Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Proefkweek Op 100 X 3 Liter Potten

Recommended Posts

@Defquon, afval water ??? ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik heb speciale goten om onder de tafels te monteren, waar het overtollige water uit de pot kan in lopen. Ik heb ze echter niet gemonteerd omdat er geen water uit de onderkant komt. Ik houd ze dus schijnbaar droog genoeg bewaterd.

 

@Blauwezand, kan of kon wel een kacheltje plaatsen, maar heb het bewust niet gedaan, Wou eigenlijk wel zien wat het zou uithalen,........dikke stammetjes dus.

 

@No-zem, ik had natuurlijk de keus om de kweek voor me te houden, of met de mensen te delen. Zodat ze met eigen ogen kunnen zien dat je met een 3 liter pot ook een leuk rokertje kunt kweken.

 

@Irezumi,......Je hebt altijd een hoop commetaar en negatieve kritiek op de mensen hier op het forum,...voor iemand zonder enige eigen kweekverslagen of foto's van zijn eigen resultaten.

 

ps. Niet meewerken aan een blaastest is ook een misdrijf, .......pfff

voorts vind je dit soort verslagen niet thuis horen op een hobbyforum.

De definitie van het woord "hobby": bezigheid die men voor zijn genoegen of ontspanning doet :spliff:

 

@twismG, tafels zijn ideaal, en binnen 10minuten opgeruimd. Ze horen natuurlijk met een

druppelsysteem te werken, maar zover was ik nog niet.

 

@Erthus, in het begin dacht ik even dit wordt niks,....maar ze komen langzaam maar zeker. Maar door de lage temperaturen, doen ze er zeker meer dan 2 weken langer over als normaal.

 

@Maascomp, ik moet ook even wennen aan die kappen. Maar aangezien het diepstralers zijn, mogen ze wat hoger hangen vind ik. Heb ook de indruk als ik ze lager hang, dat de zijkanten zelfs minder licht krijgen. Het zijn maar 400 watt bulbs.

 

@Kobuz, ja 3/4 in één keer posten schiet lekker op ;) en ja, we hebben nu de vaart erin !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit had ik wel verwacht ik dol ook maar een beetje met je jongen ;)

 

en door rood rijden is echt een overtreding hoor

 

trouwens op wie heb ik negatieve kritiek dan?

 

maar als je een foto van mij hobbyhokje wil zien best joh

 

verslag maken doe ik nog wel een keer

 

hier mijn dames :spliff: doublefunsxluckyqueens + white russians

 

ze zijn inmiddels stuk donkerder groen

 

med_gallery_12285_3604_345726.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb met aandacht zitten lezen en kijken BBB en vind het er zeker goed uit zien, mooie opzet en zeker weer, voor mij, nieuwe punten die ik er van meepak :spliff:

 

keep it growing and growing ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man.!!! ;)

 

Waar ik heel benieuwd naar ben is de temp. als je lampen aan zijn...

 

Wil je de temp. van de grond ook eens meten, lijkt me sterk dat je die op temp. kan houden.!

 

voor de rest alleen maar lof.! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pp-er, een geleerd mens telt voor twee :spliff:

 

@Tara, ik heb geen grondthermometer. Met de lampen aan is het nu meestal rond de 21.5 graden en de grond op temperatuur houden kan ik dus niet. Plantjes lijken het niet echt erg te vinden (zitten ook 7 vingerige bladeren tussen), ze gaan alleen een stuk trager, en hebben donkergroene bladeren, die iets lijken te glimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 68

 

Alles gaat z'n gangetje. Hier en daar een vergeeld blad.

Valt me allemaal nog mee, voor een 400watt kweek

Maar de dames zijn nog niet zover

Share this post


Link to post
Share on other sites

poedersuikâh :spliff:

wie neemt de oliebollen mee? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm ziet er goed uit ja, hoeveel water geef je ze en hoe vaak btw?

 

altijd lezen dat temp onder 19 a 20 niet goed is. en met 8 graden gaan ze gewoon nogsteeds.. al is t langzamer ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opbrengst zal uiteraard ook stukken lager zijn. 2-3 weken langer zal het toch wel duren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er fier bij :spliff:

 

Lekker stevige meiden zijn het he.

 

 

Ja dat het langer duurd dat is zeker , maar ons Bjammie heeft de tijd Boys, en daat ben ik bets jaloers op.

 

 

Gaan met die banaan.

 

Gr Erthus

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry geen worden voor wat ik zie :D :specool :lol: :D

bbb gaat weer lekker :bier geen ervaring ???? ik blijf er van genieten bouwverslag of kweek verslag super

succes met knippen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgt gewoon zin om weer te gaan draaien als ik je opstelling zie.. :D

Ziet er goed uit, hopen dat ze het tot het einde uithouden in die 3 litertjes...

 

En misschien is idd een Blumatsysteem wat voor jou BigButtie.. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Hey BBB,

 

Allereerst wil ik je complimenteren met je opstelling en je hele verslag, het ziet er perfect uit.

 

Ik ben blij dat iemand op het forum het aandurft om met zijn hele kweek te bewijzen dat je ook met andere temperaturen kan kweken en dat het niet echt hoeft te leiden tot een mislukte kweek.

 

Ben zelf juist ook altijd boven de optimale temp aan het kweken, gemiddeld zit ik aan de 35 graden met uitschieters soms naar de 40 graden en haal gemiddeld 9 ons af met 2 x 600 watt en 1,5 m2.

 

Dus onder de optimale omstandigheden (28 graden) kan je een topoogst halen?

 

Nou ik vind al dat ik een top oogst haal met deze hoge temp, en als jij dan ook een topoogst haal met die lage temp van jou dan bewijs je toch het een en ander.

 

Succes met deze ronde en ben benieuwd! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Brammie...

 

Nog ff een vraag....

Wat is die oranje slang die in de muur verdwijnt..

komt of gaat die naar die ton die daar in je hok staat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@estee, blaadjes kunnen geknipt worden :D

 

@bart420, ik geef ze ongeveer 2x per week water. Ligt een beetje aan de temperatuur. Als het koud is drinken ze duidelijk minder.

 

@No-zem, blumat,.... :bier x 200 Ik neem wel druppelaars :specool En de oranje slang daar vul ik mijn watervaten mee. (waterleiding was lastig, omdat ik door een spouwmuur naar boven moest)

 

@Banaaniel, Ik vind het vreselijk sterke planten die wel tegen een stootje kunnen. In de natuur wordt het ook wel eens 40 graden. Ik gaf ze ook gewoon koud water (7-8 graden) uit mijn watervat. Ik heb er nu een verwarming in gehangen, maar dat heb ik meer voor mijzelf gedaan, heb een hekel aan kouwe klauwen :lol: :D Je moet het toch echt heel bont maken, wil je een oogst helemaal verkloten.

 

Ik merk wel dat de aarde nu uitgeput begint te raken (vergeelde bladeren) nu de kweek naar het einde loopt. Vermoedelijk een magnesium of calcium tekort. Lijkt het meeste op de laatste.

Ik weet nog niet of ik er wat aan ga doen, of dat ik ze laat door bloeien tot ze er bij neer vallen ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie korte groentjes , Brammie!!

Het licht van je lampies kunnen zo mooi het grootste deel van je plant belichten.

Ik snap dan ook niet dat er veel onder ons zijn die allemaal 80 tot 100 cm hoge

planten willen.Het licht zal niet veel meer dan 60 cm diep komen.En dan moet je ook nog eens

een niet te dik bladerdek hebben.

Zo zie je dat je met je temperatuur de hoogte van je planten goed kunt sturen.

 

Ikke zegguh..........................Mooi zo !!!! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja dat ziet er super schoon en strak uit hoor :D

 

dat heb je kicke gedaan man :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bram,

 

Dat met de koude heb ik hier ook last van, nog niet zo koud als bij jouw hok maar toch soms 11 graden.

Normaal zou 3 dagen voorgroeien in mijn hok voldoende zijn om plantjes van een halve meter tekrijgen maar door de kou zijn ze nu maar 30 cm geworden.

 

En met die 3 liter potten werk prima, een kennis van mij heeft een kweekje op 3,5 liter gedaan en dat ging ook prima.

 

De planten zien er mooi groen uit :bier

 

Succes verder

 

Gr. Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent een inspiratie ziet er allemaal top uit.

ik heb het zelfde gedaan maar dan met 20 stuks en ook zonder kachel temp met lamp aan 24 graden met een 600 watt en uit soms naar 10.

wat mij opviel is de groei die erg traag was en dat ze max 50 cm zijn geworden in 10 liter de stammen werden ook erg dik maar de bloei vind ik eigenlijk top erg kompakt en dikke toppen volgende ronde ga ik de groei en vega op 20 graden houden en dan de bloei zonder kachel ben erg benieuwd succes met jouw volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 70 (62 dagen bloei)

 

De aarde in de 3 liter potjes raakt nu toch echt uitgeput. De dames krijgen duidelijk een te kort.

Niet alle planten hebben het, en het zijn weliswaar de onderste baderen.

 

Ik weet niet zeker of het magnesium of calcium is, dus daarom haal ik morgen het beide maar even in huis.

 

Het begin

med_gallery_9381_2898_2260423.jpg

 

 

med_gallery_9381_2898_1256687.jpg

 

 

Een wat gevorderd blad

 

med_gallery_9381_2898_1618951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het ging ondanks de kou zo lekker

 

calcium is mijn eerste ingeving... magnesium verzoorzaakt niet zo snel van die brandvlekken... calcium wel.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, ik hoef me dus over de temperatuur niet zo'n zorgen te maken en mijn (grotere) pot moet met extra voeding ook niet te klein zijn.

 

Mooi hoor bram. Al die betweters kunnen weer aan hun hoofd krabben :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent een man naar me hart.

Ik zou het er ook allebij in mengen.

 

Weet niet of het nog nut heeft maar baad het niet dan schaad het niet.

 

 

Ik twijfel, dus allebij mee geven.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote-knopje ontdekt Andrestad ?? :D

 

Maaruh Brammie....

Vandaag dus precies 9 weken bloei erop zitten... dan hebben ze het in die 3 ltr potjes goed uitgehouden... :bier

Hoe lang ga je nog afbloeien... en zou je nu op het eind wel gaan kloten met je Mg en Ca. als het alleen de onderste bladeren zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...