Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Techone Electronische Vsa 600 Watt

Recommended Posts

Yep,deze is al bezet. :(

gallery_40_245_186407.jpg

Hierbij uiteraard alvast een bedankje aan Frans van thegrowshop voor het ter beschikking stellen van de Techone. :lol:

En snel issie wel,vandaag al binnen. :D

De eVSA maakt een degelijke indruk en is ondanks dat hij niet zo licht is als hij eruit ziet is hij een stuk lichter dan de magnetische VSA(ELT),alvast een pluspuntje.Hierbij het ventilatoortje wat ik moet onthouden om schoon te maken :wtf: (af en toe ). :wacko:

gallery_40_245_354042.jpg

Er zaten nog wat andere surprises in het doosje.

gallery_40_245_973950.jpg

Waarvan de Green Sensation van Plagron voor mij het interessants is.De Cutting Edge stekkengel is eigenlijk ook wel fijn om in huis te hebben.

Het t-shirt is ook een aangename verrassing,echter helaas niet echt draagbaar in alledaags gebruik. :huh:

Die bewaren we voor in de winter onder de trui. ;)

Wat betreft de Techone is het energiebesparende aspect(buiten meer Lumen!) natuurlijk ook heel interessant,dus daar ben ik erg benieuwd naar.

Word vervolgd.

 

Grtz. Aad

 

ps Vraagje!

De beste manier van ophangen lijkt me horizontaal(zeg maar in de lengte) tegen de muur?

Is de stand zowiezo van belang?Altijd goed om te weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gheghe mooie set glücksvögel :wtf:

 

ga je die green sensation deze ronde al gebruiken?? of past dat niet in de voedingstest?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aad, ik kreeg ook die voeding bij mijn test Vents TT125s. Is wel apart maar volgens mij niet voor aardekweek. (ik heb het niet over Green Sensation)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is een hydro voeding??

dan zit er hoogstwaarschijnlijk wat extra kalk en sporenelementen bij.. t.o.v aardevoeding

het kan wel volgens mij..

 

Anders moe je een keer een rondje kokos draaien (als je kuip is uitgeput :wtf:)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme lucht stijgt op dus als het een afzuigfannetje is dan zou ik zeggen die omhoog. Als het een aanzuigfannetje is (lijkt me niet) dan naar beneden.

 

Als je er meerdere zou hebben dan zou ik ze naast elkaar zetten in ieder geval ipv boven elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,heren.

Het word een test van de Techone eVSA.

De rest is gewoon promotiemateriaal en niet waar het hier om gaat. :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BK, Cocos is misschien leuk om te testen in de DRstreet 40 minitent met de 70w HPS. Past maar 1 normale plant in :wtf: ...of een paar Lowryders (die staan er nu in)

 

@Aad, je hebt gelijk, let's rock'n'roll. Wanneer ga je je nieuwe kweek starten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein tentje met AK47 autoflower lijkt me ook wel leuk :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup.

Thanks,dat is makkelijk te checken(aan-of uitblaasfannetje),gelukkig hoef ik dan zowiezo geen nieuwe gaatjes te boren. :wtf:

 

@Robdh

De kweek draait al en over enkele dagen begin ik met de 600watt.

Ik begin met de magnetische ELT-VSA en switch later over op de Techone.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja aadje.. als je nog leuke AF zaadjes nodig hebt :wtf: ik heb er nog genoeg..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

No thanks,beekaaTJE... :wtf: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan dit weekend waarschijnlijk nog even de lumen en opstarttijden vergelijken. De meter staat inmiddels weer klaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat jullie geen Lumatek erbij hebben, had helemaal een meet feest geworden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja da's een goeie rob :D

 

hmm.. ideetje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

overleg gehad over de Lumatek, lijkt ons geen goed idee om die er ook nog eens bij te testen, da's een beetje scheve verhouding. Iets voor een andere test. We testen nu de "budget" electronische vsa t.o.v. de magnetische. Testresultaten begin volgende week, nog heel even geduld, het is erg warm he.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje off topic, maar anders vergeet ik het.

Het minilab is in het bezit van een lumatek en gaat binnenkort draaien in een cooltube.

Zou mister Whazzup de volgende keer zijn lichtmeters mee kunnen nemen?

Dan zijn er met dezelfde meter wel 2 vsa's gemeten.

Ik ben zelf wel benieuwd wat het verschil lumatek-confensioneel oplevert in een cooltube.

 

groetels en suc6 met de test, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,net afgesproken met Whazzup.

We gaan morgen de waarden van de magnetische ELT-VSA opnemen en in de loop van de week de waarden van de Techone digitale electronische VSA.

De magnetische VSA werkt prima,start gelijk.Het duurt naar mijn (timmersoog!)mening met de ELT minimaal 2 minuten tot 2,5 minuten voor de lamp het juiste spectrum heeft bereikt,maar dat is even heel grof gezegd(de metingen met de juiste apparatuur kunnen weleens anders uitkomen :smoke ).

Wat betreft het geluidsniveau van de VSA's,moet ik zeggen dat ik de magnetische VSA's altijd stil zat heb bevonden en zolang de VSA goed werkte het geluid in het niet viel bij de andere geluidsveroorzakers zoals de afzuiging en de fans.

Het gaat mij vooral om de hogere Lumenoutput tegen een lager energieverbruik.

Ik ben erg benieuwd naar de verschillen,mijn plantjes houden van Lumen,ze roepen om meer,meer,meer.... ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk komen we effe langs weetje, maar een echte test kunnen alleen maar doen met eenzelfde armatuur en dezelfde lamp, vanuit houde positie. Maar meenemen zal ik hem zeker want ik weet zeker dat je ook nog wel een gewone VSA hebt liggen - neem ik wel een lamp mee. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, natuurlijk, dan moet dezelfde lamp gebruikt worden.

Confensioneel heb ik Sunka's vsa's

Het wordt al iets minder off topic:

Ik heb mijn vsa kastje op zo'n 5/6 mtr snoer afstand van mijn kast.

Nou had ik begrepen dat een electronische vsa beter tegen een hoge lv bestand is en veel veiliger(?) en wil ikdeze tegen de zijkant van de kast monteren.

Ik ben ook benieuwd wat het stroomverlies is door de afstand van de kabel.

 

Misschien kan dit bij jullie test ook meegenomen worden?

 

groetels van Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zouden een test kunnen doen met één meter snoer en met 10 meter snoer om het te vergelijken.

 

Je kunt niet stellen dat een elektronische vsa in zijn algemeenheid veiliger is, maar degene die jij hebt (Lumatek) is wel de rolls royce onder de elektronische VSA's. Hij is waterdicht, ik heb me laten vertellen zelfs volledig voorgeschuimd, en als je rubber stekkers gebruikt zou je hem (in theorie!!) zelfs onder water kunnen gebruiken. Geen open delen, vochtbestendig dus ook bruikbaar in je hok, met weinig warmteontwikkeling (grote kwekers willen overigens graag de warmte van de lampen hebben zodat ze niet bij hoeven te verwarmen). Vrijwel alle elektronische VSA's zijn beveiligd tegen kortsluiting, defecte lampen etc.

 

De Techone 600 watt heeft twee openingen en een klein fannetjes, dus zeker niet voor vochtige ruimtes en liever ook niet voor stoffige.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij is waterdicht, ik heb me laten vertellen zelfs volledig voorgeschuimd, en als je rubber stekkers gebruikt zou je hem (in theorie!!) zelfs onder water kunnen gebruiken.

 

Haha, handig voor die met een kleine ruimte, die de warmte kunnen missen, hup emmer binnen, en je hebt een luchtbevochtiger :smoke

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen weekend hebben we de testen voor opstartsnelheid en lumen meting gedaan met de magnestische vsa, deze week volgt de elektronische. Dan gaan we de getallen naast elkaar zetten en presenteren we het rapportje :lol:

 

Ook al denk je dat de lamp na een minuut of 5 wel op sterkte is, niet is minder waar. Na 25 minuten kwamen er toch beduidend hogere waarden uit de meting. Dat zie je niet meer, maar meet je wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...