Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

Het Grote Man Of Vrouw Topic

Recommended Posts

Ik vind het lastig dezolder. Zelf heb ik ook een vraag:

 

Bij mijn planten zie ik zo goed als geen geslachtsverschijnselen. Wel op een plantje na lang zoeken gezien dat die vrouwelijk is :verrygood . Nu heb ik nog twee andere planten waarvan er een erg op de vrouwelijke lijkt en waarvan ik er een ervan verdenk dat het een mannetje is. Ik kon gister geen ballen in de oksels vinden, maar wel dit soort kruintjes:

 

gallery_6496_4291_77247.jpg

 

Klopt mijn vermoeden en zijn dit gewoon ver gevorderde ballen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relekst, dan gaat die er vanavond uit. Wel jammer, want was wel een van de mooiste planten van de drie. Dan hoop dat de andere twee allebei dames zijn en kunnen we alles mooi over het hokje verdelen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denken jullie van deze?

 

foto 1

gallery_15416_4788_51412.jpg

vrouwtje?

 

foto 2

gallery_15416_4788_8216.jpg

mannetje?

 

heb er al twee mannen uitgehaald die echt duidelijk genoeg waren.

hoop dat de fotos duidelijk zijn, kom met de macrostand niet dichterbij (heb ook niet echt een macrolens, vandaar)

 

Greets, Stray

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraag he?

 

zou je eigelijk niet je plant eerder in de bloei laten schieten om te kijken wat de vrouwtjes zijn en dan verder groeien

( voorbeeld )

 

week 1 groei

week 2 bloei -> mannetjes eruit gehaalt

week 3 groei

week 4 groei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes nemen van je planten, deze op 12/12 zetten, niet vergeten welke stek van welke plant kwam en dan kijken welke man/vrouw zullen worden.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het zo dat als je op een zaadje ene perfect "vulcaantje"is het vrouwelijk is en een prutterig kuiltje een mannetje, ik heb zon plaatje hiervan gezien ik zal ff kijken of ik hem hierop kan zetten,.

 

alvast bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_17240_5171_57838.jpg

 

Vertel me gewoon even dat mijn vermoeden heel er juist is, en dat ik er een mooi dansje omheen kan gaan maken, & tot aan september nonstop naar haar ga kijken.. :P

 

 

 

[ Yeah, het lijkt alsof ie beetje scheef/getwist staat, maar dat is int echt helemaal niet zo..]

Share this post


Link to post
Share on other sites

(nog) niet duidelijk genoeg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar er zitten duidelijk 2 van die schuine draadjes bij elke internode. kan het nog een mannetje worden dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zitten er altijd, zodra het witte haren zijn waar microhaartjes uit groeien gaan we juichen ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er meer mensen aan het kweken zijn uit zaad zodat er nu echt moet gekeken worden vrouw of man?

 

De zekerheid van vrouw is nu weg zonder stekken, en dan nog uit zaad is het niet ff hup in de grond en ik zie het wel, toch wel liefde voor het plantje en je erin verdiepen is toch het belangrijkste, zowel voor binnen en buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej heren , heel leuke en leerzame info !!.

nu ben ik een beginner met zaadkweken.

mijn vraag is ik heb voorbloeiverschijnselen in mijn planten alleen de kleine witte haren beginnen bruin te worden.

de lampen staan gewoon nog op 18/6 is dit normaal? Ze zijn ook nooit op 12/12 geweest alleen ze staan al bijna 4 maand in de groei.vandaar dat ik bij enkele voorbloei verschijnselen kan zien ze krijgendus gewoon de normale verkleuring als je wiet geoogst word. die kleur beginnen ze aan te nemen.

ik denk persoonlijk dat ik me niet druk moet maken , maar misschien zit ik ernaast vandaar toch maar effe checken.

wie weet het antwoord?

 

Groeten Dogg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een bepaalde hoeveelheid groei kan een plant inderdaad in de groei wat bloeiverschijnselen gaan vertonen, hier hebben eigenlijk alle PP stekken die ik tot nu toe gezien heb last van (oude moeders dus)...

 

Dit hoeft geen probleem te vormen, het kan alleen dat de plant helemaal in de bloei schiet, dan kun je deze beter op 12 uur afbloeien om er nog wat moois vanaf te halen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOu bedankt voor de snelle en duidelijke reply .

tis een rudralis soortje dus het zal wel wat sneller gaan dan normaal. misschien dat het daaraan ligt.

thnx.

 

PEACE KEES!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit een Herma?

Op de fotos zou je zeggen dat het een vrouwtje is maar ik heb de indruk dat er ook balletjes tussen zitten.

Kan iemand mij soms verder helpen

Soortje is phenomeno en ze staan nu 14 dagen op 12/12 onder een 400 Watt op aarde

 

med_gallery_8749_2250_529684.jpg

 

med_gallery_8749_2250_258477.jpg

 

med_gallery_8749_2250_529692.jpg

 

gallery_8749_2250_484047.jpg

 

med_gallery_8749_2250_999513.jpg

 

med_gallery_8749_2250_552732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de vage fotos maar had alleen een telefoon bij de hand.

Is dit al te zien of het een mannetje of vrouwtje is?

Bedankt!

 

image021qk1.jpg

image022ku5.jpg

image023ck7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit al te zien of het een mannetje of vrouwtje is?

 

Nee, maak eerst maar eens duidelijke foto's met een echte camera :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb rondgezocht, en kan alleen plaatjes vinden van reeds bloeiende mannetjes.

Vaak heb ik echter gehoord over tekenen van mannelijkheid (hehe) in de groeifase, namelijk de zogenaamde balletjes in de oksels.

 

Nu weet ik dat op diezelfde plek ook bij de vrouwtjes balletjes ontstaan, maar ik weet dus niet of bij de vrouwelijke balletjes meteen ook stampertjes zichtbaar zijn, of dat die in het begin ook gewoon stamperloos zijn.

Ik vrees dat mijn 34 dagen oude lievelingsplantje een mannetje is.

 

Hier een foto, kan iemand me uitsluitsel geven? :verrygood (die hele kleine balletjes naast die opstaande "haren" bij de aanknoping van de bladstengel)

 

isreneeenmannetje.jpg

 

we horen het wel weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zoals ik in je eigen topic al aangaf is het geslacht hier nog niet te zien. Nog wat geduld... :verrygood

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht een mannetje te zien?:

p1010000ne2.th.jpg

 

deze is al wel (per ongeluk) in de bloei geschoten maar ik kan zelf nog niks zien van het geslacht, iemand?:

p1010003qt9.th.jpg

 

iemand? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto is een man en tweede foto een vrouw.

 

Met de info die je hier vindt had je dit zelf ook makkelijk kunnen concluderen, vind ik.

 

Hoe laat je een plant per ongeluk in bloei schieten?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...