Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

Het is een hybride. :P

Maar alles wat je in een gewoon stopcontact stopt noem je volgens mij echt 230v.

Een 400v lamp branden met je hobbyteeltje op een gewoon stopcontact is helemaal te gek. :P

400v was normaal alleen maar weggelegd voor grote kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om nu te zeggen dat ik meteen onder de grote kwekers val nu ik een 400 volt evsa heb,...is wel wat ver gezocht :P

 

Maar hij zit gewoon in een stopcontact..naast de lumatek :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is gewoon een "werkvloer" meting...what you see is what you get!

 

Zal nog wat andere testen proberen

 

Gr schenkie

 

"What you see is" een spot meting zoals Whazzup al zegt. Deze meting zou gedaan moeten worden met dezelfde kap en lamp en de sensoren van de meter op een vaste plek. Ik zou de kap ook wat lager (60cm) hangen om minder verstrooiing te krijgen of de sensoren wat hoger.

 

Deze test zegt dus eigenlijk echt helemaal niets, althans het geeft aan dat er precies onder de lamp meer licht wordt uitgestraald als ernaast bij een andere kap. De vraag is komt het door de kap, de lamp of door de EVSA? Ik zeg grotendeels door de kap voor 95%.

 

Voor een eerlijk vergelijk nog een keertje overdoen, zou wel zo eerlijk zijn. Cecla ook op de zelfde kap meten als de andere evsa's en dan zijn we allemaal gelukkig. Als je dezelde kap en lamp gebruikt maakt het inbranden nagenoeg niets meer uit omdat de omstandigheden verder gelijk zijn.

 

De stromen kan je later nog wel een keer meten ben je in ieder geval klaar met de PAR/Lux meter.

 

Lumen is leuk PAR is voor ons veel belangrijker.

 

De andere 400V evsa lijkt wel een halfe meter lang? Wat zijn de maten?

 

Als ik het goed begrijp is dit de 2e 230V EVSA die een 400V systeem lamp kan aansturen?

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limit,

 

Er komt morgen een test...andere omstandigheden...sensor dichter erop kappen uitwisselen enz om een beter beeld te krijgen.

Ben dan erg benieuwd wat "mijn" kappen voor een cijfers geven.

 

De evsa is schat ik 30 a 35cm lang en 8 a 10cm vierkant.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Limit,

 

Er komt morgen een test...andere omstandigheden...sensor dichter erop kappen uitwisselen enz om een beter beeld te krijgen.

Ben dan erg benieuwd wat "mijn" kappen voor een cijfers geven.

 

De evsa is schat ik 30 a 35cm lang en 8 a 10cm vierkant.

 

Gr schenkie

 

Dat is mooi, ben benieuwd.

 

De cijfers van je kappen wordt echt lastig omdat met deze middelen te meten. Je zou een stuk karton van 1m2 moeten verdelen in hokjes van 10x10cm (of groter=minder nauwkeurig) en dit stuk karton dan op zo een 60cm van de lamp moeten plaatsen. Dit zijn dan 100 meetwaarden en deze zou je dan kunnen optellen en vergelijken met de optelling van de andere kap. De sensoren zijn ook nog eens gevoelig voor de invals hoek, dus eigenlijk niet te doen.

 

Wel leuk voor een globale impressie en om te kijken hoe het stralingsveld er uit ziet.

 

De test met de zelfde kap en bulb en alleen de EVSA's uitwisselen is wel redelijk correct. Ik verwacht in PAR licht een groot verschil met de extreem inferieure Cecla. Dit zijn echt de 2 uitersten tussen kwaliteit, prestaties, brandveiligheid en zo kan ik nog wel even doorgaan. Prijs natuurlijk in het voordeel van de Cecla.

 

Succes morgen of ondertussen vandaag.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet ook gelijk even je netspanning aan de vsa's, kun je zien of je magnetische wel optimaal kunnen presteren. Ja schenkie je wilde meten toch? :P

 

alle andere lampen wel uit dan he, effe goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey schenkie, mooie meterkweker ;) .

Wat een gezeur na een metinkje :lol: . Ik zal alle hogere technische scholen gelijk ff mailen dat metingen op die scholen geen zin hebben, want als ik dit zo allemaal lees :P (het commentaar)

 

Ik ben overtuigd! We zijn eruit! Die lumatec draait op vervuilde stroom :D .

En Adje; Als ik die evsa's per pallet bestel....... mag mijn eigen naam er dan op??? :P .

 

p.s. ik zie hier niet naar het meten..... maar naar het kweken, en daar geniet ik wel van ;)

Succes verder!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er gezond uit! Leuk zo, meerdere opstellingen die erg op elkaar lijken qua medium, irrigatie enz.

 

Heb t Ire ook al gevraagt, Wat zijn je ec&ph waardes? Van je vat en van je drain. Eens kijken of we allemaal op 1 lijn zitten wat dat betreft.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja hou maar op over die aansteker...zit me wel dwars wink.gif

@Schenkie, volgens mij heb je hier meer moeite mee als de rest ;) we zullen het goed maken, maak je geen zorgen :D

 

Welk merk is het? Scheelt wel veel zo te zien ohmy.gif

@IreZumi, ik weet het ook nog niet, wist alleen dat hij er aan zat te komen en ik er 1 zou krijgen om te kijken wat ik er van vond, dan hoort er ook een duurzaamheid testje bij, vandaar dat ie nu ook bij schenkie hangt, dat het veel scheelt wil nu nog niks zeggen, eerst meer meten.

 

Ik wil als het kan de meting ook over een week of wat weer herhaald zien.

@Doc, het metertje mag zeker nog wel ff blijven, als schenkie er zin in heeft om al die metingen te doen?

 

Als je de VSA's wilt testen doe het dan op dezelfde lamp met dezelfde kap.

@Whazzup, ben ik met je eens, dan hoef je ook geen 2 weken te wachten voor de inbranding.

 

Als ik het goed begrijp is dit de 2e 230V EVSA die een 400V systeem lamp kan aansturen?

@Limit, idd...je weet het he, als er iets nieuws op de markt komt volgen de andere al snel :P maar het zal zich moeten bewijzen, wil geen hopen ellende als ik het aan de mensen ga aanbieden :P

 

Ja schenkie je wilde meten toch?

@Whazzup, dat heb tie met zn grote mond, daarom heeft ie nu ook een test te pakken ;)

 

@Schenkie,Topic, denk zelf dat het grote verschil hier heel veel met de kap te maken heeft, maar als je er zin in hebt Schenkie?...de meter mag nog wel blijven en zou dan zeker met dezelfde lamp en kap meten zoals hier al gezegd is en ook wat de heren hier in het topic wensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Limit, idd...je weet het he, als er iets nieuws op de markt komt volgen de andere al snel :D maar het zal zich moeten bewijzen, wil geen hopen ellende als ik het aan de mensen ga aanbieden ;)

1 zwaluw maakt nog geen zomer :lol:

Gelukkig zit mijn test periode er al lang op.

We zijn al bijna een jaar aan het testen.(met hele rijen ballasten)Ook ga ik er vanuit dat deze Philips printplaat aan alle specificaties voldoet.

Zeker in dit geval wil ik graag ook zo'n ballast in mijn handen hebben. ;)

Altijd leuk om te kijken of mensen wel een behoorlijke kopie op de markt brengen.

Naar mijn idee hadden ze die moeite beter kunnen gebruiken met het ontwikkelen van een origineel nieuw product dat een aanvulling is voor de branche.

Hoeveel Hertz draait die ballast???

Zit er een diagnose chip in???

Heeft de ballast een RF schield???

Ik neem aan dat hij beter functioneert als de normale BAL evsa.(zie mijn handtekening)

Toch altijd grappig hoe A&T op mij reageerd. :P (of is het BAL? :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nu ben ik wel verplicht om alle metingen te doen :P

 

Dus als de meter geen probleem is dan wil ik nog wel een paar testjes uitvoeren.

De specifacties van de evsa weet ik niet dus voor die vragen moet je niet bij mij zijn.

 

Zal aan ieders wensen proberen te voldoen met de metingen.

 

Ga vanmiddag even een witte stofjas halen :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de fabrikant rustig om de specificaties vragen.

Ik neem aan dat ze die hebben.

Als ze een ballast naar boven kunnen toveren voor deze test, dan hebben ze ook de technische data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Ja dat zouden de mannen van A&T moeten doen dan....geloof niet dat ze hem naar boven getoverd hebben :P zal ook wel een ontwikkeling aan vooraf zijn gegaan.

 

@Racker,

 

Ze hebben gister voor de 1ste keer voeding gehad met een EC van 1.4 en wat xtra stikstof (N) dus kwam ik op EC 1.55 uit..pH geef ik 5.7 en mijn drain was nagenoeg gelijk EC was 1.6 en pH 5.7.

Ik geef nooit groeivoeding ..ze krijgen vanaf het begin Bloei voeding vandaar die extra N omdat ze dat net missen door de Bloei voeding.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar meet je de drain dan?

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Ik pomp mijn voeding terug met een Dab Tallas vlakzuigpomp en dan meet ik ff in een maatbeker(schoon) wat de drain is.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, dat verklaart waarom er weinig verschil is tussen de in en uit. Wil je de volgende x eens het allerlaatste wat uit je pomp komt meten? Dus als de pomp begint te protsen en prutten. Echt de laatste paar druppels. Gewoon voor de lol.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Ja dat wil ik wel meten hoor...dan zul je iets hoger uit komen...maar dat is minimaal.

Ik snap de denkwijze wel...het laatste wat je terugpompt trek je echt uit de mapito en ligt iets hoger inderdaad.

 

Ik zal het volgende keer noteren voor je.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
zal ook wel een ontwikkeling aan vooraf zijn gegaan.

Is een kopie maken ontwikkelen????

Dit is wat het woordenboek zegt over ontwikkeling. :P

ontwikkeling

zn v ontwikkeling (-en mv) [ɔntˈwɪkəlɪŋ] manier waarop iets verandert

Naar mijn idee is het exact hetzelfde product. (maar dan een Chinese kopie)

De technische specificaties kunnen zeggen of het minimaal verbeterd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
met een EC van 1.4 en wat xtra stikstof (N) dus kwam ik op EC 1.55 uit..

 

Misschien een noob-vraag, maar ik ben ook nog steeds een noobje :P .

Ik ben eigenlijk nog niet tegen gekomen in welke vorm die toevoegingen zijn. Als je een bepaald bestanddeel toevoegt zoals in dit geval stikstof, hoe is dat verkrijgbaar?? Heb je dat zo op de plank te staan? :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Dan gekopieerd?....beter goed gestolen dan slecht bedacht :P :P :D de hele handel is tch kopiëren van elkaar en allemaal beloven ze de beste te zijn....niemand zit stil en wil overal op inspringen.

Zelfe met de tenten...iedere chinese familie zit thuis tentjes in elkaar te stikken.

Zou eerder trots zijn dat ze "jou" product kopiëren ;)

 

 

@Green-lady,

 

Google ;)

 

Alle N P en K stoffen zijn los te verkrijgen in 1liter flessen.

Bio Nova heeft daarin een hele reeks..HIER

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch altijd grappig hoe A&T op mij reageerd. :P (of is het BAL? :P )

 

haha, ja ik moet ook altijd lachen om jou reacties :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd even leuk om achteraf te laten zien is dit topic uit april 2009 LINK.

Dan zie je dat de ontwikkeling van een goede evsa wel wat voeten in de aarde heeft. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nog even over nagedacht.

Bij het voorstel topic van deze test is niet meegenomen dat er een kopie getest zou worden naast mijn Gavita evsa.

Ook het feit dat deze voor deze merkloze ballast geen verantwoordelijkheid wordt genomen is erg lastig.

Ik houdt er niet van als er met gesloten vizier wordt getest. :smoke

Dat soort gesloten vizier praktijken hebben we eerder meegemaakt in het vorige evsa-topic. LINK

 

Als je een nieuwe evsa neerlegt in een openbare officiële Lumatek/Gavita test mag je toch wel enige verantwoordelijkheid nemen.

Omdat de parameters waarin deze test wordt gedaan is veranderd door een onbekende fabrikant lijkt het me logisch dat ik ook wat mag veranderen in de test.

Daarom stel ik voor om die evsa eens even echt grondig te testen in het lab.

Als ze dit niet zouden willen hadden ze die ballast ook niet moeten meegeven om te testen naast mijn ballast.

Testen is testen toch??(als ze hem niet getest willen hebben hadden ze hem niet ter test moeten aanbieden)

Ik stel voor dat Schenkie hem even opstuurt naar mij zodat we hem kunnen testen naast de Lumatek-Pro.

Natuurlijk heb ik er geen problemen als er iemand bij is om de test als onafhankelijke partij bij te wonen. <_<

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

En schenkie? voel je je al een beetje ongemakkelijk? <_<

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Nee hoor.... <_<

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...