Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Stuc

1e ECHTE binnenkweekje van mij

Recommended Posts

mooi bedacht met die ventilator :lol:

zou hem wel continue laten draaien, zodat de planten altijd verse lucht kunnen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy shit jij bent snel :lol:

 

ok afzuiger is prima, en met je ventilator dat kan best, bespaard je weer een beetje stroomkosten. beter is continue.

 

=edit= cannabizznis was me voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabiznis

 

Bedankt vond het zelf ook wel leuk bedacht en oke gewoon continu laten draaien dus... dan switch ik dat eventjes om :lol: en ja deed het idd om de stroomkosten een beetje te minderen omdat ik ook een terrarium met 550 watt die 11 uur per dag staat te draaien':lol:...

 

@babylonboy,

ja snel he hhaha ben regelmatig te vinden hier , dan blijf ik beetje up to date en wederom bedankt voor de reacties;) ga het meteen veranderen , en zoals ik al zei was het idd om het stroomverbruik een Beetje te dimmen , en zoveel verbruikt dat ding trouwens ook niet , maar ik had meer zoiets met de tempratuur eerlijk gezegt om dat ook een beetje op peil te houden...

 

Bedankt voor de reacties:) Gr mr stuc

 

Morgen eerst even stucadoren en dan zal ik weer een foto update maken als het allemaal een beetje meezit :)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabiznis

 

Bedankt vond het zelf ook wel leuk bedacht en oke gewoon continu laten draaien dus... dan switch ik dat eventjes om :lol: en ja deed het idd om de stroomkosten een beetje te minderen omdat ik ook een terrarium met 550 watt die 11 uur per dag staat te draaien':lol:...

 

@babylonboy,

ja snel he hhaha ben regelmatig te vinden hier , dan blijf ik beetje up to date en wederom bedankt voor de reacties;) ga het meteen veranderen , en zoals ik al zei was het idd om het stroomverbruik een Beetje te dimmen , en zoveel verbruikt dat ding trouwens ook niet , maar ik had meer zoiets met de tempratuur eerlijk gezegt om dat ook een beetje op peil te houden...

 

Bedankt voor de reacties:) Gr mr stuc

 

Morgen eerst even stucadoren en dan zal ik weer een foto update maken als het allemaal een beetje meezit :)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morgen eerst even stucadoren en dan zal ik weer een foto update maken als het allemaal een beetje meezit :)

 

Gr mr stuc

 

 

Wow.... :lol: jij krijgt het meest luxe en mooi afgewerkte hokje van het forum..... :lol:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahah , stikkie toch nee ik ga mijn hok niet stuce :lol:

 

moet morgen een karweitje maken ergens:)

 

Maar om daar even op terug te komen..

 

ik als stucadoor heb daar laatst is mijn gedachtes over laten rollen , en ik maak regelmatig stucwerk ,

 

even voor de duidelijkheid is even OFFTOPIC maar maakt bij deze niet zo veel uit,

 

je hebt verschillende soorten stucwerk

 

Schuurwerk

Spartelpoets

Lamestucwerk

Glad stucwerk.

etc

etC

 

waar het mij nu even om gaat is het Glad stucwerk... ik bedoel dan ECHT GLAD!...

 

er zijn verschillende stucadoors dus ook veel verschillende eind resultaten,

 

ik persoonlijk sta garant voor mijn eindprodukt en ga niet weg voordat ik tevreden ben( en klant natuurlijk ) ,

 

Even ter zake...

 

Het gladde stucwerk is stucwerk waar meteen overheen geschilderd kan worden ( tex of iets anders ) , zoals ik al zei zijn er veel verschillen,

maar ik kan zeggen dat mijn werk GLAD is en ga maar een x met je vinger over een raam heen , zo glad maak ik mijn glad stucwerk...

met andere woorden ...

zo glad als een spiegel... als je hier licht op schijnt weerkaatst dit als het ware...

 

Nu mijn mening...

 

Stucwerk droogt Wit maar dan ook echt wit op , en als dit dan zo glad is , weerkaatst dit natuurlijk als geen ander..

 

dit wil ik hier dus mee zeggen dat ik dit een x ga testen , het is natuurlijk een duurdere oplossing als reflecterend folie monteren maar ik kan het zelf en wil dit graag een x proberen...

 

Laat jullie mening vooral horen hierover:)!!! Nogmaals niet de snelste en niet de goedkoopste manier , maar misschien wel heel effectief:)

 

Gr mr stuc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok! Moest ik een wietplant zijn, ik zou wel weten waar ik dikke toppen zou willen maken^^.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey stuc,

leuk man je eerste kweekje, probeer niet te veel te stuntelen met voeding, gewoon doen en er aan houden. Goed opletten hoe je planten er op reageren daar leer je echt van. Probeer niet teveel ml per liter voeding te geven (het liefst controleren met een ph en ec meter), over een week hebben ze al je aandacht nodig hou er rekening mee, dan krijg je tekorten te zien want ze hebben het meestal moeilijk in de 3e en 4e week bloei. Kijk naar je mg en calcium balans en geef niet te veel water!! (koop voor de zekerheid wat bitterzout dan kun je meteen reageren) Voor de rest zou je de hoofdtoppen kunnen knakken, ik weet t is eng de eerste keer, maar die planten gaan toch niet stuk meer nu. Zo krijgen je zijtakken meer hoogte. Die toppen gaan zich nu lekker vormen en straks ga je daar lekker van genieten.

Succes en ik hou je in de smiezen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier ook aan gedacht toen ik nog stucadoor was :lol:

het leek mij ook helemaal perfect kwa afwerking... licht/lucht dicht.

alleen er trekt ook vocht in, dus dat is mischien iets minder, maar met genoeg afzuiging moet het te doen zijn.

mijn idee was om later ooit mischien een verborgen ruimte bouwen, door te metselen en klein deurtje voor er naar binnen te kunnen, en dan de binnekant ook mischien te stuce, verder nooit uitgewerkt mischien ooit later :lol:

als jij het probeert en het werkt goed, ga ik het plan toch eens verder uittekenen zodat ik alleen nog de spullen/tijd hoef te regelen.

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee, maar dit lijkt me zeker niet DE oplossing...

 

het standaard zwart wit folie heeft een dubbele werking.

 

witte kant voor de optimale reflectie ( er zijn trouwens veel verschillende kwaliteiten in de folie´s)

zwarte kant gaat schimmels tegen.

 

en de glans laag op de folie zul je i.i.g nooit kunnen nabootsen .....

met een mp75´´je

 

MAAR WIE HOUDT JE TEGEN :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mr.stuc

haha het was maar een grapje.... :lol:

maar ik heb ergens gelezen dat mat wit beter reflecteerd dan hoog glans..... :lol:

 

@tim

Hoe werkt de zwarte zijde de schimmels dan tegen....??

Ik dacht namelijk dat het was om dat het plastic zelf niet helemaal licht dicht is,

en dat zwart het meeste licht weg neemt...(wat we natuurlijk willen)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
en lief praten tegen ze :) dat helpt he B) ben ik van overtuigd. :lol:

 

ziet er mooi uit mr.stuc :lol: , ik praat ook veel tegen ze maar heeft bij mij nog niet geholpen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens daar ben ik weer ,

 

Na een dag hard werken :lol: was meer werk als ik had verwacht ben net thuis...

 

@Polletje,

 

Bedankt voor je nuttige en goed advies!!, ga er zeker wat mee doen moet dadelijk naar een feest dus morgen ga ik het even goed bekijken..

iniedergeval bedankt :)

 

@cannabizznis

 

Ja het is natuurlijk een idee , en ja dat idee wat jij in je hoofd hebt heb ik ook langere tijd in mijn hoofd zon verborgen kamer te maken , is eigenlijk goed te doen als je de ruimte hebt in iedergeval...

En voor de rest laat je fantasie gewoon werken dat is mijn motto , alles een x proberen ( bijna alles;) ) , voor de rest bedankt voor je reactie!!

 

@tim

 

ha die tim , ik moet je gelijk geven dat het niet het beste idee van de dag is natuurlijk , en ja klopt wat je zegt dat die folie een stuk makkelijker is en meerdere functies heeft, maar dat heeft de mp75 ook , maar ik heb het eigenlijk neit over de mp 75 , er is nu een ander materiaal ( afwerklaag ) , normaal maak ik het ook glad met mp75 hoor dat bedoel ik niet , die afwerk laag is dus een soort pasta en geloof mij die is net zo reflecterend denk ik zal niet veel schelen:) , voor de rest blijft het natuurlijk fantasie...

Andere voordelen van dit idee is, dat gips goed isoleert en warmte vasthoud , en ga maar is in een opnieuw GOED gestucte ruimte staan zonder ramen en knal daar maar is licht in dan heb je knijpende oogjes B) , zoals ik al zei het is en blijft fantasie , en ga het zeker een keer testen:), voor de rest leuk dit commetaar allemaal... hahah heb ze gewoon niet allemaal en dan krijg je zulke probeersels;)...

 

@pog mo thoin

 

idd dit doe ik ook :)

 

 

Jongens vandaag geen foto update helaas, morgen is het weer zover moet dadelijk naar een feest en dan gaat de trechter weer open :lol:

ik zal er 1tje op jullie drinken :D ( heb ik nog wat te doen als ik ze allemaal af moet;) )

 

Nogmaals leuke reacties en vind het wel lache hoe er op mijn idee wordt gereageerd;)...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje,

 

goeie morge jongens,

 

nogmaals mijn reactie , nu gaat dat iets beter gister terug van feesje dus goed wat alcohol erin haha :lol:,

 

nu weer nuchter ( wa je nuchter kunt noemen ) ,

 

Uhm aan polletje , nogmaals echt bedankt voor je reactie , maar mijn vraag is wat bedoel je eigenlijk, met bitterzout en kan je meteen reageren?

En even over een PH en EC meter , ik ben echt van mening dat dit pas nut heeft als je meerdere planten hebt staan of heb ik het mis???

Ik bedoel hiermee OVERTUIG me ervan , want ik zit er al wat langere tijd over te twijfeln omdat als het mijn opbrengst verbeterd ( en als ik t meot geloven doet het dat ok :lol: ) dan zal ik niet langer meer gaan twijfeln..

 

Heb je dan misschien ook een advies over merk of iets? of advies in de gs te halen of ergens anders te bestellen??>?

 

Alvast bedankt..

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nogmaals,

 

@polletje , ik heb net bij alien gs even gekeken , daar heb je ewl veel verschillende in zeg :lol:

 

en veel prijs verschil ook, maar heb er ook gezien dat is dan appart ph en appart ec meter voor 48euro pstuk...

 

het is een dure hobby;) , maarja als het werkt :) dan is het goed he;)...

 

dan had ik een vraagje hierover als ik hiermee wil gaan werken, moet ik dan nog iets anders bestellen om bijv de ec en ph te verhogen of te verlagen?

 

of kan iemand mij naar een link wijzen waar dit stap voor stap uitgelegd wordt? ik heb net ook gekeken maar kan het zo 1 2 3 niet vinden..

 

ik heb toch wel zoeits de plantjes hebben een beetje paarse steeltjes en het lijkt me sterk dat dat nog steeds is van het buigen van die aantal bladeren...

 

Het zou natuurlijk de ph en ec kunnen zijn... jonges laat jullie mening volle gas los;)

 

Gr mr stuc :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ook nog hebben.....

ijk vloeistof om je meter's weer goed af te stellen.....

Ph-

En ph+ of bijvoorbeeld canna wortel stim. Die gooit ook je ph naar boven

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Stkkie , handige info...

 

en over dat ijken , daar kom ik later wel op terug als ik t in huis heb :lol:...

 

en even over de wortel stimulator , ik heb Rhizothonic is dat ook goed?...

 

voor de rest bedankt he! :lol:

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja volgens mij gooit rizo ook je ph omhoog...!!??

Maar zou je altijd achter af kunnen chekken als je het toch al in huis hebt....

En je moet je ph toch vaker afzuren dan plussen...!!

Eigenlijk plus je alleen maar als je door een ''heel'' hoog voeding gehalte een te lage ph krijgt....

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor je nuttige info....

 

Kan er zeker wat mee , en ik denk dat ik ook meer moet verlagen als verhogen want zoveel voeding gebruikt ik niet hoor.. alleen bloei voeding terra flores , en canna boost bloeistimalor..

 

dus dat valt opzich wel mee;)... maar ik zal is een beetje rond gaan kijken , want wil dit eigenlijk gewoon ergens gaan halen hier in tilburg ... iemand bekent of er in tilburg ergens fatsoenlijke meters te halen zijn...

 

stikkie bedankt;)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey stuc...

 

als je het goed wilt doen kan een ph/ec meter helpen, dit is zeg maar ter controle of je oh en ec goed zijn, duuhh

je kan zonder werken, maar dan weet je het niet zeker. Een mooi voorbeeld zie je bij peter pompeldoeski ofzo, hij gaat tot de max en ik moet zeggen dat dat erg goed gaat. Bij bac is een schema te vinden met welke ph waardes je planten alles opnemen erg makkelijk. Je ec is ook belangrijk omdat je dan kan zien hoeveel voeding (zouten/mineralen) er werkelijk worden mee gegeven. Dus als je er wat van wilt leren is het zeker aan te raden en uiteindelijk word je opbrengst hoger, omdat je net even wat meer kan geven.

Wat nog een tipje is om het net even wat beter te doen is een tensiometer, je "waterdruk" bij je wortels is ook erg belangrijk, meestal verzuipen mensen hun planten en dan krijg je tekorten, maar het is niet noodzakelijk maar een hulpmiddel voor jezelf.

kwa voeding heb ik veel verschillende geprobeerd, mijn inziens maakt het niet zoveel uit welk merk je gebruikt, als je maar leest wat er in zit op de verpakking. Ik gebruik bitterzout van canna voor een mg terkort meestal in de 4e week bloei, bij mij werkt het dus ik denk bij anderen ook.

 

Uiteindelijk wil je meer dan 1 gr de w kweken, dat willen we allemaal, dit kan lang duuren voordat je het doorhebt, wanneer je meetapparatuur gebruikt leer je het sneller omdat je het beter kan volgen en hierop kan inspelen. Dan moet je ook je planten goed kunnen volgen en begrijpen wat ermee aan de hand is, dit verschilt weer per soort, maar de grootste gebreken zijn een beetje hetzelfde bij onze plantjes.

 

Ik moet niet de overtuigende factor zijn om iets aan te schaffen voor jezelf, het beste is om het zelf te ondervinden. Ik heb vroeger ook veel fouten gemaakt en was eigenwijs, uiteindelijk kom je jezelf tegen en wil je alles perfect doen, dan lees je full-time dit forum door en dan kan je snel en veel leren.

 

Als je voortaan ergens snel een antwoord op wil van mij bv stuur dan even een pb, dan ben ik sneller.

 

succes!

 

ps. ik ga anders wel een topic aanmaken met wat de ph en ec doet met verschillende voedingen, dus 1 ml van elke voeding bij 1 liter en dan de ph en ec voor en na. Dan kunnen mensen zien wat t doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello Mr.Stuc...

 

Ik heb net je hele kweekje gelezen vanaf het begin, omdat het redelijk lijkt op wat mijn kweekje zal worden... (of wat ik er van hoop te worden ;-)). Ik zie dat je een beetje op goed gelukt begonnen bent maar alles is toch super mooi uitgedraaid!!! Super!

 

Ik ben van plan eerst 1 zaadje Fruit Spirit te laten groeien tot ik genoeg plant heb om er een 4-tal stekjes van te nemen en deze te laten volgroeien en uitbloeien uiteraard... Ik heb in elk geval veel geleerd van jouw kweekje en zal je zeker volgen om je eindresultaat te zien!!!

 

Ik ben me wel al een jaar of 2 aan het informeren om indoor te kweken dus heb wel wat meer theoretische kennis maar niks van praktijk uiteraard, en dit blijkt toch nog een groot verschil :-p

 

Succes!!

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jos ,

 

leuk dat je komt kijken en dat je mijn kweekje door hebt genomen het is wat je zeg op goed geluk begonnen ook eerst veel gelezen en gedaan en geleerd van anderen...

 

ik heb gewoon dan 1 tip en ja leer veel van anderen en doe je ding gewoon..

 

ik zal je ook is gaan volgen als je een kweekje opstart;)

 

Welkom at the growzone;)

 

en idd tussen praktijk en theorie zit een HEEEEEEEl groot verschil;)

 

ik leer ook nog elke dag en zal dat de komende jaren nog blijven doen op het gebied van deze hobby;)

 

als je leergierig bent ( wa ik ben ) kun je ver komen met alles;)...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello again...

 

Dat is inderdaad het doel van forum's eh ;-) leren uit andermans fouten :-D

 

Ik heb vandaag m'n eerste Topic gepost (zie m'n handtekening) maar nog steeds geen reacties... Heb nochtans veel info gegeven met flink wat foto's enzo erbij... beetje teleurstellend :-s

 

Ik denk er inderdaad ook zo over, dat je nooit alles geleerd hebt, er is altijd ruimte voor verbetering en nieuwe technieken,...

 

Thx by the way ;-)

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey halo ,

 

bij deze zal ik is naar je kweekje kijken,

 

ik had hier ook last van je moet echt een beetje respect verdienen hier ... je moet het zien als een hobby en levensweg;)

 

houd dat in je hoofd.. en ga ernaar leren leven ( niet opvallen natuurlijk )..

 

maar gewoon intresse tonen naar anderen enzo ...

 

voor de rest succes met alles;)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Tijdens het genot van een lekker amnesia jointje ga ik even een verhaaltje neerzetten hiero;)...

 

ten eerste ben ik de laatste dagen niet echt bezig geweest met fotos maken ofzo druk weekend gehad met verjaardagen feestjes werken etc etc..

dus daarom niet echt actief geweest...

 

het gaat allemaal lekker met de dames , alleen toenstrax toen ik thuiskwam hingen ze een beetje ( dorst ), want ik was vanmorgen laat uitbed ( te laat dus :P ) , dus snel snel en geen water gegeven FOEI!!!! ik weet het ik schaam me al ;)

 

dus toenstrax 175 ml water gegeven per plant,

nu zie ik iedereen al achter zn pc/laptop 175ml????? niet wat weinig?? zker als ze dorst hebbe>???

idd is wat weinig maar dit heb ik gedaan omdat de lamp na 1.5 uur uit zou gaan en ik geleerd heb dat het niet goed is met te vochtige grond de dames de nachtperiode in laten gaan... ( advies tim )... dus daarom een beetje water gegeven want ze hadden dorst en ze hoeven niet uit te drogen he als wij willen drinken drinken we ook :P .

 

En ja hoor na een minuut of 10 , begonnen de blaadjes weeer omhoog te komen , er is natuurlijk wel een voordeel dat ze heel de pot weer een x leeg hebben gedronken is volgens mij nooit verkeerd om dat een x te doen..

Zal ze morgen even fotos maken want de topjes zijn opzich lekker aan het aandikken nog niet echt dikke buds maar het begint te komen he;)

ze zijn in iedergeval lekker bezig, geen verschijnselen van overbevoeding , niet dat ik kan zien, zoals jullie weten geef ik sinds kort 1ml cannaboost mee boven op de terra flores bloeivoeding..

'

Ook op advies ga ik een ph en ec meter aanschaffen...

 

Zoals ik al zei zijn de topjes redelijk aan het aan dikken ze staan vandaag precies 2 weken in echte bloei.. dus nog wel even tegaan;)... lekker veel witte haartjes op het blad begint de thc ook goed zichtbaar te worden ( lekker glinsteren )..dus volgens mij gaat het allemaal lekker..

EN ja ik weet het jullie denken nou FOTOS FOTOS.. wij WILLEN ZE ZIEN!!, sorry morgen is het weer zover;)

 

Even iets over de elektra zat net ook even bij de elektra hoek te snuffelen , en mijn vsa ( 1 stuk ) voor mijn 400 watt sontpia lamp.., heb ik gemonteerd op een finsvuren/multiplex hoe je het wil noemen plaat gemonteerd, alleen deze heb ik niet geschilderd of behandeld ofzo,

Ik werk in de bouw en heb nu een vraag want betonplex kan ik zo een stuk van meenemen als ik wil... is dit een veilig materiaal om de vsa op te monteren is dus mijn vraag??? kijk ik heb het in het begin al goed begaaid met mijn elektra , en daar ben ik niet blij mee en daarom nu ik dat weer lees heb ik zoiets VERRANDEREN DIE HAP ... ja ik heb zoiets veilig kweken en goed en anders maar niet... veiligheid boven alles heb een leguaan 2 honden vogels en heb geen zin dat die de dupe worden ( natuurlijk ook het huis maar dat is geen levend ademend bloedend wezen... B) ), van mijn "fouten" , daarom dat ik dit vraag... betonplex veilig materiaal om vsa op te monteren???

 

Voor de rest ben ik helemaal tevreden hoe het allemaal gaat tot nu toe,

 

Sow mijn amnesia jointje is alweer bijna op en mijn verhaal is volgens mij ook al vrij lang ;)

 

Jonges zoals ik al zei morgen weer fotos beloofd!!!

en aub een antwoord op mijn vraag over het monteren van de vsa op betonplex..

ik heb dit wel in de elektro hoek naar voren horen komen maar niet echt duidelijk of dit nu wel of niet geschikt is vandaar..

 

Jonges veel rookplezier :D en leesplezier;)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...