Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jack Herrer1

Hennep & Huisuitzetting

Recommended Posts

Wen er vast maar aan,....... :D

 

Postbus 51 heeft enige jaren geleden een spotje gelanceerd:

" Durf om duidelijke taal te vragen"

waarbij de burger werd aangemoedigd onbegrijpelijk taalgebruik naar de ambtenarij te ontmoedigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat over coffeeshop houders, en niet over een hobbykweker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wel, zie je bericht 64 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de bank moeilijk doet bij constatering van.... Die doen dus moeilijk! :lol:

 

Maar laten we on-topic blijven.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat de bank moeilijk doet bij constatering van.... Die doen dus moeilijk! :lol:

Bij coffeeshophouders :lol:

 

Bericht was al niet on topic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij coffeeshophouders, sommigen achtten dat uitgesloten, dus niet.

 

Ik sluit dus niet uit dat ze bij bepaalde hobbykwekers moeilijk gaan doen... Hypotheek zullen ze niet snel opzeggen, maar met de trawanten van de gristentaliban verbaasd mij weinig meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het geval van de topic starter is geen sprake van schade door hennepkwekerij ofzoiets, geen stroom ellende want er was geen kwekerij, njaa ik denk niet dat de woningbouw het persoonlijk op die topicstarter gemund heeft. Het gaat die woningbouw coorperaties niet zozeer om de wiet natuurlijk he, 't zijn de centjes die dit soort uitzettingen motiveren, redenen zat, men hoeft het maar in het huurcontract te vermelden en je zit er aan vast...

Want elke keer als er weer een gezin om wat voor rede dan ook de straat op gesodemieterd wordt, knalt de woningbouw op dat huis gelijk weer een fixe huursverhoging. tis dus nix persoonlijks tegen hennepkwekers, tis gewoon bizniz. :D

Wat zal de toekomst brengen, rookvrije woningen? Contractueel vastgelegd rookverbod in huurwoningen??? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Om jullie op de hoogte te houden...

 

Van mijn advocaat te horen gekregen dat de kantonrechter heeft bepaald dat er een comparitie van partijen is gepland.

Wat comparitie inhoud weet ik niet, maar ik hoop dat ASGrow dat mij kan vertellen, heb hem al een prive bericht gestuurd.

 

Gr. Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

In veel rechtszaken wordt als onderdeel van de procedure een speciale rechtszitting gehouden, een comparitie. (comparitie = verschijning)

De bedoeling daarvan is meer inlichtingen over de zaak te krijgen of te proberen de partijen tot overeenstemming te laten komen.

De partijen kunnen dan onder leiding van de rechter of bijvoorbeeld tijdens een schorsing van de zitting proberen tot een schikking te komen.

Wanneer de hele procedure is doorlopen en er geen schikking is bereikt wordt er vonnis gewezen door de rechter.

Comparitie-zittingen zijn in principe openbaar.

 

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Comparitie

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd: " Comparitie van partijen - Het op rechterlijk bevel persoonlijk verschijnen van partijen voor de rechter, meestal om tot een schikking te komen of nadere uitleg te geven. "

 

bron: rechtspraak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het topic eens doorgelezen.

Wat duurt zo een proces giga lang..

 

 

"

Om jullie op de hoogte te houden...

 

Van mijn advocaat te horen gekregen dat de kantonrechter heeft bepaald dat er een comparitie van partijen is gepland."

 

 

Is die comparitie al geweest , of weten we dat pas na de kerst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is nog niet geweest... deze week gaat het gebeuren...

Ik zit al lang in spanning, maar tot voor het weekend werd ik gewoon ziek van al die spanningen, misselijk.

Ben nog nooit bij een zitting geweest, dus ik weet niet wat me te wachten staat...

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaan koppen rollen

Neem voor de zekerheid maar een plastieke zak met schone kleren mee :tu

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Gisteren was het zover, comparitie van partijen.

Ik had er meer van verwacht. Aan mij werden verder geen inhoudsvragen gesteld, alleen waar ik werk en of ik familie heb etc. Deze vragen kwamen pas aan het einde van de comparitiezitting.

 

De rechter begon meteen vragen te stellen aan de wederpartij, de woningcorporatie.

De rechter gaf voorbeelden als, stel ik heb een gestolen brommer in mn schuur, is dit meteen een reden om de huurovereenkomst te ontbinden? En hij heeft vaak laten merken dat hij er niet mee eens is om de huurovereenkomst om deze reden te ontbinden. Hij heeft wel gezegd dat alles wat er in mn huis gebeurd, dat het mijn verantwoordelijkheid is, ben ik er mee eens, maar er is geen kweek of drogerij aangetroffen, puur alleen maar hennep en wat afval.

Rechter heeft meerdere voorbeelden gegeven zoals het kweken van garnalen, of dit ook meteen iets is om de huurovereenkomst te ontbinden.

Woningcorporatie begon over convenanten die gesloten zijn met de gemeente, waarop de rechter antwoordde dat dit tussen hen en de gemeente is en dat wij hier geen voorstanders van zijn, wij hebben hier niet voor getekend. Ook vond de rechter dat de woningcorporatie het werk van de politie probeerde te doen, maar dit moet overlaten aan de politie.

 

Ik dacht, joepie, de rechter denkt er zo over. Zo opende hij de zitting positief voor mijn kant met onopvallende zinnen.

Hij vond dit de grens voor de woningcorporatie, maar de advocate van de woningcorporatie denkt meer te kunnen bewijzen etc. en daar stond ze op en hierdoor is de beslissing helaas nog niet genomen. Ik begreep iets van repliek/dupliek. Geen idee wat het precies inhoudt, maar ik begreep dat er een nieuwe dagvaarding zal komen waar mijn advocaat op moet reageren, dan zal in het nieuwe jaar een uitspraak worden gedaan. Althans, zo heb ik het begrepen.

De rechter vond het wel een grens, betreft het ontbinden van huurovereenkomsten in mijn geval, maar ik begreep ook dat ik een soort voorbeeld zal worden op de rest die gaat komen met zulke gevallen als mij. Dit om deze activiteiten tegen te gaan. Dus helaas wordt mijn zaak een soort "voorbeeldszaak" dat dit niet vaker kan en mag voorkomen.

Oh ja, de advocate begon over een convenant ook over het bezitten van hennep, deze convenant is gesloten in april dit jaar. Grappig, want ik was in maart aangehouden.

 

Heeft 1 van jullie enig idee hoe de zaken verder zal gaan lopen? Want ik heb er verder geen verstand van.

Wat ik kan verwachten etc, want ik probeer het wel op te zoeken op internet, maar helaas nog niets gevonden.

 

Gr. JH

Share this post


Link to post
Share on other sites

high Jack,

 

Zoals wel uit je beschrijving duidelijk wordt, is een rechter niet zo happig om de huurovereenkomst te ontbinden, als niet duidelijk hiervoor goede redenen zijn aangedragen.

Het in huis hebben van een hoeveelheid Cannabis, kan niet tot een automatische beeidiging van de huurovereenkomst leiden.

 

De tegenpartij kan geen nieuwe gronden voor de ontbinden aandragen(zoals bijvoorbeeld een huurachterstand) maar kan alleen de bestaande gronden(het bezit van cannabis) verder bewijzen of toelichten.

 

Zelfs bij gevonden cannabiskweekopstellingen, is dit niet automatisch grond tot ontbinding van de huurovereenkomst. Het moet gaan om bijkomende omstandigheden waaruit het "niet goed huurderschap" blijkt. Bijvoorbeeld overlast, gevaarzetting, etc. Hierover zijn al verschillende arresten gewezen.

 

Uit een beroemd arrest(Twickler) blijkt dat ontbinding van de huurovereenkomst alleen kan als ook voldoende rekening is gehouden met de omstandigheden. Kun je bijvoorbeeld wel verwachten dat je een nieuwe woonruimte kan regelen?

 

Conclusie,

De rechtzaak ziet er hoopvol uit. Zorg wel dat je advocaat op de hoogte blijft van de ontwikkelingen, en de aangedragen bewijsvoering door de tegenpartij.

Vol blijven houden en geen deal accepteren. Je hebt gewoon gelijk.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!

 

Hier even een kleine update.

Ik dacht dat mijn advocaat voor overmorgen dupliek moest inleveren dus ik had gisteren gemaild over hoe het er voor staat.

Nou heb ik een mail terug gehad dat de wederpartij uitstel heeft gekregen t/m vandaag :S.

 

Waarom zouden ze om uitstel vragen? Maar ja, dat was het weer. Het is weer spannend en eng allemaal.

 

 

Gr. JH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je nog steeds

Heel veel sterkte gewenst

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je ook nog steeds :lol: veel sterkte man!!

 

grtz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Ik hoop dat alles goed komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte man met de strijd tegen de verhuurders maffia :lol:

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...