Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Slap van die rechter...

Objectiviteit is ook ver te zoeken blijkbaar.

(is er nog hoger beroep, of heb je je 'terug naar start-kaart' al gespeeld?)

 

Sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neemt niet weg dat het hartstikke zonde is van al het werk, maar had je je 4 plantjes van een meter had je dit probleem ook niet gehad, dat is wat ik wil zeggen.

Ga je de niet bestaande objectiviteit ook nog eens verdedigen. Plant is plant. Mens is mens, of je nu groot klein dik of dun bent, je blijft een mens, idem zo voor planten. Je wordt voor 100 stekken toch immers net zo hard aangepakt als dat je dat wordt voor 100 planten die bijna afgebloeid zijn ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het niet met je eens Kees.

Dit blijft een land waar telen door de wet is verboden, maar tot op zekere hoogte word gedoogd.

En die grens van 5 planten is puur als indicatie dat het voor eigen gebruik is, want daar gaat het om.

En dat je voor 100 stekken even hard word aangepakt dat klopt, je mag er immers maar 5 hebben.

In beiden gevallen is het vrij duidelijk dat de kweek niet voor eigen gebruik is, aangezien het om een enorm oppervlak aan wietplanten gaat.

Wat ik wil zeggen is dat als het aannemelijk is dat je kweek niet voor eigen gebruik is, die factor zwaarder meeweegt als een ''regel van 5 planten'' in het gedoog-beleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit fout.

 

Je mag in Nederland absoluut 0 wietplanten hebben, alleen justitie zegt zelf dat bij 5 planten en vrijwillige afgifte seponering volgt. 5 planten blijft 5 planten. Er is geen omslagpunt en er kan geen omslagpunt zijn. Planten groeien, afhankelijk van verschillende factoren kunnen ze érg groot worden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei: dit blijft een land waar telen door de wet is verboden.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis.

Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt.

Die 5 planten is dus puur ter indicatie of er sprake is van bedrijfsmatige teelt.

Maar als je die 5 planten gaat buigen, extra voeden, meerdere malen toppen etc., dan kan je amper nog van 5 reguliere planten spreken. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik me wel kan voorstellen dat justitie dit beschouwt als buitenproportioneel kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrouwe Justitia ziet niet meer in Nederland, zij is Oost-Indisch blind.

 

Bedrijfsmatigheid moet worden aangetoond, in dit land ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Helaas wordt er eerst aangenomen en daarna pas een rechtzaak gevoerd. Justitie zou met een bewijs moeten komen dat Plantkas niet alles zelf oprookte.

 

Met de "aannames" die justitie maakt laten veel mensen zich gewoon veroordelen... Je moet niet verwachten dat ze vanzelf eerlijk gaan spelen, you have to fight back.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je punt, maar komop Kees, je hebt de foto's gezien :rolleyes: Noway dat iemand dat in z'n eentje oprookt :whistling

En je bent per definitie al schuldig omdat in de wet (en daar gaat het uiteindelijk om) staat dat wiet-teelt van welke vorm dan ook is verboden.

En omdat Nederland desondanks toe staat dat je op zeer kleine schaal voor jezelf mag kweken, betekend niet dat je daar enige rechten aan kunt ontlenen, want wet blijft altijd wet.

Het maximale wat je op deze manier kunt winnen is dat ze de planten-limiet veranderen naar een maximum gewicht ofzo.

Iedereen met een gezond boeren-verstand kan snappen dat een hele kas vol niet de bedoeling kan zijn, en bijna iedereen neemt het eventuele risico voor lief. Of het allemaal eerlijk is en slim om zo'n krom beleid te hebben is een ander verhaal, maar met de huidige regels zie ik weinig hoop voor Plantkas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we eerlijk wezen.

Het scheelt ook nog wie je bent, wat je doet, hoe je je gedraagd en in wat voor bui de politie zich bevindt.

 

Desalniettemin gaat het hier om de Media!

 

Die heeft Plantkas schandalig neergezet in de krant.

 

En hij is niet de enige er zijn er zoveel meer in Nederland.

 

En rectificatie zal er niet in zitten, bij geen enkele krant.

 

Als zij maar lezers trekken, met hun sappige verhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste, plantkas gecondoleerd :D

Erg jammer hoe het gelopen is, denk je binnen het gedoogbeleid te kweken wordt je nog genaaid.

 

Ten tweede, is er een linkje naar het artikel waarin je vernoemnd wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo slappy,

 

Zeker jammer, de tomaten nu groeien de pan uit op die oude wietplantjesgrond..

 

Gelukkig is het artikel niet op het internet gepubliceerd! Ik wens toch nog een beetje anonimiteit te behouden..

 

Groente groeten,

 

PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo trouwens het einde ?

 

Als je niet veroordeeld bent door de rechter... Staan er toch gewoon wéér 4 planten ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het hele dorp er van weet denk ik niet dat die planten lang zouden blijven staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben het weer voor elkaar hoor :lol: ik leef met je mee man :D

ik wens je heel veel sterkte ze ervan te overtuigen dan 50 kilo waanzin is :P

succes met alles.

grtz pter

 

PS. zou zo'n kas er iets mee te maken kunnen hebben dat ze dit zo serieus aanpakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo PK, echt zeer triest wat er allemaal gebeurd is. Heb nog niet alles gelezen hoe het nu afgelopen is, maar hier alvast een opmerking.

 

De politie had het over 15cm dik. Naar mijn weten moet je hier eerst een kapvergunning voor aanvragen voordat je de (boom) struik mag kappen.

 

Mischien dat je hier nog wat mee kan.

 

Sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Hoi Plantenkas,

Het Nederlandse recht is krom en slecht.

Ben me de berus geschrokken toe ik dit verslag las hoe ver de ambtenaren willen gaan om een beetje burgertjes te pesten laat ze alsjeblieft wat nogmaals gaan uitspoken echte boeven vangen zoals lover boys, en verkrachters in plaats van de prive boer te pakken om vervolgens publieksgeil in de media te komen.(kijk schat wat ik heb gedaan).

Sterkte met de verloren oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...