kan me de naam van die seedbank niet meer herinneren.

Kan je me zeggen welke dit was?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veel organische voeding bevat allerlei organische zuren, deze zorgen voor de ph regulering in de aarde, telkens wanneer je dus voedt voeg je deze zuren weer toe, ook het bodemleven heeft hier een bijdrage, en biochar bv ook.

 

Je zegt dus dat het allemaal automatisch (moet) verlopen. Maar als dat niet gebeurt dan blijft mijn eerder vraag onbeantwoord:

 

Hoe zou je bijvoorbeeld een PH probleem kunnen bijsturen als de PH in de aarde te hoog is?

 

Om je aarde te herbruiken doe je dus alleen het volgende: Beetje final solution aan het einde van je ronde, vervolgens buffertabs, wormenmest, biochar, myco`s en je bent er weer klaar voor? (beetje perfect start nog misschien?)

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, tussen de 6 en 7 dus en meer richting de 7.

Het is wel zo dat ik minimaal voed, 1x per week de minimale dosis, de meesten geven minimaal 3x per week voeding, en sommigen nog meer/vaker.

Nu zeg ik niet dat je ongelijk hebt maar een PH probleem is het idd niet, dan zou het een EC ophoping zijn, maar daarvan gaat meestal je PH ook naar de kloten, blijft lastig dit, zelf denk ik nl nog steeds aan een te lage EC, omdat het de grootste planten betreft en deze waarschijnlijk meer nodig hebben. :)

 

Amecheesia, icm myco`s zit je aan het begin juist laag in de fosfor, omdat myco`s niet goed ontwikkelen icm P.

Ik heb een bodemtest gedaan en de bodem is juist niet zuur.

En nogmaals, ik voed minimaal vergeleken de meeste kwekers.

Bodemleven voeg ik elke voedingsbeurt toe.

Bodemtemp weet ik niet, maar m`n voedingswater is zoon 22/23C.

 

Tune, thanks man, het blijft iig boeiend al die verschillende manieren en kweekmethoden, nu ben ik natuurlijk ook nog een voeding aan het testen en moet ik nog even de feeling ervan krijgen.

Die zaadbank heet Original Delicatessen, je vindt ze op de site van Cannabiogen. ;)

 

CityBoxer, nogmaals, ik ben een voeding aan het testen, ik gebruik het momenteel minimaal, de ene strain heeft er genoeg aan de andere wellicht niet.

De PH wordt gewoon gereguleerd, m`n bodemtest wijst dit ook uit.

Ikzelf gebruik de final solution niet eens, gewoon 5cm aarde vernieuwen, wortels en dergelijke in takt laten, de nieuwe bovenlaag meng je met wormenmest, een beetje maerl, nieuwe buffertabs in je aarde, schimmels in het plantgat en gaan, de biochar zit al door de oude aarde en deze gebruik ik toch wel minimaal 3 ronden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lostchild, tussen de 6 en 7 dus en meer richting de 7.

Het is wel zo dat ik minimaal voed, 1x per week de minimale dosis, de meesten geven minimaal 3x per week voeding, en sommigen nog meer/vaker.

Nu zeg ik niet dat je ongelijk hebt maar een PH probleem is het idd niet, dan zou het een EC ophoping zijn, maar daarvan gaat meestal je PH ook naar de kloten, blijft lastig dit, zelf denk ik nl nog steeds aan een te lage EC, omdat het de grootste planten betreft en deze waarschijnlijk meer nodig hebben. :)

 

Meer voeding geven, gaat de ph ook wat omlaag van en zal opname waar ze groen van worden bespoedigen.

Kunnen ze het niet hebben zie je halve dag later resultaat al in blad terug (nog lichter vanaf punt en dag later verbranding langs randen, niet perse vanaf de punt).

 

Meten van bio is echt lastig, voedingswater wil nog wel maar wat er in de bodem bij de kluit allemaal gebeurt in hart van fabriek?

Sturen op die waarden altijd met flinke marges want je kunt amper sturen.

 

@cityboxer

ph regeling bij bio? ph stabiel houden is het eerder met wat handige middeltjes

een beetje maerl
Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks LC, ik ga het in de gaten houden, voorlopig krijgen de groene eens per week voeding en de lichtgroene 2x per week, aankomende vrijdag ga ik iig met de laatste bloeicompo aan de slag, deze bevat iets meer P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ondanks die TMV ziet het er prima uit toch ..... ouwe neemdealerkaarsenstandaardkwekert :) ;)

Ik ga van het weekend weer ff zitten om je post helemaal door te lezen (en ook die van andere), want heb het druk al een paar weken ....

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amecheesia, icm myco`s zit je aan het begin juist laag in de fosfor, omdat myco`s niet goed ontwikkelen icm P.

 

Ik zou dan toch eens nagaan of die balans tussen de myco's en de P wel in orde is.

zat net nog ff naar de foto's te kijken van wanneer de vergeling begon en zag alleen bij de planten die lichter zijn geworden paarse stelen(fosfor tekort)

Ik zou je P-Boost(organo-Mineraal) aanraden van Aptus vanaf week 2 meegeven icm aptus topboosten(bio)(die werken in synergie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...