Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrvandenburg

Igrow in de fik

Recommended Posts

om 6 uur vannochtend ogen gingen open zware brandlucht, ik rennen staat mijn Igrow in de fik heel de schuur vol met rook emmers gepakt stekker eruit getrokken water met emmers in het plafond proberen te gooien....gelukkig gelukt...rook veeel rook...heb een oude kapschuur stond helemaal zwart van de rook kast als een gek uit elkaar gehaald bang voor vragen van de brandweer ben blij dat het achteraf allemaal meevalt, heb mijn kinderen direkt buiten gezet.

Shit ik dacht dat het veilig zou zijn heb er tot nu toe 4 oogsten mee gedraaid voor eigen gebruik, shit zit nog steeds te trillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat is niet zo best is je igrow afgebrand of dat niet er zit wel garantie op of heb je hem tweedehands gekocht weet je ook al hoe het komt ? te warm geworden ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja als jij niets vreemds hebt gedaan dan is TNO de fout in gegaan...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom ben ik tijdens de lichturen altijd wakker B)

dan kan ik zien wat er gebeurd

zo heb ik al 1 x brand weten te voorkomen

 

controle van je materialen kun je niet vaak genoeg doen blijkt nu wel weer

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ram hier mijn knokkels kapot op mun bureau.......................................Nog nooit meegemaakt in mijn hokkie!!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, hij was niet tweedehands, heb hem 5 jaar geleden denk ik gekocht, en alleen omdat ik geen geld wil uitgeven aan wiet.

ik heb net de hele kap uit elkaar gehaald en het is een grote verwrongen massa kunstof de linker VSA is helemaal doorgebrand de brandblussers (twee buisjes) zijn wel afgegaan denk ik, ik weet het niet. SHIT SHIT SHIT SHIT.....ik weet niet eens waarom ik op dat moment wakker werd, normaal gaat de wekker om kwart over 7, gelukkig maar!

 

verzekering ze zien me aankomen, "Hallo mijn Igrow is afgefikt, kan ik ff vangen" B)

 

 

edit :

 

misschien komt het omdat die maar afentoe aanstaat , ik weet het niet heb geen verklaring eigenlijk heb er niets vreemds meegedaan ...wel net nieuwe lampen erin gezet :sigh:

 

2nd edit: "net" is aan het begin van mijn kweek 4 weken geleden, COFFESHOP HERE I COME!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou terug gaan naar de importeur, die kasten zijn TNO gekeurd en zouden brandveilig zijn. Je bent hiermee bijna het schip in gegaan met risico tot ontdekking en je eigen leven dat op het spel staat.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kees er zit een jaar garantie op die dingen en hij heeft hem een jaar of 5 ofte wel igrow gaat hier denk ik niks aan doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn 4 bloedjes vind ik belangrijker, ik denk niet dat ik hier iets mee ga doen , ik heb geen tijd en geen zin in getouw trek.

ik heb mijn bakken weten te redden de 4 planten in scrog staan er nog mooi bij , erg nat dat wel beginnende toppen staan nog overeind , wat een draden zitten er op zon klein oppervlak zeg, had hem nog nooit opengemaakt ivm garantie ziet er in weze hardstikke mooi uit, moet nu ff een lamp gaan scoren ergens...... later!

de kast is nog te gebruiken als kast iig, het wezenlijke gedeelte is kompleet verloren gegaan.

 

 

anonimitiet is zeer belangrijk voor mij.

 

kees er zit een jaar garantie op die dingen en hij heeft hem een jaar of 5 ofte wel igrow gaat hier denk ik niks aan doen .

 

 

 

weet ik niet of dit zo is, als ik op mijn werk een product verkoop en zeg dat het 100% veilig is zou ik er achter blijven staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de mensen van Igrow niet, maar ik weet dat de garantie op andere zaken in de ze branche soms verrassend goed is...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10770_7954_177234.jpg

 

gallery_10770_7954_644377.jpg

 

gallery_10770_7954_225505.jpg

 

 

 

 

and before the fire:

 

gallery_10770_7954_1300360.jpg

 

Ik ken de mensen van Igrow niet, maar ik weet dat de garantie op andere zaken in de ze branche soms verrassend goed is...

 

Kees.

 

 

ik denk er toch steeds meer over om even kontakt op te nemen, toen ik hem kocht heb ik uitvoerig met mijn vrouw over het veiligheids aspect gesproken en ik ben toch gegaan voor de 100% brandveiligheid als ik nadenk over de konsequenties als het echt vet mis was gegaan ik had mijn kinderen denk ik niet op tijd uit huis had gekregen als mijn "voorgevoel"me niet had gewekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is om te huilen die foto's :wacko:

zeker met de wetenschap dat die dames zo hebben moeten lijden

 

al met al zijn we natuurlijk veel blijer met het feit dat er geen persoonlijke ongelukken zijn bij gekomen en dat iedereen gezond en wel het verhaal kan navertellen B) .

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders ik wel.

zit nog te trillen, iemand help me ff een degelijk email bericht te sturen aan Igrow, ik weet het suf maar ik weet echt niet hoe ik zo iets moet beginnen. het heeft denk ik te maken met het feit dat het enigzins toch wel illegaal is wat ik deed . ik durf zelf niet eens naar een growshop om spullen te halen . ik bestel altijd alles op mijn zus dr naam(die heeft geen kinderen en woont ver weg van mijn nogal gristelijke woonplaats aan het wad)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn MrvdB,

 

Ik krijg het er benauwd van.

Wat een geluk dat je op tijd wakker bent geworden!

 

Als ik het goed begrijp is het de VSA die schuldig is?

Dan vraag ik mij af:

- is deze VSA bij de kast geleverd? (door IGrow aangeraden VSA)

- is ie juist gemonteerd? (afstandsbusjes)

- kunnen de nieuwe lampen ervoor hebben gezorgd dat ie in de fik vloog? (verkeerde type lamp op VSA)

 

Anyway blij dat het met een sisser afgelopen is, en tof dat je er verslag over doet.

 

JF

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is de orginele configuratie, lampen zijn 6oo watters zoals voorgeschreven.

en meer info heb ik niet, kocht de kast omdat ik een electriciteit nOOb ben en het was makkelijk zo en veilig!

 

 

bedankt voor de happy thoughts, maar zit nog steeds te trillen.

 

ik heb de barbeque aangestoken en sta nu saté te roosteren in de schuur, even een toneelstukje voor de buurt ruikt lekker en mijn surplus rook kan wegdrijven zo. 100%INDO net als die jachthond van justitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste I.G.S,

 

Sinds 5 jaar ben ik in het bezit van een IGrow kast. //(misschien zijn er meerdere soorten, dus als je dat kan vinden modelnummer oid toevoegen) Hiermee heb ik inmiddels 4 oogsten gedraaid verspreid over 5 jaar. Vanochtend werd ik wakker om te vinden dat heel mijn garage vol stond met rook, de IGrow stond te smeulen. Ik heb alle stekkers eruit getrokken en vervolgens de emmers water erover gegooit om het uit te maken.

Mijn IGrow is volledig onaangepast. // (als dat tenminste zo is, zo niet dan zou ik wel vermelden wat je aangepast hebt)

 

 

Nou het is in ieder geval een begin, ik weet niet precies wat je van ze wilt dus dat moet je er zelf nog inzetten. Wel onwijs kut dat je een zogenaamd brandveilig product koopt voor veel geld en het vervolgens in de fik gaat B)

 

Succes ermee!

 

 

PS: Zet er ook ergens bij dat je gezin in gevaar was, toch niet onbelangrijk dat ze dat weten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu kun je t beste overstappen op electronische vsa's, die worden niet zo heet! en geven meer licht! ze zijn echter wel 3x zo duur als gewone [magnetische] vsa's

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Ja maar de garantie is goed en ze gaan in PRINCIPE oneindig mee...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je wel een bibber momentje van, ben blij dat jij op tijd er bij was. En dan nog te bedenken dat de fabrikant beweert dat zijn product brandveilig is..... Een advies, bel ze direct op en leg ze jouw probleem uit, via email is het vaak lastig om uit te leggen hoe en wat. Om privacy redenen kan je natuurlijk altijd een telefooncel gebruiken B) .

 

Dampende groet,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een email verzonden we zullen zien wat ze ermee doen

 

Beste I.G.S,

 

Sinds 5 jaar ben ik in het bezit van een IGrow kast senior Hiermee heb ik inmiddels 4 oogsten gedraaid verspreid over 5 jaar. Vanochtend werd ik wakker om te vinden dat heel mijn schuur vol stond met rook, de IGrow stond te smeulen. Ik heb alle stekkers eruit getrokken en vervolgens de emmers water erover gegooit om het uit te maken.

Mijn IGrow is volledig onaangepast. blijkt dat de linker Vsa is gaan branden.

heb toch altijd gedacht dat het product 100% veilig is.

Wat nu? Is dit verzekerbaar hebben jullie hier eerdere ervaringen mee?

heb een thread gemaakt op het forum waar ik aktief ben . hier : http://www.wietforum.nl/Igrow-in-de-fik-t57323.html

fotos van de binnenkant van de geblakerde configuratie.

 

vriendelijke groet,

 

 

S.xxxxxxxxxxxx

 

bedankt voor de replies mannen! much appreciated, de schrik is iets gezakt maar mijn vrouw is echt pis link op mij!!!! B) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oejj...

 

Hopen dat je je hobby wel mag voortzetten dan ...

 

Post je hier de reactie van I grow als ze je terug mailen ?

 

Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik doen, en was ik ook van plan.

Ik ben zelf ook wel benieuwd of dit vaker gebeurd en of mensen dit dan ook melden, zeker omdat wij op het randje van het toelaatbare balanceren.

Simpel rekensommetje voor moederlief gemaakt, ze snapt dat zelf creëren goedkoper is als halen bij de koffietoko.

 

 

Moi en de groeten vanaf het zonovergoten Wad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een geluk dat je er op tijd bij was!

het had wel eens anders kunnen aflopen als je nog geslapen had.

 

ik hoop dat het snel in orde voor je komt B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A small step for mrvandenburg, a giant step for growroom warrenty!

 

Kees. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A small step for mrvandenburg, a giant LEAP for growroom warrenty!

 

Kees.

 

 

Fixed B) :wacko: :wacko:

 

wat een geluk dat je er op tijd bij was!

het had wel eens anders kunnen aflopen als je nog geslapen had.

 

ik hoop dat het snel in orde voor je komt :wacko:

 

grtz

 

zeker elmo heel anders....ik hoop dat het niet meer gebeurd zeker ook voor anderen, ik had het zeker niet verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...