Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

het grote verschil met vorige week is dat de uitlopers nu ook gaan aandikken, vooral bovenop, een uitloper begint met doorsnede van 1 cm, nu zitten sommige op 3 cm doorsnee en er steekt nu wat blad uit. de toppen zelf beginnen steeds zwaarder te worden, sommige vallen BIJNA om.

 

Hmm.....ze lijken in de verste verten niet op een amnees die mooi is afgebloeid!

Iedereen die zegt,ziet er mooi uit weet niet hoe ze er uit ziet als ze echt mooi is :verrygood

En dat zijn dan ook nog de mensen die er verstand van hebben en advies geven................duh!

Uitlopers zijn geen buds,maja als je niet beter weet......... :D

Trouwens hier vallen ze ook al om,maar ze moeten nog 2,1/2week.

 

OFF-TOPIC-gerel!

 

PH

Edited by Aad
*zucht*

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH,

 

misschien een idee om dan tegen Amnees wel te zeggen hoelang ze nog moeten gezien jij je hier nu als kenner neerzet???

 

@Amnees.......dat gaat 0.9-1.0g/w worden!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
OFF-TOPIC-gerel!

 

wat een **** ben jij, echt waar!!

Edited by Aad
net ff te.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet mee eens chriet. Kunnen we lekker over discussieren haha. Een te hoge ec geeft gele puntjes op de bladpuntjes, vooral de middelste. Ik ben ff vergeten waarom precies, iets met het afzetten van niet bruikbare stoffen in de puntjes geloof ik.

 

Doordat het blad krult wordt het opp. gewoon kleiner. Zelfprotectie zeg maar. We kunnen het eens testen als er intresse voor is. Als voorbeeld heb ik nu een paar planten ergens staan die op ec 1 staan en omkrullen direct onder de lamp. (week 2).

 

@donner, ik ben geen adviseur en ik heb er zeker geen verstand van..........nog niet, maar doe mn best :verrygood Ik spreek alleen uit ervaring en heb er niet voor geleerd. Ik ben dieselmonteur nl.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn er op dit forum echt een aantal mensen die in het werkelijke leven echt nerd zijn

met bril en al

maar hier een grote bek opzetten alsof ze het ook waar kunnen maken

soms kunnen zij beter niet praten

 

@racker

ik dacht dat het krullen van het blad met verdamping te maken heeft

door te direct op de lamp of te hoge ec(niet zo hoog dat ze verbranden)

maar wat je zegt over verbranden door blablabla heb ik ook ergens gelezen

maar volgens mij kan een plant meerdere reacties hebben op een zelfde storing oid...............

 

die blaaskaak zal het wel weten je kunt t hem vragen die weet alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er maar genoeg afkomt toch.... Neem aan dat je het niet allemaal zelf oprookt.

Money talks bullshit walks........ :verrygood

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd een hoog sensatie gehalte in de topics van amnees... :verrygood

Benieuwd naar je eind resultaat..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mustang.kenner....?moi,..hmmmm toppen moeten ROND zijn toch... :verrygood

Hoelang...?dat verschild per medium!

 

@amnees, die hormoontjes worden vanzelf wel minder hoor maar..ehh...Ik ook van jou :D

 

@racker,verbrande puntjes komt door de hoge(overtollige) Ec,zo raakt ze vooral borium kwijd :)

Ik ben een gleufeglijder in mokum :lol:

 

@Chriet pis eens wat vaker in de pot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit Amnees, zeker met inachtneming dat je in een relatief kleine (lage) ruimte kweekt.

Ik heb in het amnees hok vaak dezelfde topopbouw maar jij hebt daar wel lange toppen tussen zitten zeg :verrygood en ik heb vaak meer bolletjes dan toppen. Wel zware bollen gelukkig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit trouwens al een paar dagen met een kapotte g-tools kast. afgelopen week expres zelf 1 keer de verlichting uitgezet, volgende dag gewoon aan, daarna 2 dagen de verlichting uit geweest omdat er iets kapot was. elektricien naar laten kijken en die zat alleen maar te schelden op de goedkope klote onderdelen die erin zitten. de 3x3x600 deden het niet meer, gelukkig de afzuiger nog wel. een en ander doorgelust en totdat er een nieuwe schakelaar in zit moet ik het met 4x600 watt doen. en dan ook nog gister vergeten om de stekkers er terug in te doen. dussss 1 dag licht uit, 1 dag aan, 3 dagen uit, en nu weer aan. volgende ronde maar eens gaan kijken naar een kast die wel doet waar die voor bedoeld is. teringfancontroller bij de mammoth was laatst ook al kapoet gegaan, zoiets kan je je kop kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een digitale Easy op je afzuig, heb je 2 afzuig dan ook 2 easy`s.........same op de invoer!

 

Uiteraard los van het bordje :verrygood.............

 

Fouten leer je van en doe je maar 1x fout, precies wat je zegt het kan je je kop kosten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry folks,ik vond het helaas toch nodig om een klein beetje te editten.

 

@P H donner

Gaarne wat meer on-topic.

 

@Amnees

Dat had vast veel beter gekund,gooi het op een slecht dagje oid,hoop dat die over is. :verrygood

 

Vanaf nu maar gewoon weer verder met de kweek svp. :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi amnees,

 

Ja dat blad dat wil wat, vaker omhoog krullen gezien trouwens en scherp gekarteld blad op mapito.

Oorzaak ervan kan ik je niet aan helpen.

Je gaat toch wel zelf bouwen dat bordje kleine moeite maximale veiligheid.

Fancontroller vind ik torinsifan controller een goeie keus :verrygood

Dat je maar dikke toppen mag krijgen

 

Gr Low

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb helemaal geen slechte dag, daarentegen word ik wel moe van dat gezever. Veel roepen en niets zeggen...

 

@ Lowgrow, ja heb net al een en ander doorgenomen en hierna komt er gewoon een bord met degelijk spul, of m'n elektricien die maakt of dat ik 'm bij een shop laat maken dat weet ik nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuker nog,voor ons mods zijn er zelfs 'maak onzichtbaar' knopjes. :verrygood

Voor de andere lezers,ik heb dus een liefdevol berichtje van PH Donner op onzichtbaar gezet.

 

Beste P H Donner,

 

Ik word enigszins moe van de pogingen tot sarcasme/uitlokking,die elke post van jouw kant tegenwoordig schijnen te moeten bevatten.

Ik weet niet wat het probleem is,maar get over it already please!

Laatste waarschuwing,bij een volgende off-topic/zuigend postje van u gaan we over tot een tijdelijk bannetje.

Kunnen we nu weer verder on-topic graag?

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou on-topic dan maar :smoke

 

dag 67....

 

ik keek zaterdag eens goed naar de toppen, en schrok me eigen dood, ik zag een aantal kleinere toppen die compleet weg waren gerot, normaal zou je zeggen dat als er een top al weggerot is dan de rest ook allemaal last heeft van beginnende rot, dus hup zo snel mogelijk eraf halen. dus gisteren zijn we maar aan de gang gegaan. van 10.30 tot 22.30 aan 1 stuk geknipt. wat een berg toppen per plant :verrygood had niet verwacht dat het zoveel werk was, en dat er stiekem zo fucking veel topjes aan 1 plant zaten. als er rot in zat, dan was dat topje compleet weg, maar het leek alsof dit absoluut niet oversloeg op de toppen eronder of erboven. dat is anders dan ik gewend ben. blad was ook nog gewoon knalgroen van boven naar beneden. maar een paar blaadjes gespot die geel waren. uiteindelijk 3 volle verhuisdozen met prachtige toppen. mijn avond kon niet meer stuk ;) op de weegschaal gelegd: 13,75 Kg! dus dit word minimaal 3 Kg droog. minste wat ik ooit heb overgehouden is 24% van natgewicht, en het meeste 28%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de gehele kweek ongeveer 60/70% LV gehad, uiteraard weet ik dat dit veel te hoog is, en toch word dit m'n beste opbrengst ever, en zo sta ik van heel veel dingen te kijken. ouwe vsa's, retourwater hergebruiken, simpele 2ehands spiegelkappen, actieve inblaas die onder de 20graden celsius niet meer inblaast(extreme onderdruk dus) toppen groeiden zowat in de lamp, temperatuur lamp aan 33 graden, 1 ventilator die allerminst ideaal in een hoek hing. eigenlijk de laatste weken constant een hele hoge ec in de mapito gemeten met ook nog eens de "verkeerde pH waarde(tenminste niet zoals het tabel aangeeft wat goed is) ipv 11 of 12 weken laten staan gewoon lekker 9,5 week (maargoed dat is ook wat meneer stekboer aangeeft voor bloei) eigenlijk een kweek waar ik totaal niet aan de voorgeschreven waardes voldoe, maruh over een week weet ik of ik nu 0,9gram/watt 1,0 gram/watt of nog meer heb gedraaid. en dat voor een eerste keer op mapito.. als jullie het niet doen geef ik mezelf wel een schouderklopje hoor :verrygood

 

de toprot zat soms in een hoofdtop, soms helemaal onderin, dan weer in het midden. gram of 50 nat weg kunnen gooien dus dat is verwaarloosbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat een hoge lv constant wel heel bevordelijk is voor de gehele ontwikkeling van de toppen

alleen het rotten is het grote nadeel ervan

 

ben benieuwd wat er over blijft.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep wat racker laatst zei in m'n andere topic ging net nog eens door m'n gedachten, ik denk dat ik veel meer rot had als de nachttemperatuur veel lager was, niet omdat de LV dan nog hoger zou zijn maar omdat de toppen dan teveel afkoelen en bij het aanspringen van de lampen meteen al het vocht claimen. en denk idd dat een hoge LV icm een hoge temperatuur ook niet zo slecht is. de toppen hebben een vrij open structuur, een compacte top van dezelfde grootte zou eerder problemen geven. de discussie over of je beter supercompacte toppen kunt hebben of grotere luchtige toppen is een interessante als blijkt dat ze aan gewicht niet onderdoen voor elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle materie wat kan rotten zal alleen rotten als er geen lucht bij kan

hout bv, zal niet rotten omdat het nat is maar omdat het niet kan ventileren

zo ook bij onze toppen denk ik

het mag best nat wezen als het maar geventileerd kan worden

 

denk ik

 

en zoals bij co2 kweken

dan moet de temp omhoog en daarmee ook de lv

 

lv is misschien niet eens het probleem

de ventilatie is het probleem

die moet je aanpassen aan de lv

 

nu ik er zo over nadenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep klopt, maruh er zat rot op plekken waar constant luchtstroming is, en op plekken waar eigenlijk 0,0 lucht rondgaat. dat is dan weer apart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...