Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrvandenburg

Igrow in de fik

Recommended Posts

Zo zeg dat is wakker worden pfffffffff

 

Ik zou je vrouw ervan overtuigen dat het niet aan je eigen lag, zat niet voor niks TNO keuring op he! Je hebt hele mooie brandblussers, zou als je je hobby doorzet die in de schuur erbij hangen, just in case. Voorkomen is beter dan..............

 

Zou zeer zeker een brief sturen naar Igrow, die keuring geldt voor het hele systeem en niet voor een bepaalde duur. Je mag verwachten dat er onder deugdelijk toezicht geproduceert word, vandaar ook TNO gekeurd. Dit is gewoon een productiefout in het een of ander geweest of een los contact o.i.d.

 

Zou zeggen tel ffe tot 10, laat het even bezinken en probeer morgen met een helder hoofd alles op papier te zetten en vooral je gevoel te laten spreken!

Foto`s bijvoegen is ook geen overbodige luxe!

 

Succes en jij hebt een beschermengel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mustang denk het wel, maar hoop meerdere engeltjes.

Ik heb brandblussers in de schuur. maar ik heb helemaal niet aan die dingen gedacht op dat moment, ik had maar een doel voor ogen en dat was iedereen dr uit en gooien met water. gelukkig was het om die tijd al licht anders had ik een groot probleem gehad met zoeken in het duister.

ook heb ik de email al verstuurd en niet in een boze bui hoor! het apparaat heeft me van vier leuke eigen gebruik oogsten voorzien, ik kan er het hele jaar normaal van roken... het is ook geen klacht, ik had het alleen niet verwacht dat het zou gebeuren en andere mensen deelgenoot maken van dit feit leek mij niet meer als normaal. Ik lees tenslottte ook jullie wel en wee, mooie kweekverslagen zie ik altijd langskomen.. lief en leed deel ik met jullie maar in anonimiteit....ik ben een forum lurker, maar hier wilde ik wel een paar posts aan wagen een gewaarschuwd mens telt voor 2 tenslotte.

 

 

Veel zon en licht voor jullie planten gewenst, B)

 

vdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrije vertaling toch ? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe vaak je je kast gebruikt, maar in de professionele tuinbouw worden in ieder geval de condensatoren iedere twee jaar vervangen en bij Bedrocan vervangen ze zelfs iedere twee jaar de complete VSA (sterker nog, het complete armatuur B) )!

 

Wat ik (eigenlijk) niet snap van de Igrow is dat er geen temperatuurbeveiliging op zit die de stroom afschakelt als het te heet wordt. Je kunt nog zo blussen, maar als de stroom er op blijft staan begint het verhaal (verhitting en brand!) natuurlijk weer gelijk van voor af aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens whazzup,

wat zal het nou net in kostprijs schelen? paar euro's?...

 

 

De koolstoffilters in het dak zijn na een jaar aan vervanging toe. U kunt bij ons een onderhoudspakket bestellen dat bestaat uit twee koolstoffilters, twee lampen en nieuwe mapito.

Dit komt van de site, er wordt dus niets gezegd over de vsa's.

 

bron

 

En wat ik niet znap,

en niet durf te geloven van de afbeelding...

maar is het zo dat de vsa's op mdf liggen>? dat kan toch niet?

ik kan het op de foto niet goed zien, maar de kleur zegt mij......

 

Het lijkt mij voor I-grow ook belangrijk om de fout te traceren,

en ik hoop dat het netjes voor je wordt opgelost.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die 100% veilig staat huidig op de site maar dan in combinatie met de automatise blussers .

 

werden die dingen 5 jaar geleden ook als 100% veilig verkocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vrije vertaling toch ? B)

 

 

 

dat is het mooie nu ik eens reply kan ik het ook zeggen Ouwehoer :wacko: ! :wacko: :wacko: heb altijd veel plezier van jouw posts! :yes:

 

Ik weet niet hoe vaak je je kast gebruikt.

 

 

4 x een kweek, voorgroei onder tl B)

 

maar is het zo dat de vsa's op mdf liggen>? dat kan toch niet?

 

greetz Weetje

 

 

 

weet ik niet , ik heb verstand van vis! volgens mij zaten ze wel op mdf gemonteerd.

 

cheers

 

dat van die 100% veilig staat huidig op de site maar dan in combinatie met de automatise blussers .

 

werden die dingen 5 jaar geleden ook als 100% veilig verkocht?

 

 

 

zo heb ik hem toen wel gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mdf is houten plaat, samengesteld uit lijmstoffen en houtpoeders geloof ik.. (correct me if i'm wrong), en lijkt me idd niet zo verstandig van die fabriek daar de vsa's op te plaatsen..

 

Doet me zelf ook wel eens nadenken over blussertjes.. heb wel maar een spaarlamp van 200 W die niet veel warmte produceert, en is allemaal wel netjes geaard, maar toch..

 

Vertrouw zoiezo eigelijk die voorgefabriceerde growruimte's niet zo, dikke massaproductie, en dan is het denk ik nogal snel zo van "het lukt zo niet, dan moet het maar zo" om tijd en geld te besparen, met alle mogelijke gevolgen vandien..

 

en die keuring, ze zijn wel gekeurd, maar dat zijn denk ik ook maar steekproeven, je denkt toch niet dat elk stuk dat ze maken afzonderlijk naar die keuring gaat? Bijkomend nog eens dat het bedrijf waarschijnlijk wel een redelijk goed idee heeft wanneer die controle gebeurd.. Zou niet het eerste bedrijf zijn waar ik van weet dat ze het niet zo nauw nemen met controle's waar het eigenlijk wel van levensbelang kan zijn. B)

 

Gelukkig dat je vrouw en kinderen nog in orde zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat werkelijk mdf is,

B)

 

znap ik die hele goedkeuring niet.....

het is het enige onderdeel wat ik op je afbeelding mis.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor is geen mdf

als je goed ziet zie je dat het gewoon de verbrande en gesmolten dakplaat van de kast is

en die is van kunststof ... al niet veel beter natuurlijk... B)

 

wat mij veel belangrijker lijkt is of je brandblussers daadwerkelijk afgegaan zijn!!!

zal volgens mij niet zo zijn... plaats ff wat duidelijke fotos van het ventiel!

ik vermoed dat er nog niet genoeg hitte was om deze de activeren...

en als ze wel ware afgegaan had het mss wel gesopt met branden...

 

als de blussers defect zijn zijn moet je op zijn minst een gloednieuwe kast eisen!!

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de verduidelijking.

HIER KOMT HET GROTE NIEUWS.

 

ER ZIT GEEN TNO KEURING OP DE I-GROW KASTEN

 

alleen op de brandblussertjes. :wacko:

 

Daarom zijn op latere modellen de tno stickers niet meer te zien.

Deze mochten ze niet meer gebruiken.

 

Op hun site staat 100%brandveilig en nergens een tno keur te vinden.

Er wordt gerept over een erkende instantie B) .

Kijk zelf maar KLIK

 

Valse veiligheid??? :wacko:

 

Mijn idee is dat als alles veilig aangesloten is en goed onderhouden dat je geen brandblusser nodig hebt.

Er staat geen blusser boven mijn televisie, wasmachine, magnetron, stoppenkast, pc, chilipepertentje etc.

 

@mrvandenburg.

Zat er bij jou nog een TNO sticker op????

Dat had namelijk nooit gemogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de brandblusser s leken op kartonnen buisjes door het water waren deze doorweekt, weet dus niet of ze hun werk hebben gedaan

er zat wat ik me kan herinneren een papier bij de kast waarop stond dat je hem jaarlijks kon laten onderhouden voor een X bedrag, weet niet meer hoeveel is bij mijn verhuizing verloren gegaan.

hier hadden ze het over het vervangen van de filters en lampen .

Geen tno sticker te vinden op de kast of het dak waar alle apparatuur inzat.

 

heb ff een 600 watt lamp op de kop getikt, dus nu een 600 watter minder maar het is beter als niets(ik vertik het om vervuilde wiet te halen en betalen!)

ik heb nu dus alleen nog een dure Keter kast staan B)

 

wel een brandmelder erin gehangen en een brandblusser paraat naast de kast, vannacht maar eens wakker blijven denk ik!

 

 

heb gezocht lijkt hier op de brandblusser het is hem niet likt er alleen op !

 

Bonpet-Automatic-Fire-Extinguisher.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mrvandenburg,

 

Klote om te horen dat je kast in lichte laaien stond...tegenwoordig zit er idd een firo-pro systeem in de kasten...ik geloof dat het 5 jaar geleden nog niet zo was.

Ik weet niet in hoeverre je garantie zal krijgen want er staat op de site van IGS dat onderdelen regelmatig vervangen moeten worden...en ik weet niet wat dat voor de garantie bepaling inhoud.

Nou zijn het zeker geen verkeerde mensen bij igrow...dus misschien kunnen ze iets voor je betekenen.

 

Over de vsa die erin zitten...ik heb dat nooit begrepen omdat in het dak in te bouwen...en het is wel een mdf plaat waar ze op liggen..en dan ook nog de "slechtste" vsa's die men kan hebben...ik heb ze in het verleden ook gehad en condensators die spontaan uit elkaar klappen.

 

Succes met de afloop

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klote om te horen dat je kast in lichte laaien stond...tegenwoordig zit er idd een firo-pro systeem in de kasten...ik geloof dat het 5 jaar geleden nog niet zo was.

 

Ik had vroeger zo'n kast (lang geleden).

Er zat een blus in en er zat een TNO sticker op

En het zijn inderdaad echt heel aardige lui.

Ik ben toen serieus goed geholpen.

Ga er ook vanuit dat het opgelost wordt.

 

Toch zit dat TNO verhaal me dwars B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie : Dank man, garantie is niet de opzet.

Het is meer het weghalen van het al eerder genoemde valse veiligheids gevoel . ik had echt niet kunnen bevatten dat dit zou kunnen gebeuren .

het verhaal van Doc "Mijn idee is dat als alles veilig aangesloten is en goed onderhouden dat je geen brandblusser nodig hebt.

Er staat geen blusser boven mijn televisie, wasmachine, magnetron, stoppenkast, pc, chilipepertentje etc."

Sluit aardig aan op mijn gevoel dat ik heb/had bij deze kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet eerlijk toegeven dat je af en toe ook wel eens hoort van een televisie die spontaan ontbrand.

Het gebeurd ook de grote merken wel eens dat er wat fout gaat.

Natuurlijk moet dat wel goed opgelost worden.

Vergoeding van schade is niet zo raar in deze.(dit moeten ze gewoon doen)

 

Het verhaal van de TNO die in een keer weg was is echt vreemd.

Zover ik wist zit die wel op de fire-pro.

Dat betekend niet dat de kast hem ook heeft.

Daarom moesten ze hem er af halen.

 

Ik heb die kast toen gekocht omdat hij TNO gekeurd was.

Dat zit mij ook niet lekker,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc en mrvandenburg,

 

Het is idd een slechte zaak dat een sticker je het gevoel van veilig zou geven.

Je gaat er dan vanuit dat alles getest en safe is...maar ook al zou dat zo zijn...er kan altijd iets mis gaan..maar zeker bij dit soort dingen is het soms met een slechte afloop.

Maar hopen dat je ze ergens meen kunnen helpen bij igrow...maar zoals doc ook zegt zal dat wel goed komen...anders zeg je tegen john van igrow dan je een mammoet tent aanschaft B)

 

Een andere vraag...heb je verder geen veiligheid ingebouwd dat wanneer het mis gaat de stroom wordt uitgeschakeld of heeft dat niet gereageerd?aardlek,zekeringen?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik maat, ik heb meer verstand van vis.

mijn huis is veilig bestroomd, ik heb hem alleen in het stopcontact geplugged.

 

 

Zon waterschade tent met paling B) de vis word duur betaald! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wowww, dan schaf je zo'n gigantisch duur systeem aan en verwacht daarmee aan allles gedacht te hebben vliegt ie in de fik!!

 

Nou... daar ben je mooi ziek van. Ik vind dit echt van de ratte besnuffeld hoor . Zo'n ding kost meer dan 2000euro ofzo, toch? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen man... Voel met je mee.. Zeker met die koters die je ook thuis hebt rondlopen! Kga zelf eerst maar is een elektronische VSA aanschaffen... Veel geluk!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank allen, heb een waardeloze nacht gehad.

Had gedacht dat het zou meevallen maar toch zit er iets in je achterhoofd van het kan weer gebeuren, zo is ook een keer ingebroken in ons huis . het is een vergelijkbaar gevoel.

mijn zoon heeft op de basisschool iets gemeld over een brandje :wacko: tijdens het kringgesprek, heb er een lul verhaal van gemaakt dat ik aan het lassen was. B)

hoop dat het sneloverwaait kleine dorpjes zijn in dat opzicht broeinesten van roddel en achterklap, ze hebben hier liever dat je op je knieen dronken uit de kroeg kruipt dan dat je relaxed je jointje rookt ..... en niemand lastig valt.

de dames hebben zich uitermate goed gehouden het vele water zal vast zijn uitwerking hebben de komende dagen maar ik heb niet het idee dat ze er veel van hebben gemerkt.

Dus het word even een paar dagen geen water voor de schatjes.

ik zit ergens in de 3 week bloei weet het niet precies, heb een kort termijn geheugen.

ik zal ff een fotootje schieten . So ill BRB!

 

 

 

 

gallery_10770_7954_402582.jpg

 

gallery_10770_7954_82335.jpg

 

gallery_10770_7954_617495.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig worden kids in deze wereld meestal niet serieus genomen...

 

Ehm, zal wel goed komen... Probeer je kid, als die te klein is om uit te leggen waarom hij niets mag zeggen gewoon niet er vanaf te laten weten. Dat je joints rookt ok. Maar "Papa kweekt bloemen in een tent" is toch niet goed...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niets meer van school gehoord, Fingers Crossed.

 

 

 

-------------------------------------

O tempora! o mores!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...