Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Stuc

1e ECHTE binnenkweekje van mij

Recommended Posts

de special queen is een buiten plant normaal en kan tot 3 meter worden dat kan dus dat strekken ver oorzaken

voor de rest ziet alles er super uit .

ook dat je die draden beter hebt gelegd en zo want open bekabeling is gevaarlijk .

 

zelf heb ik ook nog 3 special queens 2 hier thuis en eentje staat bij men broer .

ook onder lampen maar deze zijn nog maar net ontkiemt tot kleine spruitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey john betons

 

leuk dat jij ook de special queen hebt ik vind het een mooi plantje en idd is eigenlijk buiten maarja denk dat het een lekker wietje wordt als ik die buds nu al zie en ze staan nog geen 3 weken in bloei;)

 

laat die kleine queentjes maar groeien dan :popcorn:

 

en even over het mengsel wat ik net even heb gemaakt,.

 

Mijn kraanwater was zoals ik zei EC 0.3 en PH 7.8

 

In huis heb ik :

 

Rhizothonic wortelstimulator van canna,

 

Canna Vega groei voeding

 

Terra Flores bloei voeding

 

Canna Boost bloei stimulator.

 

Dan had ik een zakje om ph en ec te ijken... ( ph 7.01 en EC 1413 .. )

 

en PH - van Hypro..

 

Toen ben ik het mengsel gaan maken

 

met bloeivoeding de ec omhoog gebracht..naar 1.8 volgens cannaschema is het tussen 1.7/1.9 in dit stadium

 

1.5 ml cannaboost..

 

EC bleef mooi 1.8

 

Toen was de PH 6.4

 

Heb deze met de PH - omlaag gebracht naar 5.9

 

nu laat ik het mengsel staan en dan krijgen ze dit morgen natuurlijk meet ik het nog ff na voordat ik het ga geven..

 

en dan maar afwachten of het gaat helpen:)....

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal hun zeker goed doen + jij weet nu 100% dat je het correct doet, maar aan uw planten te zien ben je al goed bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook zo heb ik het tot nu toe ook gedaan, en heb het ook even gecheckt hoe ik het deed qua waardes zonder meet instrumenten, met andere woorde hoe ik het zelf al deed qua voeding waren de waardes 1.4 ec en 6.8 ph ...

 

dus het scheelt wel ben benieuwd hoe het gaat lopen maar de waardes die er net op gezet zijn kloppen al niet meer,

 

het mengsel heeft nu al een ph van 6.2 en morgenvroeg geef ik ze water als het dan meer op is gelopen beetje kraanwater erbij de ec is gewoon 1.8 gebleven..

 

Maandag maak ik een foto update want dan staan ze 3 weken in bloei ....

 

ben benieuwd of dit ze goed zal doen;)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, jonguuuh.. We gaan nog steeds zo'n beetje gelijk op.. Morgen plaats ik een foto update.. Wat betreft die meters, gewoon regelmatig gebruiken, en af en toe opnieuw calibreren..

 

Groeten,

theGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maaaaaattt,

 

bedankt voor je reactie hier nog steeds lekker alleen net ging ik wateer geven en checkye het mensgsel nog een laatste x

 

ph 6.6 :popcorn:

ec 1.9

 

ik denk oooooh beetje ph- erbij .. iets te veel ph 3.3 looooooool dus denk ga nie da water vervuilen wat ik al doe nieuw mengseltje is gevoelig spul die ph - :) heeft dan ph 0.0.0.0 ofzo.. :)

 

dus nieuw mengsel gemaakt met liter;;;\

 

 

1 liter kraantjes water

 

5ml canna bloei

 

2 ml bloeistim.

 

ph - beetje erbij ...

 

ec 1.8 ph 6.1 :wave: toen water gegeven...

 

en net even gekekn heb ze deze x ies meer water gegeven beide 400 ml , kijken hoe ze gaan reageren,...

 

zag btw wel dat ik onder een beetje geel blad had maar dit komt of door de vent denk ik of door te weinig licht onderin...

 

maar misschien aan mezelf ik weet niet zal straks pic laten zien;)...

 

Gr mr stuc

 

ps voor de rest ze zijn echt lekker aan het aandikken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temperatuur van het te meten monster

Om een juiste waarde tijdens de meting te verkrijgen is het belangrijk dat zowel het monster dat men genomen heeft als ook de meetapparatuur die men gebruikt op temperatuur is. Men dient het monster op dezelfde temperatuur te houden als de temperatuur waarop de meetapparatuur geijkt is. Deze temperatuur staat altijd in de gebruiksaanwijzing van de pH meter vermeld. Indien men de meting bij een andere temperatuur verricht dan zal de gemeten waarde afwijken van de werkelijke waarde, ook is het belangrijk om je meetapparatuur tijdig te ijken met de juiste vloeistof, ook dit weer op de juiste temperatuur.

 

Dat is de moeilijkheidsgraad van Ph meten voor mij dan hé.

 

Maar vergeet niet naar je planten te kijken want die gaan jouw wel vertellen of je het goed of niet goed doet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt , ja zoals ik al zei hebben ze onder wat geel / tot bijna wit blad... en bij sommige begint het verkleuren ook hogerop..

 

is dit een voedingstekkort??

 

ik zal natuurlijk even afwachten met actie ondernemen nu ik sinds vandaag pas water heb gegeven met ideale waardes volgens mij en misschien dat dit ze wel goed doet ... voor de rest gaat het volgens mij best lekker :popcorn:

 

ik zal strax wat fotos erop zetten,..

 

 

gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals jullie weten wil ik het allemaal zo goed mogelijk proberen te doen met de riemen die ik heb...

 

daarom heb ik even mijn mengsel gecheckt wat ik normaal gaf ...

 

ivm met bladvergeling...

 

EC 1.3

 

PH 6.8

 

wat heb ik dan gegeven heel die tijd? ( staat ook in verslag maar meld het er even bij is net zo makkelijk )

 

5ml bloeivoeding terra flores

 

1.5ml cannaboost ( de laatste 1.5 week)

 

en ik moet zeggen dat het eerder ondervoeding is dan als overvoeding toch??? Met een EC van 1.3?

 

of het komt door de cannaboost dat kan natuurlijk ook..

 

Wat is jullie mening over deze kwestie??/

 

Zoals jullie weten vandaag 1e x mengsel meegegeven van ec 1.8 en PH 6.1 kijken of dit helpt..

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het echt wilt weten, doe dan de 1:1,5 extractie..

 

Voor de Ph van je aarde niet echt betrouwbaar, maar voor de EC te meten ideaal :popcorn:

Dit omdat demiwater een EC van 0 heeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

post even wat fotos van je bladproblemen, dit is dan iets makkelijker te beoordelen...

 

het meten van je ph op aarde, wil niet echt een duidelijk beeld geven, gezien je waardes toch continu veranderen in je medium..

je ec na meten is wel te doen, als je het idd o pde juiste manier doet zoals hierboven beschreven....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim ,

 

bedankt voor je reactie, ik zal de fotos hierbij zetten,

en even over de ph en ec daar ben ik sinds vandaag mee begonnen en dat is mijn water wat ik meet en niet de aarde... zou niet weten hoe ik da moet deon gewoon die meter in de grond duwen ofwa?..

 

voor de rest doe ik het allemaal zoals hierboven is beschreven ja...

 

Hier de fotos van het volgens mij bladprobleempje,,,

 

gallery_27917_10881_180512.jpg

 

gallery_27917_10881_2073805.jpg

 

gallery_27917_10881_745302.jpg

 

gallery_27917_10881_1633231.jpg

 

gallery_27917_10881_1974438.jpg

 

Zo tim hoop dat je er iets mee kunt dit beide planten..

 

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou niet weten hoe ik da moet deon gewoon die meter in de grond duwen ofwa?..

 

Zoals ik al zei, wil je het echt weten..doe dan de 1:1,5 extractie..

 

De meest betrouwbare methode om de voedingstoestand van de aarde te meten, is met behulp van de 1:1½ extractie

methode. Met behulp van deze methode kunnen de EC- en pH waarden van het wortelmilieu worden bepaald. De EC- en

pH waarden van de drain wijken hier doorgaans van af omdat aarde in staat is een aantal elementen vast te houden of

juist af te staan. Na 3 á 4 weken kan het beste een 1:1½ analyse worden uitgevoerd. Deze analyse is het makkelijkst wanneer

het volgende stappenplan gevolgd wordt:

1. Neem een aardemonster. Dit kan gedaan worden met een grondboor of een schepje. Verzamel de aarde van zoveel

mogelijk plaatsen om een representatief monster te krijgen.

2. Verzamel het monster in een kom en bepaal of het de juiste hoeveelheid vocht bevat. De aarde heeft de juiste

vochtigheid als er vocht tussen de vingers door loopt als erin geknepen wordt. Breng de aarde op het juiste vochtgehalte

door gedemineraliseerd water toe te dienen tot er vocht tussen de vingers verdwijnt. Meng de aarde goed na het

toedienen van het water.

3. Neem vervolgens een 250 ml maatbeker en vul deze met 150 ml gedemineraliseerd water. Voeg hieraan aarde toe tot

250 ml. Meng het geheel goed door en laat het minimaal 2 uur rusten.

4. Meng het geheel nogmaals goed door en meet de pH waarde.

 

Complete brochure: http://www.elamigo.nl/CANNA%20Terra%20Infopaper.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je niet helpen met het probleem, maar ga dit wel op de voet volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey halo het bladprobleem??

 

of mijn kweekje?? hahah

 

en ik zal is kijken wat ik kan doen emt de aarde idd... zal dat is gaan proberen..

 

Gr mr stuc

 

gedeminisaliseerd water heb ik nog niet in huis ga dit komende week aanschaffe

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vergeling zijn toch alleen je onderste bladeren? Als er geen licht meer bij komt laat de plant m toch afsterven, trekt nog even alle voeding er uit.

Hoelang moet je nog? Hoe ziet het er van boven uit (foto geheel)?

 

Als er genoeg mooi blad over is bovenin dan zou ik me geen zorgen maken, uiteindelijk gaat je plant dood, of ie dan groen is of geel maakt niet uit als je toppen maar ok zijn. Als de vergeling door je plant trekt heb je tekorten, nu ook maar de plant lost t zelf op, buffer in bladeren zeg maar.

 

succes en ziet er mooi uit hoor :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey polletje dankjewel!!!

 

het is idd echt onderin en die laatste verkleuring is 1 internode hoger bij de toppen is het nog zoals vorige fotos ( qua bladkleur),,,

 

morgen maak ik een nieuwe update want dan staan ze precies 3 weken in bloei.. (zichtbare)..

 

bedankt voor je compliment

 

ik dacht zelf ook aan dat wat jij zei maar omdat het toch 1 internode ook begint dacht ik misschien tekkort?? maar de kleur bladeren boven zijn hetzelfde als iets hoger op de fotos te zien is...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn je schutbladeren!

 

normaliter kunnen deze verkleuren in week 5

 

jij zit in week 3

iets te vroeg

 

blijft het bij deze bladeren maak je dan niet te druk en zorg ervoor dat vanaf nu je ph van t vat stabiel is voordat je gift

 

een keer alleen water is goed

in principe is t beter om tot aan week 4 wortelstim. te geven icm bladvoeding

weet niet of je dit hebt gedaan

 

ik had hetzelfde probleem eerder ook altijd

nu niet meer

ik geeft wortelstim plus bladvoeding tot aan week 4

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow een goeie tip heb het gewoon staan maar geef het al lang niet meer mee eigenlijk

 

heb hier rhizothonic staan dan doe ik daar ook wel 2.5 ml van bij ...

 

dit verhoogt ook de ec of niet??

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal ,

 

heb net een nieuw mengsel gemaakt voor morgenvroeg..

 

op advies ga ik tot aan week 4 wortel stim gebruiken ..

 

dus het mengsel is veranderd..

 

Kraantjes water ...

 

5ml bloeivoeding terra flores..

2.5ml rhizothonic wortelstimulator..

2ml canna boost bloeistimulator..

 

toen was de ec 1.4 heb toen 0.5ml bloeivoeding erbij gedaan en toen stond ie mooi op 1.6... de EC

 

Toen ben ik de ph gaan checken deze liep op naar 6.9

 

afgezuurd naar PH 5.8

 

toen deksel erop en klaar voor morgenvroeg morgenvroeg meet ik en verwacht ik dat de ec 1.7 is en de PH zo rond de 6.0/6.2 dit liep vannacht ook op dus heb ik rekening mee gehouden...

 

kijken of ze dit lekker gaan vinden:)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou maak je idd, maar niet druk.....

je planten zie er heel netjes uit, en ze vergeling, tja dat hoort er nu eenmaal bij :popcorn:

 

ga nu niet teveel veranderen aan je waardes etc,.

 

de wortelstimulator/bladvoeding kan zeker geen kwaad, en zal zeker ten goede komen.

 

Verder gewoon lekker doorgaan............

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow dat wist ik niet ja ik heb er maar 2 staan , en geef ze elke dag zon 350ml water nu ... scheelt van dag tot dag..

 

dus jullie advies is een ton halen ofzo en daar 5 liter in aan te maken voor een week ofzo?? want dan ga ik dat natuurlijk doen..

 

Gr mr stuc

 

bedankt voor de goeie adviezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat extra stikstof ?

Bijv. een paar ml. Flores vervangen door een paar ml Vega ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...