Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Proefkweek Op 100 X 3 Liter Potten

Recommended Posts

Nou Bram ik wil ook even inhaken. :bier

Machtig mooi

Ik ben ook overtuigd dat dit gewoon goed afloopt hoor.

Ben zelf al wat jaren buiten in de schuur bezig,zomer en winter.

Met deze temp..(ligt ook aan de soort natuurlijk)kun je gewoon topopbrengsten krijgen hoor.... ;)

Het vele blad wat aangemaakt word door de kou is weer een nadeel,,,maar de smaak van mijn pp/k2 waar de vorst goed overheen ging de laatste weken was niet te versmaden,en zat ook stampersvol met harsen.

 

Blijf je volgen

En succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word moeilijk knippen BBBjammie.

Maar alleen de grote toppen dan he, en zoals gezien heb je die alleen maar, hahahah.

 

Dus de trimmer in het vet, en af en toe een likkie olie op je rekkie en draaien maar.

 

Gr ert

 

Oja die meters hahahha, down the Drain. Ik meet ook niks de nieuwe ronde.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, man... ff inspringen dan maar...

Wat een ophef over potjes en kacheltjes...

De naam Proefkweek zegt idd al genoeg..

ennuh DikkontBrammie... je hebt al laten zien dat je kan bouwen en verbouwen... dus een kachel hebben staan en niet gebruiken bij deze temp. duid aan dat je Butt-eigenwijs bent, maar eigenwijs met lef.. ;)

300ltr aarde of 1100 ltr voor 11 ltr potten... dat scheelt wel ff wat zakken sjouwen..

Het enige wat ik jammer vind is dat je eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal hebt..

Als je op het eind de 0,5 gr/watt niet haalt (ik noem maar een getal), wordt er natuurlijk gediscussieerd dat het te wijten is aan de temp. of potten, of een combinatie hiervan, dus al met al weten we niet welk van deze 2 het meeste invloed heeft gehad...

Verder vind ik dat er wat kortzichtige opmerkingen staan in dit topic,... ik denk dat we blij mogen wezen dat er iemand is die durft te kweken op de manier die in strijd is met de beste kweekmethodes die op het forum beschreven staan...

Dit zal geen top-oogst worden en ik weet zeker dat Brammie dat al wist voordat de lampen aan gingen, maar het is wel een bevestiging dat je in kleine potten met lage temperaturen toch een aardig rokertje eraf kan halen..

Voor mezelf heb ik besloten (mede door dit topic) dat ik geen kachel zal plaatsen zolang de temperatuur boven de 10 grdn blijft... dus wat dat betreft is er al 1 iemand die profijt heeft van het eigenwijs gedrag in dit topic...

 

Zoow...dat moest ik ff kwait.. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad, is toch echt het zelfde soortje,...toppen zijn echter wel meer besneeuwd ;)

 

@Pukkeltje, of het invloed heeft op de smaak, zou ik niet weten en ben daar straks ook wel nieuwschierig naar. Keesthemad, heeft van dit soortje een sample liggen (onder normale omstandigheden gekweekt).

Ik denk dat als ik het lief vraag, hij best wel nog een sample van deze kweek wil proberen, om te kijken of er smaak verschil is.

 

@Erthus, Uitreraard gebruik ik de trimmer, maar er zal ook nog wel wat ouderwets knipwerk aan te pas komen :(

 

@No-zem, tuurlijk gaan we zorgen voor vergelijkings materiaal, anders heeft het geen zin gehad.

Maar dan in 3 liter potjes en de juiste temperaturen. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBBBBBBBBjammes.

 

Ja hehe. Met al je fouten die je maakt, kan die van de trimmert er ook nog wel bij he :bier :( :P

 

Alleen ga je deze x alles wat uit je schaal komt, gewoon voor ertje bewaren. Of niet??

 

 

En alleen voor jou heb ik weer een topic geopent he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus we krijgen nog een aantal verslagen van je te zien dan... ;)

3 litertjes met kachel...

12 litertjes zonder kachel en 12 ltr met kachel... :bier

 

Ow... en een giga-aardebak lijkt me ook wel wat voor jou B.... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfectie perfectie perfectie

 

Zoveel inspiratie opgedaan , Ik wil me kweekruimte nu dus ook zo gaan inrichten Lxbxh 3. 1. 2,50

 

ik ga voor 3 x 600 met ingedachte 60/70 plantjes

 

nu zou ik graag willen weten wat de afmetingen zijn van die pothouders ;)

 

bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tafels hebben een oppervlakte van 1x1meter (pootjes steken iets buiten de tafel) Standaard gaan er 20 x 3 liter potten in één tafel, deze liggen dan vlak met het frame. Je kunt echter ook 5 liter potten erin zetten, deze steken dan +- 15cm boven het frame uit. Je kunt ook nog grotere poten gebruiken, dan sla je steeds een potgat over.

 

Voor 60 planten (3 tafels) heb je dus een 1 begin tafel en 2 vervolg tafels nodig. Of je met of zonder lichtrail neemt moet je zelf weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tafel voor 5 lijkt me wel een keer gezellig.

BBB, Riesje , Ertje, Tara(zonder LEEUW graag ;) )Nozem.

Mooie is, dat we geen Samples over tafel hoeven te schuiven, hahahah

 

 

gr erterje :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, interessant die tafels, maar goed, dat is dan weer niets voor mij.

 

Als ik jou was dan had ik het wel geweten, hup grotere potjes ;).

 

Kees :bier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad, tuurlijk doen we grotere potten (volgende ronde). Maar het leek me wel leuk om ook eens 3 liter potjes te doen, en de dames eens flink in de kou te zetten.

 

@Ert, kun jij gedachten lezen???? Volgende ronde gaat de verwarming weer aan, ik zat eraan te denken om 1 tafel, 20x3liter potten te nemen (zo kan ik het vergelijken met deze kou kweek) 8 tafels 160x5liter potten, en je raad het al, 1 tafel met 5x 18 á 20 liter potten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgende ronde gaat de verwarming weer aan, ik zat eraan te denken om 1 tafel, 20x3liter potten te nemen (zo kan ik het vergelijken met deze kou kweek) 8 tafels 160x5liter potten, en je raad het al, 1 tafel met 5x 18 á 20 liter potten. ;)

 

Dan zou je eigenlijk wel voor verschillende voorgroeitijden moeten gaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat tomas zegt, je krijgt dan problemen met de opvulling... Je kunt wel de grote potten eerst vullen, dan een week wachten, dan de rest van de potten vullen en dan na een weekje de kleine potjes ook nog vullen. Op deze manier verlies je eigenlijk maar een weekje...

 

We zullen het wel zien hoor...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zat ik ook aan te denken. Ik weet dat de 5 liters niet meer dan 7 dagen voorgroei nodig hebben, de 3 liters hebben een dag of 4-5 nodig, maar een 20 liter ;) die weet ik niet, heb er geen ervaring mee.

Dus kom maar op !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat ook weer een gok waar je de volgende dikste plant mee kan winnen ? ;)

11 a 13 dagen als ik echt scherp gok :(

k ben benieuwd naar het vervolg van deze plannen :bier

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1liters.

 

Dag of 10 voorgroei stekjes onder dubbele tl`s, daarna overgepot op 25 l.HPS erboven, potten afgedekt

 

Na dag of 12 hadden ze allemaal onderin wortels, ik had ze ook al na 8-9 dagen onderin de pot.

 

Net ondervonden.......

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat zo naar die temperaturen en kijken en toen die toppen, en ik dacht huh?? Is dat nou rijp of zijn het trichomes ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Interessant topic BigButt. Leuk om te lezen en om te zien.

 

Een ding wil ik toch nog even opmerken: je commentaar op het gebruik van zeil. Ik herinner me heel goed dat ik gelezen heb dat zeil gassen gaat afgeven bij hogere temperaturen. En aangezien je kweek nou niet bepaald last heeft van te hoge temperaturen (laat staan op de grond....) heb je wellicht om deze reden ook geen problemen?

 

Ik heb gelezen dat zeil bijvoorbeeld gassen kan afgeven daar waar het tegen verwarmingsbuizen is gelegd. Zo kan ik me ook voorstellen dat in ruimtes waar de temp boven de normalere omgevingstemperaturen ligt, dit een probleem kan zijn, zoals sommige kweekruimtes.

 

Jouw kweek heeft voor mij dus nog niet het zeil/weekmakers verhaal naar het rijk der fabelen verwezen. Wel vind ik het heel interessant om te zien wat je doet met de kleine potten en de lage temp.

 

Kom zeker nog eens langs voor je bevindingen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd miss J

 

ik heb ook last gehad van een vinyl zeil.. hoho niet alle zeilen doen dit nee maar het idee is beslist niet verzonnen.

 

Ik had er in de winter ook nauwelijks last van..

Maar in de zomer werden de zaden niet ouder dan 4 weken..

 

no hard feelings hoor maar ik moest het ff kwijt..

en ik wou ff van het idee af dat sommige mensen nou denken dat dat probleem niet meer bestaat!

 

Vinyl vergiftiging bestat echt!!! Sommige soorten MDF hebben ook de eigenschap weekmakers los te laten bij temperaturen van 20-30 graden..

 

maarre al met al

toffe kweek BBB!

ben zee benieuwd naar het eindresultaat!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij BeeKaa.

Je hebt echt klote zooi met weekmakers.

Maar ik weet nu niet welke BBB heeft geb ruikt ddus om nu omhoog te springen en eenn dansje te doen nee?????

k

kIJK, HIJ IS EIEGENWIJS GENOEG OM ZE,N EIGEN ZIN DOOR TE DRIJVEN.

mAAAR OM NOU TE GAAN LOPEN ZOEKEN NAAR DIE ZOOI???

 

 

 

 

 

deze ronde is al bijna voorbij, trek het er daarna uit en je speeld op safe.

 

 

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ert.. je hebt gelijk

 

zon probleem is het nu op dit moment ook niet en ik wil ook helemaal niet zeggen dat dat zeil ook bij brammetje-dikkont ligt.

ik heb nog geen spoortje gezien bij hem van verkleuring door weekmakers.. dus ik denk ook wel dat hij zich geen zorgen hoeft te maken.

Maar als ik hem was, en ik ben ook heel eigenwijs, dan zou ik voor de aanvang van de volgende ronde toch maar een mooi stukkie vloerbedekking kopen.

want je kan eigenbwijs zijn..

maar de raken woorden van je collega's blijven door je hoofd spoken, en het gaat hier tenslotte om oogst en dan kun je maar beter iets te veel moeite doen dan te weinig...

Want 30 gram trekken onder een 400 watt is niet leuk ;)

 

Maar dat het probleem bestaat is dus geen twijfel meer over...

 

nou hou ik echt op met mn offtopic gezwam

 

mijn excuses hiervoor

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...