Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Techone Electronische Vsa 600 Watt

Recommended Posts

Daar gaan we weer dames en heren. K.J. Products (de distributeur van de bekende Lumateks) heeft een nieuw product in het assortiment, de Techone Electronische VSA. Op prijzen, setprijzen etc komen we nog uitgebreid terug, daar zit nog wat ontwikkleing in maar het ziet er naar uit dat deze VSA's behoorlijk veel goedkoper zullen worden en wellicht een doorbraak gaan betekenen. Frans van TheGrowshop.nl heeft er eentje aan ons ter beschikking gesteld om te testen.

 

Het apparaat ziet er als volgt uit:

gallery_5211_5900_14137.jpg

 

De Techone wordt in China gemaakt (zoals veel van onze spullen overigens). Uiteraard heb ik het ding ook zelf in mijn handen gehad en wat opvalt is het kleine fannetje om de binnenkant te koelen, bij een Lumatek is de behuizing volledig dicht. Wel af en toe schoonmaken dus en ook niet echt geschikt om in een vochtige ruimte te hangen naar mijn idee. Buiten je hok monteren dus, maar dat is geen enkel bezwaar. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er wel goede componenten in gebruikt en is het geheel netjes afgewerkt. De specs zijn ook prima, inclusief alle beveiligingen tegen kortsluiting, overbelasting etc. die je mag verwachten van een Electronische VSA:

 

Product Description

HID HPS Digital Electronic Ballast for 600W High Pressure Sodium Lamp

Voltage input range: 100Vac~268Vac

Rating V. In: 120/240Vac

Input frequency: 50Hz~60Hz

Power factor: >0.99

Efficiency: 95 %( Max)

THD: <10%

Output power: 600W

Current crest factor: <1.5

Output frequency: >30K Hz

 

Protection of short circuit: Available

Protection of open circuit: Available

Protection of ignition failure: Available

Protection of thermal: Available

Protection of end of lamp life: Available

 

Weight: 2.6kg/5.73lb

Max. Lamp distance from ballast: 15m/49ft

Operating temperature range: -30º C~+50º C

Dimension (L X W X H): 350X108X79 (mm)/ 13.780X4.252X3.110 (inch)

Max case temperature (T C): 90º C

Safety and regulation: IEC61347

EMC: EN55015

 

Het opgenomen vermogen wordt niet vermeld maar ga uit van een gemiddeld rendement van 90-95%

 

We hebben dus een 600 watter beschikbaar voor de test. Wat verwachten we van een tester/ster?

 

- Dat hij/zij een nieuwe lamp gebruikt

- Dat hij/zij in samenwerking de lichtopbrengst meet en de opstart tijd t.o.v. zijn/haar huidige magnetische VSA (meter is beschikbaar)

- Dat hij/zij een kweek er mee doet om te kijken hoe het apparaat zich houdt, hoe de warmteontwikkeling is etc.

 

..en hiervan dus uiteraard verslag gaat doen.

 

Voldoe je aan onze eisen voor tester en wil je snel aan de slag? Een pm naar mij alsjeblieft.

 

Met dank aan TheGrowshop.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag ze al bij Frans op de site en ze worden geleverd inclusief lamp en kap voor zeer concurrerende prijzen (complete set is goedkoper dan een losse Lumatek). Ik ben ook benieuwd naar het testverslag. :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@$#*!, Het is dat ik nu ergens anders bezig ben, maar was perfect voor in m'n tentje te testen. (120x240cm).

één kant normale vsa, andere kant electronische vsa (stuk zwart/wit folie er tussen, klaar !!

 

Zijn vast wel meer mensen met een secret jardin 120x240cm :wtf:

 

Mooi gebaar van de TheGrowshop :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw setup had idd ideaal geweest BBB. Ik ga de volgende kweek ook weer aan de test. Een Vents TT125 afzuiger met 4 standen regelaar. Dankzij TheGrowshop en KJproducts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt potverdomme wat afgetest hier op dat forum FANTASTISCH

 

Er moet meer getest worden in Nederland :lol:

 

Wanneer moet er een kilo wiet getest worden :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wtf: dat zou een pond worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels een vrijwilliger gevonden: Aad gaat hem testen met een spiksplinternieuwe lamp t.o.v. een spilsplinternieuwe magnetische VSA. Topic wordt verplaatst naar de tests en reviews sectie als het zover is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaayy,sweeet!

:wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat TechOne Evsa's vanaf 70 watt maakt, very interesting!. Succes met je test Aad! :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aad succes!

 

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken

 

groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat er echt 2 indentieke situaties worden nagebootst, zodat een evt. verschil duidelijk zichtbaar wordt.

 

Mischien koop ik er dan wel 3 :wtf: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan meten bbb. Uitgebreide metingen van de lichtopbrengst, starttijd etc. t.o.v. een nieuwe magnetische. Om ervaring op te doen met het gebruik (temperatuur, geluid, storingsgevoeligheid) laten we hem natuurlijk een kweek meedraaien. Twee afzonderlijke hokken was mooi geweest maar dat zou dan weer mooi zijn voor een vervolgtest nadat we bijvoorbeeld verschillende lampen hebben getest. Een volgende kweek bij ASgrow gaan we bijvoorbeeld het verschil tussen full spectrum lampen van 600 watt en een combinatie hpi/hps bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TechOne is trouwens ook een grote naam in Xenon conversie kits voor auto's dus ervaring met eVSA's hebben ze wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd wat ie gaat kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 400 watt met 5 meter kabel, HPS lamp en hamerslagkap is 100 euro ex btw. Is dus erg betaalbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De 400 watt met 5 meter kabel, HPS lamp en hamerslagkap is 100 euro ex btw. Is dus erg betaalbaar.

 

 

En wat kost een 600 watter?

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ff op thegrowshop.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 600 watter staat er niet tussen op de thegrowshop.nl.

Is de Lumatek evsa nou eindelijk een keer getest? Ik kan hier nog steeds geen test vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staat er wel Rinus, als je op de verlichting pagina bent ff naar beneden scrollen :wtf:

 

Klik en scroll!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lumatek is inderdaad getest. Nou ja.. getest...

 

Wat wellicht belangrijker is om te weten dat sinds de introductie van het ding er nog geen enkele bij de importeur is teruggekomen en dat er 5 jaar fabrieksgarantie op zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai al een tijdje met de Lumatek, niets over te klagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens..... over die setjes in TheGrowshop.nl: je ziet dat de vsa's niet los verkrijgbaar zijn, maar slechts met een tahamata kawasaki kap en een nog engere lamp. Daar zit de gemiddelde kweker niet op te wachten in mijn ogen. Door er een goedkope lamp en kap bij te doen heb je wel een complete set maar ja.. wil je eindelijk nu je vsa's weer verwisselen kun je die dingen net zo goed naar de oud-ijzer boer brengen. Jammer! Maar daar wordt inmiddels al aan gewerkt, geen handige marketing in ieder geval. Dit lijkt wel goedkoop maar als je de vsa los koopt en hij is een tientje goedkoper kun je je gevoegelijk afvragen wat de kwaliteit van de kap en de lamp is. Dat ligt overigens niet aan thegrowshop maar aan de distributeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, nou ik vind het sowiso wel een interessant iets, dus dit draadje moet ik volgen.

 

Ik wil wel eens het verschil zien.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sjef,

Ik gebruik de helft van mijn hok en heb dus wel plaats voor een tweede 600 watter. Ook heb ik voldoende stek om het geheel zinvol te maken.

Als pensionada heb ik ook genoeg tijd om de data bij te houden.

 

Hoor wel of je nog iemand nodig hebt. (e.v.t. //edit geen emailadressen op het forum)

 

Groet, hjm

 

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed lezen hjm

 

inmiddels een vrijwilliger gevonden: Aad gaat hem testen met een spiksplinternieuwe lamp t.o.v. een spilsplinternieuwe magnetische VSA. Topic wordt verplaatst naar de tests en reviews sectie als het zover is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...