Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

tnx allemaal. meer per m2 kun je doen, maar dan moet je niet verwachten dat je ook 52 gram per plant haalt. dit tentje stond ramvol, de zijscheuten die 2 cm boven de mapito begonnen eindigde op 1.60 met een leuke top. de bovenste toppen daar zaten er toch wel 3/4/5 leuke bij per plant. dusja dan zit je op 40 leuke toppen/m2. je kunt ook 40 plantjes op 1 m2 zetten met diezelfde top, maar als die plant maar 60/70 cm hoog word, mis je een meter aan plant en dus ook aan toppen. ik vind dat amnesia het best presteert als deze de ruimte krijgt. dus geen 16 op een m2, geen 25, gewoon 10 of nog minder. maargoed de mammoth staat nu ook vol met amnesia op 11 Liter pot dus weer een mooie kans om verschillen te zoeken.

 

heb 'm gister gerookt, kon niet direct de smaak plaatsen maar wat slaat ie hard in, damn. rook m'n jointje meestal met erg weinig wiet, 0,15 gram op 1 sigaret.. toen die op was zat ik 2 uur op een andere planeet.. of dit stoned/high of wat dan ook heet dat weet ik niet, maar tis zeker 'n aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe lekkere opbrengst kerel! Vin dat je het netjes gedaan heb, voor de eerste keer op een nieuw medium zijn er denk ik weinig anderen die dit kunnen evenaren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik al zie hoe vol het bij mij is met 16 op een m2, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat er nog meer op een m2 kunnen staan. Het zal er ook aan liggen dat ik uit zaad gekweekt heb. Meer blad en bredere planten, maar toch. Ik zie inderdaad bij mij dat de hogere planten van zo'n 1,50m mooie zijscheuten hebben met toppen en de kleinere eigenlijk hooguit 2 tot 3 toppen. Kleintjes hebben wel een lekkere vette hoofdtop.

 

In ieder geval wel leerzaam allemaal. Ik heb nog nooit zoveel gelezen als de laatse maanden :P Straks ga ik lezen nog leuk vinden... Wat zo'n plantje allemaal niet met een mens kan doen! :verrygood

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook een schijthekel aan lezen.. maar alleen als ik mezelf ergens in interesseer wil ik me erin verdiepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrouwen? :) , je hoeft de gebruiksaanwijzing niet te lezen (zijn toch onbegrijpelijk/onhandelbaar) en je kunt er aardig diep in :verrygood ...... :P , eehhh........ aardig in verdiepen!

 

 

On topic: Ga je de volgende ronde weer zo te werk, en met quantigo?

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ronde heb ik op mapito gedraaid, mods reageren niet hard op verzoekjes om de titeltekst aan te passen. waarschijnlijk zijn er ook nog steeds mensen die denken dat er pp's in stonden. beetje jammer..

 

volgende ronde ga ik niet veel veranderen. never change a winning team aaight?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat verwarrend :)

 

Dusss.... een kweek op steenwol zit er aan te komen??? :verrygood .

Ben wel benieuwd. We zitten weer klaar, dus je kunt beginnen... :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
tatatataaaaaaa 3269 Gram kurkdroog

had gehoopt eens 1 op 1 te draaien, gekke was dat het me gewoon tegenviel toen alles op de weegschaal lag.. van de andere kant.. beste rondje ooit!

1op1 en meer?

Dat gaat je alleen lukken als je ze op 70/80cm houd,speel eens met wat lampjes om de temp te temperen.

 

Fellie met je beste draai ooit :verrygood

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx ph, met minder verlichting zal ik eerder op 1op1 uitkomen, maargoed de totale opbrengst zal dan achteruit lopen..

 

wellicht dat dat gavita topic me 1 op 1 gaat opleveren. daar heb ik in tegenstelling tot dit topic veel zwaardere/massievere/compactere toppen.. we gaan 't zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites
tnx ph, met minder verlichting zal ik eerder op 1op1 uitkomen, maargoed de totale opbrengst zal dan achteruit lopen..

 

eindelijk iemand die het snapt.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes gedaan AMNEESJE !!!!!

 

Mooie opbrengst, met een mooi wietje..

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
eindelijk iemand die het snapt.....

 

GrR

 

Dus 3x600 +3x400=3000watt gaat Amnees zeker niet meer brengen dat 6x600?

 

Ik snap het denk ik nooit :verrygood

 

Zal me leeftijd wel zijn :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH,

 

Stel je hebt 1x600 op 1m2 en je draait 1gr op 1w. Dan doe je het toch netjes....Dan heb je 600gr in de pocket.

Stel je hebt 2x600 op 1m2 en je draait 0,75wgr op 1w. Dan doe je het ook goed maar iets minder netjes......maar heb je wel 900gr in de pocket.

 

Ik wou er maar mee aangeven dat als je er meer wattage bovenhangt, dit niet automatisch betekent dat de opbrengst evenredig mee omhoog gaat.

Die gaat per watt omlaag en per m2 omhoog. Hoe je het ook draait, zo is...en blijft t.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja zo blijft het ook :verrygood

 

Tis nu ook wel duidelijker wat ik er me wil zeggen :P

 

6oogr op de m2 is niet moeilijk met amnees,zonder veel hotspots.

 

Editt;per watt omlaag/omhoog ligt sterk aan je strategie en skills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak resultaat en zeker als je bedenkt dat het een 1st time mapito kweekje was !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, 'k heb eindelijk eens tijd om wat bij te lezen... :verrygood

Mooi resultaat amnees!

 

Groetjes,

MissRacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Amnees ik heb je topic gelezen, dat heb je mooi gedaan zo voor de 1e keer op mapito.

1000 Liter afgezuurd water met 1 Liter enzymen er in gepompt zodat alle mapito onder water ligt, paar uur laten staan, water weggepompt

Dat heeft totaal geen zin; je moet enzymen zien als kleine beestjes die dooie wortels vreten. Dat doen ze niet binnen een paar uur, wel binnen een paar weken. Daarom moet je er voor zorgen dat er altijd wat enzymen in je medium zitten.

Ik geef zelf ongeveer 3 x per week water, van bovenaf, en 1 keer zit daar een dubbele dosis enzymen bij.

Een wortelkluit hoef ik niet weg te gooien want er is er geen! ;) (wel zit er minimaal een paar weken tussen de oogst en de volgende kweek)

dus lage lv zorgt voor betere osmotische druk.....

Nee hoor... lage lv zorgt er alleen voor dat water makkelijker verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Amnees ik heb je topic gelezen, dat heb je mooi gedaan zo voor de 1e keer op mapito.

 

Dat heeft totaal geen zin; je moet enzymen zien als kleine beestjes die dooie wortels vreten. Dat doen ze niet binnen een paar uur, wel binnen een paar weken. Daarom moet je er voor zorgen dat er altijd wat enzymen in je medium zitten.

Ik geef zelf ongeveer 3 x per week water, van bovenaf, en 1 keer zit daar een dubbele dosis enzymen bij.

Een wortelkluit hoef ik niet weg te gooien want er is er geen! ;) (wel zit er minimaal een paar weken tussen de oogst en de volgende kweek)

 

Moet je toch maar eens met de mannen van aptus praten....Door het medium onder water te zetten krijg je diffusie. Diffusie heeft wel ff tijd nodig. De zouten worden uitgewisselt met het schone water. De enzymen doen hun werk achteraf toch wel.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mr aptus (en m'n eigen bevindingen) breekt aptus enzym + niet alleen dode wortels af maar haalt die de zouten die in je medium vastzitten eruit, (wat andere merken enzymen niet/minder goed doen) wat dus ook terug te zien is in het retourwater die een teringhoge ec bevat terwijl als je enkel met water spoelt je nooit zo'n hoge ec in je retourwater krijgt. je zegt dat je geen wortelkluit hebt? dan ben ik benieuwd naar je opbrengst?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt

ik hoorde zoiets dat het de achtergebleven zouten afbreekt waardoor ze niet meer in de weg zitten

 

vraag ik me af

wat dan als je het met je vat meegeeft met de voeding

wat zou het daarmee doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan geef je er minder van mee, er gebeurt hetzelfde eigenlijk. Als je het regelmatig meegeeft heb je eigenlijk geen zouten die in de weg zitten. Ze worden dan beetje bij beetje losgemaakt en omgezet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mannen, zit hier ook op Hydro en gebruik BioNova hydro voedingslijn. Heb enzymen altijd in het medium. Moet volgens de fles ook van begin tot einde bloei worden meegegeven. Goed om dode wortels af te breken, zuurstof toe te voegen en de voedingsopname dus te verbetern. En gaan dat ze doen:-)! Ik ben wel heel benieuwd wat het gaat worden en als ik die 6 ons amnees weet te halen per m2 dan ben ik DIK tevreden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
...geen zouten die in de weg zitten. Ze worden dan beetje bij beetje losgemaakt en omgezet.

Wat bedoel je met "omgezet"?

 

@Amnees: jammer dat ze bij Aptus weinig info geven. Ze schrijven: "Enzym+ maakt overtollige voedingszouten weer opneembaar waardoor de EC van het medium daalt."

Ik vraag me af welke zouten zijn dat dan? En als de zouten niet opneembaar zijn zijn ze blijkbaar niet in oplossing. Dan heeft de plant er toch geen last van?

Ik gebruik trouwens Cannazym, gemiddelde opbrengst is 1,1 gr/w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...