Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Stuc

1e ECHTE binnenkweekje van mij

Recommended Posts

hi hi , ze zien er mooi uit , tof tof , voor die verbrande bladeren zou ik een clipfan erbij zetten net onder de lamp die de hitte van de lamp wegblaast , of een pc fan wat ik hier veelzijdig vind op WF.

Ik heb hier een mooi topic gelezen hoe je simpel een pc-fan op je kap monteer met 2 plaatjes die je vind aan de achterkant van een pc , super goedkoop en handig, als ik het topic terug vind PM ik het je.

 

Bij mij staat er verwarming in , tijdens de nacht haal ik 25/26 ; en met licht 28/29 .

Mijn LV blijft pratich het zelfde dag 40/50 nacht 45/55, vent en afzuiging continue aan op +- 75 %.

 

Veel succes nog .

Greetz FLY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey fly bedankt voor je tips,

 

en bij jou zijn de waardes allemaal dik in orde!!! ;) wat voor verwarming gebruik je dan alsk vragen mag?? gewon in de kamer zelf of??

 

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze mijn tentje staat in een buiten hokje, verwarming euu het kleinste elektrisch verwarmingkje van de gamma , goh wat betaalde ik 12 euro ofzo, staat op stand 4 op schaal van 10.

 

Dit heb ik met een yzerplaatje in Z vorm bevestigd zodat het niet vs mijn tent wand komt.Ik zal een foto nemen voor u (nadeel zet geen plant te dicht de bladeren verbranden).

 

Maar uw temp-meter is die digitaal? Ik heb een digitale en die gaf 32.4 aan (met kapje in de schaduw), ik kocht gisteren een klassieke , en deze heeft 28/29 aan .

Ik vertrouw die digitale niet meer (misschien duurdere versies,ma klassiek will do for me ;) ).

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey fly,

 

Ja bedankt man!! , en een fototje zal idd wel handig zijn,

heb zon witte digitale van de gs...

 

weet ook niet wat ik er van moet denken ... ding

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff vlug geweest

 

Hier zie je het kacheltje , het plakband die je ziet is om het rode indicator lichtje te verbergen om stress te vermijden.

gallery_27551_10724_58640.jpg

 

Hier zie je de bevestiging.

gallery_27551_10724_39831.jpg

 

Hopelijk heb je er iets aan , werkt handig voor mij alvast.

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey fly,

 

ziet er idd erg handig uit dat ding , zal er is naar gaan kijken bedankt!!!!!!!

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben er weerrr ;),,

 

mijn schatjes staan nu 18 dagen in bloei , en het aandikken is nu echt begonnen , zoals het er nu naar uitziet gaat het allemaal goed, de temp is ook wat gezakt naar 29.5 , van mij mag het nog wel iets minder maar de planten hebben er niet echt veel last van , de lv ga ik natuurlijk proberen te regelen met behulp van snachts de ventilator 1 stand hoger te zetten zodat als de lv toch iets aan de hoge kant blijft , dat de plantjes goed de condens kwijt kunnen , en ik ga ook de verwarming gebruiken of zon ding net als hierboven...

 

voor de rest gaat het allemaal lekker hoor...

 

als ik straks tijd heb zal ik een paar fotos maken hoe ze er nu bij staan ik vind dat et hard gaat nu best wel..

 

we gaan maandag week 3 bloei in :D , dus nog even te gaan ,

 

alleen zat ik laatst even het boekje van de zaadjes allemaal door te kijken en kwam ik er achter dat de special queen 7 weken maar , en de powerflower 8/9 weken... dusja dat is wel minder natuurlijk dus ik moet even iets gaan bedenken , met hoe ik het straks ga doen met drogen...

 

maar dat is ngo best ver weg;)

 

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je je EC/PH (incl batterijen) al binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. heb net gebelt of hij al onderweg is en hij is daar weg, maar die code werkt nog niet dus ze zijn er mee bezig , hij zei dat het in iedergeval niet lang meer moest duren..

 

bedankt he;)

 

Gr mr

 

en werken ze goed bij je ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ze doen het goed... Maar ik moet nog ijkvloeistof o.i.d. regelen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vroeg ik ook aan hem en hij zei dat je dat met het schroevendraaiertje kunt doen omdat dat in de fabriek al gedaan is,

 

opzoeken wat jou ec in de regio is , glas water pakken meter erin afstellen op de ec ( in je regio ) .. in iedergeval zo heb ik het gelezen..

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

 

Hier even een snelle update met een paar pics,

 

deze keer geen heel verhaal want moet dadelijk even weg.B)

 

maar wou jullie toch laten zien dat het echt lekker gaat nu lekker aan aan het dikken,

 

even voor de info

 

18 Dagen Echte Bloei!! ;)

 

gallery_27917_10881_1915567.jpg

 

gallery_27917_10881_1147855.jpg

 

dit is trouwens de PowerFlower lekker toch :D

 

gallery_27917_10881_499855.jpg

 

zijtopjes niet vergeten , maar zoals je ziet bij de vorige foto is die powerflower 1 grote bud aan het maken !! :P

 

gallery_27917_10881_1634618.jpg

 

laatste van de power flower..

 

gallery_27917_10881_83378.jpg

 

Special Queen die ook lekker bezig is , alleen die is de laatste weken wat meer gestrekt als de Power flower daarom denk ik dat deze misschien niet 1 bud haalt maar wie weet gaat het ze toch lukke:) ( hoofdtop dan he ),...

 

gallery_27917_10881_1659839.jpg

 

zij toppies ;)

 

gallery_27917_10881_2005413.jpg

 

deze zijtop verdient iets meer aandacht :P best dik al ... vergeleken met de rest..

 

gallery_27917_10881_1264756.jpg

 

dan weer de laatste voor nu ..

 

Jongens ik ben er even weg van ;)...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit, Mr.Stuc... En dat nog steeds zonder teveel poespas..

 

Netjes hoor!

 

Groeten,

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

gast koop gewoon ph vloeistof, kost je max 1,50 euri.

 

ziet er netjes uit hoor op de pics, blaadjes staan mooi omhoog.

Die toprot hoef je je nog lang niet druk over te maken, als de lv zo hoog blijft kun je denken aan een ontvochtiger. Wat ook werkt is je ruimte langzaam laten afkoelen en voordat de lampen aan gaan al op de gewenste temperatuur zitten. Zo heb je de minste kans op neerslag van de condens.

Natuurlijk je plantjes goed in de gaten houden, toprot komt meestal voor in de bovenste toppen en is erg makkelijk te herkennen aan de verdorring van een blad in die hoofdtop, kan je deze er uit trekken dan heb je een probleem, zit deze vast is alles ok.

Als je eenmaal eentje hebt gevonden met toprot moet je deze gehele top er uit halen, dan met een schaartje de rotte plekken er uit halen en de rest drogen, liever weggooien maar dat doen er niet veel. Het schaartje weggooien of ontsmetten, gebruik ook handschoenen om dit te doen anders heb je grotere kans op besmetting. Zorg er voor dat er geen rotte toppen in de buurt van je gezonde planten komen, het is een schimmel en deze versprijdt zich snel. Ook als je eenmaal grotere toppen hebt is het natuurlijk leuk om deze in z'n geheel te drogen, als je er een topje rot tussen hebt gehad ergens doe dit dan niet maar knip de top in kleine topjes, zo kun je ook van binnen zien of ze bruin zijn aangetast.

 

Er zijn trouwens middeltjes tegen om te voorkomen, deze kun je op t blad spuiten om deze dikker te maken en in de grond stoppen om de plant vitaler te maken tegen schimmels.

 

gaat jou dus geen grammen kosten he!!!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie toch een paar mooie planten staan stuc, bravo!

 

En wij willen juist wel schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jonges,

 

@ ganjaman ja idd nog niet echt veel poes pas idd , alleen de ph en ec meter zijn onderweg verwacht ze morgen ofzo anders maandag...

ben benieuwd naar jou update...

 

 

@ polletje,

 

bedankt voor de reactie en compliment, tof voor de uitleg over de toprot , kan ik zeker iets mee , en over de vloeistof dat was ik al van plan , zat toenstrax even te lezen maar bij de gs waar ik heb gekeken kost het 5 euro per fles,

en dan ook even een vraagje want ph 4.1 moet je hem op ijken ( vloeistof ) , en 7.0 ( vloeistof ) hier moet je de PH mee ijken heb ik gelezen maar moet je dan niet op een knopje drukken ofzo dat ie deze waarde opslaat want ik snap het eigenlijk niet zo goed heb toenstrax echt een duidelijke uitleg op internet gelezen maar echt zeker ben ik er niet van maaar dat komt wel als ik de meters binnen heb denk;)...

Bedankt

 

@sopranus,

 

Bedankt voor je compliment!, oke dat is dus een andere kweekwijze als je schimmels wilt hebben ;)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er super uit echt tof tof ,

Ik heb me ook ijk-vloeistof aangeschaft en ik moet zeggen dat de ph en ec meter niet juist stonden toen ze geleverd werden , dus is het wel noodzakelijk.

 

Het regelen gebeurt door een klein schroefje in of uit te draaien.

Na het ijken , ijk ik ze iedere week 1x , en tot nu toe blijven ze goed staan.

 

Let wel op dat je de ph meter niet te droog bewaard, normaal zit er in het dekseltje een klein sponsje , hou dit vochtig en ec meter ieders keer na gebruik afspoelen , zo blijft er geen voedingstoffen achter.

 

Ik heb net ook foto's genomen en sta op punt ze te uploaden.

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey fly,

 

Bedankt voor je reactie en tips!!! erg handig nu schiet me idd te binnen dat er een schroevendraaiertje bij geleverd wordt;)

 

bedankt en ga je upload zeker bekijken dadelijk ;)

 

gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let wel op dat je de ph meter niet te droog bewaard, normaal zit er in het dekseltje een klein sponsje , hou dit vochtig en ec meter ieders keer na gebruik afspoelen , zo blijft er geen voedingstoffen achter.

 

Goed dat je het onder de aandacht brengt maar let op, beste zet je hem weg in een KCL solution..(Kaliumchloride)

Meestal niet in een growshop te vinden, en daarom geven ze dus vaak één van de volgende (foute!!!) adviezen:

 

- Bewaar in gedestilleerd water (helemaal fout, nooit doen! Daar gaat je meter van kapot!)

- Bewaar in pH7 of pH4 bufferoplossing

- Gewoon kraanwater (is al beter dan gedestilleerd water door de opgeloste zouten maar zeker niet goed (kalk, chloor etc)!)

 

Hier ligt een growshops die het wel heeft, nieuwsgierig?

Klik hier maar eens..

 

Verder ziet je kweekje er leuk uit, dus op naar een goed eindresultaat ;)

En zoals gezegd, ik blijf je volgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey,

 

bedankt voor je reactie en je tips. ga er zeker iets mee doen,

 

ja die adviezen zijn gewoon goed voor der eigen portemonee zie je wel nederland is een corrupt land mensen, onthoud dit :popcorn:.,

 

en ja op naar het eindresultaat natuurlijk;) ben benieuwd wat ik er van af kan halen;)

 

fijn dat je me volgt ik volg jou ook dus :)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo , allemaal

 

De ph en ec meter zijn binnen gerold;) Met batterijen , ik allemaal netjes thuis blijven en wachten en doen ,

 

buiten kijken of ik al tnt busje zie ofzo.. niks...

 

ik ga naar beneden om post te pakken zit het gewoon in de brievenbus;) hahah lol :popcorn:

 

dan heb ik even een vraagje want er zit geen ijkvloeistof ofzo bij,

 

Wil het bij alien bestellen omdat het daar tot nu toe waar ik heb gekeken goeiekoopste is ..

 

alleen dat duurt weer zo lang nu mijn vraag is dat nergens anders te krijgen bij een andere winkel ofzO???

 

nog een vraagje , ik lees allemaal dingen over bewaarvloeistof en heel de meuk... maar er zit een beschermkapje om mijn meters.. hoe kan ik hem dan in de bewaarvloeistof zetten of meot dat er altijd gewoon in blijven staan en als je kweek voorbij is ding uit die vloeistof kapje erop en in de kweek bewaar ruimte;) hahah..

 

Nou jongens ik ga het allemaal is uitzoeken maar als iemand mij kan vertellen of dit ook ergens anders te halen valt graag want dan kan ik het vandaag nog halen ...

 

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar ,

 

ik heb het al in huis gehaald...

 

ben ze nu aan het eiken maar kom erachter dat die dingen al goed staan...

 

maarja maakt nie uit is alleen maar beter...

 

voor de rest zal ik dadelijk is wat aanmaken;)... en dan volgens canna:)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je ph en ec waarde van je leiding water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik niet ik ben ze nog aan het eiken , ze zeggen dat je ze 2 uur erin moet laten staan????? vind ik wel overdreven of zie ik dit verkeerd??

 

heb de ijkspul 7.01 PH

en EC 1413

 

waarom geen 4.o1?? omdat dat niet hoeft bij deze schijnbaar..

 

ze staan er nu een 15 minuten in is dit lang genoeg? heb net de ph 1 tikje moeten bijstellen deze stond op 6.9 en de ec blijft nog steeds mooi op 1.4 staan dus ....

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

net de waardes van mijn water gecheckt

 

kraantjes water hier is : ec 0.3 en ph 7.8

 

aan de slag dus;)

 

Gr ,mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...