Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Stuc

1e ECHTE binnenkweekje van mij

Recommended Posts

Hallo allemaal ,

 

Zoals jullie misschien al gelezen hebben bij de chill out bij het voorstellen ben ik bezig met mijn 1e echte binnenkweekje.

 

Ik heb 2 plantjes staan 1 is een special queen en 1 is een power flower.

Ik heb ze nu nog onder tl staan omdat ik zaterdag pas de home box S ga halen..

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan en gebruikt:

 

Omdat ik nog geen tent heb heb ik maar een inbouwkas tijdelijk omgebouwd tot "voorgroeihokje"

Ik heb het nu gewoon low budget gehouden nog....

omdat er laatst even niet echt iets meer was te besteden of in huis was...

Maar daar komt uiteraard verrandering in als ik de complete homebox S set bij alien ga halen.

 

Zoals ik al zei heb ik de inbouwkast omgebouwd ik heb tempex gebruikt voor de wanden en daar alum folie omheen.

Ik heb bij de bouwmarkt 2 tl armaturen gehaald met 2x 18W coolwhite tl lampen.

2 potten die ik had staan de grote durf ik echt niet te zeggen maar denk zelf 15 liter??

 

Voeding en Aarde:

 

Aarde: Canna Terra

 

Voeding : Terra Vega , en ik wil nog bloeivoeding gaan halen.

 

En ik heb wortelstimulator van Rhizotonic.

 

temp meter en luchtvochtigheid (min en max) . Temp in het hok 25 overdag en lv 40/60

 

ventilator omdat het nu opzich niet echt heel overdreven is met de stank wel lekker en omdat ik zaterdag de tent ga halen doe ik het maar even zo.

 

Hoe zit het met de lichturen die ik tot nu toe heb gegeven?

 

Ik heb ze 2 weken op 18/6 gehad en nu staan ze 10 dagen op 12/12

 

Voor de rest geef ik ze gewoon normaal voeding en water af en toe x besproeien en lief praten tegen ze :spliff: dat helpt he :lol: ben ik van overtuigd. ;)

 

Zoals ik al zei ga ik zaterdag de homebox S complete set halen van Alien.

1 Homebox Small Grow Tent 0.8 m x 0.8 m x 1.6 m

 

2 Lamp ik denk 250 w om te beginnen met 2 plantjes *wil wel met meerdere maar dat komt misschien nog maar daar ben ik nog neit uit ivm met zaaidatum verschil.....ik denk dat ik er misschien toch een 400w van maak omdat ik toch wel 4/5 plantjes wil gaan kweken de volgende x..

 

3 Ventilator Rvk 225 m3

 

4 Koolstof Filter 160 kub

 

als jullie hier een mening over hebben is welkom natuurlijk... graag zelfs..

 

Voor de rest denk ik dat ik nu vrijwel alles wel verteld heb wat ik zo nu kan bedenken, en natuurlijk laat ik jullie niet alles voor niks lezen en hier een paar fototjes van mijn lieve dames...

 

gallery_27917_10881_436654.jpg

 

links power flower en rechts super Special queen.

 

gallery_27917_10881_1476120.jpg

 

Power flower :specool

 

gallery_27917_10881_785172.jpg

 

en de Special queen.

 

zoals jullie zien heeft de rechtse wat gekruld blad dat komt omdat dat blad steeds naar de tl gaat en deze fotos zijn van afgelopen zondag en heb ze al weer verzet zal morgen nieuwe fotos maken over hoe ze er nu bij staan ;)

 

Nou bij deze me eerste kleine topicje ik hoop dat jullie zullen reageren en zeggen wat jullie ervan vinden tot nu toe en of tips altijd welkom graag zelfs! ik probeer het allemaal uiteraard zelf daarom stel ik ook niet meteen allemaal vragen zoals ik al zei heb veel gelezen en geleerd van dit forum , maar dat neemt niet weg alle tips en adviezen zijn welkom!

 

Gr Mr.Stuc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gekrulde blad. is omdat;

ze het iets te warm hebben( te kort op de tl)

je heb ze teveel water gegeven,

of er is net gesproeid :spliff:

 

verder ziet het er heel netjes uit man, mooi groen en vitaal,

 

ik zeg;

 

HEEL VEEL SUCCES ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ben het met Tim eens. Ziet er mooi uit!

En een homebox is een goede tent .. daar krijg je geen spijt van ( heb er zelf ook 1).

Gelet op de afmeting 80x 80 zou ik een 400 watt lamp gebruiken....

Succes en we zullen je vorderingen volgen.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens bedankt voor jullie snelle en positieve reactie :tu

 

Ja het klopt van dat blad dat komt doordat ze te dicht op de lamp stonden inderdaad, dan heb ik natuurlijk meteen verandert toen ik het zag maar dan is het al te laat.

Ach ja kan gebeuren denk ik maar, en tim wat je zei over teveel water lijkt me niet want zoveel water geef ik ze niet hoor, en had ze niet gesproeid maar weet wel wat je bedoelt hoor want als ik sproei gaan de blaadjes hangen ;) daarom snap ik wel wat je er mee bedoelt denk ik ...

En Peperfreak jij ook bedankt voor je reactie natuurlijk fijn dat je me volgt en ik zal jullie verslagen natuurlijk ook gaan volgen, en tof dat je ook een homebox hebt , en dat van die lamp bedankt voor de tip ik zat er zelf ook al mee in mijn hoofd maar nu heb jij het bevestigt dus dan ga ik het zeker maar doen he:) goei materiaal is het halve werk zeg ik maar dat is met gereedschap in de bouw ook;)

Nog 2 daagjes en dan ga ik mijn tent halen:)

 

Dan nu wat ik beloofd had de fotos van vandaag,

ze staan nu 11 dagen 12/12 maar nog niet echt bloei verschijnselen te zien vind ik maar ik wacht gewoon netjes af:) vind ze wel lekker gaan opzich., merk wel dat de rechtse de lucht in aant gaan is en die linkse blijft zich focusse op lekker breed blijven dat vind ik ook mooi ;) achja het echte mooie komt pas als de toppen komen natuurlijk :tu

 

dan nu echt de fotos:

 

gallery_27917_10881_1532062.jpg

 

Vandaag constanteerde ik weer een verbrand blaadje en meteen de lamp weer hoger gehangen ik kan er niks aan doen die rechtse is gewoon echt de lucht in aan t gaan:) en nu natuurlijk de lamp meteen hoger gehangen.

 

gallery_27917_10881_2188956.jpg

 

Special queen.

 

gallery_27917_10881_490597.jpg

 

Special queen de leuke zijtakjes die ze maakt.

 

 

gallery_27917_10881_381515.jpg

 

Special queen van boven en nu is het verbrande blaadje goed te zien maarja ik vind het voor de rest een prachtige dame :P

 

gallery_27917_10881_858810.jpg

 

Dit is de Power Flower :huh: lekker breed....

 

gallery_27917_10881_1460476.jpg

 

Zijkant power flower hier zie je goed dat ze echt blad bove blad maakt echt appart en mooi deze blijft ook lekker laag... ;)

 

gallery_27917_10881_372336.jpg

 

Power flower de zijtakjes die ze maakt....

 

gallery_27917_10881_2319874.jpg

 

Bovenkant Power flower ;)

 

gallery_27917_10881_1891941.jpg

 

En dan hier nadat ik de lampen hoger heb gehangen maar nu vond ik het iets te hoog dus heb ze ergens op gezet zodat ze er iets dichter als nu op staan maar toen ging het licht uit dus ja geen foto van :spliff:

 

gallery_27917_10881_841693.jpg

 

Hier de Lv/Temp meter net voordat ik de foto maakte stond de lv op 40, hoop dat ik mijn lv in de tent ook op dit gehalte kan houden want ik vind de temp en lv wel goed toch?

 

Nou dit waren de fotos van vandaag :specool ben weer even bezig geweest ermee na een dag hard werken en nu lekker relaxe en verslaagjes kijken ...

 

Commetaar is altijd welkom maar dat weten jullie:)

 

Tot de volgende update Gr Mr.Stuc :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, maar je zou er eigenlijk nog een ventilator bij moeten zetten. Niet alleen voor de luchtverplaatsing, maar vooral voor de plant. Maar kijk uit, je moet hem er niet recht op zetten... anders krijg je last van "windbrand". Daar gaat je blad dood van.

 

Doordat de planten dan wat "heen en weer" wiegen, worden de takken en ook de stelen dikker. Dit is wel makkelijk als ze straks tegen de tijd dat je moet oogsten, de gigantische cola's moeten tillen. Anders heb je kan dat de takken het niet houden, en in het ergste geval afbreken...

 

Heel veel succes, ik ga je ook volgen..

 

Grtz, TheGanjaMan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je tip heb er iets mee gedaan heb er me ventilator er wat dichter op gezet zodat ze wapperen

 

en ja het is nu ff niet anders omdat ik zaterdag de tent ga halen en daar zit het allemaal bij en dan

heb ik ook wat meer en beter apparatuur,

 

Bedankt voor je reactie en ga jou ook volgen natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij moet er overheen blazen, niet er op... beetje beweging is genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx dat is nu ook het geval :spliff: kijken of het werkt:) ik geef nadat ik mijn tent heb weer nieuwe fotos:D

laat ze nu maar ff rustig hun gangetje gaan ;)

 

Gr.Mr.Stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

zoals jullie wisten ging ik de homebox halen en dat is gelukt en aangesloten enzo....

 

Maar toch heb ik nog een paar vraagjes eigenlijk...

 

Ik heb alles aangesloten zoals ik zei ik heb de filter en afzuiger/vent in de tent gehouden en de filter paste precies op de afzuiger vandaar, en met dat zwarte afvoer slangetje heb ik het in het gat in de bovenkant van de tent uit laten blazen... ik heb er een fototje bij gedaan natuurlijk....

 

Dan een vraag over de aansluiting van de elektra,

 

Ik heb de vsi op een plaat gemonteerd omdat hij vrij heet wordt, heb er een fototje bij gedaan.

 

De lamp heb ik ook een fototje bij gedaan..

 

Mijn vraag luidt dan ook of alles goed zit zo ( ik denk van wel ) , maar ook dat het koperen gedeelte van de draadjes nog goed in zicht is ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar is het niet erg dat het vrij lang nog is? bekijk de fotos ff en beoordeel van daar uit aub...

 

Dan een vraag over de inlaat..

De inlaat werkt goed omdat ik de linkerzijkant en achterkant flappen heb open gezet de rechtse zit gewoon dicht,

mijn vraag is als de lampen uit gaan vanwege ze op 12/12 staan dan is het buiten nog niet echt pikdonker en ik heb wel een rolgordijn voor het raam hangen maar daar langs komt nog wel licht binnen, mijn vraag luidt dan ook hoe kan ik dit oplossen dat er dan licht binnen in de tent komt door die open flappen???

Moet ik toch met een verduisterde slang via de zij aansluiting van de tent gaan werken? en de flappen dicht houden?

Of welke tip hebben jullie? want het is niet goed dat er licht inkomt want het moet pikdonker zijn als het licht uit is ....

 

Dan mijn laatste vraagjes

 

Over de temp en de luchtvochtigheid.....

 

de temp is nu met licht aan 25 graden , en lv 37 de lv mag volges mij wel iets omhoog heb al nattehandoek en kom water neergezet..

Temperatuur goed zo of hoger? kan eventueel 1 roostrer dichtflappen en de verwarming is nog optie die zit op de kamer..

Nacht waardes heb ik nog niet zal ik morgen even doorgeven...

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee want ik weet het dus effe niet meer, misschien zijn het erge newbie vragen maar heb gezocht op t forum maar nerges eigenlijk dat iemand pcies dit probleem ook vraagt dus daarom zet ik t toch neer....

 

dan hier een paar fotos

 

gallery_27917_10881_2601977.jpg

 

de vsi

 

gallery_27917_10881_836534.jpg

 

aansluiting lamp..

 

gallery_27917_10881_2553699.jpg

 

de cannafilter en afzuiger/vent die de uitlaat naar buiten blaast....

 

gallery_27917_10881_2037343.jpg

 

dan hier de linker zijkant van de homebox waar je dus ziet dat het rooster is opengeflapt zo is deze aan de achterzijde ook opengeflapt , linker zijkant dicht... nu luidt mijn vraag hoe ga ik dit probleem oplossen als het licht uit gaat is het buiten nog niet donker en komt er dus licht binnen via de roosters... ik heb wel een rolgordijn voor het raam hangen maar daar komt toch wel licht langs de randen ... , wat hier aan te doen mensen????

 

misschien heel voor de hand liggend antwoord maar ik kan er zo neit opkomen... please help ;)

 

gallery_27917_10881_20553.jpg

 

de power flower ongv 25 cm hoog....

 

gallery_27917_10881_734141.jpg

 

de special queen ook ongv 25 cm hoog ik de een 400 w sont pia lamp van phillips erin hangen op 60 cm afstand is dit de goede afstand\? ze staan al op 12/12....

 

NOGMAALS sorry voor de newbie vragen waarschijnlijk maar weet me ff geen raad....

 

alvast bedankt....

 

Gr Mr.Stuc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zal ze goed doen, nu kan het echte werk beginnen... Heel veel succes.

 

Groeten,

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor alle veiligheid adereindhuls monteren op je draden monteren!!

 

Slangen in je gaten stoppen.

 

Maar dit staat echt allemaal op het forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke jonges hartelijk dank, ik ga morgen right away van die dingen halen...

 

ik had er zelf ook wel zo iets bij van volges mij is dat niet helemaal veilig zo , kan ik dat voor een tijdelijke oplossing voordat ik morgen die dingen heb iets aan doen?

 

oke en dan die slang gewoon vanuit de tent van dezelfde kamer lucht laten krijgen of op de andere kant van de afzuiger waar weer lucht uit wordt geblazen monteren??

 

ik dacht dat je gewoon van buiten de tent genoeg was....

 

gr mr stuc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had er zelf ook wel zo iets bij van volges mij is dat niet helemaal veilig zo , kan ik dat voor een tijdelijke oplossing voordat ik morgen die dingen heb iets aan doen?

 

gr mr stuc..

 

Kijk eens even goed naar je foto :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd jullie hebben helemaal gelijk heb het meteen veranderd schandalig was het maar volgens mij moet het nu goed zijn zo...

 

gallery_27917_10881_1331892.jpg

 

vsi

 

gallery_27917_10881_1762448.jpg

 

de lamp

 

volgens mij hoef ik nu niks meer te veranderen toch ,, geen aardeindhulsjes ofzo ...

 

gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry jonges dat ik zulke fotos heb durven posten echt te erg maar een goeie voor hoe het niet moet....

 

kan iemand mij aub bevestigen dat dit goed is of moet ik er nog iets aan veranderen moet natuurlijk 100% safe zijn

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

de electra aansluiting ziet er eindelijk goed uit!

 

toch zou ik adereindhulsjes gebruiken, :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
de electra aansluiting ziet er eindelijk goed uit!

 

toch zou ik adereindhulsjes gebruiken, :P

 

bedankt voor de reactie ik zal ze morgen halen maar moet eerst werken overdag dus kan ze pas na mijn werk halen tot die tijd is het zo wel veilig toch???

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal ,

 

ik had een vraagje ben net bij de gamma geweest maar daar hebben ze niet van die aardeindhulsjes kan iemand mij vertellen waar ik die kan halen , of kan ik ze gewoon bij de growshop halen>?>??

 

gr mr stuc

 

 

 

hallo allemaal ,

 

ik had een vraagje ben net bij de gamma geweest maar daar hebben ze niet van die aardeindhulsjes kan iemand mij vertellen waar ik die kan halen , of kan ik ze gewoon bij de growshop halen>?>??

 

gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

sorry voor de late update en de stomme vragen,,,

 

ik heb alles goed aangesloten weet zeker dat er geen draadjes elkaar kunnen raken... dus dat zit goed, zie fotos...

over de adereindhulsjes die heb ik nog niet in mijn bezit ben er mee bezig maar die dingen hebbe ze tot nu toe nergens waar ik ben geweest maar ik zal ze krijgen! :P

 

Gister heb ik een slang gehaald voor inlaat en de flappen van de tent dicht...

dit was geen succes heel mijn tent zoog overdreven vacuum dus heb 2 flappen weer opengezet en naar beneden hangen en nu is het een stukminder met het vacuum , die slang heb ik er ook nog inzitten ik heb zoiets da heb ik nie voor niks gehaald , de temp zit overdag met lamp aan lekker tussen 25/27.5 graden,,, en snachts met lampen uit 19.5/20 graden...

en de luchtvochtigheid schommelt tussen de 40/50 dus dat is ook lekker...

 

ze zijn nu 2 dagen in de bloei geschoten er komen wittehaartjes te voorschijn tussen de takjes, en er begint een piepklein topje te vormen als..

en op de zij takjes zijn ook witte haartjes zichtbaar nog niet echt bollen maar gewoon kleine witte haartjes die uit de geslachtstekenen komen,,

 

ik heb hier wat fotos van hoe ze er nu bij staan .... ze staan nu 4 dagen in de tent...

 

2 dagen in bloei...

 

dan hier de fotos!!!!

 

gallery_27917_10881_1425067.jpg

 

gezellig saampjes ze zijn wel een beetje krom gegaan naar het licht toe waarschijnlijk ik weet het ook niet maar nu gaan ze weer recht... eerst stonden ze onder tl heel dicht en nu hangt die 400w er 60cm boven dus ja ...

 

gallery_27917_10881_1739054.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er ging even iets fout dan hier de verdere fotos...

 

gallery_27917_10881_965071.jpg

 

van de bovenkant zoals je ziet lekker breed :P

ik heb ze btw niet getopt ofzo....

 

gallery_27917_10881_2838415.jpg

 

de power flower...

 

gallery_27917_10881_773324.jpg

 

De Special queen die toch nog af en toe een gekruld licht gebrand blaadje heeft .... de lamp hangt 60cm erboven dus te dicht erop kan t niet zijn,en de inlaat lijkt me ook voldoende een slang en 2 flappen open... de temp is ook niet te hoog ... overvoed? kan haast ook neit geeef ze 250/300 ml water met sinds vandaag 3ml bloeivoeding op 1l water....

 

En van te voren elke keer op 1l water 4ml wortelstim en 5ml groeivoeding...

en dat heb ik niet eens om de dag bijgehouden in het begin wel maar beetje afgebouwd en nu langzaam opbouwen met de bloeivoeding..

 

REACTIES WELKOM!!!!!!!!!!! ;)

 

Gr mr.stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie de slang niet en heb je niet nog een slang doorvoer in je homebox zo ja dan daaar ook een slang in! Wel de grootste diameter gebruiken die je er doorheen kan proppen.

Moet je even kijken bij de praxis daar heb je setjes met tang erbij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schrok ook wel ff van hoe je het had aangesloten!

Nu is stuk beter.

Ik ben ook op zoek geweest naar die adereindhulsjes en de gamma, karwei enz hebben ze idd niet je moet bij je lokale elektrazaak zijn die heeft ze zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben ook op zoek geweest naar die adereindhulsjes en de gamma, karwei enz hebben ze idd niet je moet bij je lokale elektrazaak zijn die heeft ze zeker!

 

hornbach!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jongens voor de reactie idd was bij die bouwmarkte geweest idd,

 

over de slang ja ik heb een slang in mijn tent voor de aanvoer , en die zit beneden in het gat met de grootste diameter want het was niet makkelijk om hem erdoorheen te proppe, maar die blaast de invoer over de grond heen als het ware en dat circuleert wel want de plantjes wiegen lekker op en neer :P

 

voor de rest zien ze er goed uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...