Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Proefkweek Op 100 X 3 Liter Potten

Recommended Posts

Ik wil hier even wat kwijt, de zogenaamde weekmakers waar jullie het over hebben zijn zeer waarschijnlijk formaldehyde, etheen en nog een paar stoffen. Deze zijn bij directe inhalatie voor de mens schadelijk (IN HOGE CONCENTRATIE). Voor de plant misschien ook, de enige die je met dit soort dingen hebt ben je zelf. Je planten zullen namelijk ziek worden of dood gaan, in het ergste geval.

 

De gebruiker van je wiet heeft hier geen last van.

 

(keesthemad).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt kees..

 

in die oude flat werd ik en vooral miss bk misselijk wakker in de zomer... duizelig stonden we altijd op.. in de winter was het minder... maar toch wel aanwezig..

 

na de verhuizing... nergens meer last van.. ik niet en de planten niet!

 

de planten begonnen naarmate ze ouder werden te vergelen en week 4 was het heel snel gedaan..

ik heb 1 oogst kunnen redden door buiten te zetten..

 

de rest is allemaal gesneuveld.. ;)

 

Van de oogst die is gelukt heb ik toen nog lang gerookt zonder rare bijwerkingen.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even het zeiltjes kwestie,......helaas worden er een aantal dingen uit mijn verhaal weggelaten.

 

Ik wil niet beweren dat het afgeven van gassen niet bestaat,... ik zeg: Als je daar problemen mee hebt, dat je voor 99% een ventilatie probleem hebt.

 

Als je ruimte dus danige temperaturen bereikt, dat je zeiltje of wat dan ook begint te gassen (alleen is er niemand hier op het forum die kan aantonen waneer en bij welke temp dit dan zou moeten gebeuren), dan mag ik ook aannemen dat je afzuiger op dat moment op volle toeren draait.

 

Mijn geval: Afzuiger 4250m3 per uur, kweekruimte 55m3. Dat houd in dat mijn ruimte meer dan 77x per uur wordt ververst. Dus meer dan 1x per minuut.

 

Je moet dus echt van god los zijn, wil je mij gaan vertellen dat je zeiltje dit kan bijhouden. :bier

Geloof je dit echter wel, dan zou ik er patat op aanvragen, want je hebt een nieuwe onuitputbare gaswinning ontdekt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja met weekmaker moet je niet vanuit gaan als je afzuiger al voluit draaid, ik bedoel daar als v.b mee dat als je je stekken net gepoot hebt je de afzuiger nooit op volle toeren laat draaien dat gebeurt pas als ze groter zijn, tel daar bij op de zomer dan kun je flink last hebben van weekmaker omdat ze nog klein zijn, En als ze al groter zijn en je je hok 77x per uur ververst nogal logisch dat je dan geen last heb van weekmakers, het probleem zit er dus voor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@quincy, Stekken zet je niet onder je volledige licht kapaciteit, dus warmt je zeiltje ook niet dus danig op.

Je afzuiger gaat ook harder lopen naar mate de temperaturen oplopen, met andere woorden. Hoe meer licht, des te groter de stekken, des te harder de afzuiger draaid. ;)

 

En hoe heet wordt het dan volgens jou zomers in een hokje ??

20-25 graden?, dan zouden er veel huishoudens in nederland moeten zijn waar zomer's de planten sterven omdat ze zeil in de woonkamer hebben liggen zonder afzuiging.

 

30-40 graden??? waar heb je dan last van, je zeil of van de warmte? Of heeft je afzuiger mischien onvoldoende capaciteit om je hok op een aceptabele temperatuur te houden.

 

77x per uur, is gewoon normaal voor een hok van 10x400watt. De berekeningswijze gaat op in elke verhouding. Het maakt dus niks of je nu een hok van 1, 2, 3, of meer lampen hebt.

 

De stelregel is nog altijd lampenwattage = m3 afzuiging

 

 

Maar goed, dit blijft tenslotte een kweek verslag, dus we houden erover op, ieder zijn mening.

Een ieder die er mee door wil gaan,...open een eigen topic, of bezoek één van de vele lopende topics over dit onderwerp.

 

Dag 80 :bier

 

Na het toevoegen van magenesium en calcium, heb ik toch de indruk dat de topjes nog steeds aan het groeien zijn. Op de aangtaste bladeren na, gaat alles gewoon z'n gangetje. Dus geen enge beestjes,.....weet eigenlijk niet eens of die wel tegen zulke temperaturen kunnen :( :P

 

Ik ben vast langzaam de 5liter kweek aan het voorbereiden

 

Die gaan we wel verwarmen, dit gaan we echter niet electrisch doen, maar met een verbrandings/kachel, een beetje extra co2 lijkt mij geen kwaad kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je laat er geen gras over groeien, straks staat ie wellicht bij de vuilnis.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beestjes nee niet bij deze themp BBB.

Zou jij in je onderbroekkie gaab staan in de sneeuw ;)

 

 

Dat kacheltje, dat is een toppertje.

Huize Ert heft er ook eentje, maar dan voor de woonkamer hahaha.

 

 

Je hebt ze extra leven in gegeven met die cal/mag, dus doen ze extra hun bessie voor je.

Volgens mij heb je een party hars aan je trimmert zitten als je klaar bent, niet normaal.

 

Neem je er wel een beetje olie bij en een kwastje

 

Gr erter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek man ben erg benieuwd wat je gaat halen.

Wat is de diameter van je potjes ?

Veel succes nog blijf je topic volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Brammie...

Als je een keer tijd hebt en er aan denkt.... ik zou het wortelgestel in je potten wel eens willen zien op het eind.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een mooi gezicht ,he??? ;) Lekker veel hars maar zijn die toppen ook wel hard ,Bram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hard denk ik wel... maar niet superdik..

 

hetzelfde van een "late buitenplant" omdat het binnenin de top ietsje warmer is zal de sapstroom daar net iets beter zijn als aan de buitenkant.

dus ze groeit mooi vol maar groeit niet uit/verder..

 

mijn late buitenplantjes waren ook verbazingwekkend hard! alsof ze bevroren waren haha.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nozem, ik zal een paar mooi pic's voor je maken van hun wortelkanaal behandeling :bier

 

@Ries, Ja Ja de topjes zijn super hard/compact, ik kom er zo min mogelijk aan, want het is één grote plakkerige bende. :(

 

@Beekaa, De groote kan ik niet echt beoordelen, omdat ik nog geen vergelijkings materiaal heb met een normale 3 liter kweek, maw. ik weet niet of ze klein, normaal, of groot zijn.

 

 

Eén ding is echt wel zeker, er zit vele male meer thc op dan wat ik normaal bij dit soortje heb.

Denk dat het toch wel een heel bijzonder heftig/apart wietje gaat worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB,

 

 

Wat zul jij met een grote grijns op je mond rondlopen en gezien mijn eerdere opmerkingen zul je precies weten wat ik bedoel.

En weet je wat mij ook opvalt: van diegene die jou bekritiseren is er eigenlijk niemand van de "oude garde"

Als je deze kweek al realiseert met omschreven omstandigheden, man man man stel je eens voor wat je gaat zien met meer ideale omstandigheden!

Ik blijf erbij dat je aan het eind van deze ronde een hele grote :( kan laten zien aan diegene die ondanks hun geneuzel nog geen .5 gr/w draaien

 

:bier ;)

vlinders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al eerder aangegeven dat het een supermooi hok is. Met (bijna) alles erop en eraan.

Ik sluit me alleen wel bij de mening van Tony aan.

Ik ben echt benieuwd naar de opbrengst strax.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén ding is zeker, Deze kweekronde geeft veel verschillende meningen en opmerkingen van beginner to gevorderde,.........alleen daarom vind ik het nu al een geslaagd expiriment. :bier :( :P

 

Waneer spreken we echter over een geslaagd of gefaald expiriment. ;) persoonlijk denk ik,...als we er iets van geleerd hebben dat we kunnen spreken over een geslaagd expiriment.

 

Een topoogst zal het nooit worden, als we het gaan vergelijken met een kweek onder normale omstandigheden. Maar dat wisten we al voordat we eraan begonnen. Maar hoeveel gram/watt is een geslaagde kweek ? De opbrengst mag dan wel lager liggen, maar persoonlijk denk ik dat de overdaad aan thc dit goed gaat maken, want daar doen we het uiteindelijk voor.

 

Commercieel gezien heb je daar natuurlijk geen boodschap aan, als roker/hobbykweker denk ik echter van wel. Echt vergelijken kunnen we pas als ik een kweek heb gedaan onder normale omstandigheden, dan kunnen we pas zien hoeveel lager de opbrengst daadwerkelijk is uitgevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi experimentje hoor.. ;) dus jij zegt dat je nu meer thc ziet zitten dan dat je onder warmere omstandigheden kweekt? ik vind t er normaal al zo ongelofelijk wit uitzien..

 

misschien een idee om de laatste paar weken met lamp uit de verwarming uit te laten zodat mn temp wat zakt nar 15 a 16 graden zodat ik meer thc vorming krijg? zit nu meestal op 18 a 19 graden met lamp uit en aan 29 graden.

 

succes verder, ook wel erg benieuwd wat voor wietje hier nou van krijgt en hoeveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenwijs ;)

Ik volg je topic met plezier en tot mijn voldoening is er nergens een letter over ziektes of schimmels te lezen. sticky nominatie omdat dit verslag zeker zinvol kan zijn voor de "eigen gebruik" kweker. Minder opbrengst, soit. Daartegenover staat dat er geen kosten voor verwarming zijn.

Optimaal gebruik makend van de buitentemperatuur lijkt me "1 AM lampen aan, 9 AM lampen uit". Zo maak je gebruik van de avondwarmte en compenseer je de koude ochtend, just my 5 cents.

Mooi onderzoek, wanneer presenteer je je eindwerk ?

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het een top topic ik denk dat er veel mensen op je jaloers zijn.

 

Je haalt zovizo je winst eruit

 

en dat over die zeil dat is als die mensen eronder lijm zetten om het te plakken dan komen die gassen.

 

Je hebt het netjes gedaan helemaal wit.

 

Ik denk dat je wel op vakantie kan gaan:P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sufffffffffffff die BBB gaat naast ze schoenen lopen hoor, niet doen.

 

Nee hoor.

Ben wel blij met deze pionier in BANGE dagen.

Loopt niet achter het klootjes volk aan zou ik zeggen ;)

 

 

Ja die beestjes daar had ik ook al aan gedacht. Dat moet toch ideaal zijn he.

 

Ik ben wel heel benieuwd hoe die het einde neer zet. Of dat ze bevroren zijn.

Dan heeft ie een Popsicle machine nodig hehehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 83

 

Gisteren hebben we het absolute dieptepunt bereikt :( 0.8 graden

 

Heb toch het gevoel dat de topjes nog steeds verder gaan. ;)

 

 

 

Iedereen prettige witte kerstdagen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...