Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

isgoed waar kan ik een pallet ophalen Semmel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
isgoed waar kan ik een pallet ophalen Semmel?

 

bij en RFX-1 Dealer...... :whistling

 

 

GgR

 

 

"De volgende fouten zijn gevonden

Dit bericht kan niet worden verzonden omdat de inbox van hem vol is.

 

Dit persoonlijke bericht is niet verzonden" :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semmel, het enige wat je hier doet is SPAMMEN over je rfx-1 mapito.. blijf dat vooral doen! maar niet in mijn topic aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Semmel, het enige wat je hier doet is SPAMMEN over je rfx-1 mapito.. blijf dat vooral doen! maar niet in mijn topic aub.

 

just wanted to help you with 18 zak, but you need no help.... Excuse me

 

kind regards

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

In your face....

 

Maar wat een mooi buds amneesje,

 

De bladeren zijn flink aangebrand, wat net jammer is he.

Maargoed het spoelen zou het i.i.g niet erger gaan maken.....

 

Ga je deze mapito dan ook hergebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep natuurlijk ga ik 'm hergebruiken..

 

gister nog eens met Jos van Aptus over de enzymen gehad, had hem nog niks verteld over die hoge ec en hij komt met precies hetzelfde verhaal als wat er bij mij gebeurd is.

 

volgens hem zat het zo:

 

je stopt voeding in je medium, en telkens blijft er wel een restje zouten achter in je medium zodra deze "opdroogt" deze zouten blijven er gewoon inzitten en zetten zich vast in je medium, je kunt proberen de ec te meten (bijvoorbeeld uitgeknepen mapito of drain) maar dat werkt niet want die zouten zijn niet meer opneembaar. hoe langer je geen enzymen gebruikt, hoe meer dit ophoopt. enzymen breken dode wortels af zodat nieuwe wortels meer ruimte hebben, ook zit er in dode wortels wat voeding, deze word dus door enzymen opneembaar. maar wat volgens hem het grote verschil is tussen enzymen van een ander merk en enzym+ van aptus, dat de enzymen van aptus zo sterk zijn dat ze een heel groot deel van de zouten die niet meer opneembaar waren, losweekt van je medium, zodat deze wel weer opneembaar worden. (vergelijkbaar met kokend water door je medium roeren, dan moet de ec ook omhoog schieten doordat de voeding losweekt)

 

wat heb IK gedaan? 2 maanden op mapito gekweekt zonder ook maar 1 keer enzymen toe te voegen, dus ik krijg in 1 keer na enzymen toegevoegd te hebben een ec van boven de 3,0. als je elke week enzymen gebruikt of zelfs elke voedingsbeurt (zoals ook op de fles staat) dan krijg je haast geen ophopingen van zouten die niet opneembaar meer zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, daar hebben we wat aan :whistling

 

Thanks GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling laat ik nu ook de Enzymen van Aptus hebben!

 

Dus thanx voor de duidelijke uitleg, dat verklaard volgens mij ook de 'geremde' groei in het begin van mijn kweekje..

Vorige ronde geen Enzymen gebruikt en aarde opnieuw gebruikt..

 

Verder ziet het er goed uit hier..

Geen gok maar hoop dat je er genoeg afhaalt :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik je dus regelmatig enzymen moet je dan ook je ec wat lager afstellen aangezien bijna alles tot alles opneembaar is/blijft

 

beste is elke 4e of 5e beurt geen ec te geven alleen enzymen

Share this post


Link to post
Share on other sites

om ze wat te laten stressen heb ik vandeweek 36 uur het licht uitgelaten. heb ook een dagje wateren overgeslagen, normaal om de 2 dagen, nu een keer 3 dagen. niks aparts gezien verder, toppen gaan rustig door met aandikken.

 

ze krijgen alleen nog maar afgezuurd water met een beetje enzymen, ec van 0,4. laatste beetje drain: ec 1,9 :whistling

 

dus tis maar goed ook dat ik ze niet nog een keer gevoed heb. nu flink fucken die meiden. ik doe meestal de laatste 3 of 4 dagen het licht uit, maar kreeg laatst een tip om de laatste 3 of 4 dagen 24u het licht aan te laten.. iemand hier ervaring mee?

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,

 

dat gaat goed,

volgens mij is het ook logischer dat er met het licht aan meer groei is dan met het licht uit.

 

misschien heb ik het mis, mar mijn boerenverstand zegt: licht aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet doen dat kan je oogst verkloten, ik heb dat ooit eens gezien een week voor het einde storing met de tijdschakelaar.

De planten ging opnieuw een groeispurt maken waardoor alle goede harde toppen fluffy werden doordat alles uit elkaar groeiden.

 

Mijn ervaring is uitlaten dat licht....

 

Mvg azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

reveg binnen een aantal dagen :whistling

 

dat lijkt me onmogelijk,

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan houd ik 't mooi bij m'n eigen manier, laatste dagen lamp uit, zal moeilijk zijn om de temperatuur echt onder de 20 te krijgen op deze locatie, maargoed als ze maar stressen. ben overigens wel benieuwd naar mensen die ook amnesia kweken, hoelang dat jullie denken dat deze planten nog moeten? 99% is nog schitterend groen en er blijven uitlopers komen die spierwitte haartjes hebben. ondergelegen toppen zijn zo'n 40% bruin kwa haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring was goed met het licht uit...wel de RH in de gaten houden. :whistling

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
om ze wat te laten stressen heb ik vandeweek 36 uur het licht uitgelaten. heb ook een dagje wateren overgeslagen, normaal om de 2 dagen, nu een keer 3 dagen. niks aparts gezien verder, toppen gaan rustig door met aandikken.

 

ze krijgen alleen nog maar afgezuurd water met een beetje enzymen, ec van 0,4. laatste beetje drain: ec 1,9 :whistling

 

dus tis maar goed ook dat ik ze niet nog een keer gevoed heb. nu flink fucken die meiden. ik doe meestal de laatste 3 of 4 dagen het licht uit, maar kreeg laatst een tip om de laatste 3 of 4 dagen 24u het licht aan te laten.. iemand hier ervaring mee?

 

Groeten!

 

24 uur weet ik niet

48 uur wel

worden ze echt 2x zo dik van!

helaas is dat dan omdat alle steeltjes groeien

doe maar niet dus 24u licht aan

 

en gewoon nog ff laten staan n weekje extra misschien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

dag 64 12/12

 

geef al een weekje schoon water, ec blijft hoog (drain ec 1,5 pH 5,8 uitgeknepen mapito ec 1,8 pH 5,7)

 

gallery_25783_10661_1491781.jpg

gallery_25783_10661_3223193.jpg

gallery_25783_10661_4954080.jpg

gallery_25783_10661_1496873.jpg

gallery_25783_10661_637528.jpg

gallery_25783_10661_2507971.jpg

 

weet niet of het op de foto's te zien is maar het grote verschil met vorige week is dat de uitlopers nu ook gaan aandikken, vooral bovenop, een uitloper begint met doorsnede van 1 cm, nu zitten sommige op 3 cm doorsnee en er steekt nu wat blad uit. de toppen zelf beginnen steeds zwaarder te worden, sommige vallen BIJNA om.

 

dat opkrullend blad word er trouwens niet minder op ondanks dat ik afgezuurd water geef en de ec dus omlaag haal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

right said Chriet fokit! Ziet er prima uit man :)

Weet je zeker dat het bladprobleem komt door de pH/Ec of kan het iets anders zijn?

 

keep ´m green :)

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er heel erg lekker uit Amnees! Daar zal zeker een leuk gewicht vanaf komen, daar ben ik van overtuigd. Ik vind dat ze er nog heerlijk groen bijstaan voor planten die over een week omgaan. Alleen nog water lijkt me ook prima, aangezien je vertelde dat je naar minder voeding toe wilt werken. Ze onttrekken aan de bladeren wat ze nodig hebben lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat krullend blad komt niet door de ph of ec. Dat ligt aan de temperatuur bij dat blad. Het krult om om zichzelf te beschermen tegen de hitte. Als het krult gaat de meeste stralingswarmte erlangs ipv dat het op het blad straalt/schijnt.

 

grR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...