Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jack Herrer1

Hennep & Huisuitzetting

Recommended Posts

André Beckers is een Good Guy.

Aarzel niet om hem te benaderen, hij is de beste in dit vak en heeft een hekel aan machtsmisbruik door instanties inzake Cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
t principe van quoten blijft het zelfde :P

 

 

 

idd

Hoi bedoel je dat dit zo moet?

 

//EDIT door suf: leer quoten

 

Please folks !!!!

 

:)

Of heb ik he tnog verkeerd begrepen?

 

afgelopen nou met dat onnodig quoten JH! Er hebben zich al twee mods met je topic bezig gehouden om te schonen en je te waarschuwen en nóg doe je het stug. LEES dat topic nou eens! :smoke

 

Ik zou niet weten hoe het anders moet, ben niet zo snel met deze dingen leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus gewoon zo hopelijk?

Ik hoop dat mijn topic niet gesloten wordt hierdoor, want ik hoor graag nog wat reacties van mensen of als iemand nog wat advies heeft.

Natuurlijk zal ik kijken voor een advocaat en rechtshulp, maar misschien dat mensen het wel eens hebben ervaren me nog wat advies kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijd voor een lekkere joint whazzup :smoke

nah.. als ik 80% van een members post moet editten, een mede mod specifiek een keer in het topic nog vriendelijk waarschuwt en het dan nóg niet goed gaat dan wordt ik een beetje pissig ja.

 

Een quote gebruik je alléén als in de thread NIET duidelijk is waar je op reageert, en bovendien quote je dan alleen het relevante gedeelte van die post. Daarbij: ALS je quote dan toon je de quote eerst en type je daarna je reactie in.

 

er is een knop voor reply met quote (" reply) onder iedere post en een knop voor een post zonder quote (add reply) onderaan het topic. Hoe moeilijk kan het zijn al je gewoon goed kijkt en de moeite neemt om gewoon even te lezen. Er staan honderden zo niet duizenden verwijzingen op deze site naar dat topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kijkje in de Algemene Voorwaarden van een woning corporatie;

 

Het is verboden in of op het gehuurde, in welke omvang ook, een hennepkwekerij dan wel een kwekerij van andere planten of zwammen, die kunnen dienen als grondstof voor drugs en/of geestverruimende middelen, te hebben, te laten hebben of door derden te doen hebben.

Hetzelfde geld voor de handel in de ruimste zin des woords van verdovende middelen in gevolge de Opiumwet.

De enkele aanwezigheid van zulke een kwekerij in of op het gehuurde wordt beschouwd als bedrijfsmatige exploitatie van ervan in strijd met de woonbestemming en is grond voor ontbinding van de huurovereenkomst.

Dit geldt eveneens voor elke vorm van handel in verdovende middelen vanuit de woning.

De verhuurder zal geen {hennep} kwekerij of handel in verdovende middelen in welde vorm dan ook accepteren en kan bij constatering daarvan in of op het gehuurde overgaan tot ontbinding van de huurovereenkomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep..

Ik ben het toch met BBB eens.

Pak alle papieren op, en ga naar een wetswinkel. Die kunnen je advies geven, en helpen met de eerste stappen.

Als je geen contract kunt vinden, check even de site van je woningbouwvereniging, soms staat daar ook het een en ander.

Een locale wetswinkel is waarschijnlijk wel op de hoogte van de voorwaarden die daar gelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Soca,

 

Ik wil wel met alle papieren naar rechtshulp of zo'n rechtswinkel. Waarschijnlijk kunnen ze mij inderdaad advies geven.

Ik ben nog aan het wachten tot ik mn verklaring in handen kan krijgen, als dit mogelijk is.

Ben ook zo bang en onzeker, ik weet niet hoe snel de procedure zal worden opgestart enzo, maar als alles zo langzaam gaat..

 

Dus het is nog even afwachten..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste jack herrer1

ik vind het lullig voor je dat je gepakt bent, en dat huisuitzetting dreigt.

maar wat ik me afvraag is: hoe is oom agent op het geniale idee gekomen om uitgerekend bij jou

huiszoeking te doen???

ik ga er gemakshalve van uit, dat jij een afzuiger met koolstoffilter bij je oogst had hangen.

zodat buitenshuis niemand iets kon ruiken.

natuurlijk heb je niemand iets verteld dat er 800 gram bij jou thuis te drogen lag!

dus verraad door een ander is ook uitgesloten!

of.....

ik hoop echt dat dit voor jou goed af gaat lopen.

ik wens je veel succes en wijsheid

met vriendelijke groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem contact op met mr Dekkers ,advies is gratis

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste jack herrer1

ik vind het lullig voor je dat je gepakt bent, en dat huisuitzetting dreigt.

maar wat ik me afvraag is: hoe is oom agent op het geniale idee gekomen om uitgerekend bij jou

huiszoeking te doen???

ik ga er gemakshalve van uit, dat jij een afzuiger met koolstoffilter bij je oogst had hangen.

zodat buitenshuis niemand iets kon ruiken.

natuurlijk heb je niemand iets verteld dat er 800 gram bij jou thuis te drogen lag!

dus verraad door een ander is ook uitgesloten!

of.....

ik hoop echt dat dit voor jou goed af gaat lopen.

ik wens je veel succes en wijsheid

met vriendelijke groet

 

henk

 

Hey henk,

 

Ik weet niet hoe ze erbij zijn gekomen en ze hadden ook geen huiszoekingsbevel. Maar ik wist er niets vanaf.

Verder lag er alleen maar weed, geen apparatuur of iets dergelijks.

Ik heb ook geen kwekerij, was alleen de weed.

We gaan het zien, ik heb een mail verstuurd naar dekkers, omdat ik zelf ook op kantooruren werk, misschien dat ik deze week nog wel de tijd krijg om gewoon een telefoontje te plegen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen huiszoekingsbevel?Hoe zijn ze binnen gekomen dan?Vrijwillig binnen gelaten?

 

 

 

Er werd gezegd dat er een bevel was, dit was dus niet zo, daar kwam ik pas achter toen we al binnen waren, maar ik wist ook van niets. Ik heb daarna moeten tekenen voor verdere huiszoeking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen kwekerij, dan kunnen ze je niet je huis uitzetten. Waren er ook mensen van het energiebedrijf bij?

precies, zolang er geen in werking zijnde installatie is aangetroffen (of 1 die door middel van 1 druk op de knop kan gaan draaien) kunnen ze als woningbouw niks doen dan je aangeven voor bezit van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam thuis van mn werk en zag een dikke envelop van de deurwaarder op mijn deurmat, die is afkomstig van advocaten van de woningcorporatie, procedure gaan ze dus wel opstarten.

Hoelang gaat dit nog duren, zo'n procedure en wat zijn mijn kansen hierin??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al contact gehad met wetswinkel of advocaat Dekkers ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geen hennepkwekerij is (geweest!) maar slechts de betreffende hoeveelheid hennep is daarmee in beginsel niet afdoende grond om ontbinding van de huurovereenkomst te bewerkstelligen. Voor wat betreft een hennepkwekerij wordt als grondslag gehanteerd gevaarzetting (onder het mom van schending van goed huurderschap) en/of niet handelen in lijn met de bestemming van het gehuurde (woonruimte bedrijfsmatig benutten). Het enkele feit dat de gegeven hoeveelheid hennep aanwezig was in de woning rechtvaardigt ontbinding in beginsel niet. Handel middels de betreffende woonruimte, zou tot een ander resultaat kunnen leiden. Voorts kan beleid op gedecentraliseerd niveau (gemeentelijk niveau) wellicht anders uitwijzen, al gaat het daarbij veelal om het stellen van overtredingen en gaat het volgens mij niet over gevolgen voor het huurcontract. Je zou de plaatselijke verordeningen eens kunnen raadplegen (veelal beschikbaar op de website van de betrokken gemeente). Voorts kan de verhuurder bepaalde bedingen met de huurder overeenkomen, welke overigens zijn onderworpen aan toetsing door de rechter. daarbij geldt dat strafrechtelijke vervolging in het algemeen geen reden zal zijn voor ontbinding van het huurcontract, tenzij de positie van de verhuurder of de (veiligheid) van de omgeving and so on in het geding komen. Zonder handel of kwekerij stel ik voorzichtig dat de vordering van de verhuurder niet wordt ingewilligd. Ik zal dadelijk nog een uitspraak van de rechter aanhalen waar iets dergelijke een rol speelde (als ik m kan vinden). Wellicht heeft ASgrow een betere kijk op de zaak.

 

(EDIT: kan m niet vinden, helaas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Jack Herrer,

 

De vraag is niet zozeer wat de feitelijke omstandigheden bij de huiszoeking zijn geweest, maar hoe de omstandigheden in het proces verbaal zijn weergegeven. Stel dat in het proces verbaal staat dat een vermoeden van een hennepkwekerij of cannabis handel heeft plaats gevonden, is dat voor woning corporaties voldoende om tegenwoordig een huisuitzetting procedure op te starten.

Zonder dat het justitiele onderzoek is afgerond gaat de corporatie met haar eigen procedure beginnen. (Heb zelfs meegemaakt dat ze de uitzetting procedure is opgestart n.a.v. een krantenbericht)

 

Als niet bij het justitieel proces wordt aangetoond dat het om een onschuldige handeling ging, heb je ook geen tegenbewijs tegen de procedure van de woningcorporatie.

Op deze manier hebben woningcorporaties de bewijslast weten om te draaien. Je moet als huurder ervoor zorgen dat de bewijzen van "goed huurderschap" voor handen zijn. Dus zonder de uitspraak van de rechter over het onderzoek heb je weinig om in te brengen bij een uitzettingsprocedure.

 

Klinkt lullig, is het ook.

 

Zorg voor goede bijstand(advocaat) als het je overkomt, waarbij je overtuigd bent van de strijdvaardigheid. Anders zou het zo maar kunnen gebeuren dat je op grond van een grote hoeveelheid cannabis op straat wordt gezet.

 

Als de rechter de woningcorporatie in het gelijk stelt is de opzegtermijn nog steeds drie maanden voor de woningcorporatie. Maar ook al heeft de rechter uitspraak gedaan, je ziet toch dat corporaties proberen om die termijn te verkorten door de huurder zelf te laten opzeggen. Een valkuil waar je dus niet in moet trappen.

 

Veel succes en sterkte,

 

AS Grow

 

 

Noot

Andre Beckers richt zich alleen op strafzaken, dus niet op geschillen met de woningcorporaties of elektriciteitleveranciers/netwerkbeheerders. Helaas, want je ziet genoeg "hobbyisten" zo het veld moeten ruimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel dat in het proces verbaal staat dat een vermoeden van een hennepkwekerij of cannabis handel heeft plaats gevonden, is dat voor woning corporaties voldoende om tegenwoordig een huisuitzetting procedure op te starten.
Ze kunnen wel een uitzettingsprocedure starten maar zonder bewijs wordt de eis (ontbinding huurovereenkomst) door de rechter afgewezen.

 

Verhuurders slagen er lang niet altijd in om via de rechter de huurovereenkomst te laten ontbinden:

Deze huurder had een kwekerij met 89 planten, tussenvonnis 26-02-04 en eindvonnis 26-08-04.

Nog een kweker die z'n huis niet is kwijtgeraakt vonnis 06-07-06.

 

Huurders die gepakt worden laten zich vaak door de verhuurder onder druk zetten om de huurovereenkomst op te zeggen. Kwekers die bezwijken zeggen dan later:"Ik ben m'n huis uitgezet." Dat is dan natuurlijk niet waar, daar hebben ze zelf voor getekend. Je kan alleen door een uitspraak van de rechter uit je huis worden gezet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

JH,

 

ik zie dat je topic omhoog is gekicked, maar zie ook dat jij al maanden niet meer een reactie hebt gedropt hier. Is inmiddels alles achter de rug?? Sta je op de klinkers of woon je nog in je huis........?

 

Mijns inziens zijn ze onder valse voorwindselen binnengekomen, weet zeker dat je dit in je verweer mee zou kunnen nemen daar ze niet met een gegronde reden zijn gekomen, geen bewijs etc etc. Lijkt mij dat je verraden bent, kan het me niet anders voorstellen. Weet je al wie het spul bij je heeft laten liggen, was niet zo netjes van die vage kennis om zijn pakketje te laten liggen, ontkennen en laten hun het tegendeel maar bewijzen. Staat geen naam en afzender op he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou me niets verbazen als die gast,....uiteindelijk geen

donder heeft gedaan met alle info.

Ik bedoel ,....je kweekt in je huis ,...loopt toch risico ...maar weet dan niet hoe te

handelen als er blauwe vliegen ( lees: agenten) voor de deur staan.

En raakt dan in paniek ,....opent vervolgens een topic voor hulp...... ,

krijgt een boel info van de mensen hier op het forum.

 

En dan ineens hoor je niets meer van zon gast ,....en mag je raden naar de uitkomst.

 

Nu ,...waarschijnlijk staat hij mede ondanks dit soort onfatsoen en lakse gedrag ,..

juist ......op straat.

Geloof niet dat hij ook maar iets met de info heeft gedaan.......ken dat soort luitjes.

Ze kauwen je op en spugen je vervolgens uit!!

 

Maar of ik gelijk heb zullen we denk ik helaas nooit te weten komen....!!

 

Dus de weder info die er voor ons kwekers had kunnen inzitten,......daar kunnen we

naar fluiten.......

 

Ik hoop dat ik als nog ongelijk krijg en hij alleen even geen tijd heeft!!.

zal me benieuwen ,....want ben erg nieuwsgierig naar hoe het nu uit eindelijk

allemaal loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 7 dagen geleden nog op het forum geweest. ;)

 

Laatst actief 10 August 2008 - 21:27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja dat getuigd dan van weinig fatsoen, als je hulp vraagt aan de mensen hier en vervolgens je nek als een struisvogel in de grond steekt. Minste wat je kan doen dan is even vertellen of je wat aan de info had, en of het geholpen heeft en hoe het is afgelopen. Jammer dit soort dingen.............

 

Koop gewoon een woning, niks aant handje hahaha ( GRATIS advies ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een woning kopen ben je er ook niet zomaar , want je hypotheek verstrekker zit er ook niet op te wachten dat jij je huis financierd met kweekcentjes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...