Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Techone Electronische Vsa 600 Watt

Recommended Posts

Ik heb gelezen dat goede digitale Evsa's ook beter zijn voor de levensduur van je lamp. Jammer dat die Philips er alleen maar is in 400 en 600w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de philips evsa is er volgens mij ook alleen maar in 400 volt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook de Lumatek kan in 400 volt geleverd worden op bestelling.

Levertijd 3 maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 volt is leuk als je een lantarenpaal aftapt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, even contact gehad met de mannen die het écht weten. Wisten jullie dat er meerdere soorten GreenPower zijn (en ik bedoel niet alleen 230 of 400v, of 400, 600 en 1000 watt)? Ik ga er woensdag alles van horen en deel het dan ook met jullie, mogelijk dat hier de oplossing in ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he eindelijk

 

coole shit whazzup!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij wachten met spanning af.

En zijn alvast heel dankbaar. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontzettend intressant topic dit

 

egt goed dat zulke test mogelijk worden gemaakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, even contact gehad met de mannen die het écht weten. Wisten jullie dat er meerdere soorten GreenPower zijn (en ik bedoel niet alleen 230 of 400v, of 400, 600 en 1000 watt)? Ik ga er woensdag alles van horen en deel het dan ook met jullie, mogelijk dat hier de oplossing in ligt.

 

Ik wil wel mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah, wordt telefonisch, maar wel een afspraak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oww nice dit gaat steeds interresanter worden ;)

 

kom maar

 

for the future

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
nah, wordt telefonisch, maar wel een afspraak :(

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is even moeilijk de betreffende contactpersoon te pakken te krijgen maar in de tussentijd toch nog wat interessante informatie:

 

- de 400 watt techone VSA is niet uitgerust met een fannetje, en wordt dan ook beduidend warmer, veel warmer dan een Lumatek waar de componenten wat zwaarder gedimensioneerd zijn. Je kan hem echt niet makkelijk meer aanpakken. Dat duidt ook op een hoger stroomverbruik dan de lumatek.

- de lumatek 600 watt wordt iets warmer dan de techone omdat de lumatek is gesloten.

 

Hoe de 400 watt techone zich op lange termijn gaat gedragen moeten we nog even afwachten. Feit blijft dat Lumatek 5 jaar garantie op haar VSA's geeft. Alle componenten in de Lumatek zijn ingegoten in een speciaal warmtegeleidende compound. Er valt niets aan te repareren, er wordt gewoon vervangen bij storing. Tja, je hebt fiat en je hebt ferrari he - maar alles beter dan een magnetische trabant ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps, net een 400w Tech-One setje bij Frans besteld.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook geen probleem. Ik zeg ook: De praktijk moet het uitwijzen. Ook al worden ze wel wat warmer dan de Lumatek, ze leveren meer licht op met een snellere starttijd dan de traditionele ballasts. Dus je gaat er zeker op vooruit. Er is tenslotte ook wel een flink prijsverschil met de lumatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, laten we hopen dat we niks horen: geen nieuws is goed nieuws ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat het in beide gevallen weten maar ik verwacht er geen probs mee. Alles beter dan een Trabant ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik laat het in beide gevallen weten maar ik verwacht er geen probs mee. Alles beter dan een Trabant :(

 

TechOne heeft 2 jaar garantie.

Lumatek heeft 3 jaar volledige garantie en 2 jaar prorated dat is in totaal 5 jaar.

Dit is no questions asked voor beide merken.

Zolang de buitenkant er normaal uitziet en er geen water uitloopt dus gewoon normaal gebruik dan worden

ze gewoon omgeruild.

Nee er worden geen esva gerepareerd deze worden gewoon in de container gesmeten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het dus goed lees allemaal is de Lumatek evsa de beste van de 2.

 

een evsa produceert minder warmte en meer licht.....

 

ze zijn fiks aan de prijs maar zie al een ware prijzen oorlog tussen de online shops.

 

nou volg ik dit op de voet want het is toch zeer intressante informatie allemaal

 

en als het positief uitpakt bestel ik er gelijk 6 ... wie wil het nu niet het een aantal graden koeler in zijn hokje ;)

 

 

misschien ook wel een idee om gelijk is te kijken wat het scheelt in het hok met de warmte tussen een gewone vsa en een evsa....?

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga na de eerste conclusies van de test de lat nog wat hoger te leggen.

 

Als een identieke test wordt gedaan met een oude lamp zal de verschillen nog aanzienlijk groter zijn.

Dit i.v.m. compensatie van de digitale ballast.

Let op mensen hij wordt nog leuker.

Het is bekent dat een esva vanaf het begin tot het eind altijd hetzelfde doet.

Als je de test doet tegen een 2 of 3 jaar oude magnetische gaan jullie pas echt verbaast zijn over de resultaten.

 

;) its magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er wel aan of ze de hele tijd in evsa's hebben gedraaid of in gewone vsa's - ze houden langer hun lichtsterkte met evsa's

 

Dat van die warmte onder de lampen vind ik ook een goeie midian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High jongens,

 

Om even verder in te gaan op de warmte van de lampen.

Zijn minder efficiente lampen dan warmer? En betekent dit dat oude lampen ook warmer zijn? We hebben hier net een paar nieuwe lampen erin gezet en hebben namelijk wel het idee dat die dus ook minder warm zijn. Helaas niet gemeten (t.o.v. buffertemperatuur) dus geen gegevens om de waarnemingen te staven. Voorlopig doe ik die oude lampen(van 2006) nog niet weg, kan die test alsnog een keer plaats vinden.

 

We volgen al die testtopics op de voet.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
ligt er wel aan of ze de hele tijd in evsa's hebben gedraaid of in gewone vsa's - ze houden langer hun lichtsterkte met evsa's

 

Even iets nagekeken en hier heb je gelijk in. ;)

Al zijn de grafieken over de levesduur van de lamp interesant.

Kijk maar bij uplux in israel en dat zijn volgens mij ook gewoon TechOnes.

Mijn andere statement handhaaf ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk ;), het zijn 2 verschillende merken! Hoe kan je dat nou denken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...