Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Als het goed is kunnen ze me niets maken omdat het er maar 4 zijn is het niet???

 

Teringlijers kunnen doen wat hun goeddunkt... denken ze... alles afpakken, ja... maar jou (succesvol) strafrechtelijk vervolgen, nooit!

 

Wijze les... nooit meer ambtenaren op je erf toelaten, dus...

 

Sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdorie Plantkas dit zijn geen goeie berichten

Het is helaas gebeurt en nu moet je kijken om de schade zo klein mogelijk te houden

Neem contact op met As-grow dat is toch die rechtenstudent, of Beckersadvocaten

En het feit dat ze zomaar je erf oplopen zou ik ook werk van maken als het er op aan komt .

Het blijft een naar slag mensen en ze zijn er strots op .

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, das echt klote!

Vind het heel vreemd dat die BOA zomaar achterom kwam om te kijken of er asbest was...dat heb ik zelf zo niet geleerd maar goed das ook al een jaar of 5 terug.

 

Ben benieuwd wat er verder achterweg komt..

 

Sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 4 planten gelijk de politie erbij halen, wat een zielepoot van een milieu amtenaar :innocent:

Waren wel heel mooie planten zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNX voor al het medeleven :)

 

@ White Tooth ;)

 

En tja, die ambtenaar had op zich wel het recht om op het erf te komen, er staat een kapschuur van asbest maar die verkeert nog in prima staat, daar was hij het ook over eens, en nog wat van die dingetjes, maar na wat babbelen was het allemaal prima, op die kas na, hoewel die achteraf gezien ook niet zo heel verkeerd was, maar toen was de 'bal al aan het rollen'..

 

Wat volgend jaar? tja, eerst dit maar even afwachten.. Dan weer verder kijken.. Nog steeds niet van de politie gehoord :)

 

Ik kweekte in mijn ogen volgens het gedoogbeleid.. Dit wil ik bij de politie ook graag gaan komen vertellen. Om nog even op een rij te zetten:

 

*Ik had 4 (5) planten

*Uit zaden, dus geen illegale stekken gekocht

*ik gaf ze GEEN water

*Ik gaf ze GEEN voeding

*Ze stonden niet onder lampen

*Ze stonden in de volle grond

*Het was voor eigen gebruik, alleen de planten zijn wat groter gegroeit dan dat de bedoeling was :innocent:

*Ik heb geen bestreidingsmiddelen gebruikt

*Er was GEEN overlast

*Er was niet enkelt sprake van wietteelt in de kas, ook werden er meloenen, paprika's en tomaten gekweekt

 

Oftewel volledig confirm het gedoogbeid? Er is niets over hoe groot de planten morgen worden geschreven toch?

 

En dan de vraag, waar moet ik nu mijn verantwoorde biowietje komend jaar vandaan halen, wat ze in de coffeshop verkopen zit ik al helemaal niet om te springen.. Eigenlijk mogen ze dat wel gaan vergoeden..

 

Verder vraag ik me af of ze de kosten voor het opruimen op mij willen verhalen, er zijn toch 5 mensen ruim 5 uur bezig geweest.. Zoja kan ik hier tegen in beroep gaan of iets dergelijks?

 

De betreffende moet agent mee naar de vuilverbranding om er op toe te zien dat het verbrand wordt, maar volgens mijn moeder had hij hier geen tijd voor, oftewel hier kunnen ze iets fout gedaan hebben..

 

 

:)

 

ps, als ik weer ga kweken wordt het opnieuw BINNEN het "gedoogbeleid"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik net nieuws kijken, vind ik dus het bericht waar ik onderandere slachtoffer van ben geworden.. :innocent:

 

Controleurs constateren 2200 milieuovertredingen

 

UTRECHT - De milieucontroles die woensdag en donderdag onaangekondigd plaatsvonden in het hele land, hebben een kleine 2200 overtredingen aan het licht gebracht. Dat meldde vrijdag de provincie Utrecht, die de zogeheten handhavingsestafette coördineerde.

 

Controleurs constateerden onder meer de overbelading van een varkenstransport, asbestdump in een natuurgebied en risicovolle ammoniakopslag.

 

In totaal brachten circa 2000 handhavers van 27 instanties een bezoek aan bedrijven en burgers. Zij voerden in totaal ruim 2300 controles uit. De controleurs onderzochten onder meer vee- en vleestransporten, asbestsloop, illegale afvaldump in bossen en verboden visserij.

 

Veiligheid

 

Doel van de actie was om ondernemingen en individuen te herinneren aan het belang van veiligheid van mens, dier en milieu. Onder de controlerende instanties waren politie, provincies, gemeenten, waterschappen, brandweer, Koninklijke Marechaussee, Staatsbosbeheer, het Openbaar Ministerie, drinkwaterbedrijven en diverse inspectiediensten.

 

De landelijke handhavingsestafette vond voor de derde keer plaats. Deze keer hadden de controleurs extra aandacht voor vee- en vleestransporten en asbestsloop. Ook waren ze zeer alert op overtredingen in buitengebieden, zoals illegale stroperij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal altijd aan het korste eind gaan trekken, het heet niet voor niks gedoogd. Kunnen ze alle kanten mee op, helaas. En het is maar net wie je treft.

 

Die vier planten had je ook zelf wel kunnen ruimen, belacheljk om daar 5 man voor te laten komen.

Beetje erg overijverig, aan deze kant krijg je 3 dagen om het zelf te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut man, ik leef met je mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder vraag ik me af of ze de kosten voor het opruimen op mij willen verhalen, er zijn toch 5 mensen ruim 5 uur bezig geweest.. Zoja kan ik hier tegen in beroep gaan of iets dergelijks?

 

De betreffende moet agent mee naar de vuilverbranding om er op toe te zien dat het verbrand wordt, maar volgens mijn moeder had hij hier geen tijd voor, oftewel hier kunnen ze iets fout gedaan hebben..

:innocent:

Echt klote,Plantkas !

Ik weet dat er genoeg mensen met juridische kennis op het forum zijn.

Misschien is het een idee om in een andere sectie (Algemeen?) advies te vragen ?

 

Succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, in hoeverre hebben ze het recht cq de plicht om alles op te ruimen bij een toevallige constatering?

Moet er geen overlast aan te pas komen? En inderdaad wat zijn de bepalingen voor de omvang van één plant als die al bestaan?

Er was geen sprake van overlast en inderdaad geen kuntmatige toevoegingen.

 

ASGrow wat zeg jij er van, is deze man de Sjaak of kan er nog iets gedaan worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet dat er genoeg mensen met juridische kennis op het forum zijn.

Misschien is het een idee om in een andere sectie (Algemeen ?) advies te vragen ?

ASGrow wat zeg jij er van, is deze man de Sjaak of kan er nog iets gedaan worden?

 

Asgrow is moderator in "Algemeen". :innocent:

Ik denk dat hij het daar eerder leest als in de outdoor sectie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben waarschijnlijk niet het recht om alles op je te verhalen maar aangezien het kweken van wiet nog steeds niet legaal is zal je in een rechtzaak verliezen.

 

Je kunt eventueel nog wel proberen om ze aan te klagen omdat er geen overlast geweest is en ze toch je planten opgeruimd hebben en dit niet conform gedoogbeleid is. Maar ook hier denk ik niet dat je er wat van zal winnen. Het beste is denk ik om je gewoon rustig te houden en opnieuw te beginnne.

 

Je planten mogen zo groot worden als je wilt, je mag er alleen niet meer dan 5 hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man heb net gans het vrslag gelezen wat fuckboel je kan er maar van leren en doorgaan

beginnend kweekertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel erg klote voor je plantkas..ik weet precies hoe je je voelt en het is gewoon diep triest.. :innocent:

 

 

ff voor de duidelijkheid wat betreft het zogenaamde gedoogbeleid:

het zogenaamde gedoogbeleid heeft eigenlijk een misleidende benaming heeft gekregen,dit beleid betekend puur en alleen dat als je vijf planten of minder hebt je in de eerste instantie niet strafrechtelijk vervolgd word en dus geen procesverbaal krijgt..zes of meer dan gebeurt dit wel..de hoogte van die strafmaat word bepaald door de beoordeling wat betreft de opzet en of dit gezien word als een proffesionele kwekerij,ook word er beoordeeld door de agent in kwestie of het voor eigen gebruik is of voor de handel..is de agent van mening dat je in aanmerking komt voor een proces verbaal,dit kan dus ook als het minder is dan vijf planten,dan word dit voorgelegd aan de officier van justitie en die bepaald uiteindelijk de hoogte van de boete en of er een verdere strafvervolging toegepast moet gaan worden aan de hand van de waarnemingen van de agent ter plaatse..en uiteraard of je eerder bent gepakt wat betreft de opiumwet..en om een lang verhaal kort te maken,je mag dus geen enkele plant in je bezit hebben en je bent dus in dit geval altijd strafbaar..wel mag je dertig gram in je bezit hebben,dan wel thuis en niet op straat..

behalve dat ze bij mij vorige week 14 planten hebben meegenomen heb ik het erg getroffen dat ik mijn oogst van vorig jaar mocht houden,dit ging om ong 120 tot 150 gram..maar dit was puur omdat ik niet de kwaadste agent heb getroffen en dat hij ook zeker niet uit eigen beweging mij van mijn hobby wou beroven..ook hij vond het erg zonde en heeft er niet meer werk van gemaakt dan noodzakelijk was en wist ook dat dit puur voor de hobby was en niet proffesioneel gekweekt voor de handel..maar dit betekende wel dat hij ook zijn werk moest doen en na mijn idee correct heeft gehandeld door alles weg te halen waar ze voor kwamen..helaas pindakaas..zo is de wet nou eenmaal...

 

wel moet ik er bij vertelen dat ook ik van mening ben dat ze deze wet wel eens aan mogen gaan passen en ook ik van mening ben dat ze veel beter hun tijd kunnen steken in dingen die echt belangrijk zijn..maar goed,deze wet is er nu eenmaal en als het niet mag dan mag het gewoon niet..maar dat er van die klootzakken bij zijn die zelf ook niet de heiligste mensen zijn op de wereld maar wel gebrand zijn om een ander erbij te lappen terwijl zij er op geen enkele manier schade van ondervinden,die verdienen wat mij betreft een nekschot en zijn na mijn idee de moderne nsb'ers..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat klote zeg! Man man, zulke mooie planten... daar had je een medaille voor moeten krijgen niet een process verbaal!

 

Zoals ik onlangs in een andere topic poste, kun je geen rechten ontlenen aan een gedoogbeleid. Maar volgens mij is het strikt gezien zo dat zolang je 5 of minder planten hebt EN ze vrijwillig worden afgestaan als je betrapt wordt, dat ze dan geen process verbaal horen op te maken. Maar ontruimen dat doet alleen die hele vriendelijk wijkagent niet volgens mij... Een tijdje terug was er iemand waarvan de planten meegenomen werden omdat het meer dan 30 gram zou opleveren. Zo vinden ze altijd wel een smoesje en kunnen ze per gemeente, per agent zelfs, hun eigen bullshit-beleid voeren.

 

Wat een lijer die milieu ambtenaar... weer zo'n self-righteous eikel die denkt een superhero te zijn door een drugskwekerij op te rollen. :innocent: Kan iemand niet even een link sturen naar de desbetreffende milieuambtenaar? Weet ie in ieder geval hoe geliefd ie nu is. :kotssmiley:

 

Ik zou normaal gesproken een advocaat inschakelen en mijn recht op gelijke behandeling claimen - maar vind maar eens een 'gelijke' situatie waarbij ze de planten hebben laten staan.

 

Sterkte! Hangt er al een grote Marihuana vlag halfstok? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe kunnen ze idd er van maken wat ze willen..dus als je planten kweekt en hiermee word betrapt kun je eigenlijk alleen maar hopen dat je een niet al te kwaaie treft..bij mij is bijna alles precies volgens het boekje gegaan en heb mazzel gehad met wie ik in mijn tuin aantrof..ik ben er met 180 euro van af gekomen en dit had toch echt vele malen hoger kunnen zijn als er geconstanteerd was dat het niet ging om een hobbykweker die het puur voor eigen gebruik en de hobby deed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gecondoleerd. echt kut man. Tja, een dikke prent zit er volgens mij niet in. Onder de 5 planten en er afstand van gedaan (zo kun je het wel noemen). Probleem is dat men bij 5 planten altijd uitging van dezelfde opbrengst als van 5 planten in een normale gemiddelde sog opstelling, dan krijg je er niet zo ontzettend veel vanaf. Wat ze echter nu iedere keer merken is dat er ook met een beperkt aantal planten genoeg gekweekt kan worden voor commercieel gebruik. En die discussie zijn we nog lang niet vanaf!

 

Erg kut, maar bij zo'n omvangrijke kweek kan men moeilijk meer een oogje toeknijpen blijkbaar. Dar oogje toeknijpen is tegenwoordig overigens ook niet meer zo vaak van toepassing en volledig random, in de ene plaats doen ze het wel en in de andere niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies wat je zegt wazzup,en vandaar dat de agent in kwestie zelf de mogelijkheid heeft om te bepalen of en een pvb moet worden opgemaakt of niet..iemand met drie planten kan dus in sommige gevallen meer gestraft worden dan iemand met tien..en wat de richtlijn is die gevolgd zou moeten worden om dit te bepalen is in veel gevallen onduidelijk en het is dus maar af te wachten wat de de agent in kwestie in zijn hoofd krijgt..hoe dan ook..het blijft gewoon klote en je kan er verrekte weinig aan doen behalve stug doorzetten en de gok nemen..ik hoop dat ik en vele lotgenoten volgend jaar meer succes heb..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gecondoleerd P.K

 

Wat houdt het gedoogbeleid in?

Antwoord:
Het Openbaar Ministerie kan afzien van vervolging van strafbare feiten wanneer daarmee het maatschappelijk belang wordt gediend. Het maatschappelijk belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid (scheiding van hard- en softdrugs markten) en de openbare orde. In de richtlijnen van het Openbaar Ministerie zijn prioriteiten vastgelegd voor de opsporing en vervolging van Opiumwetdelicten. Zo wordt hoge prioriteit gegeven aan de grootschalige productie van en handel in drugs en lagere prioriteit aan het bezit van drugs voor persoonlijk gebruik. 

In de praktijk betekent dit dat wanneer de politie bij iemand niet meer dan 5 gram hasj of niet meer dan 5 hennepplanten aantreft, de drugs wel in beslag genomen zullen worden maar er geen strafvervolging ingesteld zal worden. Hiervan kan afgeweken worden wanneer het gebruik/bezit van drugs strafbaar is gesteld in de plaatselijke verordening (plv). Dit maakt het voor gemeenten mogelijk om op te treden tegen overlast door drugsgebruikers. De overtreder kan in dat geval een boete worden opgelegd van 125 euro

 

bron

 

In de praktijk betekent dit dat wanneer de politie bij iemand niet meer dan 5 gram hasj of niet meer dan 5 hennepplanten aantreft, de drugs wel in beslag genomen zullen worden maar er geen strafvervolging ingesteld zal worden

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh man wat k*nker echt dat mensen eens eerst overleggen ofzo voor ze aan bellen, enja gedoogd beleid pfff ik denk dat ze zelf niet goed weten wat wel en niet mag hier in belgie alvast; dus jij bent nog harder genaaid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens,

 

Naar mijn mening zullen de gevolgen voor Plantkas zeer beperkt blijven. We hebben ook al een Eindhovense Connection gevormd om achter de schermen om het een en ander te bespreken.

 

Natuurlijk houden wij ook onze vrienden van buiten in de gaten trouwens.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey plantkas,

 

Jammer voor je, echt spijtig.

Soms zit het niet mee. :innocent:

 

Er zal zeker geen zware straf aanhangen, waarschijnlijk niks.

Maar je bent uw schatjes toch kwijt he.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

t :innocent: noway!!! wat een asbakken! beetje nederig doen wanneer een ámbtenaar' zich presenteert met zijn overwelende indrukken welke geen enkel realiteits vensterhad of (nog) ooit zal hebben (ambtenaren onder elkaar?)

 

eerste indruk? 60 kuub [/bAM!!] vol met groen? mannetje voelt zich langzaam koud zweterig, verblekend wegglijden? (zou ik ook doen)

 

achtelijk dat ze niet voor rede vatbaar zijn geweest

 

je bent iig folklore geworden, hetzij in de niet bedoelde kringen..

 

over het enige kapstokhaakje 'max hoevh eign gebr' en 'zero tollrnc' welke dan het motto bleek...

ik heb gedoogdbeleid ooit begrepen als dat je max 5 planten zonder de gebruikelijke hulpmiddelen,

onder het motto wind brekers!! die dingen HOREN groot te groeien. wilgenachtigen knallen toch ook iedere jaar?? bijvoorbeeld toevallig ook geschikt zulk doel mits toch ook echt manipulatie nodig hebben.

 

de verhouding is moestuin landbouw,

 

-vanwaar dan de sére? tja een niet stabiele zomer heden daags?

 

ik leef met je mee

helaas van je klavertjes..

 

een ideetje om deze brol toe te passen, misschien dat aardbeien oid toegevoegde waarde hebben voor de bodem, of een stengel mais er tussen... wellicht een rij buiten om, ev toepasbare planten voor vertilizer-tea (zoals brandnetel?) ? de cannabiswortels zullen toch alles voorzijn met een beetje voor sprong

 

klein beetje blenden met het pittoreske aaibaarheid (hop passiebloem) van je schuurtje en de omgeving .

zou ene dak bedekt met iets van klimopachtigs niet koeler zijn voor als je daar lucht aazuigt? *lees; nog meer brol)

 

 

het is onzin om je peetjes te zweten

wees onkruid!

jammer dat het weer een jaar duurt,,

 

man khad je net 2 dagen in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stond dus nog in de krant ook :innocent: Duidelijk dat het weer allemaal om het scoren van onze ambtenaren gaat.......

 

 

Wietkwekerij en asbest ontdekt bij controle

 

De Milieudienst ***** heeft tijdens de landelijke 24 uurs handhavingsestafette op 26 en 27 september op 48 plaatsen in de ***** controles uitgevoerd. Bij 13 locaties zijn overtredingen vastgesteld op grond van het asbestverwijderingsbesluit of de Arbeitsomstandighedenwet.

Ook werd een illegale wietkwekerij van beperkte omvang aangetroffen. De handhavers hebben direct de politie geinformeerd en die heeft de kwekerij ontruimd. Tegen de eigenaar is proces-verbaal opgemaakt.

enz bla bla bla blaaaaat blaat blaaaat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nog een updatetje met toppen dan :)

 

Na het zien van deze foto's schoten de ;) :) me in de ogen..

 

Daarna het over me hart verkregen om naar mn kas te lopen, moest er een paar weg vegen en hield het niet langer dan 40 seconde vol daarbinnen....

 

Ik geef geen onderschrift.. heb ik toch niets meer aan....

med_gallery_5639_2054_25691.jpg

 

gallery_5639_2054_44045.jpg

 

gallery_5639_2054_120953.jpg

 

gallery_5639_2054_99844.jpg

 

gallery_5639_2054_165025.jpg

 

gallery_5639_2054_109856.jpg

 

gallery_5639_2054_34682.jpg

 

gallery_5639_2054_25809.jpg

 

gallery_5639_2054_191247.jpg

 

gallery_5639_2054_226849.jpg

 

gallery_5639_2054_216735.jpg

 

gallery_5639_2054_139326.jpg

 

gallery_5639_2054_49640.jpg

 

Met hulde aan mn moeder die deze plaatjes nog voor dat ze met de zaag begonnen wist te schieten :innocent:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en toen...

 

 

 

 

 

 

 

2 uur later...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niet geschikt voor mensen met een zwak voor planten..

 

 

 

 

 

gallery_5639_2054_1233.jpg

 

gallery_5639_2054_67740.jpg

 

Kijk ze nou moeilijk doen om die big bag vol met 4 planten in een busje te krijgen...

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...