Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

he bah! Kaswiet! :D

 

Ziet er heel gezond uit Plantkas, toppie man, snel terugkomen hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantkas is weer terug van zijn welverdiende vakantie in de VS..

 

Wel even schrikken dat ik weer in mijn kas kwam, wat een jungle!!

 

Update met jetlag, komt de kwaliteit van de foto's niet helemaal ten goede..

 

Foto's :D

 

NYCD (Toetoe)

med_gallery_5639_2054_32015.jpg

Eerste begin van bloei NYCD

med_gallery_5639_2054_58462.jpg

 

Stam!!

med_gallery_5639_2054_152864.jpg

 

Om een een of andere vreemde reden zijn 2 van de onderste takken zo goed als dood, het lijkt alsof de plant ze verstoten heeft.. Dat ik ze er af knipte vlie het me op dat een van de takken bijna van de stam viel.. Alsof er in de stam geen ruimte meer was voor de tak en deze er uit gedrukt werd.. :(

med_gallery_5639_2054_173536.jpg

 

K.C.39

med_gallery_5639_2054_52109.jpg

Stam

med_gallery_5639_2054_123098.jpg

 

 

NYCD (eskobar) is na lage tijd eindelijk door de stilstaande fase heen.. Overplanten van wietplanten is ten sterkste af te raden!!

med_gallery_5639_2054_80040.jpg

Nr.2 is helemaal niets gegroeit, deze heb ik ook zojuist weg gehaalt.. Nu staan er weer 5 planten in de kas, net op tijd want de AID kwam weer langs om land op te meten.. Niet dat ze er iets van zeggen maar het voelt beter :whistling

med_gallery_5639_2054_99795.jpg

Bluetop stek.. ;)

med_gallery_5639_2054_220553.jpg

 

Blue top doet het prachtig! Ik heb nog nooit een plant in mijn kas gehad die zo breed en dicht groeide!! Zeer dichte struik!

med_gallery_5639_2054_7345.jpg

med_gallery_5639_2054_168454.jpg

 

Ze heeft zelfs zo veel blad dat een tak uitzichzelf zonder wind/regen uitgezakt/scheurt is..

med_gallery_5639_2054_168264.jpg

 

 

Overzicht..

med_gallery_5639_2054_13103.jpg

 

 

Het is gelukt!! Er hangen 10 mooie meloenen ;)

med_gallery_5639_2054_126851.jpg

 

 

De tomaat is zichzelf te buiten gegaan, die krijgt zo een grote snoeibeurt!!

med_gallery_5639_2054_121015.jpg

 

Later meer foto's van het begin van de bloei..

 

Maar eerst :smoke :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom terug in nl

 

je planten staan er echt mooi bij plantkas,en echt een dikke stam voor een kas plant!!

ook duidelijk de verschillen van een ander soort plant te zien!!

sommige groeien bijna al tegen het dak!!!

 

 

veel succes ermee

 

greetz mephisto

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het werd tijd Plantkas :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woooohooo,.....die zijn lekker geknald zeg :whistling

 

Leuk thuiskomen zo :rofl

Ben benieuwd wat eruit gaat komen en voor die nycd wil ik best wel tijd maken om mee te knippen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PK,

 

Welkom terug. Een maat van me zit er nu net een paar daagjes.

 

Ziet er erg mooi uit daar in de kas. Ik was vorige week aan het fietsen met vrouw en kind en zag bij iemand achter het huis ook een zelfbouw kas staan. Die was ook goed gevuld, planten van makkelijk 3 meter hoog.

Volgens jaar zal ik het ook eens in de kas proberen.

 

En off topic, water meloenen?

 

Er groeit trouwens naast je wiet planten ook een vreemd ander pantje. Zilver kleurig met knopjes er op :whistling

 

 

Suc6 verder met afbloeien.

Groet,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de recties allemaal :P

 

Na 2 dagen flink feesten en veelste veel :( ;) heb ik wat tijd om mijn topic bij te werken..

 

hoeveel stekken zou je wel niet van zo'n plant kunnen trekken als je hem helemaal kaal stekt

stuk of 100 a 150 is het niet ??

100-150 stekken kan ik al makkelijk maken van de niet nuttige uitlopers die binnen in de plant zitten.. Eerder dit jaar heb ik al van de kleinere planten zo'n 70 stekken gesneden zonder dat je er iets van ziet! Als ik een ruwe schatting moet maken denk ik eerder aan 1500 tot 2000 stekken per plant.. Misschien zelfs meer..

 

Zo veel stekken maken is k#twerk!!

 

Maar wat ga je ermee doen? Nog verder proberen weg te buigen?

De link tussen het raken van het plastic en rot hoef ik voor jou natuurlijk niet te maken ;)

Vandaag heb ik alle lange takken die tegen het dak stonden naar de hoge kant van de kas gebogen.. Daardoor is er in het midden is er een open gat ontstaan maar hier ga ik de lagere takken aan de buitenkant heen buigen..

 

K.C. 39 staat momenteel ook bijna tegen het dak, alleen weet ik niet echt waar ik met die plant heen moet. Ze groeit ook een beetje te veel tegen de zijkant van de kas, ik denk dat ik de hele plant neen stukje naar de NYCD ga tekken, en dan zo'n wit net langs de zijkant spannen om te voorkomen dat de toppen het plastic zullen raken.

 

@ Toetoe,

Eerst maar een toppen krijgen.. Jou NYCD is nu bezig om in de bloei te gaan.. Maar wie weet, ik zal het in mn achterhoofd houden ;)

 

@ Green_Ace,

hehe je ziet er steeds meer die in een kas gaan groeien, ook hier op het forum :P Volgend jaar een verslagje uit jou kas? :whistling Tijd voor een kassen/serre subforum.. :rofl

 

Off topic, nee geen watermeloenen, dit zijn de gele gallia meloenen, volgens mij is de eerste rijp over een dag of 3 :D

En dat vreemde plantje?? bedoel je die klaver die er naast staat? Die kwam spontaan op in het gat maar in tegenstelling tot het andere onkuid heb ik deze laten staan.. Ik weet dat in een weiland klaver stikstof bind en dat voor het gras beschikbaar steld.. Als de klavertjes dat nou eens ook voor mijn wietplanten doen.. Verder staat er ook nog zo'n klaver die uit een doosje van de Albert Hein kwam.. :smoke

 

 

Verder begint de Blue top nu langzaam te bloeien, NYCD (Toetoe) volgt met kleine afstand.. K.C.39 laat wel wat zien maar niet met overtuiging.. De kleine NYCD (eskobar) is nog volledig aan het groeien en laat nog niets van bloei zien..

 

Groet PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toetoe :smoke

 

 

ga je net als vorig jaar ook weer van die autoradiators ophangen?

miss een goede tip... maak het zo dat die ventilatoren lucht uit het schuurtje

dat je aan je kas hebt gebouwt zuigt :whistling

zou welles je LV omlaag kunnen helpen straks?

 

hoe heb je nu trouwens de luchtvoorziening geregeld :rofl

 

succes grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan maar 1 ding zeggen: niceeeeeeee.... perfect groot, nu nog lekker gaan bloeien en hopen en veel zon en je bent de man....min of meer dan:)...ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@secondsun,

Ik ben vandaag begonnen met het ventilatie verhaal, er komt zoiezo weer 1 autovin in en heb nog 10 slakhuizen liggen, al redelijke constructie bedacht maar nog niet uitgevoerd.. Het idee was inderdaad om het grootste deel van de lucht door het raam van het schuurtje aan te zuigen, alleen de lucht daarbinnen komt ook van buiten, of het veel scheelt weet ik nog niet..

 

Nu? hehe eigenlijk heb ik nog helemaal niets gedaan, de Lv is ook zo'n 98% denk ik.. Als het waait komt er door de open hoekjes en het raam wat frisse lucht binnen, meer eigenlijk niet :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu maar hopen op mooi weer plantkas!

de komende 5 dagen zien er niet verkeerd uit vergeleken deze laatste dagen :whistling

 

Succes ermee!

 

Gr Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

NYCD (eskobar)

gallery_5639_2054_43399.jpg

 

NYCD (toetoe)

gallery_5639_2054_86961.jpg

 

Deze plant en K.C39 laten spontaan bladeren vallen, nog helemaal groen maar duidelijk dat de boom ze niet meer nodig heeft..

gallery_5639_2054_58106.jpg

 

De stam is hier zo dik dat de zijtak er zowat afscheurt.. Ik hou mijn hart vast.. Je ziet ook het gaatje waar er een kleine tak uitgedrukt is..

gallery_5639_2054_51727.jpg

 

 

Blue Top

gallery_5639_2054_129359.jpg

 

 

K.C.39

gallery_5639_2054_109331.jpg

 

Dit is wat er gemiddeld elke 3 dagen afvalt..

gallery_5639_2054_54818.jpg

 

 

En deze zijn toch wel zooooo lekker :specool

gallery_5639_2054_46425.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW! wat een jungle zeg!

ik hoop dat die tak eraan blijft het zal zonde zijn.

 

succes ermee,

Gr Element

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak voor die ene tak dan even een wig in Y vorm, dan komt het helemaal goed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Y wig zal niets helpen, het niet niet dat de tak te zwaar is, ze hangt namelijk netjes in het net wat door de plant heen zit.. Het is meer dat de tak en de stam zo dik zijn dat ze niet meer opelkaar passen.. Je ziet op de foto dat de stam openscheurt tussen de tak en de stam in.. Ik hoop dat het zo blijft :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf amputatie, echt bizar.

 

Met fruit bomen heb je dat met het fruit, 4/5 bloemetjes bij elkaar worden appel maar dat past uit eindelijk niet ,en dan in juni een beetje wind en de eerste appelen vallen , juni-val genaamd.

Maar heb het met een boomtak nog nooit gezien .

Zou zonde zijn als hij loslaat .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar de kilo's :specool

Nu maar hopen dat de bloei snel inzet en we nog wat zon krijgen..

 

woensdag 05 september tot en met zaterdag 08 september 2007

Grote kans op rustig nazomerweer en meest droog, met temperaturen rond het langjarig gemiddelde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bos hoor :specool

 

die foto met die dikke stam lijkt wel een boom :blink:

 

:P

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker plantkas!! :specool

ik had hetzelfde probleem wat jij met die tak hebt alleen dan op het punt waar ik haar getopt heb..resultaat was dat de stam letterlijk in twee splijtte..het is idd afwachten en hopen dat de stam niet verder zal toenemen in dikte..voordeel wat je wel mee hebt is dat je geen last hebt van de wind,buiten was die tak waarschijnlijk al naar de bliksem geweest..ik ben benieuwd wat het je gaat brengen dit jaar..voor de meeste buitenkwekers,ook in mijn geval,zie ik het somber in en vanaf volgend jaar ga ik ook achter glas aan de slag..succes ermee :wOOt

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...