Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Techone Electronische Vsa 600 Watt

Recommended Posts

In Duitsland hebben ze gewoon 70w HPS en HPI hoor. Ik heb er hier 1 draaien in een mini Darkroom Street van 40x40x120 ;) . Helaas wel met een magnetische ballast dus als je nog een tester zoekt voor die 70w Tech-One.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik proef dat er weer een test zit aan te komen Rob! :lol:

 

Ik kom wel langs met de luxmeter :wacko:

 

Nou we het toch over testen hebben... Jullie kennen de Sylvania lampen natuurlijk ook wel (de Gro-Lux is de bekendste). Die mannen testen ook hoe hun lampen het met andere VSA's doen, en natuurlijk óók met elektronische. Op deze foto zie je hoe dat dan gebeurt. Naast de Bal armaturen zie je zowaar een heel stel lumateks hangen en diamond kappen.... Rara waar zouden die nou vandaan komen? Precies... bij KJ dus :(

 

Goede samenwerking tussen fabrikant en leverancier ;)

 

gallery_59_33_292696.jpg

(foto met toestemming van KJ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit :wacko: , soort BigButtBram on steroids ;). Er komt sowieso een nieuw test topic, van de Vents TT-125 afzuiger. Nog een paar weekjes geduld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf !!! mooie opstelling !!

 

(heb ik ook nog ergens liggen die diamondjes ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een 100W SON-T liggen waar ik nog wel wat leuks mee wil... Dus een 100W eVSA op de markt zou het interessant maken!

 

Ik volg deze discussie met spanning...

 

Ik heb er wel vertrouwen in.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Duitsland hebben ze gewoon 70w HPS en HPI hoor. Ik heb er hier 1 draaien in een mini Darkroom Street van 40x40x120 ;) . Helaas wel met een magnetische ballast dus als je nog een tester zoekt voor die 70w Tech-One.....

 

Welk merk,type,leverancier....

I wanna know it all.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je mij vertellen wat er op de lamp zelf staat(niet de verpakking)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

GIB lighting

HPS Flower Spectre 70w

Made in EU

 

That's it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ze wel afstellen op Philips maar dan doet de rest het niet goed en brand door.

Ik heb gevraagd om een schakelaar voor de 2 systemen maar dat is toch echt lastig.

 

Beste Aad ;)

 

We leveren de ballasten over Europa je moet een keuze maken......

Hoi,Jair.

Ik dacht uit je bovenste gequote post af te kunnen leiden,dat het misschien een kwestie was van een intern onderdeel,dat afstelbaar was.

Nu is het natuurlijk geen goed idee om als leek zelf op ook maar enige manier aan je Vsa te gaan zitten klooien,maar dat zou heel misschien weleens binnen de capaciteiten van bv. Whazzup gelegen kunnen hebben.Tevens had het dan misschien mogelijk geweest om ze aangepast op aanvraag te leveren.

Vandaar de (herhaalde)vraag.... :wacko:

Zolang ik geen problemen met opstarten bemerk,wat ik nog niet gedaan heb,blijf ik ze maar gewoon samen gebruiken.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe wat foto's bij de vis

 

 

De twee VSA's

gallery_59_33_88284.jpg

 

Net schakelkastje

gallery_59_33_23291.jpg

 

Temperatuur komt niet boven de 30-35 graden celcius uit

gallery_59_33_23294.jpg

 

The jungle ;)

gallery_59_33_47017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,Jair.

Ik dacht uit je bovenste gequote post af te kunnen leiden,dat het misschien een kwestie was van een intern onderdeel,dat afstelbaar was.

Nu is het natuurlijk geen goed idee om als leek zelf op ook maar enige manier aan je Vsa te gaan zitten klooien,maar dat zou heel misschien weleens binnen de capaciteiten van bv. Whazzup gelegen kunnen hebben.Tevens had het dan misschien mogelijk geweest om ze aangepast op aanvraag te leveren.

Vandaar de (herhaalde)vraag.... ;)

Zolang ik geen problemen met opstarten bemerk,wat ik nog niet gedaan heb,blijf ik ze maar gewoon samen gebruiken.

 

Grtz. Aad

 

De fabrikant kan een digitale vsa zo tweaken dat hij kan worden afgesteld op een specifieke lamp.

Je probeert een gulden middenweg te vinden in alle merken wereldwijd.

De foto van de Sylvania test lab is een voorbeeld.

Als Sylvania problemen heeft met de vsa nemen ze contact op met Lumatek en geven de parameters aan hoe het beter kan.

Een aangepaste ballast kan met bestellingen van min. 1 container +- 2000stuks "sorry".

Zelf een Lumatek tweaken is niet mogelijk nog adviseerbaar.

Ga rustig door met je Philips lamp.

Binnenkort kom ik met specifieke informatie van de fabrikant over welke lampen het meeste PAR licht geven op hun esva.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een aangepaste ballast kan met bestellingen van min. 1 container +- 2000stuks "sorry".

Zoveel heb ik er niet nodig,nee. ;)

Jammer,had mooi geweest.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het vreemd dat de Techone een ventilator (nodig) heeft, je zou zeggen dat een evsa dat niet nodig heeft vanwege het lage stroomverbruik. Zo'n ventilator kan ook stuk gaan en er komt stof in de evsa. Ik ben wel benieuwd naar de luxmetingen tussen de Lumatek en de Techone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is op zich niet zo raar, ook dit soort voedingen wordt warm. Omdat de Lumatek niet met fan gekoeld wordt is die waarschijnlijk iets warmer. Om minder warmte te ontwikkelen moet je je elektronica wat ruimer dimensioneren. Dat betekent wat duurdere onderdelen. Dit is een compromis. Dat verklaart waarschijnlijk tevens waarom Lumatek wat duurder is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven de 70 graden shakelen ze automatisch uit.

En ja de lumatek heeft 5 jaar garantie waarvan de eerste 3 volledig duidelijk veel vertrouwen in hun ballast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de meetfreaks: Mijn Lumatek 250w is tussen de koelribben gemeten 37 graden en staat 4,5 uur aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En sluiit je de lamp dan op je neusgaten aan rinus?

 

We hebben het bij de Techone over een 600 watt VSA. Ik ga de 600 watt als het meezit deze week meten (en ik hoop met veschillende lampen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook de lamp die bij de Tech-One werd geleverd? Ik ben wel benieuwd naar het verschil met bijv. Philips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, die zou je wel kunnen testen maar dat zou je dan in een grow moeten doen, want alleen lichtopbrengst na het "inbranden" zegt ook niet zoveel, het gaat er ook om hoeveel par licht zo'n lamp geeft en dat is slecht na te meten.

 

Je kunt je voorstellen dat je met een tientje voor een lamp en kap niet zo ontzettend veel kunt verwachten. Met de extra lichtopbrengst maak je dat wel weer goed overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampen van Philips zullen om te maken niet veel duurder zijn als een goedkope lamp.

Ik schat in ongeveer 3 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En juist daar ben ik zo benieuwd naar, de verhouding prijs/kwaliteit. Ik blijf er ook bij dat die complete setjes geleverd moeten kunnen blijven worden, voor de thuisgrower met weinig geld is het ideaal, net als de goedkopere lijn Darkrooms ofwel de Darkstreets. En al zal er wat minder afkomen dan een Lumatek/Philips combi bij identieke grow omstandigheden. Alle waar naar zijn geld.

Ik zie liever een grower met een goedkope set/tent met een relaiskast dan iemand die al zijn geld uitgeeft aan een dure set/tent en dan alles op een gewone timer gooit omdat zijn/haar geld op is. Ik zie te vaak "startkits" met een mooie tent, goede lamp en een Omnirex timertje, de goedgelovige consument denkt dan een veilige set te hebben maar niets is minder waar.

 

Als de diverse growshops nu startsets aanbieden met een relaiskast/bord en ook aangeven waarom dat moet dan nemen we de politiek weer wat wind uit de zeilen.

 

Bij mij zouden startkits er zo uitzien:

 

BASIC:

 

Techone Evsa +lamp+kap set of een magnetische VSA+Sylvania lamp + kap

Darkstreet of Homebox lite tent

Afgezekerde relais/timerkast

Afzuiger + Filter

Potten

Kabels en aansluitschema

 

DeLuxe:

 

Techone Evsa+ Philips lamp+kap of Lumatek Evsa +Philips lamp+kap

Darkroom of Homebox tent

Afgezekerde relais/timerkast

Afzuiger + duurzamer filter

Potten

Kabels en aansluitschema

 

En dan uiteraard nog wat afvoerslang en victorketting of easy rollers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even over de lampen. Greenpower CG, iemand?

 

gallery_59_25_38525.jpg

 

We weten allemaal dat lampen na verloop van tijd minder veel licht geven. Goedkope lampen blijkbaar meer dan andere overigens, dus er zal zeker verschil zitten in de kosten om te maken,, kwaliteitsverschil moet ergens vandaan komen. Ook wel aardig om in je achterhoofd te houden:

gallery_59_25_6513.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...