Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrvandenburg

Igrow in de fik

Recommended Posts

jep......stress...bananen !!!

 

 

[als het niks word met Igrow heb ik nog wel een tent voor je...gratis]

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool man! bedankt.

 

moet ik ze plukken of laten zitten?

moet ik nu afbreken of doorgaan?

wat zijn de uiteindelijke consequenties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het te doen is gewoon met een pincetje plukken, en doorgaan.

 

als je pech hebt bestuif je je eigen toppen en dan heb je zaad, maar dat zal wel meevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er nog goed bij, zal morgen een aanvang maken.

Vriendelijk bedankt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

So hee lees net het hele verslag en ben met stomheid geslagen. Ik dacht dat die dingen de veiligste oplossing op de markt waren. Als ik het goed begrijp kun je nog beter 2000 euro besteden aan goede materialen (VSA's) en zelf iets knutselen.

 

Is bijvoorbeeld het kunstof omhulsel van de kast brandvertragend? Zo niet kun je nog beter een met steenwol geisoleerde gipsplaat hok bouwen. En dan geen in of uitlaat maar een CO2 ruimte. Als er dan brand uitbreekt stikt het snel.

 

Ik snap de reactie van igrow op zich wel, zoiets handel je niet af via de mail. Maar ik verwacht dat ze em wel zullen

vervangen, dat is het minste wat ze kunnen doen nadat er bijna brand bij je is uitgebroken.

 

Hmmm... en dan te bedenken dat ik nog geen 2 weken geleden iemand dat ding had aangeraden, hij wil zijn eigen wietje kweken maar heeft geen verstand van hokken bouwen en weinig van kweken. Leek me de makkelijkste en veiligste oplossing. Toch maar even niet doen dan.

 

Succes verder vandenburg. Houd ons op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote zeg voor je ik heb zelf ook een igrow senior, ik heb hem pas geleden van me maat over genomen.

Hij is nu 3 jaar oud, gebruiken ze bij Igrow nog steeds dezelfde VSA's en is dit dezelfde type kast als dat jij had?????

Verdomme ik durf nu zelf amper te gaan slapen vannacht.

Zal je maar gebeuren ik heb zelf 2 schatten van kinderen je moet er niet aan denken zeg dat alles af fikt.

 

En heeft iemand een idee wat je zou kunnen doen om dit brandgevaar uit te sluiten?????

 

Please help, want ik ben in staat om de kast deze week nog de deur uit te zetten na dit verhaal of overdrijf ik nu.

 

Groeten Growbox78

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klote...Groeten Growbox78

Schroef je kast eens open en vergelijk de hardware met de foto's in dit topic!

Je ziet dan gauw genoeg of het dezelfde hardware is of niet.

 

Verder kan het geen kwaad om de fabrikant te vragen.

 

Een automatische poederblusser is ook een goed idee denk ik :D

 

EDIT: Sorry voor het omhoog kicken van een oud topic, geen idee waarom ik antwoord geef op een vraag van 1 1/2 maand terug :P zal wel stoned zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

najah, echt af is dit topic toch niet?

ben wel benieuwd naar de uiteindelijke afwikkeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das waar, ik ook.

En het kan met igrows blijkbaar geen kwaad om even achter de schermen te kijken welke hardware je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd, het is intussen al half-zomer.. zou de kast al vervangen zijn ??

 

grts

Richie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

het meest belangrijk was je natuurlijke intuitie,.. wakker worden!!

thank god je familie is gespaard,..

 

voor een zakkie wiet,..

 

en de veiligheid die men garandeerd!! dat laat veel te wensen over blijkbaar!

 

gelukkig kunnen we d.m.v dit forum een heleboel ongelukken voorkomen met zijn allen!!

 

GOD BLESS YOU,...

 

Peace,..

Share this post


Link to post
Share on other sites
najah, echt af is dit topic toch niet?

ben wel benieuwd naar de uiteindelijke afwikkeling.

 

 

Nee ......het topic is nog niet af.......ik ga begin augustus 3 dagen richting het altijd gezellige braboland....

Wellicht heb ik even tijd om langs Best te rijden.

nogmaals ....ik heb nergens om gevraagd .... ik heb gevraagd of het verzekerbaar is.....de meeste verzekerings maatschappijen keren namelijk uit bij geval van brand. moet zeggen dat ik het nog niet heb gedurfd. om mijn verzekering te contacteren ....ik weet niet hoe ik het moet brengen .... "ja hallo, mijn chili, kommkommer kast is de fik in gegaan."

de kast is nu volledig gedemonteerd en staat zielig in de schuur......al de componenten zijn eruit gehaald..de afzuiger , 1 vsa , 2 diepstraler kappen ......de rest was niet meer te gebruiken.

De bananenkweek is afgebroken .....

mijn nieuwste kweek staat 2 dagen in huis in een ruimte van beton ...1 lamp 600 watt.....4 zaadjes....auto brandblusser..

Nog geen afzuiger ... ik moet nog iets vinden waar mee ik het toerental kan terugschroeven...nog niet gevonden helaas.

Ik weet wel dat ik op dit moment geld meer uitgeef aan een kweek, de reccessie heeft hier hard toegeslagen, wat ik nog wel zal vervangen zal een lamp zijn , voor 4 plantjes zijn me die kosten het me niet meer waard, de elctriciteit is nu aangesloten door een electricien . een ding heb ik geleerd, ik zal nooit meer in een mooi verhaal geloven.

Dus het topic zal een eind vinden op het moment dat ik In Best aan de deur klop, mocht dit niet het geval zijn en ik lekker in de efteling blijf en denk verrek allemaal maar zal het topic ook een eind vinden...eigenlijk ben ik er al klaar mee.

De zaadjes zijn al mooie meisjes en ze moeten nog 8 weken, ik heb nog een foto in mijn gallerij staan van dat de opstelling nog in de keter kast staat.....de foto is van 5 dagen geleden.

 

wellicht zal de kast weer herrijzen als voorgroeikast. 4 zaadjes erin , 4 zaadjes eruit...4 zaadjes erin ...4 zaadjes eruit.

 

de laatste foto van de kast voordat ik het heb verplaatst naar een vaste ruimte.

 

gallery_10770_7954_380493.jpg

 

Als ik het goed begrijp kun je nog beter 2000 euro besteden aan goede materialen (VSA's) en zelf iets knutselen.

 

Is bijvoorbeeld het kunstof omhulsel van de kast brandvertragend?

 

Denk dat je helemaal gelijk hebt, en nee het kunstof wilde goed branden.

 

En heeft iemand een idee wat je zou kunnen doen om dit brandgevaar uit te sluiten?????

 

Sorry , ik heb geen Idee....zoals in dit topic al eerder gemeld alles met een stekker eraan kan branden.

Als je het niet aandurft, nog een extra blusser in de kast hangen want die kartonnen pijpjes die erin hangen blussen niet

maar vertragen alleen(in mijn geval dan hè)...succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

komen de mensen van igrow niet op dit forum dan? Zouden ze eens moeten doen.....Heb zelf ook nog 2 van die kasten, maar ga nu ook twijfelen aan de "brandveiligheid"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat ze meelezen, en misschien realiseren ze zich ook wel dat dit topic hen al heel wat verkopen heeft gekost. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gekut in en tent.....die zijn er om in te kamperen. Ik vertrouw plastic+stokken echt niet met lampen erin, die zijn leuk voor buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@richje30 =geen tent hoor

 

Nog steeds balen hoor mr.

 

Gelukkig heb je je niet uit het veld laten slaan

Hoop op een mooie oogst van je 4 plantjes

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga voor 1 kilo guesswho? ....maar het zal wel veel minder worden. :P :D :P :P

Ik gun het je van harte na al de problemen van die I-Burn kast van je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat gekut in en tent.....die zijn er om in te kamperen. Ik vertrouw plastic+stokken echt niet met lampen erin, die zijn leuk voor buiten.

 

 

duidelijk een noob antwoord

 

welkom in 2009.de tenten zijn uitegrust met aluminium frame.stevig en brandwerend.

dusik weet niet of jij kweek in een wigwam van de top1toys ofzo,maar anders keer op de site van secret jardin kijken.gaat er een hele nieuwe wereld voor je open.

 

tja en die igrow gasten vin ik ook maar beetje langzaam met actie.het is voor mij duidelijk dat het probleem bij hun ligt.dus me advies blijf voor mrvdburg om ff langs doc of frans te gaan en een tentje te halen.zowiezo een afzuiger.

 

succes met verdere afhandeling.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

De actie moet van mij uit komen, ik snap best dat ze het niet via een email uitwisseling via het wietforum willen doen, nogmaals

of ik blijf lekker met de kindertjes in de efteling of ik ga daar even langs, ik zie het wel .... zoals ik al zij ik woon daar dik 400 km vandaan en wil eigenlijk niet ook nog eens mijn kinderen hier de dupe van laten worden.

Ik ben nog steeds van mening dat het prachtig mooie kasten zijn ...voor de Noob, en niet alle kasten zullen vlam vatten toch...ik heb nog niet vaak een verslag van een fikkende kast voorbij zien komen.

Op de dag dat het gebeurde was ik zwaar geschrokken, en echt ik was er heilig van overtuigd dat ik gerust s`nacht kon gaan slapen.....zelfs met mijn nieuwe opstelling durf ik niet meer goed te gaan Slapen , heb dus de licht periode in mijn nieuwe opstellling aan op het moment dat ik wakker ben....

de afzuiger uit de kast is nog heel alleen de thermostaat en de terugregeling(ik weet niet of ik dit goed zeg.) in toerental, zijn opgefikt.

 

gallery_10770_7954_223534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die kasten op zich al niet vertrouwen, gebruik bij het bouwen van een kast waarin lampen e.d. gebruikt worden brandwerende materialen, een brandmelder+blusser en je bent veilig. Een kast die makkelijk vlam vat is gewoon gevaarlijk, dat ligt duidelijk wel aan de materialen, ik zou altijd kiezen voor een met gips bekleedde kast, nog een steenwol isolatie tussen de wanden en je bent echt 10x veiliger in je eigen huis.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Juist!!

 

Er wordt ook veel te weinig met blussers gewerkt.

 

Ik heb 2 tentjes, 1 met TL en 1 met HPS, in beide hangt een blusser.

Verder nog een blusser boven het schakelboard.

 

Ze moeten het dan wel doen wanneer ze nodig zijn en niet zoals de I-Grow uit dit topic...

 

En idd, gips etc.. dat zijn de spullen om een hok mee te maken of neem een degerlijke tent met brandwerende materialen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervelende situatie in z'n geheel. ik heb meneer van igrow een paar keer mogen ontmoeten maar dat is een goeie gast en ik weet zeker dat jullie er uit komen. jammer van de overspannen reacties in dit topic, ik begrijp het wel maar laat igrow eerst een coulante tegenzet maken.

 

verder denk ik dat als je met hem gaat praten en er ander app in wil dat best zou kunnen. praten kan altijd. ik heb niets binnen en zal ook wel nooit maar als ik binnen een lamp aan zou steken zou ik alles dubbel zekeren zoals bv een thermo beveiliging in de kast die boven een x temp de stroom uitschakelt, extra brandblussers in en buiten de kast zou aanbrengen etc etc.

 

en dan nog, als de droogtrommel op zolder in de hens vliegt ga je ook nat, of een bolbliksem wat door een klepraampje binnen komt!!!..... het zou ook nog je telefoon kunnen zijn die de brandhaard is. niets is zeker in het leven jongens, met beide benen op de grond blijven.

 

ik weet wel dat als ik zo'n kast zou hebben de vsa meteen zou vervangen voor het beste wat er te krijgen is.

 

toch nog een vraagje: in een TL-balkje van 18w zit ook een vsa, kunnen die ook brand veroorzaken? (ook een electro-noob, behalve met computers..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
welkom in 2009.de tenten zijn uitegrust met aluminium frame.stevig en brandwerend.

dusik weet niet of jij kweek in een wigwam van de top1toys ofzo,maar anders keer op de site van secret jardin kijken.gaat er een hele nieuwe wereld voor je open.

brandwerend zou ik echt niet durven beweren hoor! Hooguit brandvertragend, wordt volgens mij ook niet geclaimd met die tenten. Verder is er in je tentje niet zo ontzettend veel dat kan gaan branden, de lamp of de fitting bij de bekabeling of de bekabeling zelf, (als je die hebt) een ventilator. Dat kan overigens al ernstig genoeg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...