Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

16/8 ??? :P

 

green-lady

 

 

Schenk is altijd zuinig :D ..

niks mis mee :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes daar dude :P

Ziet er inderdaad gelikt uit allemaal

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met deze testronde!

Mooie ruimte heb je :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg netjes uit :P

Ben benieuwd naar de resultaten van deze setup

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste schenkie.

 

dat ziet er geweldig uit bij je :P

 

heel veel succes deze ronde :P

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste schenkie.

 

dat ziet er geweldig uit bij je :P

 

heel veel succes deze ronde :P

 

groet

 

henk

 

hij verdient de schoonheidsprijs voor mooiste hok :D feestje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

mooie opstelling, ga je ook volgen.

 

Hoeveel liter gaan mapito gaan er in je bakken btw, hou je dezelfde hoeveelheid per stek aan als met een aardekweek of verschilt dat erg?

 

Enne over de temperatuur, is airco aanzetten en minder afzuigen tijdens lichtperiode geen optie? Ik had begrepen dat de behoefte om lucht te verversen groter is in de duisterperiode, dus dan airco uit en afzuiger harder laten werken.

Misschien zit ik er compleet naast hoor, het is maar een gedachte hehe

 

succes in ieder geval

 

salu2

Pierre Paf

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey schenkie, 2 vragen: Hoe heb je die lvs opgehangen? Ik zie nergens een einde??

Heb je er gaatjes bijgemaakt? of lijkt dat maar zo?

 

Gt R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silverboxx,

 

Nou ik denk dat iemand anders wil in aanmerking komt voor de schoonheidsprijs...ik heb niet zo'n mooie tegelvloer erin liggen :P

 

@Pierre Paf,

 

De bakken zijn 32 Liter.

Bak gaat vol...en dan gaan er 4 stekken in...er word niks aan berekend :P

Klimaat is goed zo...de LVS van A&T Trading doet zijn werk goed..waar ik eerst een zwenkventilator voor nodig had word nu gedaan door de slang.

Wanneer het warmer word moet blijken of de temperatuur ook wat lager is door de betere verspreiding.

 

Morgen komt de meter binnen van A&T Trading en een extratje...mag hopen dat het een aansteker is :D

Het is een Lumen/Par meter...dus maar voorzichtig mee zijn.

 

Dus morgen zal ik proberen om een meting te doen op de "werkvloer" het is dan wel geen officiele meting...maar wel waar je iets uit op kunt maken en hopelijk wat verschillen kunt zien tussen de lumatek hardware en de Oldschool Cecla's ;)

 

Gr schenkie

 

@Racker,

 

Ik heb een stuk van het einde afgeknipt omdat het een standaard maat van 3 meter was...en dat was net te lang.

Ik heb dan op het einde een flens van 250mm met een plankje er tegen opgeschroefd.

Nu staat de slang open tot het einde ipv toe lopend op het eind.

 

Het zaakje hangt aan touwtjes en kan met de lampen omhoog en omlaag.

 

Ja ik heb er wel wat gaatjes bij gemaakt...omdat ik er een stuk af had gehaald was ik bang dat de berekening niet meer zou kloppen (aantal gaten staat gelijk aan diameter LVS)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag het pakket binnen gekomen van A&T Trading met daarin de Lumen/Par meter ding...en met een AANSTEKER :P en onderin de doos zat een evsa.

 

Even nagevraagd wat het was...het blijkt een Evsa 400volt te zijn afkomstig van....... of ik deze ook wilde ophangen en een meting van wilde doen(met een tray aanstekers als tegenprestatie)

 

De meter...

gallery_20213_7500_284079.jpg

gallery_20213_7500_313656.jpg

 

De evsa die in de doos zat...naamloos,merkloos+philips 400v Greenpower lamp, weet alleen dat ie van de A&T Trading afkomt.

gallery_20213_7500_952840.jpg

gallery_20213_7500_551349.jpg

 

Nu de cijfers...

 

Ik heb gemeten op 90cm van de lamp.

Hart van de kap(lumatek kap) hart van de lamp.

De Lumatek heeft een uur aangestaan toen ik de meting uitvoerde..dus hij was goed op temperatuur.

 

Eerst de Lux gemeten.

Lumatek

gallery_20213_7500_596306.jpg

gallery_20213_7500_393578.jpg

*27400 Lux* op 90cm afstand

med_gallery_20213_7500_34480.jpg

*463,9q/mol* op 90cm afstand

gallery_20213_7500_368684.jpg

 

Nu heb ik ook even de andere Evsa gemeten die A&T Trading opgestuurd had.

Hij word wel iets warmer(niks vergeleken met de Cecla) dan de Lumatek..dat komt omdat hij compacter is.De Lumatek heeft een grotere behuizing waar de Electronica in is verwerkt en zijn warmte beter kwijt kan.

 

Eerst de Lux gemeten.

 

gallery_20213_7500_475023.jpg

*32530 Lux* op 90cm afstand

gallery_20213_7500_655554.jpg

*541,8q/mol* op 90cm afstand

gallery_20213_7500_525244.jpg

 

Morgen ga ik nog even de verschillen meten tussen de kappen..kijken wat dat voor een cijfers geeft.

 

Ook al is het geen meting in de bol van Ulbricht..het is wel een meting die toch wel verschillen laat zien onder dezelfde omstandigheden.

Ik heb de test zo nauwkeurig mogelijk uitgevoerd en rekening gehouden met afstand van de muren ivm meetbare reflectie.

Dit was bij de 2 evsa's identiek.

 

Morgen zal ik ook het verbruik gaan meten(Ampere) en ook de lumatek pro aan de Miro kappen van A&T Trading hangen om dat verschil te meten en andersom.

 

Gr schenkie

 

nog bedankt voor de aansteker...na de 1ste keer vloog het vuursteentje er al uit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie

 

intressante metingen.

die celca wordt inderdaad echt superheet.

en jij kent gewoon je eigen kracht niet schenkie, daarom was het vuursteentje er meteen af.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, dat is nogal een verschil zeg, ben benieuwd wat de andere metingen zullen zeggen.

heb je toevallig ook gemeten onder de oude vertrouwde gesoldeerde Cecla?

 

na de 1ste keer vloog het vuursteentje er al uit

heb nog tegen Toine gezegd laten we nu iets fatsoenlijks kopen,

hier krijgen we geheid problemen mee, en zie hier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T Trading,

 

Nee ik ga morgen meten onder de Cecla's ....als de meter maar uitslaat :P

Dan meet ik ook verbruik enz enz enz

Moest lampen allemaal uitzetten voor de meting..als ik alles wilde meten was ik vanacht klaar en hadden ze te lang zonder zon gezeten.

 

Ja jammer van die aansteker...ik trots..thuis meteen laten zien...KIJK SCHAT..van A&T Trading gekregen..nou 2sec later stond ze me uit te lachen :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie

 

Ja lullig van die aansteker zeg he ;) je had je er nog wel zo op verheugd ;)

Gelijk heel je dag weer verziekt natuurlijk en het vrouwtje je nog uitlachen ook :D

 

En hoe moet ik die metingen nu zien............de Lumatek minder sterk als de 400v van A&T?? Welke merk?

Dus hoe hooger de cijfers hoe beter?

 

Gr Irezumi

 

Ps plantjes gaan ook lekker he :P

 

:P

 

Waarom sta je nog hier en niet de testsectie :lol:

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IreZumi1

 

Ja hou maar op over die aansteker...zit me wel dwars :P

 

Uit de meting blijkt inderdaad dat de evsa van A&T meer lumen en par geeft tov de Lumatek Pro.

Ik weet niet wat Par voor invloed heeft...zo heb ik me er niet verdiept...Lumen weet ik wel...hoe meer hoe beter(zeggen ze altijd :P )

 

Het merk weet ik echt niet..er staat ook helemaal niks op...enigste wat ik weet dat ie van A&T Trading afkomt.

 

Nou de 1ste die over de planten begint :D ja..ze zijn lekker de hoogte in aan het gaan.

Hebben vandaag voor de 1ste keer voeding van onder gehad...met wat xtra N(stikstof) omdat ze wat lichter waren.

Nu zal het hard gaan..en over 1.5 week raken ze het net ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Schenkie

 

Mij benieuwen ik zit er klaar voor!!

Die van mij zijn iets korter nog, maar het begint te komen ;)

Van de week ff update.

 

Nou de Cecla soldeerde meting nog :P

Gr Irezumi

 

 

@Adje

Welk merk is het? Scheelt wel veel zo te zien :P

 

@Off topic

Wanneer gaan we weer is op de chat ouwehoeren :D van de week ff

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil als het kan de meting ook over een week of wat weer herhaald zien.

Elke nieuwe lamp heeft in het begin een curve omhoog.

Ook de par per verbruikte watt is ook wel leuk om te zien. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

 

Ja de vraag is dan weer was de bulp en vsa van Adje ook nieuw?

Ben indd ook wel benieuwd ernaar over 3 weken ofzo :P

 

Gr ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietje precies :P

 

Op lumatek metign foto set zien ik een Lumatek kap.

 

Bij de 2e set foto's een heel andere kap.

 

Vraag me nu toch nog af of de metingen wel gedaan worden met zelfde kappen ed want ik bemerk bij mijn Adjust en Lumatek kap wel behoorlijk verschil qua concentratie van licht 9en volgens mij dan ook lux en dat andere).

 

Ben benieuwd naar volgende metingen en ook naar verschil tussen planten die onder de 400V combi staan straks .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Ik zal kijken of ik de meter dan nog een keer kan lenen van A&T..begreep dat ze hem niet lang konden missen.

 

@Lostchild,

 

Morgen ga ik inderdaad meer metingen doen met Lumatek kap op de andere kap en vice versa om een beter beeld te krijgen van verschillende kappen enz.

 

@Irizumi1

 

De lamp was ook nieuw want ze hebben hem moeten bestellen want die hebben ze niiet in hun assortiment.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed meten he schenkie :P

weet ik ook welke kap het beste bij me zou passen.......

 

 

Het ziet er weer mooi uit in je slettenhok, ik houdt je topic goed in de gaten..

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe als je gaat meten: wel minimaal 16 metingen in een vierkante meter en deze integreren, óf onder exact dezelfde reflector meten, en bovendien dienen dit de enige lampen te zijn die aan staan en, indien je niet in een donkere kamer werkt, op dezelfde plaats te hangen. Op één punt meten zegt eigenlijk niet zoveel, dat zegt hooguit iets over hoe geconcentreerd het licht plaatselijk naar beneden komt. Deze meting kan ook helemaal niet: je meet 80 micromol meer dan wat philips heeft gespecificeerd voor deze lamp (dat is namelijk wat de Gavita geeft aan licht), dat zou (t.o.v. de gemeten waarde bij de Gavita) 18% meer licht zijn. Nou dan moet je de grafiek van die lamp maar eens bekijken, hoeveel je er dan in zou moeten stoppen - evenveel vermogen. Extra efficientie van de buis gaat maar ietsje omhoog boven de 100% dus dan moet je er gewoon méér in stoppen. Overigens zou dat een iets beter rendement moeten geven maar het is ver buiten de specs van de lamp.

 

post-5211-1273269131.jpg

 

Bovendien heb je er nog zoveel kappen omheen hangen dat je nauwelijks ook meer een test kunt doen. Dus helaas zeggen die metingen niet zoveel.

 

Ja jongens meten is nog niet zo makkelijk :P Maak effe een mooi raamwerkje (4x4) voor die metingen en doe ze individueel aan om te meten, dat scheelt al veel en werkt makkelijker. Bedenk dat het belangrijkste is dat je zo veel mogelijk licht uniform naar beneden krijgt. Als ik deze foto bekijk (maar dat is maar een foto, lichtinval etc is van invloed) dan lijkt het wel alsof het recht onder de lamp het meest fel verlicht is.

gallery_20213_7500_475023.jpg

 

Ik denk ook niet dat je in deze opstelling in praktijk heel erg veel verschillen zult zien. Als je dan gaat meten doe het dan wel gelijk goed, nu kan het nog nu ze klein zijn :P

 

Als je de VSA's wilt testen doe het dan op dezelfde lamp met dezelfde kap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon een "werkvloer" meting...what you see is what you get!

 

Zal nog wat andere testen proberen

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me niet zo'n zorgen achteraf doen we om deze test af te sluiten de metingen nog even met de apparatuur van Gavita. :D

Natuurlijk mag de tester daar wel bij zijn. :P

Goede metingen zijn moeilijk en dat weten we al van vorige testen.

Tussen 400v EL van Philips en 400v EL van Philips verwacht ik niet echt een verschil. (zou ook heel raar zijn)

Misschien een klein verschil als de Hertz lager of hoger ligt of de afstelling.(je kan een beetje meer stroom aansturen waardoor je meer licht krijgt)

Ook is het een beetje appels met peren vergelijken.

Dit omdat je een 230v ballast gaat vergelijken met 400v ballast.

Deze ballast is specifiek gemaakt voor de 230v markt en daar kan deze ballast een vergelijk vinden.

Wel leuk om de metingen te zien.

Zo kan je meteen zien hoe moeilijk dit soort dingen zijn. :P

 

Succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit omdat je een 230v ballast gaat vergelijken met 400v ballast.

 

Het is een 400 volt evsa...zelfde als Gavita in principe.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...